Békés Megyei Hírlap, 2014. január (18. évfolyam, 1-26. szám)

2014-01-02 / 1. szám

2 GAZDASÁGI KÖRKÉP első esztendejét zárta a 2013 januárjában megalakult, száz százalékban önkormányzati tulajdonú Gyulahús Kft. - Legfontosabb feladatunk az volt, hogy visszaszerezzük a Gyulai Húskombinát korábbi piacait - nyilatkozta évértéke­lőjében Daka Zsolt, a Gyulahús Kft. ügyvezetője. Az erőfeszítéseket siker ko­ronázta, napjainkra a korábbi partnerek 95 százaléka ismét . Legnépszerűbb a Gyulai kolbász, a Gyulai Kispáros, a májas és a virsli, megrendelőjüknek számít, s számos új partnerük, több ki­sebb cég is árulja boltjaik pol­cain a gyulai termékeket. - Ehhez biztosítanunk kel­lett a termelés folyamatosságát, amivel párhuzamosan minőségi javulást is elértünk, ami ugyan­csak erősítette a piaci bizal­mat - fogalmazott Daka Zsolt. - A Gyulai Húskombinát jó ideig napról napra élt, míg a Gyula­húsnak nem voltak, nincsenek fizetési gondjai, ami azt is jelen­ti, hogy más helyzetben szerez­hettük be az alapanyagokat. Júliustól már havi nyere­séget tudtak elkönyvelni, ami egy induló cég életében komoly eredmény. A pozitív tendencia azóta is folytatódik, ennek köszönhetően megköze­lítőleg nullás mérleggel zárult a 2013-as esztendő számukra. A megkezdett innováció mentén jövőre ismét újdon­ságokkal léphet ki a piacra a társaság. Tavaly került a boltok polcaira a Gyulai Kispáros, amely 2013-ban rögtön Ma­gyar Termék Nagydíjas lett. Ugyancsak az előző évben a Gyulai márkát MagyarBrands és Superbrands díjjal ismer­ték el, a Gyulai kolbászt pedig hungarikummá választották. - Az elismerések több szem­pontból is fontosak - ecsetelte Daka Zsolt. - Visszajelzést biz­tosítanak a vásárlóknak, hogy megbízható márkáról és cégről van szó. Másrészt a munkánk­ra is ösztönző hatású. Az idei évre Daka Zsolt piaci részesedésük további erősíté­sét, illetve a versenyképessé­gük javítását tartja a legfonto­sabb feladatnak. ■ P. G: Az előző évhez képest na­gyobb nettó árbevétellel zárta a tavalyi esztendőt a békéscsabai Meszlényi Autó. 2012-höz képest több mint 40 százalékkal több gépjár­művet értékesítettek, amivel már elérték a válságot meg­előző, 2008-as mennyiséget. Licska Balázs a BTOÜ .unó ibnazo­rí A Meszlényi György tulajdo­nos által vezetett cég immár több mint húszéves múltra te­kint vissza, 1994 óta a Renault, 2003 óta a Dacia, 2007 óta a Toyota, 2009 óta pedig a Cit­roen hivatalos márkakereske­dése. 2012-höz képest több mint 40 százalékkal több gépjármű­vet értékesítettek, amivel már elérték a válságot megelőző, 2008-as mennyiséget. Hangsú­lyozta azonban, hogy a vállal­kozás fő tevékenysége nem az értékesítés, sokkal inkább az ügyfélszolgálat és a szervizelés. - Nagy hangsúlyt fektetünk az ügyfelek minél precízebb kiszolgálására, a bizalom el­nyerésére és megtartására, ezt szem előtt tartva igyekeztünk a működést is meghatározni - folytatta. Meszlényi György kifejtette, hogy több mint nyolc éve költöztek az Almáskerti Ipa­ri Parkba, ami az ügyfélkiszol­gálás és a minőségi munkavég­zés tekintetében is sok előnnyel járt. Nem elég, hogy minden, autóval kapcsolatos szolgáltatás elérhető náluk, amire a magán­­személyeknek, cégeknek és flot­takezelőknek szüksége lehet, hanem még annál több is.