Buletinul Oficial, iulie-decembrie 1968, Partea 1 (Anul 4, nr. 85-174)

1968-09-16 / nr. 123

BULETINUL OFICIAL AL REPUBLICII SOCIALISTE ROMÂNIA, PARTEA I, Nr. 123 1161 CAPITOLUL II Taxele vamale Art. 6. — Sunt scutite de taxe vamale, atît la intrarea cit și la ieșirea din Republica Socialistă România : a) bunurile și efectele de instalare, scutite de control conform articolelor 1 și 3, fără îndeplinirea vreunei formalități; b) bunurile scutite de control vamal conform articolului 2, pe baza unei aprobări a organelor competente române, dată ca urmare a cererii în care vor fi înscrise generic aceste bunuri. Art. 7. — Alte bunuri și efecte de instalare, în afară de cele prevăzute la articolul 6, aparținînd misiunilor diplomatice și membrilor lor, pot fi scutite de taxe vamale la intrarea în Republica Socialistă România, pe baza unei aprobări de import, dată de organele competente române, în cererea de import, întocmită în trei exemplare și înaintată autorităților vamale române prin intermediul Ministerului Afacerilor Externe, se va menționa cantitatea bunurilor importate și descrierea lor, conform formularelor puse la dispoziția misiunilor diplomatice, precizîndu-se de către solicitant dacă aceste bunuri sînt pentru folosința sa personală sau a misiunii. Dacă solicitantul nu cunoaște conținutul coletului (baletului, lăzii etc.) primit, organele vamale pot proceda la deschiderea acestuia, cu consimțămîntul și în prezența persoanei solicitante sau a unui reprezentant al acesteia, în vederea completării formularului prevăzut la alineatul 2 al acestui articol. în lipsa unui astfel de consimțămînt din partea solicitantului, coletul (baletul, lada etc.) va putea fi înapoiat expeditorului. Art. 8. — Bunurile destinate folosinței personale și efectele de instalare care aparțin personalului tehnicoadministrativ și de serviciu al misiunilor diplomatice, precum și persoanelor aflate în serviciul membrilor acestor misiuni, se scutesc de taxe vamale cînd sunt aduse personal sau sosesc în termen de 6 luni de la venirea la post. Scutirea de taxele vamale pentru bunurile și efectele de instalare ale persoanelor prevăzute la alineatul 1, sosite ulterior, în termenul arătat la acest alineat, se va acorda pe baza unei aprobări de import ce se va obține în condițiile prevăzute la articolul 7 alineatul 2. Art. 9. — Misiunile diplomatice, agenții diplomatici și membrii lor de familie pot importa cu scutire de taxe vamale, alimente, băuturi, țigări și alte produse — pentru necesitățile personale și de reprezentare — pe tot timpul funcționării lor în Republica Socialistă România. Importurile de produse vegetale trebuie să fie însoțite de certificate fitosanitare, iar importurile de animale, de certificate sanitar-veterinare. Art. 10. — Bunurile și efectele de instalare care au servit pentru folosința personală a agenților diplomatici și membrilor lor de familie, precum și cele ale persoanelor străine prevăzute la articolul 1 litera c, care nu sunt însoțite la export de persoanele cărora le aparțin, sunt scutite de taxe vamale, pe baza aprobării de export, în cazul în care sunt exportate în termen de 6 luni de la plecarea acestora definitiv din Republica Socialistă România. Bunurile care aparțin agenților diplomatici și care sunt expediate din Republica Socialistă România în alte ocazii decit la plecarea definitivă, în limita cantităților normale de bunuri personale, precum și bunurile destinate folosinței oficiale a misiunilor diplomatice, sunt scutite de taxe vamale pe baza aprobării de export a organelor competente române. Pentru efectele de primă instalare care aparțin personalului tehnico-administrativ și de serviciu al misiunilor diplomatice, precum și persoanelor în serviciul membrilor acestor misiuni, se acordă scutire de taxe vamale, pe baza aprobării organelor competente, dacă sunt însoțite la export de aceste persoane sau sunt exportate în termen de 6 luni de la plecarea acestora definitiv din Republica Socialistă România, în cererea de export, însoțită de inventarul în patru exemplare al bunurilor ce urmează a fi exportate, care va fi adresată autorităților române prin intermediul Ministerului Afacerilor Externe, se va menționa numele solicitantului și vama prin care vor fi expediate aceste bunuri. Art. 11. — Obiectele de artă, cultural-artistice sau științifice, cu valoare de muzeu și cărțile rare cu valoare științifică și artistică, achiziționate în Republica Socialistă România, pot fi exportate cu aprobarea autorităților vamale române, pe baza avizului prealabil dat de comisiile de specialiști din București, instituite de Comitetul de Stat pentru Cultură și Artă în temeiul instrucțiunilor date în aplicarea Hotărîrii Consiliului de Miniștri nr. 403/1961 privind reglementarea introducerii sau scoaterii de bunuri din țară de către călători) Membrii misiunilor diplomatice, în cazul cînd doresc să cumpere, cu intenția de a le exporta, bunuri din categoria celor menționate în alineatul precedent, vor cere în prealabil, prin intermediul Ministerului Afacerilor Externe, avizul în legătură cu posibilitatea exportului acestor bunuri, în cazul în care obiectele interzise la export au fost aduse în țară de către posesorii lor, cu ocazia instalării sau prin importuri ulterioare, ele vor putea fi exportate în străinătate, pe baza autorizației de export care se va elibera, dacă există o declarație făcută organelor vamale la importul acestora în țară sau o cerere de import, conform prevederilor articolului 7 alineatul 2. Art. 12. — Bunurile importate cu scutire de taxe vamale, pe baza acestui regulament, pot fi înstrăinate unor persoane care nu beneficiază de scutire de taxe vamale, numai cu aprobarea prealabilă a autorităților vamale române, cerută prin Ministerul Afacerilor Externe, și cu plata taxelor vamale aferente. Art. 13. — Este interzisă introducerea sau scoaterea din țară a bunurilor al căror import sau export este prohibit fie prin norme legale, cu excepția armelor de uz personal aparținînd agenților diplomatici, fie prin convenții internaționale la care Republica Socialistă România este parte. Prin arme de uz personal se înțeleg armele de vînătoare și armele de tragere sportivă de uz personal, precum și un pistol sau un revolver. Art. 14. — Importul și exportul mijloacelor de plată, metalelor prețioase și pietrelor prețioase sunt supuse prevederilor Decretului nr. 210 din 14 iunie 1960 privind regimul mijloacelor de plată străine, metalelor prețioase și pietrelor prețioase, cu modificările ulterioare. CAPITOLUL III Autovehiculele misiunilor diplomatice Art. 15. — Sunt scutite de taxe vamale autovehiculele importate de misiunile diplomatice, în scopul desfășurării activității lor, precum și autovehiculele importate de agenții diplomatici și membrii lor de familie, pentru folosință personală.