Görögkatolikus főgimnázium, Belényes, 1888

I. Planul de învăţământ. (Conformii ordinăţiunei гпаНиЬп minister'a г. .. de cultri şi instrucţiunepublică de sub Nr. 21199. Mairi 24. 1888. CLASA I. Ordinaiîulu clasei: Teodoră Bulca. Religiunea 2 ore pe septemână. Destinăţiunea şi scopulu omului, cunoscinţele necesarie despre credinţa. Cele 12 închiături din simbolurui credinţei. Manualii: Catechismului creştinescu de S. Micu. Limba română 3 ore. Deprinderi in cetirea accentuată şi ortografia, partea formaltă a gramaticei, propuseţiunea simplă şi părţile ei. Memorisarea bucăţilor, mai alese şi perorăţiuni. Ocupăţiuni scripturistice scolastice şi domestice. Manuală: Compendiu de gram. limbei române de T. Cipariu; lecturare de I. V. Ruşu. Limba magiară 5 ore. Cetire şi scriere corectă, împărţirea literilorii şi tonurilor, tractarea părţîloru de vorbire, declinăţiunea numeloru şi conjugăţiunea regulată; diferinţa între sufisele relative şi sufisele formative. Formarea cuvintelor, prin sufisele formative mai desii usitate. Propusăţiunea simplă şi părţile ei. Meni irisarea şi perorarea unor bucăţi alese. Ocup, script scol şi domest. — Cetire şi versiune continuă din limba maternă în magiară şi viceversa. Manuală: Gram. limbei magiare de O. Bariţă. Legendariă: Tomor-Várady p. I. Limba latină 6 ore. Pe basa lecturelor cuprinse în manuală: elementele limbei, regulele ortografiei şi cetirea corectă. Părțile vorbirei, declinățiunea numelor, comparațiunea regulată și neregulată a adjectivelor. Numeraliele.