Ceahlăul, iulie-septembrie 1970 (Anul 3, nr. 732-809)

1970-09-16 / nr. 797

Miercuri, 16 septembrie 1970 Ordine (Urmare din pagina X) zahl*, campania a început. Trebuie să se aibă în vedere la această cultură, eliberarea cu precădere a suprafețelor pe care este amplasat grîu de toamnă — amplasament care măsoară 1218 ha — și a acelora unde plantele au ajuns la o mai bună maturizare tehnologică. Realizarea ritmicității la recoltarea acestei plante este impusă și de faptul că județul nostru asigură circa 40 la sută din materia primă a fabricii de zahăr din Roman, care astăzi începe procesul de fabricație din noua recoltă. Multe unități de altfel au și asigurat primele cantități de sfeclă pe care le-au predat în baze — cum ar fi CAP Moldoveni, Horia, Gherăești, Secueni, Ștefan cel Mare și altele. Graficul încheiat de comun acord între cooperativele agricole și beneficiar va trebui respectat cu sfințenie, pentru a se asigura stocul necesar de 5—6000 tone sfeclă și o livrare ritmică de circa 2400 tone pe zi. Întrucît recolta este bună — estimată la circa 160.000 tone — vor trebui grupate forțe masive pentru ca, în jurul datei de 20—25 octombrie întreaga recoltă să fie strînsă și transportată în baze. Este vital necesară în acest scop folosirea tuturor mijloacelor, mecanice de recoltare și de transport atelaje, autocamioane, tractoare cu remorcă etc). Mai avansată este recoltarea florii soarelui. în multe unității, printre care Dulcești, lucrarea a fost încheiată, la Girov se va încheia în 2—3 zile. Această în linii mari la cultură a ajuns maturitate și de aceea este necesar să se treacă la eliberarea tuturor suprafețelor si treierarea recoltei întreaga lucrare va trebui încheiată în săptămînile următoare, astfel incit la 1 octombrie întreaga cantitate de sămînță să fie transportată în baze. Urgentarea lucrării este Cu atît mai necesară cu cît după floarea soarelui, trebuie însămînțată o suprafață importantă cu grîu — 2003 ha.Există în județul nostru mari suprafețe cultivate cu ceritofi. Spre deosebire de anul trecut,cîndi nu s-au putut satisface!; deplin 5) nevoile de consum, recolta , acestui an se amintă bogată.*! Acest fapt poziții^ s-a evidențiat cu prilejul sondajelor: ■ făcute în mai toate cooperativele agricole. La fel Î și floarea-soarelui, recolta cartofi trebuie strînsă și însilozată pina la 1 octombrie. Lucrarea, ,, avansată în unele cooperative cum ar fi Săbăoani. Păstrăveni, începută în brigada a 7-a Botești a CAP Cricov, trebuie intensificată peste tot, deoarece bulbii au ajuns la maturitate și timpul pemtru recoltare este prielnic. Trebuie reținut că și după această cultură sînt amplasate 1311 ha cu grîu, ceea ce constituie un motiv în plus pentru eliberarea cu precădere a acelor suprafețe pe care urmează a se însămînța grîul. La capitolul recoltări, vin, de asemenea, în ordinea importanței cultura soiei, a porumbului siloz, urma recoltarea după care va planta cu cea mai porumbului, mare pondere in județul nostru. Întrucît stadiul de vegetație a porumbului este întîrziat, considerăm necesar să reamintim că maturizarea poate fi grăbită, prin tăierea părții superioare a planetei, din imediata apropiere a stiuletelui. Grăbirea maturizării este mai necesară pe suprafețele pe care este amplasat griul anului viitor respectiv pe 8824 ha. In felul acesta se evită si pericolul pe care ili constituie eventualele brume. Prin enumerarea acestor urgente, capitolul lucrărilor, de toamnă n-a fost nici pe departe epuizat, dea toată atenția