Clopotul, iulie-septembrie 1973 (Anul 29, nr. 3881-3958)

1973-07-01 / nr. 3881

fl -ii n MESAJUL adresat de tovarășul Nicolae Ceaușescu și colectivului ziarului „Clopotul“ din Botoșani Dragi tovarăși. Doresc, înainte de toate, să vă mulțumesc în mod călduros pentru invitația pe care mi-ați adresat-o, de a lua parte la sărbătorirea a 40 de ani de la apariția primului număr al ziarului „Clopotul“ — Botoșani. Regretînd sincer că timpul nu-mi permite să iau parte la această aniversare, doresc să adresez pe această cale călduroase felicitări colectivului redacțional, colaboratorilor, precum și corespondenților voluntari — muncitori, țărani, intelectuali, tipografilor care atît în anii ilegalității, cît și în perioade de după eliberarea țării și-au adus contribuția la editarea și tipărirea ziarului. Intre cele peste 300 de ziare și reviste apărute în trecut sub îndrumarea Partidului Comunist Român și care au avut un rol important în mobilizarea maselor largi la lupta revoluționară pentru apărarea drepturilor și libertăților democratice, împotriva fascismului, ziarul „Clopotul", apărut la 30 iunie 1933, a jucat un rol deosebit de important, împreună cu celelalte publicații comuniste „Clopotul" a militat activ pentru apărarea independenței și suveranității naționale, pentru răspîndirea ideilor marxist - leniniste în rîndul maselor, demascînd cu fermitate concepțiile politice retrograde, acțiunile teroriste ale elementelor fasciste. Deși suprimat în mai multe rînduri de către organele represive burghezemoșierești, ziarul a continuat să apară, sub alte denumiri, manifestindu-se tot timpul ca o tribună activă de luptă pentru apărarea intereselor poporului. După eliberarea patriei de sub jugul fascist „Clopotul" și-a adus contribuția la întreaga luptă pentru transformarea revoluționară a societății românești, la construcția social - economică a țării, la succesul marii opere de edificare a orînduirii socialiste pe pămîntul României. Am convingerea, dragi tovarăși, că bilanțul pe care-l faceți cu prilejul acestei aniversări va constitui pentru dumneavoastră toți — redactori și colaboratori — un puternic imbold de a acționa și mai hotărît pentru îmbunătățirea continuă a muncii, astfel ca ziarul să răspundă cît mai bine înaltelor cerințe pe care partidul le pune în fața presei noastre comuniste. Sunt încredințat că acționînd pe linia bogatelor sale tradiții din trecut, ziarul „Clopotul" își va spori și mai mult în viitor contribuția la lupta generală a întregului popor pentru transpunerea cu succes în viață a politicii interne și externe a partidului, pentru îndeplinirea înainte de termen a planului cincinal și dezvoltarea în ritm accelerat a economiei, științei și culturii în patria noastră pentru educarea socialistă a oamenilor muncii și aplicarea neabătută a normelor eticii și echității socialiste în întreaga viață socială, pentru bunăstarea și civilizația întregii noastre națiuni. Vă urez, dragi tovarăși, succese tot mai mari în îndeplinirea sarcinilor de răspundere ce vă revin, satisfacții depline în muncă, multă sănătate și fericire. Participanții la adunarea festivă consacrată aniversării a 40 de ani de la apariția primului număr al ziarului „Clopotul“ din Botoșani, iși exprimă și cu acest prilej, din adâncul inimilor, deplina aprobare a politicii interne externe a partidului și statuiilui nostru, hotărirea lor nestrămutată de a înfăptui cu devotament și pasiune importantele sarcini ce le revin din istoricele hotăriri ale Congresului al X-lea și Conferinței Naționale, pentru realizarea cincinalului înainte de termen. Muncitorii, țăranii, intelectualii, toți cei ce muncesc pe cuprinsul de redactorii județului, alături corespondenții și colaboratorii ziarului, au primit cu emoție, bucurie și adincă recunoștință înaltele aprecieri conținute în Mesajul ce s-au adresat „Clopotului“, distincțiile de seamă acordate cu acest prilej, reprezintă calda prețuirele pe care conducerea partidului, dumneavoastră personal, iubite tovarășe Ceaușescu, o acordați Nicolae presei comuniste in general, meritelor ziarului nostru care încă de la înființarea sa a militat cu consecvență pentru răspindirea cuvintului partidului in mase, aducindu-și o contribuție de seamă la lupta