Clopotul, ianuarie-martie 1971 (Anul 27, nr. 3019-3093)

1971-02-25 / nr. 3064

V ■iígaiTr 0 PAGINA 2 REZOLUȚIA CONGRESULUI AL IX - LEA AL UNIUNII TINERETULUI COMUNIST Congresul al IX-lea al Uniunii Tineretului Comunist a analizat activitatea desfășurată de organizațiile de tineret de la ultimul Congres și a stabilit obiectivele și sarcinile ce revin Uniunii Tineretului Comunist în perioada viitoare. Desfășurîndu-și lucrările în preajma gloriosului jubileu — aniversarea a 50 de ani de la crearea Partidului Comunist Român, conducătorul încercat al poporului în lupta pentru realizarea idealurilor de libertate națională și socială, pentru înfăptuirea revoluției și construcției socialiste — Congresul al IX-lea al Uniunii Tineretului Comunist a constituit un nou prilej de afirmare a adeziunii unanime a tinerei generații la politica internă și externă a partidului. I. — Aprobînd activitatea desfășurată de Comitetul Central în perioada la care se referă Raportul, Congresul apreciază că îndeplinirea măsurilor adoptate de Plenara C.C. al P.C.R. din noiembrie - decembrie 1967 și Consfătuirea pe țară a U.T.C. au avut ca rezultat îmbunătățirea generală a activității politico-educative în rîndul tineretului, îmbogățirea și diversificarea formelor și metodelor de muncă, creșterea inițiativei tinerilor, a organizațiilor U.T.C., sporirea eficienței muncii acestora. Investirea Uniunii Tineretului Comunist cu o sferă largă de preocupări, atribuții și răspunderi nemijlocite, în organizarea unor activități culturaleducative, sportive, turistice, de pregătire a tinerilor pentru apărarea patriei, participarea reprezentanților tineretului în consiliile de conducere ale unităților economice și ale instituțiilor de învățămînt, ale organismelor economice și ale administrației de stat a dus la îmbogățirea vieții, și activității organizațiilor U.T.C., la creșterea influenței și prestigiului lor în rîndurile tineretului. Experiența ultimilor trei ani, rezultatele obținute confirmă pe deplin justețea orientării date de partid muncii Uniunii Tineretului Comunist, conducerea nemijlocită și îndrumarea permanentă a întregii activități de către partidul comunist constituind chezășia succeselor viitoare ale organizației revoluționare a tineretului din România. Congresul constată însă existența unor deficiențe în munca organelor și organizațiilor U.T.C., în generalizarea experienței pozitive, în colaborarea cu ceilalți factori educativi, în conceperea și desfășurarea acțiunilor proprii. II. — Congresul stabilește ca sarcină politică fundamentală a activității de viitor a Uniunii Tineretului Comunist participarea întregului tineret de la orașe și sate la activitatea economică, socială, politică și culturală a țării, la opera de edificare a societății socialiste multilateral dezvoltate. Dezvoltarea într-un ritm susținut a industriei și agriculturii noastre socialiste impune sporirea contribuției tuturor organizațiilor U.T.C. la înfăptuirea planurilor de dezvoltare economică, la activitatea productivă. Totodată, o preocupare mai susținută vor trebui să manifeste organizațiile U.T.C. față de rezolvarea problemelor de muncă și viață ale tinerilor. Modernizarea și perfecționarea continuă a industriei necesită intensificarea activității organizațiilor U.T.C. pentru dezvoltarea la tineri a spiritului de răspundere față de pregătirea profesională, însușirea cunoștințelor teoretice și practice de specialitate. Se va extinde experiența pozitivă a organizării concursurilor și olimpiadelor pe meserii și profesii ale tinerilor din industrie, transporturi, construcții, comerț și cooperație. Organizațiilor U.T.C. din cooperativele agricole de producție și întreprinderile agricole de stat, din unitățile de mecanizare se revin îndatoriri deosebit de importante în mobilizarea tinerilor la realizarea sarcinilor de producție ale unităților agricole, în stimularea și dezvoltarea spiritului de muncă în comun, a simțului gospodăresc. O atenție mare se va acorda pregătirii tinerilor pentru meseriile și profesiile noi ale satului. Se impune ca organizațiile U.T.C. din mediul rural, alături de ceilalți factori, să dea dovadă de solicitudine în asigurarea condițiilor necesare manifestării plenare a