Trebuie să se valorificării întregii cantități de legume de pe cele peste 3000 ha de grădini, pentru a se asigura necesarul atît pentru consumul curent, precum și pentru aprovizionările de iarnă. Este necesar — repetăm —ca în această mare bătălie care s-a declanșat pe onoare să predomine buna organizare, ordinea și disciplina. Direcția agricolă prin specialiștii săi, Uniunea județeană a CAP să asigure un control și o îndrumare riguroasă, trăgînd la răspundere pe toți cei care ar fi înclinați să promoveze lipsa de interes și bunul plac. Organele și organizațiile de partid, consiliile de conducere ale C.A.P., specialiștii, comuniștii, desfășurînd o intensă muncă de mobilizare a maselor de cooperatori care , în spiritul legislației noastre socialiste, sintetizate în „Legea organizării producției si a muncii in agricultură“ — trebuie să-si aducă întreaga contribuție la îndeplinirea întregului volum de sarcini. Totodată consiliile de conducere ale CAP, specialiștii, comuniștii, toti cooperatorii sub îndrumarea organelor de partid, să vegheze la integritatea proprietății socialiste, pentru ca întreaga recoltă să ajungă în hambare, pentru a se pune frîu dijmuirii muncii unui întreg an. CEAHLĂUL sport- sport Campionatul județean de fotbal RELONUL SĂVINEȘTI — CELULOZA PIATRA NEAMȚ 1—1 (1—0). Speranțele săvineștenilor in acest derbiu s-au năruit, în urma jocului dezordonat al gazdelor și a replicii puternice pe care a dat-o CELULOZA, mai ales în repriza a doua. Apărarea ei s-a clătinat de cîteva ori, dar a reușit să iasă la pauză handicapată cu numai un singur gol: în minutul 28 Muraru (Relonul) a fructificat o excelentă pasă în adîncime expediată de Ghegheșan. Adăugind ocaziile ratate de Vișan in min. 24 (șut în bară de la 5 m), și Smeu în min. 21 (șut năprasnic blocat de fundașul Ionescu, și optimînd la toate acestea numai faza din min. 23 cînd Solovăstru (Celuloza) luftează la 10 m de poartă dintr-o poziție excelentă, putem conchide că prima repriză a aparținut categoric reloniștilor. In partea a doua a jocului lucrurile s-au schimbat însă radical în favoarea oaspeților. O dată cu introducerea la joc a lui Scurtu, apărarea câștigă în siguranță iar linia de atac sprijinită de mijlocașii Ciurdea și Toma crează faze periculoase, în min. 76, după o fază în care balonul a circulat pe la toți jucătorii din înaintarea oaspeților, extrema stingă, Candrea a șutat fără ezitare în colțul lung, aducînd egalarea. Celuloza atacă în continuare și este la un pas de victorie în min. 81, cînd Săvinescu (cel mai bun de la oaspeți) scapă singur spre poartă, dar e ajuns și faultat grosolan la marginea careului de 16 m. Rezultatul este echitabil, dacă avem în vedere comportarea echipelor pe ansamblul celor două reprize. Corect și autoritar arbitrajul lui V. Băluță (P. Neamț), care a eliminat din joc justificat în min. 69, pentru lovire reciprocă, pe jucătorii Cojocaru (Retonul) și Solovăstru (Celuloza), (R. IRIMESCU, corespondent). CONSTRUCTORUL PIATRA NEAMȚ — BETONUL ROMAN 4—1 (1—0). Meciul a plăcut datorită faptului că s-a jucat deschis, „pe poartă“. Constructorul, echipă mai experimentată își „plimbă“ adversarul pe tot terenul și, după un șir de ocazii ratate Macovei deschide scorul la un ricoșeu dintr-un apărător. Betonul se apără cu îndîrjire și ratează egalarea, prin Aldea, în partea a doua a jocului, același Aldea înscrie punctul egalizator în urma unei intercepții. Gazdele majorează scorul spre sfîrșitul meciului prin Ungureanu, Cioată, și cu concursul