Békés Megyei Hírlap, 2011. február (15. évfolyam, 26-49. szám)

2011-02-17 / 40. szám

Igazgatói hitvallás az értékekről és a célokról A 21. század elejéről visszanéz­ve elmondhatjuk, hogy gimná­ziumunk alapítása óta sok min­den változott, de azok az alapér­tékek, amelyeket iskolánk a mo­dern kor képére formálva ma is képvisel, örök érvényűek szá­munkra. Pontosan mik ezek? Fontosnak tarjuk, hogy az isko­la falain belül olyan lehetősége­ket biztosítsunk tanulóink szá­mára, melyekkel élve sokrétű, biztos és használható tudásra és az életben való eligazodáshoz szükséges kompetenciákra te­hetnek szert. Ezeknek a meg­szerzése nem csak a tanórákon történik. Feladatunknak tartjuk azt is, hogy olyan környezetet teremtsünk, ahol a játszva, szó­rakozva és a munkavégzés köz­beni tanulás is szerephez jut. A Petőfi Sándor Gimnázium sike­re tanulóink sikerében mérhe­tő. Itt a siker általában haszná­landó, és nem korlátozódik ki­zárólag a tanulmányi sikerekre, hiszen az élet bármely területén lehetünk eredményesek. A si­kerélmény elégedettséget hoz. Elégedettséget a tanuló, a szülő, a pedagógus, a szűkebb és tá­­gabb környezet irányából. így tudtunk az elmúlt közel ötven év alatt több ezer tanulót az egyéni karrier útján elindítani, és tesszük ezt a következő évti­­­­zedekben, talán évszázadokban is. Légy Te is, legyen Ön is ré­szese sikereinknek! Szilágyi Tibor igazgató Az oldal a mezőberényi Petőfi Sándor Gimnázium támogatásával készült. Múlt, jelen, jövő, fejlődés képzés Háromprofilú gimnáziumi oktatás a fiatalok sikereiért A Petőfi Sándor Gimnázi­um modern, korszerűen felszerelt, akadálymentesí­tett épületben várja a diá­kokat. A háromprofilú ok­tatás lehetővé teszi a fiata­lok számára, hogy a lehető legteljesebben bontakoz­tathassák ki tehetségüket. A háromprofilú oktatás első alappillére az 1987 óta zajló magyar-német két tanítási nyelvű képzés. Anyanyelvi ta­nárok és az iskola több mint húszéves tapasztalata segíti hozzá a tanulókat ahhoz, hogy a mindennapi életben használ­ható nyelvtudást és felsőfokú nemzetközi nyelvvizsgát sze­rezzenek, akár ingyenesen is, a gimnázium vizsgaközpontjá­ban. A legtöbb felsőoktatásban továbbtanuló diák ebből a kép­zési formából lép ki a nagybe­tűs életbe. 2000 őszén indulhatott útjá­ra az Arany János Tehetséggon­dozó Program, ami évről évre kitörési lehetőséget nyújt a hátrányos helyzetű tehetséges diákoknak. Számtalan képzés, foglalkozás és támogatási for­ma segíti őket abban, hogy a gimnáziumi tanulmányaik be­fejezése után eredményes, si­keres felnőtté válhassanak. 2004. szeptember 1-jétől mó­dosították az általános tanter­vű képzést angol nyelvi előké­szítő évfolyam bevezetésével. 2009 őszétől ez a profil német nyelvi előkészítős csoporttal bővült. Itt a tanulók olyan jár­tasságokra tehetnek szert, amelyek megkönnyítik és eredményessé teszik a nyelv­vizsgára, az érettségi vizsgák­ra való felkészülést és a to­vábbtanulást. Ebben az ágazat­ban különösen magas az előre­hozott érettségi vizsgák száma. Számos tanuló még al1. évfo­lyam végén bizonyítványt sze­rez angol, illetve informatika tantárgyból. Az elmúlt években tovább bővült az oktatási kínálat. Útjá­ra indultak az eddig jól bevált — 12. és 13. évfolyamon műkö­dő — emelt szintű oktatás mel­lett az alsóbb évfolyamokon a tagozatok. A diákok humán és reál tantárgycsoportok közül választhatnak. A megye középiskolái közül elsők között vezették be az in­tézményben — a TÁMOP 3.1.4. pályázat elnyerésével - a kom­petenciaalapú oktatást. Jelen­leg hét osztályban folyik ez az új rendszerű képzés. A TIOP 1.1.1/09. pályázatnak köszön­hetően pedig a jövőben „laptop­osztályok” indulnak, ahol a mindennapos tanítás-tanulás folyamatát a diákoknak ki­adott, hordozható számítógé­pek fogják segíteni. A múlt héttől 216 tanulói laptop is segíti a mezőberényi Petőfi Sándor Gimnázium diákjait