capacității, priceperii și hărniciei tinerilor, pentru găsirea unor forme și modalități specifice de activitate, în mod deosebit cu tinerele fete, contribuind astfel la formarea unor buni și pricepuți gospodari, care îndrăgesc satul și munca pămîntului — cadre de nădejde ale agriculturii noastre moderne. Congresul consideră necesară creșterea eficienței muncii Uniunii Tineretului Comunist în școli și facultăți, pentru aprofundarea cunoștințelor și dezvoltarea deprinderilor de studiu individual, de gîndire independentă, pentru asigurarea unei mai strînse legături a procesului de învățămînt cu viața, cu instruirea practică. Se va acorda o atenție mai mare dezvoltării concursurilor pe obiecte și cercurilor pe meserii, cercurilor practice și atelierelor de producție, societăților tehnico - științifice, extinderii cercetării aplicative, a atelierelor de proiectare și unităților lucrative studențești. Un accent deosebit se va pune pe asigurarea unor condiții optime de desfășurare a practicii în producție în toate formele de învățămînt. Se va urmări pregătirea fiecărui elev în vederea asimilării unei meserii. Congresul apreciază că este necesar ca organizațiile U.T.C. să dezvolte în rîndul tinerilor intelectuali din unitățile de producție, institutele de cercetări și proiectări interesul și pasiunea pentru cercetările fundamentale și aplicative, orientate spre aspectele și necesitățile actuale ale producției. Organizațiile U.T.C. vor depune și în continuare eforturi pentru antrenarea unor mase largi de tineri muncitori, țărani, intelectuali, elevi și studenți la acțiunile de muncă patriotică destinate înfăptuirii obiectivelor de investiții ale noului plan cincinal, executării la timp și în bune condiții a lucrărilor agricole, a unor construcții agrozootehnice, sisteme de irigații, de îmbunătățiri funciare și de apărare contra inundațiilor, a unor baze sportive și turistice simple, amenajarea unor cluburi spații pentru activități educaitive, înfrumusețarea comunelor și orașelor patriei. Totodată, Uniunea Tineretului Comunist va extinde experiența pozitivă a organizării unor șantiere naționale și locale ale tineretului. Congresul trasează Comitetului Central sarcina inițierii unei largi mișcări de masă pentru însușirea realizărilor științei și tehnicii care să cuprindă tineri din toate categoriile. III. României — Viața social-politică a contemporane, importanța și complexitatea evenimentelor politice, sarcinile majore la înfăptuirea cărora partidul, poporul cheamă tînăra generație, impun Uniunii Tineretului Comunist îmbunătățirea activității educative, perfecționarea continuă a mijloacelor și modalităților de acțiune care contribuie la formulast fel!**»Vinței socialiste, a idealului de viață comunistă. SbTectivul principal al activității politico-ideologice desfășurate de Uniunea Tineretului Comunist îl va constitui cunoașterea și aprofundarea de către tineri a politicii marxistleniniste a Partidului Comunist Român, a problemelor fundamentale privind construcția socialistă în țara noastră — dezvoltarea economiei naționale, perfecționarea conducerii vieții social - politice, dezvoltarea științei, învățămîntului și culturii ca factori de bază ai progresului și civilizației — precum și a proceselor care au loc în lumea contemporană, a aprecierilor partidului nostru și a principiilor promovate de țara noastră în relațiile internaționale. In acest scop se impune o mai largă diversificare și adaptare a formelor și metodelor de propagandă la specificul diferitelor categorii de tineri. Uniunea Tineretului Comunist consideră drept o datorie de onoare a sa educarea tineretului în spiritul patriotismului socialist, al glorioaselor tradiții de muncă și luptă ale poporului nostru, ale mișcării muncitorești, comuniste și de tineret din România, în spiritul dragostei și devotamentului nețărmurit față de patrie și partid. Cunoașterea de către tineri a eforturilor și realizărilor construcției socialiste, a perspectivelor de dezvoltare social - politică și economică, cultivarea sentimentului de demnitate și mîndrie națională, combaterea influențelor ideologiei și apologeticii capitaliste trebuie să constituie o sarcină de bază a tuturor organizațiilor U.T.C. Organizația