unui nesperat autogol. Brigada condusă de V. Costea a arbitrat slab, fiind depășită de faze in nenumărate rinduri. (V. PANAIT, Corespondent). METALUL PIATRA NEAMȚ AUTOBUZUL PIATRA NEAMȚ 1—0 (1—0). Deși s-a disputat pe gazonul terenului Ceahlăului, meciul a fost de o slabă factură tehnică și nu greșim dacă spunem că metalurgiștii au jucat de-a dreptul distractiv. De la început Autobuzul construiește contraatacuri periculoase, dar ratează exasperant, fie datorită formei deosebite în care s-a aflat portarul metalurgiștilor (Băieșu) fie datorită pripelii atacanților (a excelat Zmeu), în plină dominare a echipei adverse, Metalul înscrie prin Chelaru, la o greșeală a lui Sion și cu concursul portarului Bătrîna. In cea de-a doua parte jocul se desfășoară la fel de îndlcit și Metalul are un singur țel : menținerea rezultatului. Autobuzul domină, are și o bară, dar nu poate înscrie. Rezultatul nedreptățește echipa Autobuzul, care merita măcar un punct. Surprinzătoare trecerile cu vederea ale arbitrului de centru, î. Anghelin, care a tolerat (vociferări, indisciplină pe teren trageri de timp, evidente intrări dure). La toate acestea au contribuit și semnalizările greșite ale tușierului C. Bîgu.T. D. MLADIN, corespondent BRADUL ROZNOV — CETATEA TÎRGU NEAMȚ 2—0 (0—0). Meciul a început în nota de dominare a echipei locale, care a avut de înfruntat o apărare destul de bine pusă la punct și in care a excelat portarul Floș, fundașii Sandu și Rusu. Localnicii au avut numeroase ocazii de a înscrie, dar înaintașii s-au pripit în fazele de poartă. Prima acțiune mai periculoasă a fost înregistrată în min. 27, la un șut tras de Luca. Pauza a fost un sfetnic bun pentru echipa din Roznov, cursul jocului schimbîndu-se radical. S-au folosit deschiderile în adîncime, evidențiindu-se cele două extreme _ Savin și Mitocaru — ultimul fiind și autorul celui de-al doilea gol, înscris în min. 87 in urma unei combinații Intre Anghel (cel mai bun jucător de la gazde) și Luca. Primul gol fusese înscris de Anghel în min 79, dintr-o lovitură de la 11 m, la un henț în careu. Trebuie remarcată tinerețea echipei cuprinde o serie de locale, care jucători talentați ! Custură, Căpitanu, Luca, Savin, Mitocaru. Corect arbitrajul efectuat de Iosif Mihai, ajutat de C. și I. Ceaușu (toți din Bejenaru Piatra Neamț.L. ROTARU, corespondent). HIBTIA PIATRA NEAMȚ — INDUSTRIA LOCALĂ PIATRA NEAMȚ 4 — 2 (2 — 1). Ambele echipe, nou promovate în campionatul județean, și-au disputat cu ardoare punctele puse în joc. Nevoită să înceapă meciul în numai nouă jucători (ceilalți doi au fost trimiși de arbitru să-și caute echipament corespunzător), Industria locală suportă cu greu atacurile adversarilor care vor să profite de situația creată. In min. 19, Tapalagă (Hîrtia) șutează puternic, portarul Codreanu respinge și Mihăilescu, reia în gol din imediata apropiere. Un minut mai tirziu Dabija majorează scorul la 2 — 0, șutind dintr-un unghi dificil. In min. 27, odată cu eliminarea lui Ciubotaru (Hirtia) și revenirea în teren a celor doi jucători de industria locală, raportul numelaric devine favorabil echipei handicapate, care domină finalul primei reprize. In min. 32 Ioniță șutează ireparabil de la 14 m. de poartă, reducînd din scor. Hîrtia își revine după pauză și Andone înscrie din penalti, pentru ca în min. 50, în urma unui corner executat de Mihăilescu, Sandu să marcheze cu capul cel de-al patrulea gol al echipei sale. Cu 5 minute înainte de final același Ioniță transformă o lovitură de la 