Clopotul, 1978 (Anul 34, nr. 4333-4384)

1978-01-06 / nr. 4333

4t k Anul 1978 — cel de-al treilea an al cincinalului— este notoritor pentru îndeplinirea cu succes a istoricelor hotăriri ale Congresului al Xl-lea al partidului, a planului de dezvoltare economico-socială pina in 1980 NICOLAE CEAUȘESCU Proletari din toate țările, uniți-vâ !ineri 50 bani Anul XLV, nr. 4333 6 ianuarie 1978 8 pagini ORGAN AL COMITETULUI JUDEȚEAN BOTOȘANI AL P.C.R. ȘI AL CONSILIULUI POPULAR JUDEȚEAN MESAJUL DE ANUL NOU adresat întregului nostru popor la posturile de radio și televiziune de TOVARĂȘUL NICOLAE CEAUȘESCU 9 9 Dragi tovarăși și prieteni, Cetățeni ai Republicii Socialiste România, încheiem un an deosebit de bogat in realizări economice și sociale, precum și in evenimente politice interne de profundă semnificație pentru prezentul și viitorul țării. Prevederile planului pe 1977 au fost îndeplinite și depășite : producția industrială a crescut intr-un ritm de peste 11,5 la sută, iar cea agricolă, deși condițiile naturale nu au fost din cele mai favorabile, poate fi considerată satisfăcătoare. Ca urmare a dezvoltării impetuoase a producției de bunuri materiale, a sporirii avuției naționale a fost posibilă creșterea suplimentară a veniturilor oamenilor muncii, in special ale celor provenite din retribuție, ridicarea peste prevederile inițiale a nivelului de trai al poporului. Toate acestea evidențiază, inca o dată, forța economiei noastre, superioritatea orînduirii noi pe care o clădim, capacitatea poporului nostru de a asigura progresul și prosperitatea patriei. In acest an au fost adoptate noi măsuri de perfecționare planificării și conducerii unitare a a economiei, a întregii societăți. Am amplificat cadrul organizatoric de participare a maselor la conducerea vieții economice și sociale, a statului, am întărit și mai puternic democrația socialistă. Sărbătorirea, in acest an, a centenarului Independenței de stat și a trei decenii de la instaurarea Republicii a prilejuit omagierea înaltelor virtuți ale poporului român, a luptei sale eroice pentru libertate, neatîrnare și dreptate socială, a marilor victorii obținute în transformarea revoluționară a societății românești și, totodată, reafirmarea hotărîrii noastre ferme de a nu precupeți nimic pentru măreția patriei, pentru apărarea și întărirea independenței și suveranității ei. Evenimentul politic cel mai important al anului a fost Conferința Națională a partidului care a stabilit un vast ansamblu de măsuri pentru intensificarea dezvoltării economiei naționale și accentuarea creșterii nivelului de trai al poporului, pentru perfecționarea activității in toate compartimentele societății in vederea înfăptuirii cu succes a istoricului Program al partidului. Pentru marile succese dobindite in toate domeniile de activitate, doresc să adresez, in aceste momente solemne, în numele conducerii de partid și de stat, precum și al meu personal, cele mai calde felicitări clasei muncitoare, țărănimii, intelectualității, tuturor oamenilor muncii, fără deosebire de naționalitate, întregului nostru popor - făuritor conștient al destinului său liber și fericit. Intrăm în noul an cu o perspectivă clară, cu un program precis a cărui realizare este menită să asigure înflorirea continuă, multilaterală a României. Anul 1978 - cel de-al treilea an al cincinalului — este hotărîtor pentru îndeplinirea cu succes a istoricelor hotăriri ale Congresului al XI-lea al partidului, a planului de dezvoltare economicosocială pînă în 1930 iață de ce este necesar — așa cum am subliniat și la Conferința Națională - să asigurăm un salt revoluționar de la acumularea cantitativă la o calitate nouă, superioară în întreaga activitate de construcție socialistă. Aceasta impune perfecționarea în continuare a planificării, organizării și conducerii producției materiale, valorificarea cu maximum de eficiență a potențialului economic și