noastră va dezvolta și în viitor sentimentul frățesc dintre tinerii români și cei aparținînd naționalităților conlocuitoare. O atenție permanentă vor acorda organizațiile U.T.C. educării tineretului în spiritul principiilor internaționalismului socialist, al solidarității și prieteniei cu tinerii de pretutindeni în lupta lor pentru libertate, progres social și pace. Una din preocupările esențiale ale activității Uniunii Tineretului Comunist o va constitui educarea științifică, materialistă a tineretului, bazată pe o solidă cultură, pe cunoașterea cuceririlor științei și tehnicii contemporane, a valorilor gîndirii și practicii umane. Organizațiile U.T.C. vor promova cu consecvență atitudinea combativă, militantă împotriva prejudecăților concepțiilor retrograde, misticice, în scopul formării și dezvoltării unor puternice convingeri științifice, materialistdialectice despre natură și societate. Un obiectiv principal al muncii politico - ideologice a Uniunii Tineretului Comunist îl reprezintă cultivarea la toți tinerii a valorilor umanismului socialist, promovarea normelor și principiilor moralei comuniste, a responsabilității față de muncă și sarcinile profesionale, a angajării social - politice, a respectării legilor și legalității socialiste. Ținînd seama de cerințele și exigențele actuale, de particularitățile de vîrstă, preocupări, nivel de cunoștințe și sfera de interese ale tinerilor, Congresul apreciază că organizațiile U.T.C. trebuie perfecționeze necontenit să-și formele și modalitățile de propagandă și informare politică, să realizeze un dialog cît mai viu cu tinerii, să folosească mai eficient în activitatea lor mijloacele de comunicare în masă, literatura social - politică și științifică, alte mijloace prin care pot influența conștiința tinerilor. întreaga muncă politico - ideologică în rîndul tinerilor va trebui să dobîndească un caracter sistematic, de continuitate, să țină pasul cu dinamica vieții sociale, să fie mai strîns legată de problemele . ,qu, care ,tinerii.. ,și. Qstiți. fruntă în muncă și viață, înlăturîndu-se astfel abstract, didacticist, caracterul formal sau schematic al multor acțiuni. Corespunzător actualelor cerințe și exigențe pe care le formulează activitatea generală de educație, se impune promovarea în rîndul tineretului a preocupărilor multiple pentru cultură și artă. Un accent deosebit se va pune pe lărgirea gamei de acțiuni destinate informării elevilor și studenților cu cele mai diverse aspecte ale fenomenului cultural - artistic și științific, pe extinderea activității cercurilor, a societăților literare și științifice, a cenaclurilor, ca și a altor modalități proprii cunoașterii și însușirii culturii, pe îmbunătățirea conținutului revistelor școlare și universitare. Organizațiile U.T.C. vor participa la conducerea întregii activități a caselor de cultură, căminelor culturale și a celorlalte așezăminte culturale, vor înființa în cadrul acestora cluburi ale tineretului, cu program adecvat, precum și alte forme de activitate culturală pentru tineret. Ele vor răspunde direct de activitatea distractivă și de recreere a tineretului, inițiind în acest scop manifestări și acțiuni de masă cît mai atractive. Publicațiile pentru tineret vor trebui, în perioada care urmează, să-și adîncească și diferențieze mai pregnant profilul, să-și îmbunătățească substanțial conținutul tematic, să reflecte problemele majore care preocupă tineretul și organizația sa. IV. — Obiectivul principal al activității organizațiilor U.T.C. în domeniul muncii sportive trebuie să-l constituie antrenarea tuturor tinerilor la acțiunile sportive de masă, la formarea deprinderii de practica individual exercițiile a fizice. Biroul de Turism pentru Tineret, organizațiile UTC vor trebui să îndrume permanent activitatea cercurilor de turism pentru cuprinderea unui număr cît mai mare de tineri la activitățile turistice de masă. Pregătirea tineretului pentru apărarea patriei constituie un mijloc eficient de formare multilaterală a tineretului, de cultivare a sentimentelor patriotice, a hotărîrii de a contribui la consolidarea, dezvoltarea și apărarea cuceririlor revoluționare ale poporului nostru. Organizațiile U.T.C. vor trebui să conlucreze