Budapesti Közlöny, 1911. január (45. évfolyam, 1-26. szám)
1911-01-01 / 1. szám
c) az 1880. évi XXXI. törvénycikk 5. §-ának c) pontjában felsorolt adók és illetékek alóli mentességet 1929. évi május hó 31-ig terjedő hatálylyal; d) az 1888. évi IV. törvénycikk 2. §-ának c) pontjában érintett állami megváltási jog érvényesítésének kezdőpontját 1929. évi junius hó 2-ik napjával, és végül e) a második vágány kiépítésére vonatkozó kötelezettség érvényesítésének végső határidejét 1969. évi junius hó 2-ik napjával állapítsa meg. 2 §■ 11 A kereskedelemügyi miniszer a fenti , 1. §-ban említett egységes engedélyokirat kiadásáról az 1880. évi XXXI. törvénycikk 1. §-a értelmében az országgyűlésnek jelentést teend. 3. §•1 Tv B törvény kihirdetése napján lép életbe és végrehajtásával a kereskedelemügyi és pénzügyi ministerek bízatnak meg. Mi e törvénycikket s mindazt, a mi abban foglaltatik, összesen és egyenkint helyesnek, kedvesnek és elfogadottnak vallván, ezennel királyi hatalmunknál fogva helybenhagyjuk, megerősitjük és szentesítjük, s mind Magunk megtartjuk, mind más Híveink által megtartatjuk. Kelt Bécsben, ezerkilencszáztizedik évi december hó huszonnyolcadik napján. Ferencz József s. k. (P. H.) Gróf Khuen-Héderváry Károly s. k. 1910. évi XIV. TÖRVÉNYCIKK a losonczvidéki helyi érdekű vasút részvénytársaság engedélyokiratának és engedélyokirati függelékének egyesítése tárgyában. (Szentesítést nyert 1910. évi december hó 28-án. — Kihirdettetett az »Országos Törvénytárában 1910. évi december hó 31-én.) MI ELSŐ FERENCZ JÓZSEF ISTEN KEGYELMÉBŐL AUSZTRIAI CSÁSZÁR, CSEHORSZÁG KIRÁLYA STB. ÉS MAGYARORSZÁG APOSTOLI KIRÁLYA. Kedvelt Magyarországunk és társországai hű Főrendei és képviselői közös egyetértéssel a következő törvénycikket terjesztették szentesítés végett Felségünk elé: 1.§• Felhatalmaztatik a ministérium, hogy a losonczvidéki helyi érdekű vasút részvénytársaság tulajdonát képező losoncz—poltári és poltár—kokovai helyi érdekű vasútvonalak egyesítése iránt a szükséges intézkedéseket megtehesse és az egyesített vasúthálózat összes vonalaira vonatkozólag egységes engedélyokiratot állíthasson ki. A ministérium felhatalmaztatik arra is, hogy az egységes engedélyokirat keretében az egyesített vonalakra nézve: a) az engedélytartamot 1993. évi deczember hó 28-áig ; b) a szállítási adómentességet 1913. évi deczember hó 31-éig ; c) az 1880. évi XXXI. t.-c. 5. §-ának c) pontjában felsorolt adók és illetékek alóli mentességet 1933. évi december hó 31-éig terjedő hatálylyal; d) az 1888. évi IV. t.-c. 2. §-ának c) pontjában érintett állami megváltási jog érvényesitésének kezdőpontját 1933. évi december hó 28-ik napjával, s végül e) a második vágány kiépitésére vonatkozó kötelezettség érvényesitésének végső határidejét 1973. évi december 28-ik napjával állapitsa meg. 2 §• A kereskedelemügyi minister a fenti 1. §-ban említett egységes engedélyokirat kiadásáról az 1880. évi XXXI. t.-c. 1. §-a értelmében az ország-gyűlésnek jelentést teend. 3. §. Jelen törvény kihirdetése napján lép életbe és végrehajtásával a kereskedelemügyi és pénzügyi miniszerek bízatnak meg. Mi e törvénycikket s mindazt, a mi abban foglaltatik, összesen és egyenkint helyesnek, kedvesnek és elfogadottnak vallván, ezennel királyi hatalmunknál fogva helybenhagyjuk, megerősitjük és szentesitjük, s mind Magunk megtartjuk, mind más Híveink által megtartatjuk. Kelt Bécsben, ezerkilencszáztizedik évi december hó huszonnyolcadik napján. Ferencz József s. k. (P. H.) Gróf Khuen-Héderváry s. k. 1910. évi XV. TÖRVÉNYCIKK a pécs—bátaszéki helyi érdekű vasút engedélyezése tárgyában. (Szentesítést nyert 1910. évi december hó 28-án. — Kihirdettetett az »Országos Törvénytár«-ban 1910. évi december hó 31-én.) MI ELSŐ FERENCZ JÓZSEF ISTEN KEGYELMÉBŐL AUSZTRIAI CSÁSZÁR, CSEHORSZÁG KIRÁLYA STB. ÉS MAGYARORSZÁG APOSTOLI KIRÁLYA. Kedvelt Magyarországunk és társországai hű Főrendei és képviselői közös egyetértéssel a következő törvénycikket terjesztették szentesítés végett Felségünk elé: 1 §• A ministerium ezennel felhatalmaztatik, hogy a pécs-barcsi vasút Pécs állomásától Pécsváradon és Véménden át a m. kir. államvasutak Bátaszék állomásáig vezetendő fővonalból — és ennek a pécs-bányatelepi, valamint vasasi vontató vágányaiból álló helyi érdekű gőzüzemű vasutat az 1880. évi XXXI. és az azt kiegészítő 1888. évi IV. törvénycikkekben foglalt feltételek alatt engedélyezhesse. 