Clopotul, 1979 (Anul 35, nr. 4385-4436)

1979-01-05 / nr. 4385

WAV, ORGAN AL COMITETULUI JUDEȚEAN BOTOȘANI AL P.C.R. ȘI AL CONSILIULUI POPULAR JUDEȚEAN Anul XLVI nr. 4385 Vineri 5 ianuarie 1979 8 pagini — 50 bani MESAJUL DE ANUL NOU adresat întregului nostru popor la posturile de radio și televiziune de TOVARĂȘUL NICOLAE CEAUȘESCU Drag tovarăși și prieteni. Cetățeni ai Republicii Socialiste România, încheiem anul 1978 cu noi și mari realizări în opera de construcție socialistă. Muncind cu abnegație și elan, eroica noastră clasă muncitoare a asigurat îndeplinirea programului de dezvoltare și modernizare a industriei, a cărei producție crescut în cei trei ani ai cinci analului într-un ritm mediu de peste 11 la sută. S-au obținut, de asemenea, succese deosebite în agricultură, în creșterea producției agricole, în dezvoltarea tuturor ramurilor economiei naționale. Ca urmare, a sporit avuția socialistă, venitul național, ceea ce s-a reflectat în îmbunătățirea condițiilor de viață ale întregului nostru popor. Aplicînd programul de creștere mai rapidă a veniturilor oamenilor muncii, în acest an am încheiat înainte de termen prima etapă a majorării retribuțiilor ; de asemenea, au fost mărite pensiile, alocațiile pentru copii, s-a trecut la aplicarea săptămînii de lucru reduse. Succese de seamă am obținut în înflorirea științei și învățămîntului, a creației literar - artistice, în făurirea culturii noi, socialiste. Toate aceste realizări oglindesc forța creatoare a poporului nostru, liber și stăpîn pe destinele sale, hotărîrea sa de a înfăptui neabătut Programul elaborat de Congresul al XI-lea, unitatea de granit a tuturor oamenilor muncii, fără deosebire de naționalitate, în jurul Partidului Comunist — conducătorul încercat al întregii națiuni pe calea socialismului, bunăstării și fericirii. Pentru minunatele rezultate obținute în construcția socialistă 1978, doresc să adresez în anul clasei muncitoare, țărănimii, intelectualității, tuturor fiilor patriei — români, maghiari, germani, sîrbi și de alte naționalități — întregului nostru popor, cele mai calde felicitări, precum și urări de noi și tot mai mari succese în activitatea viitoare. Peste cîteva clipe intrăm în anul 1979 — cel de-al patrulea an al cincinalului. Prin obiectivele ce ni le propunem, prin continuarea dezvoltării în ritm înalt și modernizarea forțelor de producție, a întregii economii naționale, anul viitor va marca, fără îndoială, o nouă treaptă în ascensiunea rapidă a României pe drumul civilizației și progresului. Sarcina centrală în acest an este ridicarea la un nivel tot mai înalt a activității economico - sociale, realizarea unei calități noi, superioare în întreaga operă de construcție socialistă. Aceasta impune să valorificăm tot mai eficient potențialul material și uman de care dispunem, să promovăm cu fermitate cele mai noi cuceriri ale revoluției tehnico - științifice în toate domeniile. Ținînd seama de dificultățile pe care le generează criza mondială de materii prime și combustibil, să desfășurăm o bătălie susținută împotriva risipei, să asigurăm gospodărirea rațională a tuturor mijloacelor, să reducem substanțial consumurile, cheltuielile de producție, înfăptuind cu fermitate principiile autoconducerii muncitorești și autogestiunii întreprinderilor, folosind pe deplin cadrul democratic de participare a oamenilor muncii la conducerea diferitelor compartimente ale societății, să ridicăm spiritul de răspundere al tuturor colectivelor în buna gospodărire a avutului socialist. Să aplicăm ferm măsurile stabilite de partid pentru perfecționarea continuă a conducerii societății, a statului, relațiilor de producție și sociale, pentru introducerea principiilor eticii și echității socialiste în toate domeniile, pentru folosirea tot mai largă a cadrului democratic de manifestare liberă a personalității umane în toate domeniile. Realizînd prevederile planului producției materiale, vom asigura înfăptuirea integrală programului de creștere a bunăstării poporului. Făcînd totul pentru satisfacerea cerințelor de viață materiale și spirituale ale maselor, să acționăm pentru îmbogățirea continuă a orizontului de cultură al oamenilor muncii, pentru ridicarea conștiinței socialiste, realizînd în viață politica partidului — al cărei țel suprem este omul, făurirea unei vieți libere, demne și fericite pentru toți fiii patriei. Vom acorda și în anul ce vine atenția cuvenită dotării forțelor armate și întăririi capacității lor de luptă, pregătirii întregului popor pentru a fi gata oricînd să apere cuceririle socialismului, independența și integritatea patriei. Să întîmpinăm, dragi tovarăși și prieteni, cu succese tot mai însemnate mărețul