mai activ și eficient cu unitățile militare și gărzile patriotice, să se ocupe de activitatea centrelor de pregătire, să asigure extinderea caracterului practic, aplicativ al acestora, prezența detașamentelor de tineri la paza și apărarea avutului obștesc, la acțiunile de sprijinire a miliției, pompierilor etc. Organizațiile U.T.C. din cadrul forțelor armate au datoria să desfășoare o amplă activitate pentru mobilizarea tinerilor ostași în vederea însușirii măiestriei militare și a dezvoltării unor trăsături politico - morale înaintate. V. — Congresul relevă că în perioada care a trecut de la Plenara C.C. al P.C.R. din noiembrie — decembrie 1967 și Consfătuirea pe țară a U.T.C. au fost obținute rezultate pozitive în îmbunătățirea structurii organizatorice, în întărirea rîndurilor Uniunii Tineretului Comunist și lărgirea democrației interne de organizație. Congresul trasează Comitetului Central, comitetelor județene, municipale și orășenești, tuturor organizațiilor U. T. C. ca obiectiv central al activității lor consolidarea politică și organizatorică, creșterea capacității de mobilizare și acțiune a fiecărei organizații U. T. C., dezvoltarea spiritului de inițiativă și autonomiei acestora, participarea activă a tuturor uteciștilor la întreaga viață și activitate a organizației. O atenție deosebită se va acorda pregătirii tinerilor pentru a deveni membri ai organizației U.T.C., precum și pregătirii celor mai buni uteciști pentru a merita înalta cinste de a deveni membri ai P.C.R. Comitetul Central, toate organizațiile U.T.C. vor trebui să acorde o atenție sporită lărgirii și dezvoltării continue a democrației de organizație, asigurînd în mai mare măsură preponderența în organele de conducere, la toate nivelurile, inclusiv în organismele executive, a tinerilor care-și desfășoară nemijlocit activitatea în întreprinderi, unități agricole, instituții, școli și facultăți. În scopul creării cadrului organizatoric pentru studierea mai aprofundată problemelor specifice diferitelor categorii de tineri și adoptarea de măsuri adecvate în diferite domenii, se constituie în cadrul C. C. și al comitetelor județene, municipale și orășenești Consilii ale tineretului muncitoresc, sătesc, elevilor și ale tinerelor fete. Uniunea Asociațiilor Studențești din România, formă specifică de organizare a activității U.T.C. în rîndurile studenților, va trebui să-și îmbunătățească în continuare stilul de muncă, întreaga activitate politică, lucrativă obștească corespunzător cerinșițelor și exigențelor actuale, funcțiilor și atribuțiilor specifice ale asociațiilor studențești. Congresul apreciază că Uniunea Tineretului Comunist va trebui să-și intensifice activitatea pentru a îndeplini cu responsabilitate atribuțiile ce i-au fost încredințate de către partid în rezolvarea problemelor de viață și de muncă ale tinerilor, în participarea reprezentanților uteciștilor în comitetele de direcție și consiliile de administrație, consiliile de conducere ale cooperativelor agricole de producție, senatele universitare și consiliile profesorale, precum și în alte organisme colective de conducere, în vederea creșterii competenței cadrelor din activul Uniunii Tineretului Comunist, îmbogățirii permanente a cunoștințelor politice, de cultură generală și de specialitate, Congresul trasează Comitetului Central, comitetelor județene, municipale și orășenești sarcina îmbunătățirii muncii de selecționare, promovare și pregătire a cadrelor, îndeplinirii măsurilor adoptate de Plenara C. C. al P.C.R. cu privire la perfecționarea continuă a pregătirii cadrelor de partid și ale organizațiilor de masă și obștești. Congresul aprobă noul Statut al Uniunii Tineretului Comunist, ale cărui prevederi corespund schimbărilor survenite în viața organizației, creșterii rolului și atribuțiilor sale, perfecționării formelor și metodelor de activitate, sporirii gradului de participare a tineretului la viața economică, socială și politică, culturală și științifică a țării. Centrul de cercetări pentru problemele tineretului va trebui să acorde o atenție deosebită studierii problemelor specifice diferitelor categorii de tineri, fundamentării soluțiilor în vederea îmbunătățirii activității educative, a