­­ Jónak mondhatók a szak­mán belül is az eredmények, ami a korrektségnek és a szak­mailag felkészült gárdának kö­szönhető. Egy stabil, már évek óta a négy márkával foglalko­zó, folyamatosan képzett csa­pat dolgozik nálunk. A megyé­ben a legnagyobb kapacitással és forgalommal is rendelkező szerviz a miénk - folytatta. Meszlényi György elmondta, a szervizforgalom is nőtt az utób­bi években, részben ennek is köszönhető, hogy a válság nem rendítette meg a céget, éves szinten 30 ezer munkaórát tel­jesítenek. - A legrövidebb idő alatt a leg­jobb szolgáltatást igyekszünk nyújtani, így az ügyfelek nem­csak időt, hanem pénzt is spó­rolhatnak, hiszen nagy problé­mát jelent a vállalkozásoknak, ha a gépjárművük kiesik a munkából egy-egy hiba miatt - emelte ki. Mint hangsúlyozta, egy-egy márka olyan sok speci­fikummal rendelkezik, hogy ko­molyabb meghibásodás esetén érdemes márkaszervizekhez fordulni segítségért. Ugyan a kisebb hibákat máshol is lehet orvosolni, de a márkaszervizek­nél, így a Meszlényi Autónál is minden háttérinformáció azon­nal rendelkezésre áll. - Mindez a technikai fejlő­dés következménye, ugyanúgy, mint az elektronikai termékek­nél, mint például a tévéknél vagy mosógépeknél - tette hoz­zá. Meszlényi György kiemelte, a gépjárművek biztonsága te­kintetében sem mindegy, hogy milyen technológiával javítot­­ teszlényi Autó* * (millió forint) V3 Vv­­ták, náluk a forgalmazott már­kákból minden gyári techno­lógia elérhető, és például a leg­korszerűbb karosszériafényező eszközökkel dolgoznak. Emel­lett a nem forgalmazott márkák esetében is tudnak segítséget nyújtani, egy bizonyos határig.­­ A káreseményeknél komp­lex ügyintézést biztosítunk a hozzánk betérőknek, a kárbe­jelentéstől a biztosítási ügyin­tézésen keresztül a kijavított gépjármű átadásáig. Az ügy­felek számára is nagy kön­nyebbséget jelent például, hogy a biztosító egyből nekünk fi­zet, nekik csak az esetlegesen pluszban felmerülő költségeket kell állniuk - fejtette ki Meszlé­nyi György. Hangsúlyozta, a ve­vőszolgálatnak az értékesítésre is pozitív hatása van. E­gy esztendő alatt visszaszerezte a korábbi piacokat a Gyulahús KftÉvi harmincezer munkaóra meszlényi autó A szervizelésen, az ügyfélkiszolgáláson a hangsúly „Fontos az ügyfelek bizalma.” I íer: ' ■ , 2014. JANUÁR 2., CSÜTÖRTÖK Friss statisztika: negyedével nőtt az építőipari termelés Békés megyében több mint 10 százalékkal emelkedett az építőipar terme­lése a tavalyi év októberében az előző esztendő azonos idő­szakához viszonyítva - derült ki a statisztikai hivatal legfris­sebb adatsorából. Az épületek építése 12,1, az egyéb építmé­nyeké pedig 9,5 százalékkal volt magasabb 2012. októberi mutatóinál. Az már a megyei statisztikai tájékoztatóból derült ki, hogy tavaly az első háromnegyed­évben a megyében 25 száza­lékkal emelkedett az építőipari termelés az előző esztendőhöz képest, több mint 16 milliárd forintot ért el. Az első kilenc hónapban országosan a ter­melés volumene 7,7, a Dél-Al­­földön 25 százalékkal nőtt. A régió mindhárom megyéjé­ben számottevő volt a termelés bővülése, Csongrádban 27, Bács-Kiskun megyében pedig 24 százalékos.