Magyar Vasut és Közlekedés, 1934 (22. évfolyam, 1-22. szám)

1934-01-01 / 1-4. szám

Ünnepi számunk tartalma: TORMAY GÉZA m. kir. kereskedelemügyi miniszteri államtitkár az idegenforgalom kedvező fejlődését is­merteti. — SAMARJAY államtitkár, MÁV elnök ünne­pi szózata. — LÁNER KORNÉL miniszteri tanácsos, a MÁV igazgatóság gépészeti főosztályának igazgatója. Visszapillantás az Államvasutak gépészeti szakszolgála­tának 1933. évi működésére. — PRIHRADNY KÁL­MÁN m­. kir. kormányfőtanácsos, a MÁV igazgatóság forgalmi főosztályának igazgatója: Az európai menet­rendértekezlet és nemzetközi összeköttetéseinek alaku­lása. — IMRÉDY KÁLMÁN dr., m. kir. kormányfőta­nácsos, a MÁV igazgatóság anyagbeszerzési főosztályá­nak igazgatója: Az angol vasutak anyaggazdálkodása. — KLEIN FERENC okt. gépészmérnök, a Ganz-gyár helyettes vezérigazgatója: A motorkocsi és a Ganz-Jendrassik motor jelentősége a magyar ipar foglalkoz­tatása szempontjából. •— KHUDY TIHAMÉR minisz­teri osztálytanácsos, a MÁV igazgatóság építési és pá­­lyafentartási főosztály vezetője. Áttekintés a M­ ÍA igazgatóság építési és pályafentartási főosztályának működéséről. — HEGYI IMRE m. kir. kormányfőta­nácsos, a MÁ­V igazgatóság kereskedelmi főosztályának igazgatóhelyettese: A vasút és a teherautó viszonyának szabályozása Magyarországon. — BOGSCSI ALADÁR dr. igazgatóhelyettes, a MÁV igazgatóság elnöki osztá­lyának vezetője: A létszám és utánpótlás kérdése. — GYENES KÁLMÁN üzletigazgató: A vasutak raciona­­lizálása. — BOGYÓS OTTÓ üzletigazgató: A budapesti pályaudvarok rekonstrukciója. — JÓNÁS GÉZA dr. m. kir. kormányfőtanácsos, a Mohács—pécsi vasút igaz­gatója: Továbbképzés. — BRUCKNER KÁROLY dr. igazgatósági osztályfőnök-főfelügyelő: Az áruszállítási károkról. — TÜSKE JENŐ dr. igazgatósági osztályve­­zető-főfelügyelő: A filléres gyors és cserevonatok gazda­sági eredménye. — VIDRA GERGELY dr. igazgatósági osztályvezető-főfelügyelő: A MÁV Betegségi Biztosító Intézet tízéves jubileuma. — BÁRÁNY BÉLA oki. gé­pészmérnök, kereskedelmi tanácsos, osztályvezető-főfel­ügyelő: Közgazdasági érték és kereskedelmi szellem fejlesztése a vasúti alkalmazottakban. — PFEIFFER KÁROLY mérnök-főfelügyelő: A földgáz szállító kocsi. __ ROMÁK BÉLA dr. osztályvezető-főfelügyelő: Az Államvasutak racionalizálása pénzügyi szemüvegen néz­ve. — MAKLÁRY SÁNDOR főfelügyelő: Anyagszerke­­zelési ismeretekről. — KISS JENŐ mérnök, osztályve­zető-főfelügyelő: Vasúti hidak vizsgálatáról. — KOL­LER FERENC dr. felügyelő: Egyesült erővel! (Az ide­genforgalmi szervek együttműködéséről.) — FIALO­­VITS BÉLA oki. gépészmérnök, felügyelő: A magyar kir. Államvasutak első személyszállító lokomotivja. — DR. GEDULY GYULA: Kedves emlékeim a múltból. — SOLYMOSSY ÁKOS felügyelő: Mozdonyfűtés hazai szenekkel. — GOSZLETH BÉLA oki. építész-mérnök­­főfelügyelő, a MÁV igazgatóság magasépítményi cso­port vezetője: A vidéki állomási felvételi épületek és őrházak új tervezése. —­ DÉRY HUGÓ mérnök: Aktu­ális kérdések. — HELLMANN OSZKÁR oki. gépész­mérnök : Uj műszerek a vasúti járműinek futóművén végzendő vizsgálatokhoz. — PLUGOR SÁNDOR MÁV mérnök, távirdaintéző: A távíró, távbeszélő és biztosító­­berendezési szolgálat tevékenykedése. Ünnepi számunk­ szakközleményeit számos illusz­tráció díszíti. A mellékleti rész tartalma: DR. TÓTH BERTA­LAN titkár: Vasutas cserkészcsapatok a Gödöllői Vi­­lágjamborben (3 képpel). — Hírek. — DR. BUJDOSÓ JÁNOS MÁV igazgatósági főorvoshelyettes: Baleseti Orvostan és FISCHER MÓR főfelügyelő: Amerika if­júsága c. munkájának ismertetése. — KISS-FARK­AS IMRE 2 festménye: Lux Ernő és Rabony János. — VÁ­MOS GYÖRGy vegyészmérnök: Hogy készül a karbon­papír? (5 képpel).­­—■ Gyermekmentés (3 képpel). .—­­Hirdetések. A címlap képét BALOGH RUDOLF fotografálta. ünnepi szántunk 80 oldal

Next