Cinema, ianuarie-iunie 1929 (Anul 6, nr. 103-114)

1929-01-01 / nr. 103

fie este într’o situație relativ mai bună. In ultimul timp oameni cu pregătire mai serioasă s’au consacrat acestei îndeletniciri și capitaluri din ce în ce mai mari se învestesc in construcțiuni de teatre-cinema, atât în București cât și în provincie și poate din acest punct de vedere, nu suntem mult departe de unele țări cu civilizație mai veche ca a noastră. In ceea ce privește presa cinematografică, putem spune, fără exagerare, că în ultimul timp am făcut progrese uriașe față de trecut. Avem câteva publicațiuni de specialitate și chiar unele ziare de informațiuni și politică cu rubrici rezervate cinematografiei, ce-i drept cam anemice și încă strangulate de publicitatea plătită. In fruntea tuturor publicațiunilor noastre cinematografice stă cu o vădită superioritate revista Cinema, care se prezintă din toate punctele de vedere in condițiunile foarte apropiate de cele mai valoroase reviste din străinătate. Prin cronicele filmelor, care examinează fondul scenariilor, valoarea concretizării lor, concepția și interpretarea artistică, și tehnica, redactată cu o conștinciozitate și competință demnă de orice laudă; prin directivele și îndrumările de tot felul ce dă cinematografiștilor, prin știrile și informaținile privitoare la activitatea cinematografică mondială; prin suflul ce-l imprimă inițiativelor de industrie cinegrafică română; prin imboldul ce-l dă marelui public, deschizându-i gustul pentru cinematograf revista «Cinema» are o mare contribuție în desvoltarea cinematografiei la noi și datorită ei, cinematografia nu mai este considerată la noi ca o speculațiune comercială, dar ca un puternic și eficace factor de educație și cultură în general și artistică în deosebi. Ne îndeplinim cu plăcere datoria de a mulțumi d-lui Cassvan pentru activitatea rodnică a publicației pe care o editează cu sacrificii atât de mari, dorindu-i azi când viguroasa și prețuita-i copilă revista «Cinema» împlinește șase ani de existență, o cât mai lungă și rodnică viața amăndurora «lui și ei». Nouăle producții «United Artists» . Ultimul film al lui Ernest Lubitch a fost realizat pentru „United Artist”. EL poartă titlul: „Regele Munților” (King of the Mountains) și este interpretat de John Barrymore și Camilla Horn. * Două din cele mai mari filme ale stagiunei viitoare au fost terminate în studiourile companiei „United Artists”: Regele Munților, (John Barrymore și Camilla Horn) și Masca de fier (The Iron Mask), noua creație a lui Douglas Fairbanks. * „United Artists” filmează în regia lui Lewis Miestone, romanul Taras Bulba de Nicolai Gogol și The Shot de Alexandru Pușkin. Un triumf al artei tăcute * Wings, (Epopeea Âerului) după ce a rulat 64 săptămâni în șir, la teatrul „Criterion” din New-York, cu prețuri majorate, va continua calea sa triumfătoare la teatrul „Rialto”, cu prețuri obișnuite. Singurul film care a fost jucat atâta vreme la un cinematograf a fost, în afară de „Wings”, numai „Parada cea Mare”. La noi „Epopeea Aerului” va fi prezentată de A. R. P. Ä. (Asociația română pentru propaganda aviației), la teatrul „Eforia”, în prezenta familiei regale și a fruntașilor țării. Știri de la «Universal«Film» Ansamblul de 100 persoane al filmului Show Boat (Teatrul Plutitor), s’a reîntors de pe malurile fluviului Mississipi, unde s’a filmat o mare parte din acțiunea filmului. Laura Ia Plante, care joacă rolul Magnoliei a trebuit să-și acopere cu o perucă brună, părul ei blond, ba la sfârșitul filmului o vom vedea chiar cu pletele albite. Partenerul ei este marele artist Joseph Schildkraut. Carl Laemmle l-a angajat pe Paul Whiteman, „regele jazzului”, pentru serie de filme sonore ale companiei „Universal”. * Dr. Paul Fejes a fost indicat în mod definitiv pentru a regiza filmul Broadway al casei „Universal”. * Joseph Schildkraut a fost ales pentru rolul principal al filmului „Un târg la Kremlin”. Artistul, care este un excelent violonist, va interpreta un celebru virtuos rus. Regizorul acestei producții „Universal” va fi Eduard Sloman. Paul Fejős a terminat pentru „Universal” al doilea său mare film, Eric cel Mare, cu Conrad Veidt și Mary Philbin. Acum va începe Spring Showers (Potop de primăvară), după scenariul Ilonei Ful cu Alary Philbin și Conrad Veidt. * S’a ales subiectul noului film al bu 1dei Laura la Plante, romanul Compromit*, de E. Y. Montagne. Filmul va fi prezentat sub titlul: Femeea blondă (That Blonde). * La „Colony Theater” din New York (Boradway) a avut loc premiera filmului Lonesome. Cu această ocazie Carl Laemmle a venit special din Hollywood la New York. Premiera a făcut atâta vâlvă în presă, încât președintele Coolidge, a invitat pe Barbara Kent și pe Glenn Tryon, interpreții filmului, la Washington, spre a le face cunoștința. Mary Nolan a fost angajată pentru principalul rol al marelui film Broadway, noua producție a companiei „Universal”. Z