Budapesti Közlöny, 1911. január (45. évfolyam, 1-26. szám)

1911-01-01 / 1. szám

c) az 1880. évi XXXI. törvénycikk 5. §-ának c) pontjában felsorolt adók és illetékek alóli mentes­séget 1929. évi május hó 31-ig terjedő hatálylyal; d) az 1888. évi IV. törvénycikk 2. §-ának c) pontjában érintett állami megváltási jog érvénye­sítésének kezdőpontját 1929. évi junius hó 2-ik napjával, és végül e) a második vágány kiépítésére vonatkozó köte­lezettség érvényesítésének végső határidejét 1969. évi junius hó 2-ik napjával állapítsa m­eg. 2­ §■ 1­1 A kereskedelemügyi miniszer a fenti , 1. §-ban említett egységes engedélyokirat kiadásáról az 1880. évi XXXI. törvénycikk 1. §-a értelmében az országgyűlésnek jelentést teend.­­ 3. §•1­­ Tv B törvény kihirdetése napján lép életbe és végre­hajtásával a kereskedelemügyi és pénzügyi minis­terek bízatnak meg. Mi e törvénycikket s mindazt, a mi abban foglaltatik, összesen­ és egyenkint helyesnek, kedvesnek és elfogadottnak vallván, ezennel királyi hatalmunknál fogva helybenhagyjuk, megerősitjük és szentesítjük, s mind Magunk megtartjuk, mind más Híveink által megtartatjuk. Kelt Bécsben, ezerkilencszáztizedik évi december hó huszonnyolcadik napján. Ferencz József s. k. (P. H.) Gróf Khuen-Héderváry Károly s. k­. 1910. évi XIV. TÖRVÉNYCIKK a losonczvidéki helyi érdekű vasút rész­vénytársaság engedélyokiratának és engedély­­okirati függelékének egyesítése tárgyában. (Szentesítést nyert 1910. évi december hó 28-án. — Kihirdettetett az »Országos Törvénytárában 1910. évi december hó 31-én.) MI ELSŐ FERENCZ JÓZSEF ISTEN KEGYELMÉBŐL AUSZTRIAI CSÁSZÁR, CSEHORSZÁG KIRÁLYA STB. ÉS MAGYARORSZÁG APOSTOLI KIRÁLYA. Kedvelt Magyarországunk és társorszá­gai hű Főrendei és képviselői közös egyet­értéssel a következő törvénycikket ter­jesztették szentesítés végett Felségünk elé: 1.§• Felhatalmaztatik a ministérium, hogy a losoncz­vidéki helyi érdekű vasút részvénytársaság tulaj­donát képező losoncz—poltári és poltár—kokovai helyi érdekű vasútvonalak egyesítése iránt a szük­séges intézkedéseket megtehesse és az egyesített vasúthálózat összes vonalaira vonatkozólag egy­séges engedélyokiratot állíthasson ki. A ministérium felhatalmaztatik arra is, hogy az egységes engedélyokirat keretében az egyesített vonalakra nézve: a) az engedélytartamot 1993. évi deczember hó 28-áig ; b) a szállítási adómentességet 1913. évi deczem­ber hó 31-éig ; c) az 1880. évi XXXI. t.-c. 5. §-ának c) pont­jában felsorolt adók és illetékek alóli mentességet 1933. évi december hó 31-éig terjedő hatálylyal; d) az 1888. évi IV. t.-c. 2. §-ának c) pontjában érintett állami megváltási jog érvényesitésének kezdőpontját 1933. évi december hó 28-ik nap­jával, s végül e) a második vágány kiépitésére vonatkozó köte­lezettség érvényesitésének végső határidejét 1973. évi december 28-ik napjával állapitsa meg. 2­ §• A kereskedelemügyi minister a fenti 1. §-ban említett egységes engedélyokirat kiadásáról az 1880. évi XXXI. t.-c. 1. §-a értelmében az ország-­­gyűlésnek jelentést teend. 3. §. Jelen törvény kihirdetése napján lép életbe és végrehajtásával a kereskedelemügyi és pénzügyi miniszerek bízatnak meg. Mi e törvénycikket s mindazt, a mi abban foglaltatik, összesen és egyenkint helyesnek, kedvesnek és elfogadottnak vallván, ezennel királyi hatalmunknál fogva helybenhagyjuk, megerősitjük és szentesitjük, s mind Magunk megtartjuk, mind más Híveink által megtartatjuk. Kelt Bécsben, ezerkilencszáztizedik évi december hó huszonnyolcadik napján. Ferencz József s. k. (P. H.) Gróf Khuen-Héderváry s. k. 1910. évi XV. TÖRVÉNYCIKK a pécs—bátaszéki helyi érdekű vasút enge­délyezése tárgyában. (Szentesítést nyert 1910. évi december hó 28-án. — Kihirdettetett az »Országos Törvénytár«-ban 1910. évi december hó 31-én.) MI ELSŐ FERENCZ JÓZSEF ISTEN KEGYELMÉBŐL AUSZTRIAI CSÁSZÁR, CSEHORSZÁG KIRÁLYA STB. ÉS MAGYARORSZÁG APOSTOLI KIRÁLYA. Kedvelt Magyarországunk és társorszá­gai hű Főrendei és képviselői közös egyet­értéssel a következő törvénycikket ter­jesztették szentesítés végett Felségünk elé: 1­ §• A ministerium ezennel felhatalmaztatik, hogy a pécs-barcsi vasút Pécs állomásától Pécsváradon és Véménden át a m. kir. államvasutak Bátaszék állomásáig vezetendő fővonalból — és ennek a pécs-bányatelepi, valamint vasasi vontató vágá­nyaiból álló helyi érdekű gőzüzemű vasutat az 1880. évi XXXI. és az azt kiegészítő 1888. évi IV. törvénycikkekben foglalt feltételek alatt engedé­lyezhesse. 