Cinema, ianuarie-iunie 1936 (Anul 13, nr. 297-309)

1936-01-04 / nr. 297

ANUL CINEMATOGRAFIC 1938 a fost Înmormântat săptămâna aceasta. Nu s’au făcut j j funeralii prea impresionante, căci nu s’a purtat atât de frumos ca predecesorii săi. S’a încetățenit obiceiul, ca la fiecare Început de an nou, cronicarul să noteze pe hârtie, caleidoscopul anului care a trecut. Vom încerca deci și noi, să prindem in câteva imagini scurte ceea ce a fost mai important din punct de vedere cinematografic în 1935. Inovații tehnice nu am avut. Filmul in relief pe care-l așteptăm Încă din 1934 nu și-a făcut apariția. Este adevărat, a fost experimentat cu prilejul sărbătoririi lui Lumière la Paris. (S’au Împlinit anul acesta 40 de ani dela descoperirea cinematografului). Probele au dat satisfacție. Probabil insă că nu au corespuns atât incât să fie prezentate marelui public. Dintre regisori acela care a găsit la potou prilejul unui succes categoric a fost Eric Charekl. „Caravana” pe care a realizat-o pentru americani, este o capodoperă de ritm, de viată și fantezie. Nu prin „Caravana” — care este unul dintre primele sale filme americane — ci prin celelalte bande in care a apărut in această stagiune, Charles Boyer s’a ridicat la rang de idol. Desigur pe merit căci este un actor de mari resurse cu o impresionantă forță de exteriorizare a situațiilor sufletești. Ascensiunea lui a fost atât de vertiginoasă, încât astăzi este considerat de toată lumea drept cel mai atractiv star. In domeniul filmului românesc semnalăm marele succes, Înregistrat de „Bing-Bang”. Desigur,nu a fost o realizare de mari însușiri. Totuși, așa cum s’a prezentat a reușit să obțină încasări maxime. Acest fapt dovedește odată mai mult că publicul așteaptă filme românești. Se așteaptă de atâția ani... Și in fiecare an ne Întrebăm in acest joc: Când vom avea filme românești? * # *