Motorsport, 1926 (1. évfolyam, 1-22. szám)

1926-02-10 / 1. szám

4 Legjobbjaink! A magyar motorsport nagyjai Mai legelső számunkban megkezdjük a magyar motorsportokkal, beleértve az automobilvezetőket és motor­­kerékpárosokat, intenzíven foglalkozó legjobb versenyzőink életrajzának leírását és legjobb eredményeik ismer­­tertetését. Természetes, elsősorban azokról fogunk szól­ni, akiknek neve nemcsak itthon, hanem az ország határain túl is ismert, akik a nagy nemzetközi túrautakon, hegyi és síkversenyeken, valamint a legnagyobb kitartást és tudást megkövetelő Tourist-Trophykon győzelemre vitték színeinket, bebizonyíva a magyar faj sportratermettségét, dicsőséget és tiszteletet szerezve a magyar névnek. Walter Delmar Einer der besten unga­rischen Motorsportmänner. Vor dem Krieg absolvierte er zweimal die Alpenfahrt strafpunktlos auf einem Benzwagen. Im Jahre 1923 gewann er die Österreichi­sche Tourist Trophy auf einer Long Stroke Sunbeam. Im Jahre 1924 war er der zweite so in der Österrei­chischen, wie auch in der Ungarischen T. T. auf einer 347 cm1 O. H. V. Sunbeam. 1925 gewann er abermals auf Sunbeam (493 0. H. V.) die Ungarische Tourist Tro­phy und stellte als absoluter Sieger einen neuen Stre­ckenrekord auf, der jetzt noch gültig ist. — In den letzten Jahren nahm er in allen ungarischen und öster­reichischen Zuverlässigkeits­fahrten teil und war immer zwischen den Siegern. Seinen schönsten Sieg errang er im Schwabeubergrennen bei Budapest, wo er die 5 km. lange Strecke in 4:06 Minuten absolvierte und dadurch einen neuen Tourenwagenrekord aufstellte. Er siegte ausser in den erwähnten Rennen im Dörnach- Gempen Bergrennen, und war plaziert am Klausenpass und Semmering. Sein Beruf ist Maschineningenieur, 33 Jahre alt, Mitglied des Königlichen Ungarischen Automobil Clubs (K. M. A. C.) Budapest. A legelsők legelőbbjeként a legallroundabb ma­gyar motorsportsmsam­ről kell szólanunk. Auto­­motocikk­—Delmar Walter. E három név szinte el­választhatatlan ma Magyarországon. Az ő neve, dacára, hogy alig több 33 évesnél, összeforrott a ma­gyar automobilizmussal és az újabban hatalmas lendületet vett motorkerékpársporttal. Mint autó­vezető egyedül áll, mint motorkerékpáros egyike azon keveseknek, akiket Magyarországon az „Extra­klasse“ cím illet meg. Delmar Walter ma nemcsak a legnépszerűbb, de egyben a legnagyobb tudású ver­senyzőnk. Nemcsak a volán és motocikk­ nagymes­tere, éppen úgy ért a motorhoz, mint a vezetéshez, aki, ha kell, épp úgy aláfekszik kocsijának, mint bár­mely szerelő, gumit szerel, mint bármelyik soff­őr és darabokra szedi motorját, hogy azután a hibát meg­találva, ismét összerakja. Egy szóval a szó teljes iga­zában automobilista és motoros, akinek tanácsait, nézetét ma nemcsak barátai fogadják meg és köve­ Walter Delmar One of the best Hunga­rian motorsportsmen. He participated before the war twice in the Austrian Alps Trial and both times was between the winners, wit­hout loosing any points. In 1923 he won the first price of the Austrian Senior Tou­rist Trophy on a Long­­stroke Sunbeam. In 1924 he wins the second place the Hungarian and Austrian Junior Tourist Trophy, al­ways on a 347 0. H. V. Sunbeam. In 1925 he makes the fastest time of the day and wins the Hungarian Senior T. T. on a 493 o. h. v. Sun­beam and beats the record with a time valid till to day. In the last years he participated the most Aus­trian, Hungarian and Swiss races and his name was ewerytimes on the top of the list. His finest victory was in the hill-climb „Svábhegy“ near Budapest in 1925, where he made the rekord of the Touring cars on a Steyr „Type Sport“ (5 km. 4 minutes 06 seconds). A few of his victorious races where the hill climb of Dornach-Gempen (Svitzerland) and the famous race oft the Klausenpass. 33 years old, he is membre of the Royal Hungarian Automobile Club (K. M. A. C.) and is practical ingeneer. tik, hanem meghallgatják őt a legfelsőbb helyeken is és nincs olyan az automobilizmussal összefüggő ankét, szakkérdés, ahol Detmar Walter véleménye döntő szerepet nem játszik. A motorsporttal összefüggő élettörténetét ő maga mondja el olvasóinknak. „Tizenhároméves koromban vezettem először életemben atyám 18 lóerős Benz­­kocsiját a Verona és Brescia közötti országúton, majd Gubritzky és később Bach, atyám soffőrjei ve­zettek be az automobilizmus titkaiba. Tizenötéves koromban különleges miniszteri engedély alapján levizsgáztam és 1912-ben már végigvezettem atyám sportbiztosi kocsiját, egy 70 lóerős Benzet a Magyar kiskocsiversenyben. 1913-ban vezettem először ver­senyben. Már első startomat a legteljesebb si­ker koronázta. A Tátra­—Adria túraúton ugyan­csak Benz-kocsin a büntetőpontnélküli győztesek sorába kerültem, ugyanezt megismételve néhány héttel később az Osztrák Alpenfahrtban, ahol 120 DELMAR WALTER MOTORSPORT 1926 február 10

Next