11 în acordată în urma unui henț în careul adversarilor. Brigada condusă de C. Corbu Piatra Neamț a arbitrat foarte bine un meci dificil. (I. RADU, corespondent). Rodul grădinilor se anunță bogat și în acest an, în fotografiei la CAP Săbăoani se recoltează ardei grasi ' ^(Urmare din «pagina I) în urmă realizîndu-se pînă acum numai, 18 la sută din prevederile anuale. Pentru restul cantitățiit,lipsesc contractele cu clienți Sift externi. Iată deci, că deși pînă la sfîrșitul anului« au rămas mai puțin zi de patru luni, nu sînt create condițiile realizării prevederilor la export. Cum s-a ajuns la situația aceasta ? Deficiența provine din întîrzierea studiilor de prospectare a pieței externei . Pentru producția prevăzută, ar fi exportată anul acesta ar fi fost normal ca contractele, cu beneficiarii străini să fi fost încheiate cu mult înainte, urmîind ca în perioada aceasta șiji se efectueze în mod ritipic derularea produselor la export. în regulamentul de organizare și funcționare al centralelor industriale există un capitol refferitor la desfășurarea activității de export care prevede ca problemele respective să intre în competența centralelor. Au fost create la U.F.S. Săvinești aceste condiții (pregătirea specialiștilor pentru prospectartea pieței externe, crearea unor măsuri care să asigure calitatea superioară a produselor destinate exportului etc.) care să poată asigura plasarea produselor uzinei la export ? Răspunsul este afirmativ. Numai că acești factori nu pot să-și exercite competența întrucît se păstrează încă tutelarea din partea forurilor superioare. Nu s-a realizat pînă în momentul de față descentralizarea problemelor la care ne referim și intrarea acestora în competența centralelor industriale. Greutățile în plasarea la export a produselor apar din cauză că se menține încă sistemul de a se preocupa de plasarea produselor, alții și nu cei care le produc. Așa se și explică faptul că unele contracte încheiate cu beneficiarii externi sunt perfectate in condiții grele de realizat pentru unitățile producătoare. Exemplificăm în acest sens cu contractele referitoare la azotatul de amoniu, care cuprind clauze foarte dificile în legătură cu ambalarea și cu alte condiții de expediere. Întrucît caracteristicile de calitate ale produselor săvineștene nu sunt mai prejos decit cele similare din alte țări, lucru confirmat de clienții străini, rămîne ca eforturile principale să fie îndreptate spre folosirea celor eficace metode de atragere mai beneficiarilor străini. Dar acesta lucru presupune o maximă operativitate și descoperirea momentului in care aceștia încep aprovizionarea întreprinderilor lor, studierea conjuncturii de pe piața externă, nicidecum așa cum se procedează pentru anul curent cînd sînt căutați clienții după ce aceștia și-au asigurat sursele de aprovizionare. Acțiunile trebuie gîndite și dirijate încă de pe acum pentru perioada anului viitor , perioadă pentru care nu există încă nici o comandă perfectată — în scopul de a se evita pe viitor greutățile în realizarea prevederilor de export EXPORTUL Ilustrată din Piatra Neamț ACȚIUNE PIRATEREASCA ASUPRA UNUI AVION AL COMPANIEI TAROM Un avion al companiei aeriene române Tarom, plecat în după-amiaza zilei de 14 septembrie in cursă regulată pe ruta București — Budapesta — Praga, a fost deturnat cu 12 minute înaintea aterizării la Praga și silit, să se îndrepte spre München. Această acțiune piraterească a fost săvîrșită de un grup de pasageri unguri, îmbarcați la Budapesta, care, sub