József Főherczeg Fővédnöksége Alatt Álló Nemzeti Zenede, Budapest, 1925
barátai meleg érdeklődést mutattak. Az idén is nagy sikert arattunk a Zeneművészeti Főiskola dísztermében rendezett zenetörténeti hangversenyünkkel, melyen túlnyomó részben a Haraszti Emil dr. igazgató által külföldről magával hozott kéziratos anyag került bemutatásra. Mint a megelőző években, úgy az idén is készültünk kamara-operaestre : Gluck L’Ivrogne Corrigé c. két felvonásos és Dalayrac Maison á Vendre című egy felvonásos operájának előadását vettük tervbe, de nem tudtuk a zenekari anyagot Parisból idejére megszerezni, ezért kénytelenek voltunk a két bemutatót a jövő évre halasztani. Az operaosztályok nyilvános vizsgálati előadását június hó 12-én tartottuk a M. Kir. Operaházban. Mulaszthatatlan kötelességet teljesítettünk, amikor megköszönjük a Hangya szövetkezetnek, a Magyar Királyi Postatakarékpénztárnak, a Magyar Általános Hitelbanknak, a Magyar Országos Központi Takarékpénztárnak, a Pesti Magyar Kereskedelmi Banknak és a Salgótarjáni Kőszénbánya rt.-nak nemeslelkű támogatásukat, mellyel lehetővé tették, hogy egy-egy szegénysorsú és jó előmenetelű tanuló intézetünkben tanulmányait folytathassa. Ugyancsak hálásan köszönjük a francia szépművészeti kormány propaganda szervének az Association Frangaise D’Expansion et D' Rechanges Artistiques-nek szíves adományát Les Monuments de la Musique Frangaise au temps de la Renaissance nagyszabású kiadványsorozatot. Tanáraink művészi munkásságának felemlítésében az első hely Aleti Hammerschlag Jánost, akinek önzetlen, lelkes, művészi vezetése alatt a Madrigal Egyesület a főváros egyik legkomoly amolyabb és legértékesebb zenei tényezőjévé fejlődött. Fleischer Antal az idén is nagy sikerrel dirigált Bécsben két szimfonikus hangversenyt, Lajtha László megkapóan érdekes zongora ötöse úgy a közönség, mint a sajtó körében feltűnést keltett. Molnár Imre, Hir Sári, Kerntler Jenő, Báró Emil, Mikó Ernő ebben az évadban is számos nyilvános alkalommal tettek tanúságot művészi fejlődésükről.