Katolikus gimnázium, Brassó, 1922

I. Date mai însemnate pentru institut. 1. Decursul anului şcolar. Anul şcolar s’a început cu examenele de emendare, întregitoare şi particulare ţinute în zilele de 29, 30 şi 31 August. înscrierile’ au fost în ziua de 1, 2 şi 4 Septemvrie.’ La 5 Septemvrie s’a făcut invocarea ajutorului Spiritului sfânt, cetirea şi explicarea legilor şcolare şi aranjarea claselor. La 6 Septemvrie am început şi la 15 Iunie am terminat prelegerile ordinare. Afară de vacanţa oficială şi regulată numai unor clase a trebuit să le dăm vacanţa de 2-3 zile pentru desinfectarea claselor din cauza scarlatinei. Anul s-a terminat la 24 iunie cu Te-Deum şi cu o serbare aranjată în sala de gimnastică. 2. învăţământul. Învăţământul l-am făcut după planul de învăţământ aprobat de către directoratul general al instrucţiunii din Cluj cu ordinul Nr. 10097/922. La examenul particular de cl. VIII-a a presidat D-l Dr. loan Baciu, iar la al celorlalte clase şi la examenul de absolvire al cl. IV-a a presidat D-l Fabiu Sântoanu, delegaţi de D-l Ministru al Instrucţiunii. 3. Starea religioasă morală. Prelegerile s’au început şi s’au terminat cu rugăciune. In capela şcoalei a fost în fiecare zi misă sfântă. Dumineca şi la sărbători afară de misă sfântă am ascultat şi exhortaţiuni. Inluna Septemvrie, la Crăciun, la Paşti şi la sfârşitul anului elevii împreună cu profesorii lor se comunicară. Dar au fost mulţi, cari se comunicau lunar, săptămânal şi chiar zilnic. Exerciţiile spirituale le-a făcut D-l Léstyán I, profesor de religie al liceului rom. cat. din Alba-Iulia. La educaţiunea religioasă-morală a servit şi Societatea „Mariană“ a elevilor, condusă de profesorul de religie, a cărei activitate a fost cu efect mare la disciplina, castitatea şi la viaţa conştientă catolică a elevilor. 4. Starea disciplinară. Tinerimea s’a purtat în decursul anului în general potrivit regulamentelor de disciplină. Caz important disciplinar n’a fost. 5. Starea sanitară. Starea sanitară a elevilor a fost în general îndestulitoare. Deci s’a ivit sporadic bolnăviri de scarlatina și de pojar, dar cu desinfectarea claselor s’a împedecat lăţirea boalelor acestora. 6. Serbări smînte la Ortimvrifr^m luat parte la ser