amenințarea armelor, au silit echipajul să zboare deasupra teritoriului Austriei și R.F. a Germaniei și să aterizeze pe aeroportul Riem din München. Deși propria lor col, membrii viată era In periechipajului românesc au acționat cu calm, au prevenit panica In rîndul pasagerilor si au asigurat securitatea zborului, tinînd permanent legătura cu punctele de dirijare a navigației din Austria si R-F. a Germaniei. Autorii acțiunii piraterești sunt trei bărbați însoțiți de o femeie și doi copii. La aterizarea la München a avionului, la fața locului au sosit autoritățile vest-germane. Poliția din München a dezarmat și arestat imediat grupul persoanelor din R. P. Ungară care au atentat la securitatea nasacerilor si a echipajului avionului românesc. In prezent au loc cercetări urmînd a fi aplicate prevederile legilor în vigoare. Pe aeroportul Riem, după un control menit să asigure securitatea zborului avionului, cei 78 de pasageri si 5 membri ai echipajului s-au reîmbarcat si au continuat, în cursul nopții, călătoria la Praga, unde au aterizat în bune condiții. Ulterior, avionul Tarom a efectuat cursa reallată spre București, cu pasageri îmbarcați la Praga și Budapesta. Organele de au luat măsurile stat românești corespunzătoare pentru desfășurarea zborurilor, atît pe liniile interne cît și pe rutele internaționale, în cele mai bune condiții de siguranță. Legume (Urmare din pagina I) pe plan local și din unitățile M.I.A., cu cantități importante de conserve de legume, compoturi, dulcețuri, care vor asigura în totalitate necesitățile de consum ale populației. — Preocupările dv. privesc și aprovizionarea muncitorilor forestieri pe timpul rece? — Parțial această muncă privește pe U.J.C.C., care a depus deja la noi comanda necesarului parțial pe I.L.F., care va face însilozările fie pe loc, la unități, fie la centrele noastre. Precizez că în unele unități ale ILF, cum ar fi cel de la Borca, am putea desface cantități mai mari de produse și vom face eforturi ca aprovizionarea forestierilor să nu sufere. — Capacitatea de ansilozare și depozitare pentru iarnă este mai mare ? S-au făcut pregătirile necesare ? — Da. Spațiile de depozitare sunt mărite, am realizat și construcții noi. Spre exemplu, la Roman avem un siloz nou, cu o capacitate de 800 tone pentru cartofi și rădăcinoase, iar la Tîrgu Neamț sînt în curs de amenajare silozuri subterane. Silozuri de pămînt se realizează, ca și în alți ani, la Piatra Neamț. La ora cînd discutăm, în silozurile deja amenajate s-au și depozitat 135 tone ceapă uscată. — Vă satisface calitatea produselor livrate de către unitățile producătoare ? — Manifestînd o mai mare exigență, pretindem CAP-urilor din județul nostru să ne sorteze marfă, conform în vigoare. Or, există normelor dintre marii producători de cartofi (C.A.P. Săbăoani, Gherăiești, Botești, Timișești, Răucești) și de ceapă (Țibucani, Davideni, Păstrăveni), unii la care se manifestă tendința de a ne li si fructe c> via marfă nesortată. Pentru a nu ne pune în situația de a contraveni regulilor de comerț, a intra în conflicte nedorite cu consumatorii care, pe drept, pretind produse corespunzătoare calității pe care o plătesc, solicităm sprijinul Direcției agricole, al UJCAP și al ziarului local, care prin sondaje la fața locului pot să pună lucrurile la punct. Dorind să-și umple cît mai bine cămările cu de toate, gospodinele vor vizita mai des unitățile ILF în perioada care urmează, vor cumpăra cantități mai mari. Veți folosi forme de livrare care să