Constructorul, mai 1951 (Anul 3, nr. 69-72)

1951-05-07 / nr. 69

r=2- „Chezășia succeselor noastre este faptul că partidul nostru urmează invincibilele idei ale lui Marx,Tangels, Cenin-Stalin și că aceste idei devin tot mai rult Un bun al masselor muncitoare Ana Pauker „Vom dovedi Partidului că suntem demni de grija ce ne-o poartă“ încă din seară, după terminarea consfătuirii de producție, muncitorii de pe șantierul Tohan, din cadrul Intreprinderii de Construcții Nr. 5 din Orașul Stalin ajutați de tehnicieni, au inceput pregătirile pentru ea a doua zi, schimbul de onoare în cinstea Partidului să se desfășoare in cele mai bune condițiuni. „Vom dovedi Partidului — a spus tev. Gusbith Werner dulgher, — eu suntem demni de grija ce ne-o poartă. Iui pu echipa mea, ne-am luat angajamentul să realizăm în această zi 407 m.p. de acoperiș dîn ferme de scânduri și aceasta o vom face”. A doua zi de dimineață, toate echipele aplicând metodele sovietice de muncă lucrau de zor. Chiar și șeful de sector tov. Imeric Bordei, arătându-și dragostea față de Partid — s’a îmbrăcat în salopetă și formându-și o echipă de 1+2 (metoda sovietică Oriov) a lucrat cot la cot cu celelalte echipe timp de 8 ore, fiind chiar în întrecere cu echipa de zidari a instructorului stahanovist, Dumitru Marț. La fiecare loc de muncă tehnicienii au avut grijă să afișeze diagrame de producție, împărțite pe ore în care era trecută norma precum și angajamentul luat. Acestea au fost de un real folos muncitorilor, știind încontinuu în ce stadiu se găsesc cu Îndeplinirea angajamentului. După cele 8 ore de muncă încordată, pe tabla de onoare a șantierului se aflau zeci de echipe care și-au îndeplinit cu succes angajamentul luat în cinstea aniversării Partidului- Astfel echipele tovarășilor Gusbeth Werner, Ioan Theiil, Wilhelm Gusbeth, dulgheri și echipa tov. Bordoș, șef de sector la zidărie, au obținut însemnate depășiri de norme realizând și economii de materiale în valoare de 88.660 lei. Au mai obținut frumoase rezultate și echipele tovarășilor Ioan Sandi, Kovács Ștefan zidari, Burcui Dumitru, săpător și alții. VISARION ILIESCU corespondent Realizările constructorilor Hidrocentralei Moroeni Muncitorii și tehnicienii constructori de pe șantierul Hidrocentralei Moroeni, folosind din plin utilajul și întrebuințând cele mai bune metode de muncă, au obținut în ziua schimbului de onoare. Importante realizări. Echipa de săpători a tov. Gh. Bejinaru, de la sectorul I Baraj, a realizat o depășire de 124 la sută. La sectorul II Galerii, echipa tov. Ioan Velcea, lucrând la injecție a depășit norma cu 180 la sută, iar echipa tov. Iosif Sabados care lucrează la aransament și betonare în menetal Rate, a realizat o depășire de 150 la sută. în sectol 1 III Galerii, la punctul de lucru Pinciul la reprofilare s’a obținut o deășiri de 179 la sută, evidențiindu-se în mod deosebit tovarășii : Tiberiu Câmp nn, Caracopol și Ioan Hallal. La punctul de lucru F. 2, unde se lucrează la reprofilare s’a obținut pe întreg sectorul o depășire de 253 la sută, evidențiindu-se echipele tov : Andraș Bella și Petre Kisfalud; la sectorul uzină s’a obținut la lucrările de fundație o depășire de 170 la sută, evidențiindu-se tov. Zamfir Aneta, Ioan Benu și Mihai Banu. In această zi s’a realizat pe întreg șantierul o depășire de 178 la sută, făcându-se și importante economii de materiale. In cinstea aniversării Partidului, brigăzile de economii de la șantierul Moroeni au înscris în conturile lor suma de 245.392 lei. S’au evidențiat brigăzile tovarășilor Tosif Sabados, Ion Velcea, Ion Ciad și Bella Andraș. MUSTEAȚA GHERASIM corespondent Ș?