Clopotul, 1976 (Anul 32, nr. 4229-4280)

1976-01-06 / nr. 4229

Proletari din toate țările, uniți-vă ORGAN AL COMITETULUI JUDEȚEAN BOTOȘANI AL P.C.R. Și AL CONSILIULUI POPULAR JUDEȚEAN ANUL XLIII, nr. 4229 Marți 6 ianuarie 1976 8 pagini 50 bani MESAJUL TOVARĂȘULUI NICOLAE CEAUȘESCU adresat întregului nostru popor, cu prilejul Anului Nou Dragi tovarăși și prieteni. Cetățeni ai Republicii Socialiste România, încheiem activitatea anului 1975 și, totodată, a cincinalului 1971—1975 cu remarcabile realizări în dezvoltarea economico-socială a patriei, în ridicarea bunăstării materiale și spirituale a întregului nostru popor. Și în acest an industria socialistă a continuat să se dezvolte în ritm înalt. A crescut, de asemenea, producția agricolă, s-au realizat mari progrese în toate sectoarele de activitate economică. Au înregistrat un nou și puternic avînt învățămîntul, știința, cultura — factori determinanți ai mersului înainte al societății socialiste. Cincinalul 1971—1975 se caracterizează prin dezvoltarea impetuoasă a forțelor de producție pe întreg teritoriul țării, prin creșterea puternică a bogăției naționale, a avuției întregului nostru popor. S-au perfecționat relațiile de producție și sociale, s-a ridicat pe o treaptă nouă democrația socialistă, s-a creat cadrul tot mai adecvat pentru participarea maselor largi de oameni ai muncii la conducerea vieții economico-sociale, la făurirea conștientă a propriului viitor. Ca rezultat al strălucitelor realizări, concretizate sintetic in creșterea venitului național cu peste 70 la sută, s-au îndeplinit în întregime prevederile cincinalului cu privire la ridicarea nivelului de trai material și spiritual al tuturor oamenilor muncii. Trebuie să subliniez totodată că nu acest cincinal, inclusiv în anul 1975, a fost necesar să facem față unor greutăți — cum au fost inundațiile, seceta — să învingem o serie de lipsuri și deficiențe manifestate în unele sectoare de activitate, să depășim unele influențe ale fenomenelor de criză ce domină lumea capitalistă și care s-au răsfrînt intr-o anumită măsură și asupra economiei țării noastre, ca de altfel asupra întregii economii mondiale. Cu toate acestea, înfăptuind neabătut politica internă și externă a partidului nostru comunist — forța conducătoare a întregii societăți — poporul român a mers ferm înainte pe calea edificării societății socialiste multilateral dezvoltate. Se cuvine să subliniem și cu acest prilej că toate victoriile obținute în înflorirea patriei sunt rodul muncii eroice a clasei muncitoare, a țărănimii și intelectualității, a tuturor oamenilor muncii, fără deosebire de naționalitate, a întregulu nostru popor, care, în strânsă unitate, își făurește viitorul liber și independent, viitorul socialist și comunist. Este pentru noi un motiv de adincă satisfacție și mîndrie patriotică să relevăm, în această zi, cînd sărbătorim cea de-a 28-a aniversare a proclamării Republicii — moment memorabil în întreaga istorie a patriei, în seculara luptă a poporului pentru viață mai bună — că întreaga noastră națiune soocialistă urmează cu încredere nețărmurită partidul comunist, înfăptuiește cu elan și abnegație programul său de edificare pe pămîntul României a celei mai drepte și mai umane orînduiri sociale. La sfîrșitul acestui an, pentru realizarea înainte de termen a cincinalului, pentru toate mărețele înfăptuiri în opera de construcție socialistă, în numele Comitetului Central al partidului, Consiliului de Stat și guvernului, precum și al meu personal, adresez cele mai calde felicitări eroicei noastre clase muncitoare, țărănimii, intelectualității, întregului popor, tuturor organelor de partid și de stat, comuniștilor și, totodată, cele mai vii urări de noi succese în activitatea lor viitoare Stimați tovarăși. Vom inaugura peste puțin timp anul 1976, primul an al celui de-al șaselea cincinal care, prin __________________________ prevederile sale, asigură înfăptuirea istoricelor hotărîri ale Congresului al XI-lea, ridicarea patriei noastre socialiste pe noi trepte de progres și civilizație. Așa cum am menționat și la Marea Adunare Națională, dispunem de tot ce este