faciliteze aprovizionarea ? —• In primul rînd, comerțul ambulant prin tonete și cărucioare, care pe timpul verii ne-a adus mari servicii, 11 vom menține pînă în jurul datei de 15 octombrie. Vom relua ambalarea în saci, pungi și plase a cartofilor și cepei, care ajută la desfacerea lor mai rapidă. In plus, unitatea noastră de „Unic“ Piatra Neamț se va preia fila, începînd cu data de 1 octombrie, pe aprovizionarea la domiciliu pe bază de comenzi, atît în timpul toamnei cit și peste iarnă. După experimentare, vom studia extinderea acestei forme și în alte orașe, pentru care, trebuie s-o spunem, manifestăm aceeași grijă. — Poate că vă giruliți și la ridicarea nivelului deservirii, al comportării față de Clientelă. — E o problemă care ne preocupă. Măsurile sunt preconizate de comitetul de direcție și la instruirea gestionarilor, ce va avea loc pînă la 20 septembrie, în vizitele noastre tot mai dese la unități, vom insista ca lucrătorii I.S.F. să gospodărească cu grijă magazinele și fondul de marfă, să fie receptivi la soliciările cumpărătorilor și să-i servească în condiții care să-i satisfacă pe deplin. r de profesie (Urmare din pagina I) tor furturi, care urmează să fie internat intr-un institut de reeducare. — Să știți că nu băiatul e vinovat de ceea ce a făcut, ci taică-su. Pe el ar trebui să-l tragezi la răspundere. Nu lucrează de atita timp, iar cînd vine acasă își bate soția și copiii. Așa a ajuns Adrian să fure. Ba chiar a fost trimis de tatăl său. Spusele bătrînii creionează portretul acestui părinte descompus și iresponsabil, vinovat în fața societății de ceea ce s-a întîmplat cu fiul său. Acum cîteva zile călătoream cu mașina de la Roman la Piatra Neamț. Am întîlnit-o pe Aioanei Mariana, de 17 ani, din comuna Sagna. Era dusă sub escortă de către un lucrător de miliție. Poseda un mandat de închisoare contravențională pentru călătorie frauduloasă pe C.F.R. Are la activ mai multe furturi. — De ce nu muncești ? — Nu pot lucra la CAP, îmi vine greu. — Dar să furi, nu ? — Ce vreți, să stau chiar degeaba ? Răspunsul acestei tinere de 17 ani pare neverosimil. In timp ce imensa majoritate a celor de o vîrstă cu ea sunt elevi, prestează o muncă utilă, se pregătesc pentru profesia plu“ aleasă, ea sfidează munca, cinstea, corectitudinea. Sînt cîteva specimene care mănîncă, trăiesc din banii și truda altora. Atitudinea lor de sfidare fată de muncă este revoltătoare și intolerabila. In orînduirea noastră, în care s-a statornicit climatul cinstei si echității sociale, acțiunea de extirpare a lenei nu poate cunoaște îngăduință. Nimeni nu poate rămîne impasibil. De promptitudinea intervenției noastre în a chema la ordine pe cei de profesie „fără“ și a elimina astfel de reziduuri morale, depinde eradicarea acestei penibile și păgubitoare „Ocupații* — parazitismul. I — . Pag, 3 ! SEMNALĂM Au furat din tarlaua C A. P. De fapt, Barbu Ion, din strada Victoriei 362, și cumnatul său, Luper Constantin, din strada Veseliei 6, ambii din Piatra Neamț, au fost prinși cu ...porumbul In sac, încărcaseră doi saci zdraveni cu porumb știuleți de pe tarlaua C.A.P. Piatra Neamț, de la punctul „Muchia“, și se pregăteau să-și ia tălpășița. Că o fi vrut să-i transporte pe strada Victoriei sau pe strada Veseliei, nu știm. Cert e că sfîrșitul a fost ...trist. Prinși în flagrant delict, au fost trimiși în judecată pentru furt din avutul obștesc. Cine are urechi de auzit.. Imprudență iarăși focul ! Recent, la atelierul de fierărie a C.A.P. Săvinești, a izbucnit un