Vízi Sport, 1935 (9. évfolyam, 1-12. szám)

1935-01-01 / 1-2. szám

A "­KJ" SZERKESZTŐSÉG: I, CASINO-U. 1. TELEFON: 604-57 KIADÓHIVATAL: V. DOROTTYA-U. 4. TEL.: 818­ 70 ELŐFIZETÉSI ÁRA: FÉLÉVRE P 3.50, EGÉSZ ÉVRE P 6.— / ч. EGYES SZÁM ÁRA 30 FILLÉR BUDAPEST, 1935 JAN.-FEBR. IX. ÉVFOLYAM 1.-2. SZÁM POSTATAKARÉKPÉNZTÁRI CSEKKSZÁMLA SZÁMA 49.018 A MAGYAR VITORLÁS YACHT SZÖVETSÉG, A BALATONI YACHT CLUB, A BUDAPESTI CSÓNAK­HÁZ­AK ÉS EVEZŐSEIK EGYESÜLETE, A BUDAPESTI SPORT EGYESÜLET VITORLÁS YACHT OSZ­T­ÁLYA, A HUNGÁRIA YACHT CLUB, A KIRÁLYI MAGYAR YACHT CLUB, A MAGYAR ATLÉTIKAI CLUB EVE­ZŐS- ÉS MOTORSPORT-REPÜLŐ ÉS YACHT OSZ­TÁLYA, A NEPTUN BUDAPESTI EVEZŐS EGYLET, A TIHANYI YACHT CLUB ÉS A VELENCETAVI VITORLÁS YACHT CLUB HIVATALOS LAPJA A VÍZISPORT MINDEN ÁGÁVAL FOGLALKOZÓ FOLYÓIRAT. MEGJELENIK HAVONKÉNT OLVASÓINKHOZ ! Új év küszöbén állunk. Szeretettel köszöntjük olvasóink és barátaink táborát. Köszönjük az eddigi támogatásukat, érdeklődésüket és munkánk megbecsülését. IX-ik évfolyamunkat kezdjük meg a mai számunkkal. Jelentős idő múlt el megindu­lásunk óta, tele munkával, gonddal, de tele eredményekkel is. Büszkén nézhetünk vissza az elmúlt évekre, hiszen ez az idő a háború utáni sport­fejlődés hőskora volt, és jóleső tudattal állapíthatjuk meg, hogy a munkából becsülettel vállaltuk a reánk eső részt, munkánk nem volt eredménytelen. Tele reménységgel nézhetünk a jövőbe is. A sportok fejlődni fognak, mi pedig Isten segítségével tovább fogunk dolgozni, hogy a fejlődés még sikeresebb legyen. Ehhez a jószándékú munkához kérjük barátaink további támogatását. Egyben örömmel jelentjük, hogy a Balatoni Yacht Clubbal megállapodtunk az együtt­működésre. A „Magyar Yacht“ lapunkba beolvad. A BYC tagjai már e számtól kezdve kapják lapunkat. Sporttársi üdvözlettel A „ VIZISPOR­T” SZERKESZTŐSÉGE. £ *l 10^ OLIMPIÁSZ Az olimpiászon részt kell vennünk. Az Olimpia-gellén való tréning ,lehetőség és a ki­küldetés ügyében a MVOSz az OTT-hez fordult. Első­rendű érdekünk, hogy a kieli világbajnoki versenyeken megjelenhessünk. Múlt számunkban leközöltük a németek által kon­struált Olimpia-yolle fényképét. Sajnos, e yolle építése annyira drága a konstrukció folytán, hogy a Szövet­séget és a magyar vitorlázókat majdnem teljesíthetet­len feladatok elé állítja. Nem tudjuk mi vezette a Nem­zetközi Olimpiai Bizottságot, hogy e túl drága típust elfogadta akkor, mikor az olcsó és jól bevált 12­ lábas dinghy az egész világon el van terjedve és használva. Az eddigi olimpiászokon is ezt használták. A német olimpia-yolle — bár tökéletes a maga ne­mében — megfizethetlenül drága magyar szempontból. Ára a legkedvezőbb kalkulációval 1200 pengő. A típus elterjedése nálunk teljesen kizárt. Hiszen egy használt 22-es yolle — vagy egy új balatoni — 14-es yolle árával egyenlő. A legnagyobb áldozatok árán is elő kell teremteni 2—3 olimpia-volló költségeit, hogy a kiválasztottak ezen trenírozhassanak. Hosszas tárgyalások után e fel­fogást az OTT olimpiai bizottságának előadója, dr. Misángyi Ottó teljesen méltányolva a vitorlázók törek­véseit és megértve a mi speciális helyzetünket, a leg­nagyobb jóindulattal magáévá tette. Hajlandó az OTT e célra 1 darab olimpia-yolló költségeit fedezni, de mivel a tréning céljaira ez kevés, elvárja, hogy a vitorlástársadalom, főleg pedig azok a clubok, akik dingby­vel foglalkoznak, szintén áldoza­tokat hozzanak. Nevezetesen, hogy legalább még 2 yol­léra legyen rendelő, hogy a tréning-lehetőségek 100%-osak legyenek. A megépülő olimpia-gollékon májustól—szeptem­berig trenírozhatnának versenyzőink, ez mindenesetre elég arra, hogy e típust kiismerjék. Ezenkívül a leg­esélyesebb 2—3 versenyzőt Kiel­be küldené ki a Szövet­ség 10—12 napra, hogy az ottani víz- és szélviszonyok­kal megbarátkozhassanak. 1936-ban történne meg a válogatás és a további tréning. Addig is, amíg e problémák elintéződnek, kérjük az érdekelteket, hogy ne sajnálják a hozandó kis áldo­zatokat, hiszen az elérendő cél olyan nagy horderejű, hogy minden áldozatot meg kell érte hozni. S. S.

Next