eveniment politic ce va avea loc anul viitor — cel de-al XII-lea Congres al partidului, care va trasa obiectivele continuării operei de edificare a societății socialiste multilateral dezvoltate înaintării României spre comuninism, îmi exprim deplina convingere că, prin munca eroică a întregului nostru popor, strîns unit în jurul partidului, anul 1979 va marca un nou șilm(Continuare în pag. a IlI-a) V. missern io € MPre ©^ © m^mm TOVARĂSi fl IUILNA CIAPiKCP Ne-au devenit pe deplin familiare și scumpe imaginile în care, alături de tovarășul Nicolae Ceaușescu, secretarul general al partidului, președintele țării, o vedem pe tovarășa Elena Ceaușescu, împreună mereu în mijlocul poporului, în uzine, pe ogoare, în unități de învățămînt și cultură, conducătorul națiunii românești și tovarășa sa de viață și de idealuri sînt pilde vii ale unor destine omenești comuniste, închinate muncii neobosite pentru binele poporului, pentru progresul pașnic al țării și al lumii. Tovarășa Elena Ceaușescu și-a legat viața, încă din fragedă tinerețe, de luptele clasei muncitoare și ale partidului său revoluționar, în condițiile grele ale ilegalității și teroarei de dinaintea celui de al doilea război mondial, a activat în rîndurile Uniunii Tineretului Comunist și în sindicate, îndeplinind sarcini de răspundere. Din anul 1937, tovarășa Elena Ceaușescu este membră a Partidului Comunist Român. Documentele vremii, expuse azi în Muzeul de istorie al partidului comunist, al mișcării revoluționare și democratice din România, evidențiază emoționant participarea activă, în primele rînduri ale luptei revoluționare, a tovarășei Elena Ceaușescu, alături de tovarășul Nicolae Ceaușescu, împotriva fascizării țării, pentru drepturi democratice, pentru eliberarea socială și națională a României. Cei mai iubiți fii ai poporului au străbătut împreună calea grea, plină de sacrificii a luptei revoluționare, uniți în dorința nestrămutată de libertate și fericire a poporului român. Astăzi, tovarășa Elena Ceaușescu este unul din conducătorii de seamă ai poporului, ca membră a Biroului Permanent al Comitetului Politic Executiv al C.C. al P.C.R., calitate în care îndeplinește funcția de președinte al Comisiei C.C. al P.C.R. pentru problemele de cadre de partid și de stat. Este Erou al Muncii Socialiste și deputat în Marea Adunare Națională. Laolaltă cu ceilalți conducători de partid și de stat, tovarășa Elena Ceaușescu participă deosebit de fructuos la munca de elaborare a politicii partidului și statului, la soluționarea problemelor complexe ale construcției socialiste. Prezență dinamică în viața țării, o vedem alături de tovarășul Nicolae Ceaușescu în numeroasele vizite de lucru în județele țării, fiind în mai multe rînduri oaspete și al județului nostru, prezentă la locurile de muncă cele mai fierbinți, la tribuna celor mai înalte forumuri democratice ale țării, în vizite în diferite țări ale lumii. Un loc important în activitatea socială tovarășei Elena Ceaușescu îl ocupă grija acordată întăririi familiei, creșterii rolului femeilor în viața socială, educării tinerei generații în spiritul principiilor eticii și echității socialiste. Inimă caldă de mamă, tovarășa Elena Ceaușescu face totul pentru ca tînăra generație să aibă un viitor luminos și fericit. Nu numai în țară, ci și în întreagă lume, tovarășa academician doctor inginer Elena Ceaușescu este apreciată și ca un mare om de știință. Numeroase omagii și titluri științifice i-au fost acordate de înalți oameni politici și de știință, de instituții de știință din Statele Unite ale Americii, din Anglia, Iran, Peru, Mexic, Argentina etc. Tovarășa Elena Ceaușescu, mare om de știință, este în același timp și o militantă de seamă pentru colaborarea pașnică a tuturor oamenilor de știință din lume, contribuind astfel la făurirea unei lumi mai drepte și mai bune, fără războaie, la garantarea libertății și drepturilor tuturor țărilor. Acum, în preajma aniversării zilei sale de naștere, noi, locuitorii județului Botoșani, alături de întregul popor, aducem un călduros și sincer omagiu tovarășei Elena Ceaușescu și îi urăm din toată inima sa mulți ani cu sănătate . Insuccesele și prosperitatea acestor meleaguri, vedem și contribuția tovarășei Elena Ceaușescu, militantă de frunte a partidului care, împreună cu tovarășul Nicolae Ceaușescu, cu întregul partid acționează ferm pentru dezvoltarea tuturor județelor patriei. J Exigențele anului 1979 Zilnic, ritmuri înalte de lucru în toate sectoarele, producții suplimentare, calitate superioară ! (în pagina a IV-a, o amplă anchetă, realizată, de către redactorii noștri, prezenți în întreprinderi, la primele ore de reluare a lucrului în noul an).