Petőfi Népe, 2010. január (65. évfolyam, 1-25. szám)

2010-01-14 / 11. szám

MI, HOL, MIKOR? KERESSE A BAON.HU OLDALON! OBAMA MAGYAR KÖZGAZDÁSZA HÁZASODNI KÉSZÜL ► www.baon.Hu 2010. JANUÁR 14., CSÜTÖRTÖK LXV. ÉVFOLYAM, 11. SZÁM, ÁRA: 120 FT, ELŐFIZETVE: 91 FT A MERCEDES-GYÁR A HÉVIZES ÁLMOKAT IS BEFOLYÁSOLJA ► 2. OLDAL STANLEY TOCCI AZ ÜGYELETES KOPASZ OLASZ,10. OLDAL Jelentkezzen most 20 éves a KATEDRA­­%®% kedvezmény nyelvtanfolyamainkra! Korona Bt., Kecskemét, Katona József tér 18. ffi 76/415-074 Rsz:00368-2009, Akk.sz: AL-0296 * részletekről érdeklődjön ügyfélszolgálatunknál Egymást erősítő sztrájkok Több mint száz postás tüntetett tegnap az elbocsátott kézbesítőkért. Nem sür­gős a BKV-nak a szakszervezetekkel való megállapodás, mert furcsa módon még megtakarítást is jelent a cégnek az elhúzódó sztrájk. ► 8. OLDAL IDŐJÁRÁS A reggeli köd­foltok napköz­ben eloszlanak. Számottevő csa­padék és szél sem valószínű. ► 11. OLDAL Szín-és illat­orgia a gőzben Különösen télen kellemes bebújni a szauna forróságá­ba. Ilyenkor az em­ber ellazul, relaxál és felfrissül. A sza­una tisztítja a bőr pórusait, fájdalom­­csillapító, sőt előse­gíti a nyugodt al­vást is. ► 9. OLDAL P­ILLANATFELVÉTEL A BAON.hu olvasóitól Szokott Ön jótékonykodni? LAPSZÉL Ahol hó van és közlekedés, ott sóznak, homokot szórnak. Idén télen a britek is beletanulhattak a síkosságmentesí­tés mulatságába, mert hólepte szige­tek lakóivá váltak. Közlekedni nem tudnak ugyan, de a szórásban már ügyesek, annyira megy nekik, hogy ki­fogyóban van az Egyesült Királyság­ban a homok, így a tengerpartról lop­ják. Az ottani amolyan kettő az egy­ben szóróanyag: sós homok. Ö. Cs. E LAPSZÁMUNK VEZETŐ­ SZERKESZTŐJE: Ökrös Csaba közösségi és hírportálunk: BAON.Hu Telefon: 76/518-284 9­7­7 0­1­3­3­2­3­5­0­4­4 Nem Kern-kabaré az élet fuvardíj Kivárnak az áremeléssel a taxisok Sok taxis emelné a vi­teldíjat, de egyre árér­­zékenyebbnek bizonyul a piac. Galambos Sándor Megugrottak az üzemanyag­­árak. A taxisok azt mondják, indokolt lenne a tarifaemelés, de még várnak vele. Ennek egyik oka az, hogy sok szánkó, de kevés az eszkimó. - Már így is alig van mun­kánk, gyakran órákat is kell vá­rakoznunk egy fuvarért - int a Petőfi Sándor utcai droszton utasokra várakozó kocsik felé Varga Pál, a kecskeméti Hírős Gong Taxi elnöke. - Jóval töb­bet kell kint lennünk ugyan­azért a pénzért, mint pár évvel ezelőtt. Az elmúlt évben tizen­öt kollégánk hagyott fel a taxi­zással, nem tudták magukat el­tartani. A fiatalabbak még ta­lálnak más munkát is, de mi, negyven fölöttiek már nem kel­lünk sehova. Nincs más válasz­tásunk, ezt kell csinálni. Pár nappal ezelőtt csináltak egy próbaszavazást a hetven Híres taxis között. Háromne­gyedük az áremelés mellett volt. A tegnap esti vezetőségi ülésen a túlélés lehetőségeit la­tolgatva mégis elvetették az öt­letet. Legalábbis a márciusi közgyűlésig. Addig marad a 360 forintos alapdíj és a kilo­méterek 250 forintos ára. - Abban bízunk, hogy az utasaink rájönnek: egy három­fős családnak már olcsóbb ta­xival utaznia, mint a buszon megvenni a jegyet. Mi gyorsab­bak is vagyunk, és a csomag­jaikkal együtt háztól házig visszük a kuncsaftot - hangza­nak Varga szavai. A Kecskeméten működő másik nagy társaságnál, a Zebra Taxinál sem változik a kilométerenkénti 230 forintos viteldíj. - Egy taxi üzemeltetésében nem kimondottan az üzem­anyagár a mérvadó. Rengeteg más kiadásunk is van, a közel­múltban például alaposan meg­emelték a vizsgadíjainkat is - mondja Tóth Imre, a Zebrák ügyvezetője. - Majd ha az em­bereknek egy kicsivel jobbra fordul a helyzetük, többet