uman. La baza întregii activități trebuie să punem cele mai înaintate cuceriri ale revoluției tehnico - științifice contemporane, asigurând ridicarea nivelului tehnic și a calității (Continuare in pas. a II-a) Pentru o calitate nouă, superioară în întreaga activitate Am pășit în noul an plini de a Încredere, cu voință fermă de realiza întocmai minunatul viitor al localităților in care trăim, al județului și, desigur, al țării — dar nu mai puțin al nostru, al fiecăruia, și a colectivelor în care muncim — limpede și precis dimensionat de hotărîrile Congresului al XI-lea, ale recentei Conferințe Naționale a partidului, strălucit prefigurat de tovarășul Nicolae Ceaușescu și în Mesajul ce ni s-a adresat cu ocazia Anului Nou, încrederea aceasta ni-i dată de tăria de monolit a unității dintre partid și popor, de hotărârea cu care acționăm, în deplină unitate, sub conducerea partidului, în frunte cu rusul Nicolae Ceaușescu, terapentru înfăptuirea înaltului ideal — făurirea societății socialiste multilateral dezvoltate și înaintarea României spre comunism. Este plină de semnificație pentru această unitate prezența tovarășului Nicolae Ceaușescu și în noaptea de Anul Nou in mijlocul oamenilor muncii —o nouă și incontestabilă dovadă a minunatei unități dintre națiune și conducătorul ei. In anul pe care l-am încheiat — marcat de multe alte evenimente de primă mărime în viața politică a țării — am sărbătorit și împlinirea a 30 de ani de la instaurarea Republicii la 30 Decembrie 1947. Proclamația C.C. al P.C.R., a Consiliului de Stat și a guvernului, semnată de tovarășul Nicolae Ceaușescu, dată publicității cu prilejul sărbătoririi a trei decenii de la instaurarea Republicii in România, relevînd profundele transformări revoluționare care s-au produs în această perioadă, relativ scurtă din istoria milenară a patriei noastre, relevă hotărîrea fermă poporului român de a înfăptui a neabătut mărețul Program adoptat de Congresul al XI-lea, hotărîrile Conferinței Naționale (Continuare in pag ■ Il-a) In noul an, în spiritul hotârîrilor Conferinței Naționale a partidului, în toate compartimentele Zi de zi, rezultate tot mai bune In spiritul indicațiilor tovarășului Nicolae Ceaușescu la Conferința Națională a partidului, peste tot, in economia județului, încă din primele zile ale noului an, oamenii muncii acționează cu hotărîre pentru a obține rezultate superioare in producție. Dar să prezentăm faptele : BUCECEA - FOC CONTINUU In fruntea schimbului III din noaptea revelionului, la întreprinderea de industrializare a sfeclei de la Bucecea, s-a aflat maistrul principal Dumitru Diaconu, secretarul organizației de partid pe schimb, ajutat de alți doi maiștri cunoscuți ca oameni de „mina întîia" — în meserie , Constantin Jescu, la sectorul operatori zahăr, Gheorghe Rusu — la sectorul mecanic energetic. In noaptea de revelion, producție record, aceasta a fost hotărîrea unanimă a întregului schimb care a preluat munca. La ora 6 dimineața bilanțul avea să confirme angajamentul : au fost prelucrate 920 sfeclă de zahăr, cu tone de 10 tone mai mult decît într-un schimb de noapte obișnuit. Evenimente deosebite ? Ne răspunde ing. Valerian Morcov, secretarul comitetului de Continuare In pag. a II-a) in cel mai tînăr colectiv de muncă din industria botoșăneană Pentru noul colectiv de muncă al fabricii de izolatori electrici, prima zi a acestui an a însemnat prima zi a întîiului an de producție. Aici se pregătește producerea sticlei cu proprietăți dielectrice destinată fabricării de izolatori de înaltă tensiune. Tovarășul Dumitru Neagu, maistru în secția sticlărie, ne prezintă colectivul de muncă: „Peste 95 la sută din muncitorii noștri sînt tineri. Media de vîrstă e în jur de 19 ani și, în felul acesta, sîntem nu numai un colectiv nou constituit în industria botoșăneană dar și cel mai tînăr ca vîrstă. Alt fapt îmbii(Continuare in pagina a V-a) s_______________________