az új ismeretek, a korszerű tudás elsajátításában. Mindennapi ki mit tud a gimnáziumban siker Szabadidős és tanulási lehetőségek sorával várja a PSG a diákokat Gimink egy nagy ki mit tud. Úgy érzem, ritkán akad olyan nyolcadikos diák, akinek konk­rét elképzelései vannak a jövő­jét illetően. Még nekem is csak körvonalazódnak a terveim, pe­dig végzős vagyok. A PSG pedig a legnagyobb erőbedobással se­gített ezen vonalak megrajzolá­sában. „Tűzoltó leszek, s katona, va­dakat terelő juhász...” - idézem József Attila szavait, bár ezt akár én is megfogalmazhat­nám. Mikor a gimibe kerültem, úgy éreztem, minden érdekel. Szeretek énekelni, hát járjak énekkarra. De szeretem a ver­seket is, így verskörös is lettem. Aztán később rájöttem, hogy szeretem a labdajátékokat, az úszást, az aerobikot, az atléti­kát, a jógát, a németórát, Spaichingent, Lingent, Gronaut, Prágát, a szervezési dolgokat, az iskolarádiót és iskolaújságot, a tanulmányi versenyeket, a ka­rácsonyi vacsorákat, a gomb­­avatót, a Sándor-bált és persze, az Amerika-napot. Ennek meg­felelően hol a kottákat rakosgat­tam, hol a tesipólókat vagy a német szótárat, és így adódott, hogy kipróbálhattam magam biológusként, újságíróként, szí­nészként, tolmácsként, kosa­rasként, de belekóstoltam a for­gatókönyvírás és filmrendezés érdekes világába is. A legnagyobb benyomást rám mégis az amerikai kon­zul, Erik Schnotala előadása és a magyarországi finn nagy­követtel, Jari Vilénnel töltött nap tette. Lenyűgöző volt a diplomata vendégeként bete­kinteni a nagykövetség min­dennapjaiba és ellátogatni a Parlamentbe. Talán már csak hab a tortán, hogy a tehetséggondozás révén informatikából kettő, földrajz­ból pedig egy évvel hamarabb leérettségiztem, és emellett je­lenleg egy ÖSD nemzetközi és államilag is elismert középfokú nyelvvizsgával rendelkezem, ami mellé remélhetőleg hama­rosan társul másik két, német felsőfokú nyelvvizsga, persze mondják, hogy ez a kosszal is ránk ragad. Nem skatulyázhat­juk be magunkat tehát rögtön az elején, hiszen bármelyik nap érkezhet egy nagykövet az isko­lába, nyerhetünk diákolimpiát, rendezhetünk kolibulit vagy készíthetünk interjút kedvenc tanárunkkal, és ami az egész­ben a legjobb, mindez egy he­lyen történik. Nyéki Júlia, 13/B Polgármesteri gondolatok a város és az iskola együttéléséről Egy 11 ezer lakosú város érté­keit sokféleképpen fogalmaz­hatjuk meg, így többek között iskolarendszerének fejlettsé­gében is. A fejlettség szempont­jából fontos, hogy kimeneti ol­dalon minél magasabb végzett­séget biztosítson a településen működő intézményhálózat, így Mezőberény kiemelten kezeli az 1800-as évek elejére vissza­nyúló történettel rendelkező gimnáziumot, az abban folyó munka minőségét, az ide járó fiatalok közérzetét. Ragaszko­dunk középiskolánkhoz, hos­­­szú távon gondolkodunk fenn­tartásáról! Polgármesterként azt kívá­nom elérni, hogy minél több magasan művelt, de felnőtté válását hasznos és szórakozta­tó szabadidőtöltéssel megélő fi­atal kerüljön ki az iskola falai közül. Az itt élők Mezőberényt iskolavárosnak tekintik. Nem véletlenül, hiszen gimnáziu­munk országos beiskolázású, s közel 600 tanuló felkészítéséről gondoskodnak az ott dolgozó pedagógusok. Az itt végzett diá­kok között megtalálható diplo­mata, egyetemi dékán, a gazda­sági élet több területén dolgozó személy, országos cégek gazda­sági és egyéb vezetői. Büszkék vagyunk rájuk, igyekszünk ve­lük folyamatos kapcsolatot tar­tani. Mezőberény várja a tanul­ni akaró fiatalokat, mindazo­kat, akik az értékeket keresik egy hagyományokkal és ki­emelkedő eredményekkel ren­delkező iskolában. Siklósi István polgármester Petőfi Sándor Gimnázium - OM 028375 5650 Mezőberény, Petőfi út 13-15. Tel/food (66)515-578/(66)515-580 E-mail: psg@mezobereny.hu Web: www.gimnazium.mezobereny.hu A gimnázium szinte minden diákja továbbtanul

Next