necesar din punct de vedere material și uman pentru realizarea cu succes a planului pe primul an al cincinalului. Intrînd într-o nouă etapă a dezvoltării patriei, se impune să acționăm cu toată energia pentru înfăptuirea neabătută a hotărîrilor Congresului al XI-lea, pentru afirmarea plenară a revoluției tehnico-științifice în toate domeniile vieții economicosociale, pentru ridicarea nivelului tehnic și calitativ al producției, creșterea productivității muncii și reducerea continuă a cheltuielilor materiale. Mai mult ca oricînd trebuie să acționăm pentru unirea eforturilor tuturor oamenilor muncii în îndeplinirea sarcinilor de plan, să întărim ordinea și disciplina, să perfecționăm necontenit conducerea și planificarea economiei, să dezvoltăm democrația socialistă, asigurînd participarea activă a întregului popor la conducerea conștientă a țării, la realizarea mărețului Program al partidului de edificare a societății socialiste multilateral dezvoltate și înaintarea României spre comunism. Avem deplina convingere că anul 1976, ca întregul cincinal viitor, va aduce poporului nostru noi satisfacții în muncă și viață, va adăuga noi și însemnate valori tezaurului avuției noastre naționale, va ridica pe o treaptă superioară bunăstarea materială și spirituală, gradul de civilizație al întregii națiuni socialiste. Dragi tovarăși și prieteni, Cetățeni ai României socialiste. Anul pe care il vom încheia în curînd ne-a adus mari realizări și satisfacții și în ce privește activitatea internațională a partidului și statului nostru. Evenimentele petrecute în 1975 au confirmat pe deplin justețea aprecierilor și orientărilor Congresului al XI-lea cu privire la desfășurarea vieții internaționale contemporane. Promovînd o politică internațională activă, România socialistă și-a lărgit relațiile de colaborare politico-economică, tehnico-științifică și culturală cu statele socialiste, cu țările în curs de dezvoltare, precum și cu statele capitaliste dezvoltate, dobîndind noi prieteni pe toate meridianele planetei, incheierea cu succes a Conferinței general - europene, victoriile istorice obținute în acest an de către popoarele din Indochina, precum și de către popoarele din Africa în cucerirea independenței naționale atestă cu putere creșterea forței popoarelor, manifestarea fermă a hotărîrii lor de a pune capăt vechii politici imperialiste, colonialiste de dominație și dictat, de a instaura în lume relații noi, bazate pe egalitate, respect al independenței și suveranității, neamestec în treburile interne și avantaj reciproc. Cursul destinderii, care a continuat să se manifeste și în acest an, demonstrează existența unor reale posibilități de a se obține noi succese pe calea înțelegerii și colaborării între popoare. Așa cum am menționat însă și în expunerea la Marea Adunare Națională, nu trebuie să uităm nici un moment că mai există forțe reacționare care pot pune in pericol cursul destinderii și păcii și, de aceea, este necesar să acționăm cu toată fermitatea pentru întărirea solidarității și unității forțelor progresiste antiimperialiste de pretutindeni. Republica Socialistă România intră în noul an hotărîtă să-și intensifice eforturile pentru realizarea în viață a documentelor adoptate la Helsinki cu privire la securitatea europeană, pentru înfăptuirea unei largi colaborări între țările din Balcani și soluționarea pe cale pașnică a situației din Cipru. In spiritul politicii promovate și pînă în prezent, România va acționa consecvent pentru soluționarea politică a conflictului din Orientul Mijlociu, pentru realizarea unei păci drepte și durabile în această parte a lumii. Vom acționa, de asemenea, pentru realizarea a noi pași în direcția lichidării subdezvoltării, a făuririi noii ordini economice internaționale, pentru realizarea dezarmării generale și, în primul rînd, a dezarmării nucleare. Mai mult ca oricînd, țara noastră se pronunță pentru creșterea rolului Organizației Națiunilor Unite și al altor organisme internaționale, pentru crearea condițiilor de participare a tuturor statelor, indiferent de mărime, la soluționarea problemelor complexe ale vieții politice