metodologiei muncii politice de masă desfășurate de organizațiile U.T.C. din rîndul tineretului. VI. — Dînd glas sentimentelor întregului nostru tineret, participanții la lucrările celui de-al IX-lea Congres al Uniunii Tineretului Comunist exprimă atașamentul și profunda lor adeziune față de politica externă a partidului și statului nostru, care promovează cu consecvență prietenia, alianța și cooperarea cu toate țările socialiste, colaborarea cu celelalte țări ale lumii, pe baza principiilor independenței și suveranității naționale, egalității în drepturi, neamestecului în treburile interne, respectării stricte dreptului fiecărui popor, marea sau mic, de a-și hotărî singur soarta, fără nici un amestec din afară. Congresul aprobă, in deplină unanimitate, activitatea internațională desfășurată de U.T.C. și U.R.S.R. Condamnînd cu hotărire agresiunea americană împotriva popoarelor din Laos și Cambodgia, Vietnam, acțiunile de escaladare a războiului, Congresul își manifestă solidaritatea deplină cu lupta eroică a tineretului și popoarelor din Indochina, cere încetarea războiului și retragerea necondiționată a trupelor americane și ale sateliților lor, respectarea dreptului popoarelor din această zonă de a-și hotărî singure destinele, potrivit voinței și aspirațiilor lor. Congresul exprimă solidaritatea activă cu lupta tineretului și popoarelor din țările arabe împotriva imperialismului, pentru libertate, democrație și progres social, sprijină deplin poziția partidului și statului nostru privind soluționarea pe cale politică conflictului din Orientul Aproapiat, în spiritul rezoluției Consiliului de Securitate din noiembrie 1967. Afirmînd solidaritatea militantă cu organizațiile de tineret care luptă împotriva regimurilor coloniale, neocoloniale și rasiste, pentru drepturi și libertăți democratice, participanții la Congres își exprimă sentimentele de solidaritate revoluționară, sprijină lupta dîrză a tineretului din Angola, Mozambic și Guineea Bissau, precum și cu forțele revoluționare și democratice ale tineretului din Grecia, Spania și Portugalia. Congresul reafirmă solidaritatea internaționalistă a tineretului român cu tineretul din țările Americii Latine în lupta dusă, alături de popoarele acestui continent, pentru înlăturarea dominației imperialismului american, pentru securitate și progres social. Totodată, Congresul își exprimă solidaritatea internațională cu popoarele, cu tineretul din țările Asiei și Africii care luptă împotriva colonialismului neocolonialismului, pentru dezșvoltarea economică, pentru progres social. Uniunea Tineretului Comunist va milita în continuare pentru a promova dialogul, înțelegerea și buna cunoaștere cu organizațiile de tineret comuniste, progresiste, democratice din țările europene de a căuta modalitățile prin care tineretul Europei poate să-și aducă o contribuție sporită la destindere, la dezvoltarea colaborării între state și la crearea unui climat care să dea fiecărui popor garanția dezvoltării sale libere, independente și suverane, Congresul consideră că U.T.C. și U.R.S.R. trebuie să aibă în continuare un rol activ, constructiv în cadrul F.M.T.D. și U.S.S., aducîndu-și aportul la lărgirea și dezvoltarea colaborării multilaterale, să stimuleze contactele și cooperarea cu diferite organizații internaționale de tineret și studențești pentru întărirea solidarității și unității de acțiune a tinerei generații, pe baza obiectivelor și aspirațiilor fundamentale comune. ★ Tineretul României socialiste, devotat idealurilor nobile promovate de Partidul Comunist de-a lungul existenței sale de o jumătate de secol, credincios principiilor politicii sale interne și externe, exprimîndu-și mulțumirile și satisfacția profundă ce o nutrește pentru condițiile de muncă și viață care-i sunt create, se angajează solemn să ducă mai departe stindardul glorios de luptă al comuniștilor, să dezvolte virtuțile democratice, revoluționare ale înaintașilor, să militeze neabătut pentru triumful comunismului pe pămîntul românesc. Congresul adresează membrilor Uniunii Tineretului Comunist, tuturor tinerilor țării, o înflăcărată chemare de a-și consacra întreaga lor capacitate de muncă, energia și eforturile, elanul lor creator pentru