2­ §• A kereskedelemügyi minister az előző §-ban em­lített vasút engedélyezésének megtörténtéről az 1880. évi XXXI. törvénycikk 1. §-a értelmében az országgyűlésnek külön jelentést teend. 3. §. E törvény az »Országos Törvénytárában való kihirdetése napján lép életbe, s végrehajtásával a kereskedelemügyi és pénzügyi miniszerek bízat­nak meg. Mi e törvénycikket s mindazt, a mi abban foglaltatik, összesen és egyenkint helyesnek, kedvesnek és elfogadottnak vallván, ezennel királyi hatalmunknál fogva helybenhagyjuk, megerősitjük és szentesítjük, s mind magunk megtartjuk, mind más Híveink által megtartatjuk. Kelt Bécsben, ezerkilencszáztizedik évi december hó huszonnyolcadik napján. Ferencz József s. k. (P. H.) Gróf Khuen-Héderváry Károly s. k. 1910. évi XVI. TÖRVÉNYCIKK a debreczen—nagyváradi helyi érdekű vasútvonal engedélyezése tárgyában. (Szentesítést nyert 1910. évi december hó 2- án. — Kihirdettetett az »Országos Törvénytár«-ban 1910. évi december hó 31-én.) MI ELSŐ FERENCZ JÓZSEF ISTEN KEGYELMÉBŐL AUSZTRIAI CSÁSZÁR, CSEHORSZÁG KIRÁLYA STB. ÉS MAGYARORSZÁG APOSTOLI KIRÁLYA. Kedvelt Magyarországunk és társorszá­gai hű Főrendei és Képviselői közös egyet­értéssel a következő törvénycikket ter­jesztették szentesítés végett Felségünk elé: 1­ §■ A ministerium felhatalmaztatik, hogy debreczen— derecske—nagylétai helyi érdekű vasút debreczen— derecskei vonalrészének együttes használata mel­lett Derecske állomástól kiindulólag Biharpüspöki állomásig s innen a magyar királyi államvasutak biharpüspöki—nagyváradi vonalrészének együttes használata mellett Nagyváradig vezetendő gőz­üzemű helyi érdekű vasútvonalat az 1880. évi XXXI. és az 1888. évi IV. törvénycikkekben foglalt feltételek alatt engedélyezhesse. 2­ §■ A kereskedelemügyi magyar királyi minister az előző §-ban említett vasútvonal engedélyezésének megtörténtéről az 1880. évi XXXI. törvénycikk 1. §-a értelmében az országgyűlésnek jelentést teend. 3. §. Ez a törvény kihirdetése napján lép életbe s végrehajtásával a kereskedelemügyi és pénzügyi minis­zerek bízatnak meg. Mi e törvénycikket s mindazt, a­mi abban foglaltatik, összesen és egyenként helyesnek, kedvesnek és elfogadottnak vallván, ezennel királyi hatalmunknál fogva helybenhagyjuk, megerősitjük és szentesítjük, s mind Magunk megtartjuk, mind más Híveink által megtartatjuk. Kelt Bécsben, ezerkilencszáztizedik évi december hó huszonnyolcadik napján. Ferencz József s. k. (P­H.) Gróf Khuen-Héderváry Károly s. k. 1910. évi XVII TÖRVÉNYCIKK az eszék—vinkovezei helyi érdekű vasút­vonal engedélyezése tárgyában. (Szentesítést nyert 1910. évi december hó 28-án. — Kihirdettetett az »Országos Törvénytár «-ban 1910. évi december hó 31 én.) MI ELSŐ FERENCZ JÓZSEF ISTEN KEGYELMÉBŐL AUSZTRIAI CSÁSZÁR, CSEHORSZÁG KIRÁLYA STB. ÉS MAGYARORSZÁG APOSTOLI KIRÁLYA. Kedvelt Magyarországunk és társorszá­gai hű Főrendei és Képviselői közös egyet­értéssel a következő törvénycikket ter­jesztették szentesítés végett Felségünk elé: A ministerium felhatalmaztatik, hogy a m. kir. államvasutak Eszék állomásából kiágazólag a m. kir. államvasutak Vinkovci állomásáig vezetendő gőzüzemű helyi érdekű vasútvonalat az 1880. évi XXXI. és az azt kiegészítő 1888. évi IV. törvény­cikkekben foglalt feltételek alatt engedélyezhesse. 2­ §■ A kereskedelemügyi minister az előző §-ban említett vasútvonal engedélyezésének megtörtén­ Budapesti Közlöny 1911. január 1.

Next