mondiale. Vom milita neabătut pentru extinderea în continuare a colaborării cu țările socialiste, cu țările în curs de dezvoltare, cu țările capitaliste dezvoltate, cu toate statele lumii, fără deosebire de orînduire socială. Totodată, vom desfășura o activitate susținută în vederea întăririi solidarității cu partidele comuniste și muncitorești, cu partidele socialiste, social-democrate, cu mișcările de eliberare națională, cu alte partide și organizații progresiste, democratice, pornind de la necesitatea unirii tuturor forțelor înaintate în lupta pentru o politică de pace și colaborare, pentru făurirea unei lumi mai drepte și mai bune. Avem convingerea deplină că stă în puterea popoarelor de a obține în anul viitor noi succese în soluționarea problemelor internaționale complexe. Republica Socialistă România va face totul pentru a-și aduce contribuția la consolidarea și dezvoltarea destinderii și colaborării pe planeta noastră, slujind astfel, atît interesele vitale ale poporului nostru, cît și cauza generală a socialismului și păcii în lume. Dragi tovarăși și prieteni. Cetățeni ai României socialiste, Minunatul Program de dezvoltare a patriei adoptat de Congresul al Xl-lea al partidului, condițiile interne în care ne desfășurăm activitatea, precum și mersul evenimentelor internaționale ne dau temeiul să privim cu optimism și deplină încredere viitorul României socialiste. Cu prilejul Anului Nou doresc să urez eroicului nostru popor, constructor al socialismului, împlinirea tuturor năzuințelor și idealurilor de progres și bunăstare, noi succese pe calea făuririi societății socialiste multilateral dezvoltate și înaintării spre comunism. Să toastăm pentru înflorirea și strălucirea Republicii Socialiste România ! Pentru Partidul Comunist Român — forța politică conducătoare a națiunii noastre socialiste ! Pentru întărirea solidarității și unității țărilor socialiste, a mișcării comuniste și muncitorești, forțelor socialiste, progresiste și democratice, anti- imperialiste de pretutindeni I Pentru pace și colaborare între toate popoarele lumii ! La începutul Anului Nou vă adresez dumneavoastră, muncitori, țărani, intelectuali, bărbați și femei, tineri și vîrstnici, români, maghiari, germani și de alte naționalități, cele mai fierbinți urări de îndeplinire a tuturor dorințelor de mai bine, satisfacții depline în muncă și viață, multă sănătate și fericire ! , LA MULȚI ANI ! PASIND ÎN NOUL CINCINAL Am intrat de cîteva zile într-un nou sfert de secol, avanpremieră nu numai veacului ce urmează, ci și a a unui nou mileniu. Am pășit cu încredere într-un nou cincinal, într-o nouă perioadă de largă deschidere spre dinamism și înnoire, progres și bunăstare, care ne va apropia și mai mult de comunism — orizontul înalt al civilizației, manifestare strălucită a deosebitelor virtuți și frumuseți«Impersonalității umane. Cincinalul pe care l-am încheiat — cea mai fertilă etapă a construcției socialiste de pînă acum în care țara a acumulat mai multă putere, mai multă bunăstare — a demonstrat extraordinara capacitate de mobilizare poporului nostru în momenatele hotărîtoare pentru des(Continuare în pag. a IlI-a) ÎN PAGINA A IV-A I/ .----------------------------/ 10 MILIARDE LEI PRODUCȚIE GLOBALĂ I ÎN INDUSTRIA JUDEȚULUI "ț ÎN 1980 SE POT REALIZA ÎNDEPLININD, ZILNIC, DE CALITATE, LA FIECARE LOC DE MUNCA, I SARCINA DE PLAN ^ 1 N ÎNTÎMPINAREA CONGRESULUI CONSILIILOR POPULARE Pregătirea Conferinței județene a deputaților După cum se știe, la propunerea tovarășului Nicolae Ceaușescu, plenara C.C. al P.C.R. din iunie 1973 a hotărît instituționalizarea Congresului deputaților consiliilor populare județene, a conferințelor județene ale deputaților, organisme menite să contribuie la sporirea gradului de participare a cetățenilor la conducerea treburilor de stat, la perfecționarea continuă a vieții sociale din țara noastră. Prima conferință a deputaților din județul nostru care va avea loc nu peste mult timp va dezbate principalele probleme ale dezvoltării economico - sociale ale localităților și va adopta hotăriri care să asigure înfăptuirea planului unic în pro(Continuare în pag. III)