incendiu. Flăcările au mistuit complet atelierul. Primele cercetări atestă că Incendiul a izbucnit din cauză că, în după amiaza zilei de 5 septembrie, fierarul Cumpătă Nicolae, la plecarea acasă, nu a luat măsuri de stingere completă a Cărbunilor. Imprudența lucrătorului a fost, după cum se vede, costisitoare. Repetenți la demnitate Rămîi stupefiat cînd auzi că oameni în toată firea se lasă pradă instinctelor. Moscăluț Vasile, din Piatra Neamț, str. Cicloman 12, căsătorit, tată a doi copii, întîlnește într-una din zile pe Manta Maria, din localitate, care-i spune că are angajată in casă o fată. Cum o fi decurs „tîrgul” nu se știe. Știm doar atit, că lăsînd la o parte orice urmă de demnitate și omenie, Moscăluț Vasile obligă pe minora A. P să-i „împărtășească“... dragostea. Neamul, individ cu antecedente penale, a fost „recompensat“ cu cinci ani închisoare. Cum rămîne cu individa care i-a facilitat josnicia ? „După mine, potopul“ Așa și-a fi zis Ce preagă Grigore, angajat la Autobaza Roman. Luîndu-și consoarta la plimbare pe gratis cu autobuzul statului, grijuliul soț s-a gîndit să facă rost și de ceva parale de cheltuială. A încasat banii de la mai mulți călători, „uitînd“ să le mai dea biletele de călătorie. „Qi ajunge la capătul traseului, și, după mine, potopul”. Numai că zisa șoferului s-a schimbat nițel, devenind „după mine ...controlul“. Vă închipuiți ce urmează , mentalitatea și „cinstea“ șoferului vor fi date în ...„reparații capitale“, ghiciți. Pentru cît Unde, timp va decide instanța. Atenție la tren? Toată lumea cunoaște semnul „Atenție la tren” care cheamă la prudență și precauție la trecerea peste liniile ferate nepăzite. Un accident tragic a avut loc la Tarcău, zilele trecute. Tuluc Petru, din localitate, traversînd nivelul de cale ferată din apropierea stației C.F.R. Tarcău, a fost surprins de trenul de persoane care circula dinspre Bicaz spre Piatra Neamț și accidentat grav. Transportat la spital, după cîteva ore a încetat din viață. Ușurința cu care s-a angajat la traversarea liniilor, deși văzuse că se apropie trenul, l-a costat viața. Radio MIERCURI 16 SEPTEMBRIE PROGRAMUL 1 15.00 Concursul și Festivalul internațional „George Enescu" : 15.30 Muzică populară: 16.20 Muzică ușoară: 16.30 Consultație juridică : 16.40 Arii din operete : 17.30 Cîntece și jocuri populare: 18.30 Șlagărele anului 1970: 19.00 Gazeta radio; 19.30 Melodii populare; 20.05 Tablote de seară de Constantin Ciopraga; 20.20 Argheziana; 20.25 Zece melodii preferate; 21.00 Secolul XX în corespondenta oamenilor de seamă ; 21.20 Muzică usoară ; 21.30 Moment poetic; 21.35 Solista serii: Doina Badea ; 22.00 Radiojurnal; 22.20 Sport ; 22.30 Muzică ușoară; 23.00 Pentru magnetofonul dr. Cintă Timi Yara și Claude Francois ; 23.30 Muzică ușoară ; 0.03—5.00 Estrada nocturnă. PROGRAMUL ; 15.00 Pagini din opera „O noapte furtunoasă" de Paul Constantinescu; 15.30 Muzică ușoară; 15.40 Publicitate radio; 16.00 Radiojurnal ; 16.20 Sonata în la minor pentru pian și violoncel op. 36 de Edvard Grieg ; 16.50 Pe teme de protecția muncii; 23.20 Recital Dorina Drăghici; 23.40 Canțonete orchestrale; 24.00—1.00 Concert de muzică elvețiană. JOI 17 SEPTEMBRIE PROGRAMUL 1 5.05— 6.00 Muzica dimineții ; 6.05—3.30 Muzică și actualități ; 9.30 Odă limbii române; 10.10 Curs de limba rusă ; 10.30 Caruselul melodiilor; 11.05 Arii din operete; 11.15 Din țările socialiste; 11.30 Suita tinerească de Mircea Chiriac; 11.45 Sfatul medicului; 11.50 Cotele apelor Dunării; 12.00 Recital de