2 §• A kereskedelemügyi minister az előző §-ban említett vasút engedélyezésének megtörténtéről az 1880. évi XXXI. törvénycikk 1. §-a értelmében az országgyűlésnek külön jelentést teend. 3. §. E törvény az »Országos Törvénytárában való kihirdetése napján lép életbe, s végrehajtásával a kereskedelemügyi és pénzügyi miniszerek bízatnak meg. Mi e törvénycikket s mindazt, a mi abban foglaltatik, összesen és egyenkint helyesnek, kedvesnek és elfogadottnak vallván, ezennel királyi hatalmunknál fogva helybenhagyjuk, megerősitjük és szentesítjük, s mind magunk megtartjuk, mind más Híveink által megtartatjuk. Kelt Bécsben, ezerkilencszáztizedik évi december hó huszonnyolcadik napján. Ferencz József s. k. (P. H.) Gróf Khuen-Héderváry Károly s. k. 1910. évi XVI. TÖRVÉNYCIKK a debreczen—nagyváradi helyi érdekű vasútvonal engedélyezése tárgyában. (Szentesítést nyert 1910. évi december hó 2- án. — Kihirdettetett az »Országos Törvénytár«-ban 1910. évi december hó 31-én.) MI ELSŐ FERENCZ JÓZSEF ISTEN KEGYELMÉBŐL AUSZTRIAI CSÁSZÁR, CSEHORSZÁG KIRÁLYA STB. ÉS MAGYARORSZÁG APOSTOLI KIRÁLYA. Kedvelt Magyarországunk és társországai hű Főrendei és Képviselői közös egyetértéssel a következő törvénycikket terjesztették szentesítés végett Felségünk elé: 1 §■ A ministerium felhatalmaztatik, hogy debreczen— derecske—nagylétai helyi érdekű vasút debreczen— derecskei vonalrészének együttes használata mellett Derecske állomástól kiindulólag Biharpüspöki állomásig s innen a magyar királyi államvasutak biharpüspöki—nagyváradi vonalrészének együttes használata mellett Nagyváradig vezetendő gőzüzemű helyi érdekű vasútvonalat az 1880. évi XXXI. és az 1888. évi IV. törvénycikkekben foglalt feltételek alatt engedélyezhesse. 2 §■ A kereskedelemügyi magyar királyi minister az előző §-ban említett vasútvonal engedélyezésének megtörténtéről az 1880. évi XXXI. törvénycikk 1. §-a értelmében az országgyűlésnek jelentést teend. 3. §. Ez a törvény kihirdetése napján lép életbe s végrehajtásával a kereskedelemügyi és pénzügyi miniszerek bízatnak meg. Mi e törvénycikket s mindazt, ami abban foglaltatik, összesen és egyenként helyesnek, kedvesnek és elfogadottnak vallván, ezennel királyi hatalmunknál fogva helybenhagyjuk, megerősitjük és szentesítjük, s mind Magunk megtartjuk, mind más Híveink által megtartatjuk. Kelt Bécsben, ezerkilencszáztizedik évi december hó huszonnyolcadik napján. Ferencz József s. k. (PH.) Gróf Khuen-Héderváry Károly s. k. 1910. évi XVII TÖRVÉNYCIKK az eszék—vinkovezei helyi érdekű vasútvonal engedélyezése tárgyában. (Szentesítést nyert 1910. évi december hó 28-án. — Kihirdettetett az »Országos Törvénytár «-ban 1910. évi december hó 31 én.) MI ELSŐ FERENCZ JÓZSEF ISTEN KEGYELMÉBŐL AUSZTRIAI CSÁSZÁR, CSEHORSZÁG KIRÁLYA STB. ÉS MAGYARORSZÁG APOSTOLI KIRÁLYA. Kedvelt Magyarországunk és társországai hű Főrendei és Képviselői közös egyetértéssel a következő törvénycikket terjesztették szentesítés végett Felségünk elé: A ministerium felhatalmaztatik, hogy a m. kir. államvasutak Eszék állomásából kiágazólag a m. kir. államvasutak Vinkovci állomásáig vezetendő gőzüzemű helyi érdekű vasútvonalat az 1880. évi XXXI. és az azt kiegészítő 1888. évi IV. törvénycikkekben foglalt feltételek alatt engedélyezhesse. 2 §■ A kereskedelemügyi minister az előző §-ban említett vasútvonal engedélyezésének megtörtén Budapesti Közlöny 1911. január 1.