Magyar Vasut és Közlekedés, 1934 (22. évfolyam, 1-22. szám)
1934-01-01 / 1-4. szám
Ünnepi számunk tartalma: TORMAY GÉZA m. kir. kereskedelemügyi miniszteri államtitkár az idegenforgalom kedvező fejlődését ismerteti. — SAMARJAY államtitkár, MÁV elnök ünnepi szózata. — LÁNER KORNÉL miniszteri tanácsos, a MÁV igazgatóság gépészeti főosztályának igazgatója. Visszapillantás az Államvasutak gépészeti szakszolgálatának 1933. évi működésére. — PRIHRADNY KÁLMÁN m. kir. kormányfőtanácsos, a MÁV igazgatóság forgalmi főosztályának igazgatója: Az európai menetrendértekezlet és nemzetközi összeköttetéseinek alakulása. — IMRÉDY KÁLMÁN dr., m. kir. kormányfőtanácsos, a MÁV igazgatóság anyagbeszerzési főosztályának igazgatója: Az angol vasutak anyaggazdálkodása. — KLEIN FERENC okt. gépészmérnök, a Ganz-gyár helyettes vezérigazgatója: A motorkocsi és a Ganz-Jendrassik motor jelentősége a magyar ipar foglalkoztatása szempontjából. •— KHUDY TIHAMÉR miniszteri osztálytanácsos, a MÁV igazgatóság építési és pályafentartási főosztály vezetője. Áttekintés a M ÍA igazgatóság építési és pályafentartási főosztályának működéséről. — HEGYI IMRE m. kir. kormányfőtanácsos, a MÁV igazgatóság kereskedelmi főosztályának igazgatóhelyettese: A vasút és a teherautó viszonyának szabályozása Magyarországon. — BOGSCSI ALADÁR dr. igazgatóhelyettes, a MÁV igazgatóság elnöki osztályának vezetője: A létszám és utánpótlás kérdése. — GYENES KÁLMÁN üzletigazgató: A vasutak racionalizálása. — BOGYÓS OTTÓ üzletigazgató: A budapesti pályaudvarok rekonstrukciója. — JÓNÁS GÉZA dr. m. kir. kormányfőtanácsos, a Mohács—pécsi vasút igazgatója: Továbbképzés. — BRUCKNER KÁROLY dr. igazgatósági osztályfőnök-főfelügyelő: Az áruszállítási károkról. — TÜSKE JENŐ dr. igazgatósági osztályvezető-főfelügyelő: A filléres gyors és cserevonatok gazdasági eredménye. — VIDRA GERGELY dr. igazgatósági osztályvezető-főfelügyelő: A MÁV Betegségi Biztosító Intézet tízéves jubileuma. — BÁRÁNY BÉLA oki. gépészmérnök, kereskedelmi tanácsos, osztályvezető-főfelügyelő: Közgazdasági érték és kereskedelmi szellem fejlesztése a vasúti alkalmazottakban. — PFEIFFER KÁROLY mérnök-főfelügyelő: A földgáz szállító kocsi. __ ROMÁK BÉLA dr. osztályvezető-főfelügyelő: Az Államvasutak racionalizálása pénzügyi szemüvegen nézve. — MAKLÁRY SÁNDOR főfelügyelő: Anyagszerkezelési ismeretekről. — KISS JENŐ mérnök, osztályvezető-főfelügyelő: Vasúti hidak vizsgálatáról. — KOLLER FERENC dr. felügyelő: Egyesült erővel! (Az idegenforgalmi szervek együttműködéséről.) — FIALOVITS BÉLA oki. gépészmérnök, felügyelő: A magyar kir. Államvasutak első személyszállító lokomotivja. — DR. GEDULY GYULA: Kedves emlékeim a múltból. — SOLYMOSSY ÁKOS felügyelő: Mozdonyfűtés hazai szenekkel. — GOSZLETH BÉLA oki. építész-mérnökfőfelügyelő, a MÁV igazgatóság magasépítményi csoport vezetője: A vidéki állomási felvételi épületek és őrházak új tervezése. — DÉRY HUGÓ mérnök: Aktuális kérdések. — HELLMANN OSZKÁR oki. gépészmérnök : Uj műszerek a vasúti járműinek futóművén végzendő vizsgálatokhoz. — PLUGOR SÁNDOR MÁV mérnök, távirdaintéző: A távíró, távbeszélő és biztosítóberendezési szolgálat tevékenykedése. Ünnepi számunk szakközleményeit számos illusztráció díszíti. A mellékleti rész tartalma: DR. TÓTH BERTALAN titkár: Vasutas cserkészcsapatok a Gödöllői Világjamborben (3 képpel). — Hírek. — DR. BUJDOSÓ JÁNOS MÁV igazgatósági főorvoshelyettes: Baleseti Orvostan és FISCHER MÓR főfelügyelő: Amerika ifjúsága c. munkájának ismertetése. — KISS-FARKAS IMRE 2 festménye: Lux Ernő és Rabony János. — VÁMOS GYÖRGy vegyészmérnök: Hogy készül a karbonpapír? (5 képpel).—■ Gyermekmentés (3 képpel). .—Hirdetések. A címlap képét BALOGH RUDOLF fotografálta. ünnepi szántunk 80 oldal