Petőfi Népe, 2010. január (65. évfolyam, 1-25. szám)
2010-01-14 / 11. szám
MI, HOL, MIKOR? KERESSE A BAON.HU OLDALON! OBAMA MAGYAR KÖZGAZDÁSZA HÁZASODNI KÉSZÜL ► www.baon.Hu 2010. JANUÁR 14., CSÜTÖRTÖK LXV. ÉVFOLYAM, 11. SZÁM, ÁRA: 120 FT, ELŐFIZETVE: 91 FT A MERCEDES-GYÁR A HÉVIZES ÁLMOKAT IS BEFOLYÁSOLJA ► 2. OLDAL STANLEY TOCCI AZ ÜGYELETES KOPASZ OLASZ,10. OLDAL Jelentkezzen most 20 éves a KATEDRA%®% kedvezmény nyelvtanfolyamainkra! Korona Bt., Kecskemét, Katona József tér 18. ffi 76/415-074 Rsz:00368-2009, Akk.sz: AL-0296 * részletekről érdeklődjön ügyfélszolgálatunknál Egymást erősítő sztrájkok Több mint száz postás tüntetett tegnap az elbocsátott kézbesítőkért. Nem sürgős a BKV-nak a szakszervezetekkel való megállapodás, mert furcsa módon még megtakarítást is jelent a cégnek az elhúzódó sztrájk. ► 8. OLDAL IDŐJÁRÁS A reggeli ködfoltok napközben eloszlanak. Számottevő csapadék és szél sem valószínű. ► 11. OLDAL Szín-és illatorgia a gőzben Különösen télen kellemes bebújni a szauna forróságába. Ilyenkor az ember ellazul, relaxál és felfrissül. A szauna tisztítja a bőr pórusait, fájdalomcsillapító, sőt elősegíti a nyugodt alvást is. ► 9. OLDAL PILLANATFELVÉTEL A BAON.hu olvasóitól Szokott Ön jótékonykodni? LAPSZÉL Ahol hó van és közlekedés, ott sóznak, homokot szórnak. Idén télen a britek is beletanulhattak a síkosságmentesítés mulatságába, mert hólepte szigetek lakóivá váltak. Közlekedni nem tudnak ugyan, de a szórásban már ügyesek, annyira megy nekik, hogy kifogyóban van az Egyesült Királyságban a homok, így a tengerpartról lopják. Az ottani amolyan kettő az egyben szóróanyag: sós homok. Ö. Cs. E LAPSZÁMUNK VEZETŐ SZERKESZTŐJE: Ökrös Csaba közösségi és hírportálunk: BAON.Hu Telefon: 76/518-284 977 0133235044 Nem Kern-kabaré az élet fuvardíj Kivárnak az áremeléssel a taxisok Sok taxis emelné a viteldíjat, de egyre árérzékenyebbnek bizonyul a piac. Galambos Sándor Megugrottak az üzemanyagárak. A taxisok azt mondják, indokolt lenne a tarifaemelés, de még várnak vele. Ennek egyik oka az, hogy sok szánkó, de kevés az eszkimó. - Már így is alig van munkánk, gyakran órákat is kell várakoznunk egy fuvarért - int a Petőfi Sándor utcai droszton utasokra várakozó kocsik felé Varga Pál, a kecskeméti Hírős Gong Taxi elnöke. - Jóval többet kell kint lennünk ugyanazért a pénzért, mint pár évvel ezelőtt. Az elmúlt évben tizenöt kollégánk hagyott fel a taxizással, nem tudták magukat eltartani. A fiatalabbak még találnak más munkát is, de mi, negyven fölöttiek már nem kellünk sehova. Nincs más választásunk, ezt kell csinálni. Pár nappal ezelőtt csináltak egy próbaszavazást a hetven Híres taxis között. Háromnegyedük az áremelés mellett volt. A tegnap esti vezetőségi ülésen a túlélés lehetőségeit latolgatva mégis elvetették az ötletet. Legalábbis a márciusi közgyűlésig. Addig marad a 360 forintos alapdíj és a kilométerek 250 forintos ára. - Abban bízunk, hogy az utasaink rájönnek: egy háromfős családnak már olcsóbb taxival utaznia, mint a buszon megvenni a jegyet. Mi gyorsabbak is vagyunk, és a csomagjaikkal együtt háztól házig visszük a kuncsaftot - hangzanak Varga szavai. A Kecskeméten működő másik nagy társaságnál, a Zebra Taxinál sem változik a kilométerenkénti 230 forintos viteldíj. - Egy taxi üzemeltetésében nem kimondottan az üzemanyagár a mérvadó. Rengeteg más kiadásunk is van, a közelmúltban például alaposan megemelték a vizsgadíjainkat is - mondja Tóth Imre, a Zebrák ügyvezetője. - Majd ha az embereknek egy kicsivel jobbra fordul a helyzetük, többet keresnek, beindulnak