Buletinul Oficial, 1970, Partea 1 (Anul 6, nr. 1-159)

1970-05-23 / nr. 52

BULETINUL OFICIAL AL REPUBLICII SOCIALISTE ROMÂNIA, partea I, Nr. 52401 Art. 14. — Beneficiile obținute peste plan, după deducerea fondului de premiere cuvenit personalului care lucrează în activitatea de producere a semințelor, materialului săditor, animalelor de reproducție și a altor produse, se repartizează potrivit reglementărilor în vigoare stabilite pentru întreprinderile agricole de stat Art. 15. — Pentru introducerea în producție a unor tehnologii îmbunătățite și finanțarea unor programe de cercetare care interesează mai multe unități sau sectoare ale agriculturii, se autoriză Ministerul Agriculturii și Silviculturii să constituie fondul pentru tehnica nouă cu începere de la 1 ianuarie 1971 la următoarele compartimente și proporții : — 0,5% asupra cheltuielilor de producție în întreprinderile agricole de stat ; — 0,5% asupra cheltuielilor de producție în întreprinderile de mecanizare a agriculturii ; — 0,3% asupra valorii de deviz a lucrărilor de îmbunătățiri funciare. Modul de constituire și folosire a fondului pentru tehnica nouă se stabilește de Ministerul Agriculturii și Silviculturii. Din acest fond nu se pot acorda premii personalului din unitățile respective. Art. 16. — Se înființează în subordinea Academiei de Științe Agricole și Silvice „întreprinderea de proiectări, construcții și investiții", cu sediul în municipiul București, întreprinderea de proiectări, construcții și investiții va funcționa pe principiul gestiunii economice proprii, potrivit normelor legale privind organizarea și funcționarea întreprinderilor și organizațiilor economice de stat și are ca obiect lucrări de proiectări și construcții, precum și alte activități de investiții pentru unitățile din subordinea Academiei de Științe Agricole și Silvice. Art. 17. — Cheltuielile necesare funcționării Academiei de Științe Agricole și Silvice se asigură din cotaparte asupra cheltuielilor planificate institutelor și stațiunilor centrale de cercetare în subordine și prin dotație de la bugetul de stat. Proporția acoperirii din sumele respective se va stabili anual de Ministerul Agriculturii și Silviculturii, cu avizul Ministerului Finanțelor. Art. 18. — Structura organizatorică a Academiei de Științe Agricole și Silvice este următoarea : București, 6 mai 1970. Nr. 565. CAPITOLUL I Dispoziții generale Art. 1. — Academia de Științe Agricole și Silvice este forul științific care organizează, îndrumă și coordonează în mod unitar întreaga activitate științifică în domeniul agriculturii și silviculturii, indiferent de unitățile unde se desfășoară, în vederea realizării sarcinilor stabilite prin planurile și programele anuale și de perspectivă. Academia de Științe Agricole și Silvice este instituție de stat cu personalitate juridică. Ea are sediul în a) Secția de cultura plantelor ; b) Secția de hortiviticultură și tehnologia produselor agricole ; c) Secția de zootehnie — inclusiv piscicultura — și medicină veterinară ; d) Secția de silvicultură ; e) Secția de pedologie, îmbunătățiri funciare și gospodărire a apelor și mecanizare ; f) Secția de economie agrară și organizarea întreprinderilor agricole socialiste ; g) Direcția generală a coordonării și îndrumării activității de producție ; h) Serviciul de învățămînt, personal și propagandă ; i) Serviciul relații externe și cooperare tehnicoștiințifică ; j) Secretariatul prezidiului. Art. 19. — Personalul din Institutul central de cercetări agricole, institutele și unitățile prevăzute în anexele nr. 1 și 2, se transferă în interesul serviciului, în condițiile codului muncii. Art. 20. — Nomenclatura funcțiilor, salariile tarifare și indicatorul de studii și stagiu pentru personalul din administrația centrală a Academiei de Științe Agricole și Silvice se stabilesc de către aceasta, cu avizul Ministerului Muncii, potrivit prevederilor Hotărîrii Consiliului de Miniștri nr. 217/1970. Art. 21. — Ministerul Finanțelor și Ministerul Muncii vor stabili fondul președintelui Academiei de Științe Agricole și Silvice, conform criteriilor care au stat la baza calculului acestui fond aprobat prin Hotărîrea Consiliului de Miniștri nr. 1048/1965. Art. 22. — Salariații din aparatul Institutului central de cercetări agricole deveniți disponibili, precum și cei reîncadrați în funcții inferioare celor avute la data organizării Academiei de Științe Agricole și Silvice, ca urmare a aplicării Decretului nr. 122/1970, beneficiază de drepturile prevăzute în Hotărîrea Consiliului de Miniștri nr. 1874/1969. Art. 23. — Comitetul de Stat al Planificării și Ministerul Finanțelor, la propunerea Academiei de Științe Agricole și Silvice, vor modifica indicatorii economici și financiari ai institutelor și stațiunilor centrale de cercetări, precum și ai stațiunilor experimentale ale acestora, potrivit sarcinilor ce decurg din aplicarea prezentei hotărîri. Președintele Consiliului de Miniștri, ION GHEORGHE MAURER municipiul București și funcționează pe lîngă Ministerul Agriculturii și Silviculturii, răspunzînd față de acesta pentru întreaga sa activitate. Art. 2. — Academia de Științe Agricole și Silvice are următoarele atribuții : a) efectuează, prin institutele și unitățile sale, cercetări fundamentale și aplicative în domeniul agriculturii și silviculturii ; b) elaborează studii de ansamblu în vederea dezvoltării, în continuare, a activității de cercetare în domeniul agriculturii și silviculturii, pe care le supune aprobării Ministerului Agriculturii și Silviculturii ; STATUTUL Academiei de Științe Agricole și Silvice 3