operă. Lucia Bercescu ; 12.15 Muzică ușoară; 12.25 Știința la zi ; 12.30 Întîlnire cu melodia populară și interpretul preferat; 13.00 Radiojurnal; 13.10 Avanpremieră cotidiană ; 13.22 Muzică ușoară ; 13.30 Cine știe ciștigă (reluare); 14.00—100 de legende românești; 14.30 Muzică ușoară ; 14.40 Publicitate radio ; 14.50 La microfon, Raveca Săndulescu. PROGRAMUL N 8.10 Tot înainte (emisiune pentru pionieri); 8.25 Suita de balet „Rodeo" și piesa „Salonul mexican" de Aaron Copland; 9.00 Cîntece de Gheorghe Cucu; 9.45 Selecțiuni din opera „Fiica regimentului" de Donizetti; 10.15 Muzică ușoară; 11.00 Piese instrumentale; 11.40 Pagini din opereta „Anton Pann“ de Alfred Mendelsohn ; 12.03 Avanpremieră cotidiană; 12.15 Concert de prînz; 13.15 Uverturi la opere; 13.30 Melodii vechi, interpretări noi; 14.08 Cintă Maria Stoica și Efta Botoca; 14.34 Divertismentul pentru octet instrumental „Din isprăvile lui Păcală" de Tudor Cortea; 14.55 Știința la 21. Tvodcao și MIERCURI 16 SEPTEMBRIE 16.00 Deschiderea emisiunii; FOTBAL: Dinamo București — P.A.O.K. Salonic; 17.50 Microavâji premieră; 18.00 Momente folclorice; 18.30 Cabinetul economic TV. Asigurarea și controlul calității produselor ; 19.20 1001 de seri ( 19.30 Telejurnalul de seară ; 20.00 Baletul „Lacul lebedelor“ de P. I. Ceaikovski; 20.50 Cronica literară ; 21.05 Actul al II-lea al baletului „Lacul lebedelor" ; 22.00 Telejurnalul de noapte; 22.15 Actul al III-lea al baletului „Lacul lebedelor"; 23.00 închiderea emisiunii. Cinema PIATRA NEAMȚ — Panoramic t „Jandarmul se însoară“ — Louis de Funès și Claude Gensac într-o comedie franco-italiană (10J 15) 17. 19) 21). — Pietricica ; „Misteriosul X din Cosmos“ — un film japonez de anticipație, pe o temă amintind de „Godzila* (10,30) 14,30) 16,30) 18,30; 20,30). ROMAN _ 23 August : „Străinii* — Michel Constantin, Senta Berger și Julian Mateos intr-un film de aventuri pasionante (10, 15) 17; 19) 21). — Victoria I „Marele semn albastru* — o „fabulă* despre fidelitatea conjugală comedie realizată în studiourile maghiare (14) 16) 18) 20). TÎRGU NEAMȚ—Victoria I „Un cuib de nobili* — ecranizare a romanului lui Turgheniev, realizată în studiourile sovietice (16; 18, 20). TARCĂU: „Căsătorie prin mica publicitate* — producție a studiourilor poloneze | un tînăr timid, o mamă care se grăbește să devină... soacră și două posibile nurori (16, 18, 20) . Muzee PIATRA NEAMȚ — Muzeul județean de istorie, Fiața Libertății ar. I. — Muzeul memorial Galistrat Hogaș str. Galistrat Hogaș nr. 1. — Muzeul județean de științe naturale strada V. L Lenin nr. 62. ROMAN — Muzeul de istorie al municipiului — Muzeul de științe naturala și parcul senicoro. UKGU neamț - Muzeul de istorie str. V. I. Lenin. — Muzeul memorial „Ina Creangă” Humulești. VINAXORl NEAMȚ - Muzeul memorial „Mihail Sadoveanu”. BICAZ — Muzeul hidro*, nergetic și de istorie. PIATRA NEAMȚ - Expoziție memoriale ®. T. Kirîleanu (Biblioteca documentara, str. Ștefan c el Mare, nr.14) I — Expoziția retrospectiva Lascăr Vorel (Galeriile de artă» — Expoziția pietonului Radu Geentea (sala de expoziții temporare Blocul Turn). TÎRGU NEAMȚ — Expoziție de grafict și pistolul Leandru Popovici (Gase de cultură). BODEȘTI — Expoziție de grafier militantă (căminal cultural). Vremea Vreme frumoasă și călduroasă cu cer senin, mourări slabe trecătoare se vor produce local în zona de munte, și nordul Moldovei. Vînt slab din nord-vest. Temperatura în ușoară creștere. Minimele vor fi cuprinse între 12—17, iar maximele între 26—30 grade.