ke­resnek, beindulnak a cégek, és visszaveszik azokat, akiket el­küldtek, akkor mi is emelhet­jük szolgáltatásunk árát. Ami­kor húsz évvel ezelőtt elkezd­tem taxizni, az átlagnál jóval­­ több pénzt vittünk haza. Most­­ már a gyengébben keresők ka­tegóriájába tartozunk. De még­­ ilyen tarifák mellett is meg le­het élni a személyszállításból, ám ehhez legalább annyi időt kell tölteni a kocsiban, mint bármilyen más munkahelyen. Alapdíjunk továbbra is 360 fo­rint, egy kilométer pedig ná­lunk 230 forintba kerül. ► FOLYTATÁS A 2. OLDALON Szabad a taxi. A személyfuvarozók nem kockáztattak meg egy áremelést. HIRDETÉS WORLDCUP Klíma, ABS, 6 légzsák, el.ablak, MP3, központi zár, stb.. HYUflGRl www.hyundaihovany.hu Az akciós ajánlat a 2010. január 2-től március 31-ig forgalomba helyezett gépjárművek esetén érvényes. A kép illusztráció. A tájékoztatás nem teljeskörű, részletek márkakereskedésünkben. Vegyes átlagfogyasztás: 4,7-7,6 1/100 km, C02-kibocsátás: 125-182 g/km. Szent Kristóf Autócentrum A minőségi autók és az igényes vásárlók autócentruma Kecskemét Szent László krt. 68. Tel.’: 76/502-800 hyundaihovany@hovany.dealernet.hu A DUNA-TISZA KÖZE NAPILAPJA Néző biztos lenne, de még nem tudni, ki közvetíti a vébét Még nem tudni, ki közvetíti a futballvébét. A közszolgálati tévé decem­ber 18-án ismertette, hogy fi­nanszírozási gondjai miatt ár­verésen kívánja eladni egy má­sik tévétársaságnak a vb hazai közvetítési jogainak egy részét úgy, hogy 24 mérkőzést meg­tart magának. Az elképzelés szerint a közvetíteni kívánt mérkőzések napi első választá­si joga a vásárló tévétársaságé, a második választás pedig a Magyar Televízióé lesz. Az MTV 11 médiacéget kere­sett meg írásban azzal, hogy tegyenek ajánlatot a közvetíté­si jogokra. A január 7-ei határ­időig két ajánlat érkezett. Az MTV - a közlemény szerint - lehetőséget biztosított a kon­zultációra is: három televíziós társaság személyes találkozón, kettő pedig telefonon egyezte­tett a köztelevízióval. Az eljárás speciális licittel, úgynevezett vaklicittel a múlt pénteken zajlott le. Sajtóinfor­mációk szerint a Digi Sport és az RTL Klub licitált. Két tétel­re lehetett ajánlatokat tenni: a jogdíj összegére forintban, il­letve az MTV számára vissza­adandó mérkőzések számára. Az MTV a közvetítési jogcso­mag minimumárát korábban 730 millió forint plusz áfában határozta meg. TJA? A PETŐFI NÉPE SZERINT: • Mindegy, ki közvetíti a focivébét, csak fog­ható legyen. ÉS ÖN SZERINT? SMS: 30/324-8466 Rugalmas munkajoggal a foglalkoztatásért A válság most lehetőséget kí­nál egy jobb Európa megalko­tásához - hangsúlyozta Andor László magyar EU-biztos-jelölt szerdán Brüsszelben, az Euró­pai Parlament foglalkoztatás- és szociálpolitikai szakbizott­sága előtti meghallgatásán. Az elvek szintjén nagyon so­kat, a konkrét kezdeményezé­seket illetően viszont a képvi­selők által vártnál jóval keve­sebbet árult el terveiről Andor László uniós szociális és fog­lalkoztatási biztosjelölt, akit tegnap hallgatott meg Brüs­­­szelben az Európai Parlament szakbizottsága. Azt minden­esetre megtudtuk a mintegy háromórás meghallgatásból, hogy Andor hamarosan újabb kísérletet tesz az egyik tagál­lamból a másikba áttelepülő munkavállalók nyugdíjjogai­nak rendezésére. A magyar közgazdász a gazdasági válság hatásainak kezelése, a foglal­koztatás bővítése érdekében a rugalmasságot és a biztonsá­got egyszerre érvényesítené a munkajogban és a szabályozás minden egyéb területén. A bevándorlás kapcsán elis­merte, hogy az első, sőt sok­szor a második generációs migránsok integrációja terén kevés eredményről lehet be­számolni. ► 7. OLDAL

Next