a cégek, és visszaveszik azokat, akiket elküldtek, akkor mi is emelhetjük szolgáltatásunk árát. Amikor húsz évvel ezelőtt elkezdtem taxizni, az átlagnál jóval több pénzt vittünk haza. Most már a gyengébben keresők kategóriájába tartozunk. De még ilyen tarifák mellett is meg lehet élni a személyszállításból, ám ehhez legalább annyi időt kell tölteni a kocsiban, mint bármilyen más munkahelyen. Alapdíjunk továbbra is 360 forint, egy kilométer pedig nálunk 230 forintba kerül. ► FOLYTATÁS A 2. OLDALON Szabad a taxi. A személyfuvarozók nem kockáztattak meg egy áremelést. HIRDETÉS WORLDCUP Klíma, ABS, 6 légzsák, el.ablak, MP3, központi zár, stb.. HYUflGRl www.hyundaihovany.hu Az akciós ajánlat a 2010. január 2-től március 31-ig forgalomba helyezett gépjárművek esetén érvényes. A kép illusztráció. A tájékoztatás nem teljeskörű, részletek márkakereskedésünkben. Vegyes átlagfogyasztás: 4,7-7,6 1/100 km, C02-kibocsátás: 125-182 g/km. Szent Kristóf Autócentrum A minőségi autók és az igényes vásárlók autócentruma Kecskemét Szent László krt. 68. Tel.’: 76/502-800 hyundaihovany@hovany.dealernet.hu A DUNA-TISZA KÖZE NAPILAPJA Néző biztos lenne, de még nem tudni, ki közvetíti a vébét Még nem tudni, ki közvetíti a futballvébét. A közszolgálati tévé december 18-án ismertette, hogy finanszírozási gondjai miatt árverésen kívánja eladni egy másik tévétársaságnak a vb hazai közvetítési jogainak egy részét úgy, hogy 24 mérkőzést megtart magának. Az elképzelés szerint a közvetíteni kívánt mérkőzések napi első választási joga a vásárló tévétársaságé, a második választás pedig a Magyar Televízióé lesz. Az MTV 11 médiacéget keresett meg írásban azzal, hogy tegyenek ajánlatot a közvetítési jogokra. A január 7-ei határidőig két ajánlat érkezett. Az MTV - a közlemény szerint - lehetőséget biztosított a konzultációra is: három televíziós társaság személyes találkozón, kettő pedig telefonon egyeztetett a köztelevízióval. Az eljárás speciális licittel, úgynevezett vaklicittel a múlt pénteken zajlott le. Sajtóinformációk szerint a Digi Sport és az RTL Klub licitált. Két tételre lehetett ajánlatokat tenni: a jogdíj összegére forintban, illetve az MTV számára visszaadandó mérkőzések számára. Az MTV a közvetítési jogcsomag minimumárát korábban 730 millió forint plusz áfában határozta meg. TJA? A PETŐFI NÉPE SZERINT: • Mindegy, ki közvetíti a focivébét, csak fogható legyen. ÉS ÖN SZERINT? SMS: 30/324-8466 Rugalmas munkajoggal a foglalkoztatásért A válság most lehetőséget kínál egy jobb Európa megalkotásához - hangsúlyozta Andor László magyar EU-biztos-jelölt szerdán Brüsszelben, az Európai Parlament foglalkoztatás- és szociálpolitikai szakbizottsága előtti meghallgatásán. Az elvek szintjén nagyon sokat, a konkrét kezdeményezéseket illetően viszont a képviselők által vártnál jóval kevesebbet árult el terveiről Andor László uniós szociális és foglalkoztatási biztosjelölt, akit tegnap hallgatott meg Brüsszelben az Európai Parlament szakbizottsága. Azt mindenesetre megtudtuk a mintegy háromórás meghallgatásból, hogy Andor hamarosan újabb kísérletet tesz az egyik tagállamból a másikba áttelepülő munkavállalók nyugdíjjogainak rendezésére. A magyar közgazdász a gazdasági válság hatásainak kezelése, a foglalkoztatás bővítése érdekében a rugalmasságot és a biztonságot egyszerre érvényesítené a munkajogban és a szabályozás minden egyéb területén. A bevándorlás kapcsán elismerte, hogy az első, sőt sokszor a második generációs migránsok integrációja terén kevés eredményről lehet beszámolni. ► 7. OLDAL