împotriva exploatării ,pentru drepturi și libertăți democratice, pentru apărarea independenței și suveranității naționale, iar după eliberarea țării la măreața operă de construcție socialistă pe pămîntul patriei. Vă încredințăm, scumpe tovarășe Nicolae Ceaușescu că, pentru noi, slujitorii ziarului ca și pentru cititorii săi, pentru toți cetățenii județului Botoșani, nu este o îndatorire mai mare decât aceea de a milita și în viitor cu toată priceperea, pasiunea și puterea noastră de muncă, pentru a da viață sarcinilor cuprinse în Mesajul ce ați avut bunăvoința să ni-l adresați și îndrumărilor date activității presei comuniste din țara noastră, cu nenumărate prilejuri, care constituie izvorul nesecat al tuturor succeselor obținute. Continuind bogatele tradiții din trecut ale ziarului „Clopotul“, ne angajăm, iubite conducător al partidului și statului nostru, că vom face totul pentru a ne îndeplini cu cinste înalta misiune ce revine ziarului ca organ de presă al Comitetului județean de partid și al Consiliului popular județean, pentru ca el să devină din ce în ce mai mult o tribună militantă, revoluționară, să contribuie la mobilizarea maselor de muncitori, țărani, intelectuali, la înfăptuirea politicii partidului de edificare a socialismului și comunismului pe pămîntul României. Adunarea festivă consacrată aniversării a 40 de ani de la apariția primului număr al ziarului „Clopotul“ Botoșani, 30 iunie 1973 TELEGRAMĂ Comitetului Central al Partidului Comunist Român tovarășului NICOLAI CEAUȘESCU BUCUREȘTI PROLETARI DIN TOATE ȚĂRILE, UNIȚI-VĂ ! ORGANUL COMITETULUI JUDEȚEAN BOTOȘANI AL P.C.R. ȘI AL CONSILIULUI POPULAR JUDEȚEAN Anul XLI nr. 3881 | duminică 1 iulie 1973 | 4 pagini 30 bani Adunarea festivă consacrată împlinirii a 40 de ani de la apariția primului număr al ziarului Tribună de luptă pentru apărarea drepturilor și libertăților democratice. Împotriva fascismului, propagator al cuvântului partidului în mase încă din anii ilegalității, stăruitor militant, alături de întreaga noastră presă comunistă în frunte cu „Scînteia“ pentru făurirea socialismului și comunismului pe pămintul României, ziarul „Clopotul“ a sărbătorit ieri 40 de ani de la apariția primului său număr. Acestui eveniment, bogat în semnificații, i-au fost dedicate un șir de manifestări, inaugurate printr-o adunare festivă, ca a avut loc ieri dimineață, in sala Teatrului „Mihai Eminescu" din Botoșani. Sala teatrului din localitate. Pe fundalul scenei s-au arborat drapelele roșu și tricolor, emblema ziarului sărbătorit, încadrată de stema Partidului Comunist Român, cifra jubiliară și un fragment din cuvîntarea tovarășului Nicolae Ceaușescu, rostită la a 40-a aniversare a ziarului teja". In sală se află „Se înprezenți activiști ai C.C. al P.C.R., membri ai biroului Comitetului județean de partid, ai comitetului executiv al Consiliului popular, reprezentanți ai presei centrale și locale, activiști ai organizațiilor județene și municipale de partid și de stat, ai organizațiilor de masă și obștești, conducători de întreprinderi și instituții, redactorii, colaboratorii și corespondenții voluntari ai ziarului „Clopotul"”, alți invitați. Ora 9. In aplauzele și ovațiile asistenței, în prezidiul adunării festive iau loc tovarășii : Gheorghe Stoica, membru al Comitetului Executiv al C.C. al P.C.R., membru al Consiliului de Stat, Teodor „Clopotul“ Marinescu, membru al C.C. al P.C.R., Petre Duminică, prim secretar al Comitetului județean de partid, președintele comitetului executiv al Consiliului popular județean, Scarlat Callimachi, fondatorul ziarului „Clopotul“, Dumitru Breabăn și Mihail Burlacu, secretari ai Comitetului județean de partid, Octavian Cratchi, prim - vicepreședinte al comitetului executiv al Consiliului popular județean. (Continuare în pag. a II-a) Prezidiul adunării Salutul Comitetului județean de partid și al Consiliului popular județean adresat ziarului,, Clopotul“ Sărbătorim astăzi cu un sentiment de adâncă venerație și recunoștință față de înaltele tradiții revoluționare de luptă ale Partidului Comunist Român, împlinirea a 40 de ani de la apariția primului număr al ziarului „Clopotul" din Botoșani. Permiteți-mi, la această aniversare ca, în numele Comitetului județean de