­­ Hiába volt magasabb a termelés értéke, így is csak az országos átlag felét érte el. Az építőipari termelés 36-36 százalékát adó 20 fő alatti vál­lalkozások termelési volumene 7, a 20-49 fő közöttieké 26,1 százalékkal, a fennmaradó 28 százalékot produkáló 49 fő fe­lettieké több mint másfélszere­sére emelkedett egy év alatt. Az egyéb építmények építé­sének teljesítménye - amely az út-, vasútépítést, valamint a közműépítést tartalmaz­za - több mint kétszeresére növekedett. Az épületek építé­se - amely az építési projekt szervezését és az épületek szerkezetépítését jelenti - 30 százalékkal bővült egy év alatt. Az építőipar speciális szaképítés ágazatában, amely­ben az építési terület előkészí­tése, az épületgépészeti szere­lés és a befejező építés tartozik, a termelés volumene azonban több mint 15 százalékkal vis­­­szaesett az előző év azonos idő­szakához viszonyítva. Az egy lakosra jutó építő­ipari termelési érték 44 ezer forint volt, negyedével több, mint egy évvel korábban. Ez az érték azonban az országos átlag mindössze alig több mint felét érte el. ■ L. B. Útkeresés, hagyománytisztelet jellemzi a csorvási gazdákat számvetés Biotermesztés a versenyképesség megtartásáért, nyitottak a turisztika, a vendéglátás irányába is A Csorvási Gazdák Mezőgazda­­sági Szövetkezetben értékelik társaságuk 64 éves múltját, s elfogadják a változásokat. Az al­kalmazkodóképesség, az új utak keresése a jellemző, miközben meghagyják azokat az értéke­ket, amelyekkel az egymásra épülő gazdálkodás folyamato­san erősíthető. Kelemen Mihály elnök az útkeresésre számtalan példát sorolt találkozásunkkor. - A búza, a kukorica és a nap­raforgó mellett a piaci igények, a versenyképesség megtartása érdekében gazdálkodásunk jelentős része biotermesztés: 150 hektáron végzünk biove­­tőmag-előállítást. A helyi fel­dolgozottsági szintet erősítve műszaki átadás előtt áll az az üzemünk, ahol melegsajtolás­­sal előállított olajat készíthe­tünk. Reményeink szerint ez a régió közkedvelt terméke lesz tavasztól. Érdekes növényre bukkan­tak útkeresésük közben a csorvásiak. Az ipari fűmag vetőmagjának az előállítására vállalkoztak, amit Németor­szágban értékesítenek. Olyan jó fűtőértékű szárral rendelke­zik a növény, hogy abból egy helyi vállalkozó biobrikettet készít. Azért, hogy a növényter­mesztésük stabil alapokon áll­jon, a csorvásiak megtesznek mindent, hogy megfelelő föld­alappal rendelkezzenek.­­ Megtisztelő az a bizalom, mely a földtulajdonosok és kö­zöttünk létrejött. Reméljük, szerződéses kapcsolataink hos­­­szú távon érvényesülni tudnak. A Csorvási Gazdák az állat­tartásban is új utakon járnak. A sertéstartás növelése (mint kormányzati cél) meglátásuk szerint akkor működhet jól, ha korszerű tenyésztelepek mű­ködnek. - Ezt erősítettük mi is 600 ko­­cás sertéstelepünk fejlesztésé­vel. A malac-előállítás modern technológiával történik nálunk - mondta az elnök. A hagyománytisztelő társa­ság az útkeresést más területe­ken is megvalósítja. Nyitottak a csorvásiak a turisztika, a ven­déglátás felé. - Napi jegyes horgásztavunk van, amely egyre népszerűbb. A sporthorgászok visszajelzései szerint jó úton járunk, ha a nagy halak kifogására is lehetőséget biztosítunk - fogalmazott Ke­lemen Mihály. Az elnök és csa­pata felújíttatta a Rudolf-majori Wenckheim-kastélyt, ami így kiváló szálláshely lett.­­ Mindezeket azért vállal­tuk fel, hogy hosszú távon is biztosítsuk a meglévő száztíz fő foglalkoztatását. Eredményt termelünk, adót fizetünk, s ez­zel az a célunk, hogy a vidék, ahol élünk, dolgozunk, tovább fejlődjön. ■ CS. I. Kelemen Mihály elnök: látunk fantáziát a biotermesztésben.

Next