Állami gimnázium, Bártfa, 1902

I. Adatok az intézet 1902—3. évi történetéhez. 1. A személyzeten történt változások. A kassai áll. fő­reál isk.-hoz helyettes, majd a debreceni rom. főgimnáziumhoz rendes tanárrá kinevezett Leszczynski Kornél pr. é. tanár helyébe a V. és K. min. 58,033. sz. a. Kletz Gábor soproni Lithne-intézeti tanárt alkalmazta h. tanári minőségben. Körösi Márton V. r. iskolaszolgát a V. és K. min. 33,133. sz. a. saját kérelmére, az eperjesi kir. kath. főgimnáziumhoz helyezte át hasonló minőségben. 2. Az iskolai év kezdete. Aug. 30-án tartották meg a javító és felvételi vizsgálatokat. Szept. 1­­3-án volt a tanulók szabályszerű felvétele és beírása. Szept. 4-én a „Veni Sancte“ és az év ünnepélyes megnyitása után osztályrendezés. Szept. 5-én megkezdődött az órarend szerinti tanítás. 3. Vallás-erkölcsi képzés. A tanulók saját felekezetük hitoktatói részéről, az intézeti épü­letben részesültek vallás-oktatásban. A tanulók a vallás-erkölcsi gyakorlatok megtartásában pontosak voltak. Emberbaráti érzelemből a vakokat gyámolitó orsz. egyesületnek Budapestre 8 kor. 7 fillért küldtek. 4. Tanulmányi és fegyelmi állapot. A rendtartás és felsőbb rendelet előírta tanácskozásokon a ta­nári kar körültekintően gondoskodott az intézet bel- és külfegyelmi állapotáról és az évvégi eredmény biztosításáról. Szükség szerint, mindig a kellő időben alkalmazta a megdicsérést s nagyobb szorga­lomra való buzdítást , a­hol kellett a fegyelmi büntetések fokozatait is igénybe vette s ezek megtörténtéről a szülőket is értesítette. A tanulmányi állapot: kielégítő, a fegyelmi: jó. A legszükségesebb tanítási szemléltető eszközöket megszereztük s igy a tanítás menetét csak a még mindig észlelhető, de az áll. el. isk. hatása folytán oszlófélben levő nyelvi nehézség lassította. A he­lyi tanmenetben megállapított tananyagot teljesen elvégeztük.

Next