Buletinul Oficial, octombrie-decembrie 1973, Partea 1 (Anul 9, nr. 147-213)

1973-11-08 / nr. 175

2 BULETINUL OFICIAL AL REPUBLICII SOCIALISTE ROMÂNIA, partea I, Nr. 175 LEGI 7Republicare*) LEGEA nr. 20/1971 Legea organizării contribuţiei băneşti şi în muncă pentru efectuarea unor lucrări de interes obştesc Pentru continua dezvoltare a localităţilor rurale şi urbane, în planurile de dezvoltare a economiei naţionale se alocă fonduri însemnate care asigură schimbarea radicală a înfăţişării tuturor unităţilor administrativ-teritoriale, progresul şi propăşirea fiecărei localităţi. Creşterea aportului maselor la soluţionarea multiplelor probleme pe care le ridică modernizarea, buna gospodărire şi înfrumuseţare a comunelor şi oraşelor, constituie însă o condiţie esenţială de care depinde în mare măsură înfăptuirea acestor planuri pentru satisfacerea necesităţilor de viaţă civilizată ale populaţiei. Pătrunse de un înalt patriotism, masele populare în adunări hotărăsc în mod liber consimţit să participe cu contribuţie bănească şi în muncă la ridicarea nivelului edilitar-gospodăresc, înfrumuseţarea şi înnobilarea peisajului nostru rural şi urban, la îmbogăţirea vieţii culturale a oamenilor muncii din comunele, oraşele şi municipiile patriei noastre. Venind în întîmpinarea propunerilor făcute de organele locale ale puterii şi ale administraţiei de stat, precum şi de masele largi de oameni ai muncii, de a se asigura în mai mare măsură extinderea şi intensificarea iniţiativei cetăţeneşti în activitatea de conducere a treburilor obşteşti, prin participarea nemijlocită a acestora la ridicarea de noi edificii social-culturale şi a altor lucrări de interes obştesc cu caracter local, Marea Adunare Naţională a Republicii Socialiste România adoptă prezenta lege Art. 1. — Locuitorii comunelor, oraşelor, municipiilor şi sectoarelor municipiului București pot hotărî să contribuie cu bani la efectuarea lucrărilor de interes obştesc prevăzute în prezenta lege. Locuitorii comunelor pot hotărî, în condiţiile prezentei legi, ca, pe lingă contribuţia în bani, să contribuie şi prin muncă la efectuarea unor lucrări de interes obştesc. Contribuţia bănească şi în muncă se hotărăşte o dată pe an în cursul semestrului I al fiecărui an, pentru anul următor, în oraşe, municipii şi în sectoarele municipiului Bucureşti se pot organiza, pe întreprinderi, organizaţii economice, instituţii, cartiere şi circumscripţii electorale, acţiuni de muncă patriotică cu participarea locuitorilor din aceste localităţi, pentru realizarea unor obiective de interes obştesc. Art 2. — Contribuţia bănească poate fi hotărîtă pentru efectuarea următoarelor lucrări de interes obştesc cu caracter local : construcţii, amenajări sau reparaţii, după caz, de şcoli, internate şcolare, cămine de copii, ateliere-şcoală, cămine culturale, case de cultură, cluburi, creşe, grădiniţe de copii, dispensare, unităţi de asistenţă socială, case de naşteri, băi populare, străzi, drumuri, poduri, acoperiri cu îmbrăcăminţi asfaltice uşoare ale drumurilor locale, îndiguiri, fîntîni, alimentări cu apă, canalizări, spaţii verzi, baze sportive, turistice şi de agrement, precum şi alte lucrări cu caracter urbanistic, edilitar-gospodăresc şi social-cultural de asemenea natură. Contribuţia bănească poate fi hotărîtă şi pentru procurarea de inventar necesar funcţionării unităţilor social-culturale de interes local. De asemenea, contribuţia bănească poate fi hotărîtă şi pentru efectuarea unor lucrări de artă monumentală, statui, busturi, plăci memoriale şi alte lucrări de asemenea natură, precum şi pentru restaurarea şi punerea în valoare a monumentelor istorice. în acest scop, la comune, oraşe, municipii şi sectoarele municipiului Bucureşti, în funcţie de valoarea lucrărilor aprobate, se constituie din contribuţia bănească un fond obştesc pentru artă monumentală. Lucrările cu caracter urbanistic şi edilitar-gospodăresc, altele decât cele prevăzute în mod expres în alin. 1, precum şi cele prevăzute în alin. 2, care urmează să se propună spre analizare şi pronunţare adunărilor locuitorilor din comune, oraşe, municipii sau sectoarele municipiului Bucureşti, se supun, în prealabil, spre aprobare comitetelor executive ale consiliilor populare judeţene şi al municipiului Bucureşti, care au obligaţia ca în termen de 30 de zile de la primirea propunerii să se pronunţe asupra ei. Art. 3. — Contribuţia în muncă poate fi hotărîtă în comune pentru executarea unor lucrări de interes local, constînd în : construirea, modernizarea, repararea şi întreţinerea drumurilor publice, a lucrărilor de artă, accesorii sau anexe ale acestora, executarea lucrărilor de regularizări de albii şi consolidări de maluri, în scopul apărării împotriva efectelor dăunătoare ale apelor, în orașe, municipii și în sectoarele municipiului București, aceste obiective se stabilesc de către comitetele executive ale consiliilor populare respective, în vederea executării lor prin muncă patriotică. Art. 4. — Propunerea de a se efectua anumite lucrări prin contribuţie bănească în oraşele mici şi prin contribuţie bănească şi în muncă în comune poate fi făcută de către deputaţi, comisiile permanente ale consiliilor populare sau de către organizaţiile socialiste ori de către un grup de locuitori. nWă,-în„.Îb^lb31Care- în ■ temeiul art- 11 din Decretul nr. 590/1973 pentru modificarea Legii nr. 20/1971 — Legea organanesti și in muncă pentru efectuarea unor lucrări de interes obstesc, publicat în Buletinul Oficial al Republicii Socialiste România, Partea I, nr. 172 din 1 noiembrie 1973, dindu-se articolelor o nouă numerotare.