înfăptuirea cu succes a politicii partidului, a propășirii scumpei noastre patrii — Republica Socialistă România. (Text prescurtat). I O lucrare urgentă în agricultura județului Eliminarea excesului de apă de pe semănături In multe locuri, pe griul de toamnă, fost nivelat unde terenul nu a înainte de însămînțare, băltește apa. Aceasta crează un real pericol pentru cultură. El poate fi însă lesne îndepărtat prin săparea unor șanțuri de scurgere. La cooperativa agricolă din Mihălășeni un asemenea pericol exista în tarlaua „șesul Sloboziei“, unde pe 47 ha asfixierea plantelor devenise posibilă datorită băltirii. La indicația conducerii cooperativei agricole, brigadierul Gh. Atănăsoaie a luat măsuri și a săpat șanțuri pe 250 m lungime, precum și gropi de absorbție din loc în loc, acum cultura fiind salvată. La fel au procedat și cooperatorii din Albești, care au săpat 300 m liniari de șanț în tarlaua „Bahnă", cultivată cu 16 ha grîu. E de arătat însă că în aceeași cooperativă, într-un lan din vecinătatea satului Mășcăteni, apa continuă să băltească. Desigur, dacă nivelatorul ar fi fost folosit din toamnă asta era acum situația. Dar... președintele cooperativei agricole motiva că distanța pe care ar trebui săpat șanțul e mult prea mare. E mai mare oare decit pierderea ce o poate produce culturii de grîu băltirea ? In toate cooperativele agricole, unde există o astfel de situație, trebuie intervenit operativ pentru eliminarea excesului de apă de pe lanuri, deoarece pagubele de pe urma băltirii pot fi importante. Și acest lucru e necesar să se realizeze nu numai pe suprafețele cultivate cu cereale de toamnă ci și pe acelea care vor fi semănate în primăvară. Merită remarcat în această privință interesul conducerii cooperativei agricole de la Vîrfu Cîmpului unde, în tarlaua „Bahnă” au fost săpați 400 m liniari de șanț și lucrul continuă, astfel ca toate cele 30 ha cuprinse în perimetrul respectiv să poată fi scoase de sub influența excesului de apă și însămînțate la timp. Pentru toți specialiștii din agricultură această problemă trebuie să fie în atenție. In diminețile cînd solul este înghețat se pot săpa cu ușurință șanțuri, unde este necesar bineînțeles, această măsură făcînd parte integrantă din prevederile ordinului Nr. 2000 al ministerului de resort, elaborat toamna trecută. Instantaneu la stația de sortare a nisipului din Miorcani Foto : I. NEGREA Vești de la Combinatul textil . Intre preocupările multiple pe care colectivul de ingineri și tehnicieni de la uzinele textile „Moldova” le manifestă pentru sporirea numărului de sortimente și îmbunătățirea calitativă a producției, se numără asimilarea și introducerea în fabricație a unor noi produse destinate exportului. Printre acestea se numără țesăturile de bumbac 100 la sută „Zenit“, „Orient“ și „Sonia” propuse să treacă examenul de avizare din partea Ministerului Industriei Ușoare. De menționat că în noul an producția destinată exportului va aduce importante beneficii acestei unități din industria județului nostru. • In sectorul finisaj montarea noilor utilaje se află într-un stadiu avansat, în prezent executîndu-se ultimele racordări ale instalațiilor, astfel ca în prima decadă a lunii martie aceste utilaje să intre în întregime în proba tehnologică. Prognoza Pentru zilele de 26, 27 și 28 februarie a.e., vreme relativ rece, cu cerul temporar noros. Izolat vor cădea ninsori. Vînt potrivit din nord - vest. Temperaturile minime vor fi cuprinse între minus 6 și minus 2 grade, iar maximele între minus 2 și plus 3 grade. ÎNTREPRINDEREA legume-fructe BOTOȘANI angajează gestionari pentru rețeaua de desfacere cu amănuntul din municipiul Botoșani, orașele Dorohoi și Săveni și șefi de depozite pentru Botoșani și Săveni. Condițiile de angajare conform Legii 22/196!) Pentru relații suplimentare solicitanții se vor adresa centrelor de legume — fructe din Botoșani, Dorohoi și Săveni. Pași siguri (Urmare din pagina I) unghiul de vedere critic al oricărei activități. Acestui punct de vedere i-a corespuns atît darea de seamă a consiliului de administrație dar mai ales programele de acțiune supuse dezbaterii reprezentanților salariaților. Există încă pîrghii de impulsionare a producției în toate secțiile uzinelor, de