partid și al Consiliului popular județean să adresez calde felicitări colectivului redacțional, colaboratorilor și corespondenților voluntari ai ziarului, tuturor cititorilor săi, să le urez noi și însemnate succese in activitatea de viitor. Pentru comuniști, pentru toți muncitorii, țăranii, intelectualii din județul Botoșani, sărbătorirea a 4 decenii de activitate a ziarului „Clopotul“, capătă o semnificație cu totul deosebită, acum cînd am ascultat vibrantul Mesaj adresat cu acest prilej de către secretarul general al partidului, președintele Consiliului de Stat al Republicii Socialiste România, tovarășul Nicolae Ceaușescu. Cuvintele deosebit de călduroase conținute în Mesaj, decorarea ziarului cu „Ordinul Muncii" clasa I, reprezintă o înaltă cinste, prețuire și încredere ce au fost adresate județului și de aceea, în numele comuniștilor, a tuturor muncitorilor, țăranilor, intelectualilor exprimări din adincul inimilor noastre, cea mai profundă recunoștință tovarășului Nicolae Ceaușescu pentru aprecierile făcute privind munca ziarului, rezultatele obținute în activitatea economică, politică și socială din județ, cît și pentru urările ce ne-au fost adresate, încercăm un puternic sentiment de mîndrie că acum 40 de ani „Clopotul“ a avut marea cinste de ailus (Continuare în pag. a II-a) UVWtfAWWW^WWW »“AVVW Wi,JWWWV AAWWWWWWiW. Consiliul de Stat al Republicii Socialiste România DECRET privind conferirea „Ordinului Muncii" clasa I ziarului „Clopotul" Botoșani Pentru contribuția adusă la înfăptuirea politicii partidului și statului de construire a socialismului în patria noastră și pentru activitatea de educare socialistă a maselor de oameni ai muncii, cu prilejul aniversării a 40 de ani de la apariția primului număr, Consiliul de Stat al Republicii Socialiste România decretează : ART. UNIC . Se conferă „Ordinul Muncii" clasa I ziarului „Clopotul" Botoșani. Președintele Consiliului de Stat NICOLAE CEAUȘESCU București, 22 iunie 1973 Tovarășul Gheorghe Stoica înminează înaltele distincții JUnerul BOTOMH n încheierea vizitei tovarășului în Republica Federală Germania Plecarea din Bonn Sîmbătă 30 iunie, s-a încheiat vizita oficială pe care tovarășul președintele Nicolae Ceaușescu, Consiliului de Stat al Republicii Socialiste România, împreună cu tovarășa Elena Ceaușescu, a întreprins-o în Republica Federală Germania. Aeroportul Köln - Bonn, unde s-a desfășurat ceremonia plecării, este împodobit, ca și în ziua sosirii, cu drapelele de stat ale celor două țări. Au sosit pentru a-și lua rămas bun președintele Republicii Federale Germania, Gustav Heinemann, împreună cu soția, doamna Hilda Heinemann, ministrul federal al justiției, Gerhard Jahn, care în timpul vizitei a fost reprezentant permanent al guvernului federal pe lângă șeful statului român, împreună cu doamna Ana Jahn. (Continuare în pag. a IV-a) O importantă unitate industrială a județului: Fabrica de sticlă Dorohoi CAMPANIA AGRICOLĂ Reamintim cooperatorilor și mecanizatorilor că, pe tot parcursul zilei pentru terminarea prașilei a III-a la porumb, floarea - soarelui, sfeclei de zahăr și a celorlalte culturi. Grăbirea efectuării acestor lucrări se impune cu atît mai mult cu cît pîrâ în dimineața zilei de 29 iunie prașila a II-a mecanică la porumb se executase pe 87 la sută din suprafața cultivată, iar manuală pe numai 60 la sută. Cu mici excepții, cam aceeași situație se află și la sfecla de zahăr. La această cultură, cea de-a II-a prașilă mecanică se efectuase pe 53 la sută din suprafață și manuală pe 98 la sută. De remarcat este că 55 de cooperative agricole de ție au terminat deja producera șila a III-a la sfecla de zahăr. La ora actuală, cele mai serioase probleme se ridică (Continuare în pag. a III-a) întreținerea culturilor trebuie terminată înainte de a începe secerișul! După cum se prezintă în momentul de față culturile de păioase, în jurul datei de 5 iulie, pe Valea Prutului va începe recoltatul orzului, iar peste alte cîteva zile și a griului. Avînd în vedere această situație, este necesar ca toate forțele mecanice și manuale să fie concentrate în pagina a III-a IN INTIMPINAREA CELEI DE-A ANIVERSĂRI A 29-A ELIBERARII PATRIEI * ■tfvwwwwwvwtfvvvwY^dwvwwwwvwvvwvvvwv'WVWwvwMvwii rtwwwvwywwwwvwi •x/