A Magyar Rajztanárok Országos Egyesületének Értesitője, 1898-1902 (1-4. évfolyam, 1-16. szám)
TARTALOM. Értekezések. Lap A rajztanitás anyaga a régi időktől máig. Tantervek, utasítások. SZINTE G.-tól......................................................................................3, 31 104 Az 1896-dik évi tanügyi kongresszus rajzoktatásügyi alosztálya által elfogadott határozati javaslatok................................................................. 16 A mi helyzetünk. SZINTE G.-től..................................................................... 26 A művészeti oktatás bevezetése a középiskolákba. SZINTE G.-től. . . 57 A mi helyzetünk. GAÁL J.-tól......................................................................... 5) A középiskolai rajzoktatás reformja Ausztriában. HOLLÓS K.-től . 66 Levél a szerkesztőhöz. VETRÓ S. I.-től........................................................ 74 A gymnasiumi rajzoktatás a Közoktatási Tanács revíziós munkálatában. GAÁL J.-től.............................................................. 78 Egyesületünk, SZINTE G.-tól................................................................................. 89 A művészet ápolásáról. CZÓBEL GT.-tól....................................................... 92 Az egységes rajztanítás feltételeiről. GAÁL J -tól.................................. 99 Az osztrák reáliskolák szabadkézirajzi tanterve. H. G .-tól.................108 A rajztanítás múltja és jelene. SZINTE G.-tól.......................................133 Néhány megjegyzés Czóbel Gy. *A művészet ápolásáról Kez. czikkéhez ARNHOLD N .-tól....................................................................................................143 VETRO S..-tól....................................................................................................151 A szecesszió.................................................................................................................169 A művészeti oktatás a középiskolában. ARNHOLD JA.-tól...........................193 Néhány szó a szemléleti perspektíva tanításához a középiskolákban. RAIDL F.-től.............................................................................................................207 A rajztanárképzés és szakfelügyelet. GAÁL F.-tól............................................255 A rajztanárok és a szépírás. H. I .-tól........................................................260 Egy lelkesítő szózat a rajztanárokhoz. SZINTE G.-tól..........................273 A magyar művészet jövője. K. LIPPICH ELEK levele.................................275 A Walter Crane-kiállítás után ...........................................................................284