ridicare a calității, a gradului de tehnicitate și de finisare a produselor, de realizare a unor importante economii la materia primă, care nu au fost folosite pe măsura posibilităților. Menținerea încă a unor indici scăzuți de utilizare a fondului de timp, a utilajelor, întreținerea acestora de multe ori defectuoasă, neritmicitatea aprovizionării, refuzurile de calitate (5,7 milioane lei în 1970), volumul mare de cupoane, capete și fîșii peste limitele admise sunt cîteva din punctele care concentrează atenția factorilor de răspundere din uzină și combinat. Măsurilor expuse în programul de acțiune li s-au adăugat numeroase propuneri venite din partea conducătorilor locurilor de muncă, a muncitorilor și a altor participanți la adunare, toate urmărind în final asigurarea condițiilor necesare îndeplinirii cu succes a cifrelor de plan pe anul 1971. Sintetizînd sporurile ce urmează a fi realizate, acestea cuprind creșterea producției globale cu 14,5 la sută, producerea a 101 tone fire și 49 mii m.p. pînză în plus față de anul 1970, obținerea unui beneficiu mai mare cu 32 la sută, creșterea productivității cu 6,8 la sută, reducerea cheltuielilor la 1000 lei producție marfă cu 35,5 lei. Despre necesitatea corelării fazelor de producție și cunoașterea exercitarea responsabilității în controlului de calitate, despre neritmicitatea producției în unele secții, cauzele cupoane procentului ridicat de și a unor cheltuieli materiale au vorbit filatoarea Maria Vasilache, maistrul de finisaj M. Ivănușcă, șeful serviciului de aprovizionare, Florin Ștefănescu, Elena Pantea — lucrătoare la ajustaj — venind cu propuneri izvorîte dintr-o cunoaștere profundă a cerințelor producției, din dorința de a întîmpina aniversarea semicentenarului creării partidului cu noi și prfesticioase . realizări. Creșterea feloiul maiștrilor și a celorlalte cadre tehnice în orientarea și fundamentarea științifică a producției sporirea inițiativei, operativității și a activității lor de concepție sînt imperative ale zilei și asupra acestui aspect a insistat pe larg directorul tehnic al combinatului, ing. Augustin Cordoș, subliniind că hotărîtoare sunt acum în primul rînd, mobilizarea integrală și folosirea eficientă a potențialului uman și material al unității. Propuneri menite să conducă la o reducere a prețului de cost, realizarea de economii la combustibil și energie, de îmbunătățire a asistenței tehnice și a procesului de calificare a cadrelor, de dinamizare a întrecerii socialiste au făcut și tovarășii Vlad Georgescu, Beniamin Goldemberg, Elisabeta Fanta, Mircea Mihai și Gheorghe Butnaru precum și alți vorbitori. Ideea comună a tuturor acestor intervenții este revelatorie pentru însuflețirea de care este pătruns colectivul textiliștilor și ea constituie o garanție a îndeplinirii cu succes a obiectivelor și angajamentelor asumate. . Transmitted salutul și felicitările municipal organelor județean și de partid pentru realizările obținute în anul trecut tovarășul Constantin Iurea, prim - secretar al Comitetului municipal de partid, a expus coordonatele ce trebuie să stea la baza activității economice a întreprinderii, așa după cum reiesese din ultimele documente de partid. Apreciind că adunarea a găsit soluții noi mobilizatoare, el a sugerat întocmirea unui plan de perspectivă pentru asigurarea de calificate necesarului de eaconform indicațiilor comitetului județean de partid. Pentru comitetul de direcție al uzinelor, pentru comitetele de partid, sindicat Sl U.T.C. trebuie să rămînă o preocupare permanentă întărirea disciplinei de producție, evitarea imobilizărilor de fonduri materiale și valorice, crearea unui climat de căutare a noi surse de sporire a eficienței economice. „Convingerea noastră — a spus vorbitorul — este că veți reuși să fiți și în acest an la înălțimea bunelor tradiții pe care prin munca și priceperea dumneavoastră le-au format". In încheierea lucrărilor, adunarea a ales reprezentanții săi în organul de conducere colectivă și a votat contractul colectiv, care, împreună cu dezbaterile susținute pe linia programului de acțiune și angajamentului, constituie o grăitoare afirmare a democratismului de care este pătrunsă întreaga noastră viață economică. Tt X v y