Rajzoktatás, 1915 (18. évfolyam, 1-10. szám)

TARTALOM 1. Értekezések, tanulmányok, kritikák, felolvasások. Lapszám. A művészeti képzés értéke és az egységes rajzoktatás. Irta Dienes Károly . 1, 33, 49, 68, 93 Jelképek átalakulása. Irta Hollós Károly........................................................ 8, 22, 39, 59, 78 Megjegyzések „A rajztanár továbbképzése“ című cikkhez. Ács Lipóttól .... N­ „ n­e . » Cs. Sebestyén Károlytól . 25 Kell-e a rajzoláshoz, festéshez tehetség? Wicter F. cikke........................................... 17 „ „ „ „ Keuler Józseftől . . . . . . . . 64 Az írásbeli dolgozatok külső alakja és a szépírás. Hollós Károlytól ..... 42 A festészeti eljárások a különböző korokban. Vibert könyvéből U. J. ... . 44 Mintázás a polgári fiúiskolában............................................................................................ 63 A polgári fiúiskola és a rajztanítás. Irta Keuler József................................................. 81 Az olasz rajztanításról. Pálos Edétől .... .................................................. 117 Az alkotó munkára való nevelés a fogalmazás tanításában. Irta Dienes Károly . . 119 A tanuló festékpalettája. Irta Arnhold Nándor .............................................................. 126 A megjelent Normál-tanmenet előszava................................................................................ 137 Műremekek ismertetése a középiskolában. Irta Csizik Gyula . . . . . . 142. 157 Vizsgarajzok bemutatása. Irta K. (Kovách Géza)............................................. 147 A Képzőművészeti Főiskola évkönyve,­­de...........................................149 Harc a német irás körül H. K. (Hollós Károly.)................................................. 152 Férfipedagógia. Irta: Hollós Károly...................................................................................... 163 A paletta. Irta: Szunyoghy Farkas......................................................................... 165 Szépírás — művészi irás. Irta: Pálla Jenő........................................................................... 168 Középiskolai értesítők. —rgy................................................................................................... 171 Iparművészeti rajzolás és tervezés a középiskolában. Irta: Pálla Jenő .... 181 A természeti szép mint a művészeti nevelés alapja. Szokolovszky Istvántól ... 185 A szép mint a népművelés tényezője. Ács Lipót előadása........................................... 187 Az iskolai füzetek és könyvek díszítései. Pálos Edétől..................................... 188 2. Szakirodalom. V. J.: Olajfestéshez útmutatás. Ismertette H............................................................... 47 Csizik Gyula: A Biedermeier és az újabb stílusfejlődés. H. K................................ 153 Muhics Sándor: A színérzék fejlesztése. H..................................................................... 176

Next