~au depășit angajamentele „Vom da construcțiilor Cincinalului până la 8 Mai 1.900 tone ciment și 1.100 tone blinker peste plan, vom face economii la energie electrică și combustibil în valoare de 460.000 lei, iar până la 15 Septembrie vom asigura stocul de calcar necesar fabricii pe timpul iernii”, spuneau muncitorii, tehnicienii, inginerii și funcționarii fabricii de ciment „Stânca"” din Brăila în angajamentele luate în cinstea celei de a 30-a aniversări a Partidului. Luptând cu hotărîre în întrecerea socialistă pentru a traduce în viață angajamentele luate, muncitorii, fabricii au dat o deosebită atenție îngrijirii utilajului și folosirii la maximum a capacității acestuia, fapt care i-a făcut să obțină zi de zi noi și importante succese în producție. Până în ziua de 3 Mai, colectivul fabicii a reușit să-și depășească cu mult angajamentele, realizând peste plan ? ""9 tone ciment și 1.673 tone blinker. In întrecerea socialistă, folosind cu chibzuială combustibilul, energia electrică, ei au reușit să economisească 468.600 lei adică cu 68.600 lei mai mult decât angajamentul luat. Deasemeni intensificând transporturile de calcar cu șlepurile dela carieră si a reușit ca stocul de iarnă ce trebuia asigurat până la 15 Septembrie, să fie realizat încă de pe acum. In cadrul schimbului de onoare ce a avut loc zilele trecute, muncitorii fabricii ,,Stânca” au obținut cea mai mare depășire de pian la ciment dând 37 tone peste programul zilnic, realizare care nu a mai fost atinsă până acum. Cu multă însuflețire au lucrat ln această zi morarul Ion Bălan care a dat 17 tone ciment peste plan, tov. Petrache Dumitru și Lică Ionică care au dat cu 120 respectiv 112 vagonete klinker peste norma zilnică. M. HARALAMBIE corespondent in cinstea aniversării Partidului „Casa Scânteii"-mareață construcție a socialismului Pp. locurile unde altădată argați nevoiași curtau dărlegii armăsarilor regești, se înalță astăzi, falnică, măreață, construcția unei lumi noi, a oamenilor noi, crește, asemenea țării întregi. „Casa Scânteii". Un an a trecut de abia de când Rizu Pericle, țăran sărac de prin părțile Argeșului, a privit mirat in fata câmpului golaș, gândind că vor trece zeci de ani până s’o înălța aici mândrețea de casă de care auzise. Dragostea de muncă, dorința de a se ridica, dragostea de Patrie — i-au dat putința să-și schimbe părerile, să se transforme el însuși, să primească pecetea vremurilor noi. Ca simplu săpător a pășit pe șantier. Astăzi este maistru betonist. Nenumărați sunt oamenii, asemenea lui pa șantierul „Casei Scânteii". Zidarul Gheorghe Rézműves este azi deputatul tovarășilor săi în Sfatul Popular al Raionului Stalin. Maistrului zidar Stan Marin i-au spus multă vreme „poznașul"; azi e respectat cum se cuvine și oricine pe șantier cunoaște meritele lui ca inovator. De mulți ani lucra ca dulgher Albert Valkay, cu râvnă, cu destoinicie, cu simț gospodăresc, calitățile lui, le va folosi acum ca director administrativ al șantierului Nr. 1. „Casa Scânteii" s’a dovedit a fi nu numai o însemnată construcție socialistă, dar și o adevărată școală pentru oameni, o școală a viitorului. Până mai ea... Până mai eri era greu să ghicești din cofrajele răzlețe, cum va arăta „Casa Scânteii". Astăzi schelăria înaltă, întinsă pe o suprafață enormă, te scutește de imaginație. Ea se suprapune peste macheta pe care o cunoști din ziare, și-ți dă imaginea viitoarei clădiri. Ca din pământ au scos constructorii în mai puțin de un an, cele 4 corpuri lungi de 140 metri, late de câte 20 metri și înalte de 25 metri, care formează incinta viitoarei tipografii. Cu mâinile amorțite de frig s'a montat fierul astă iarnă. In ciuda gerului, s’a turnat betonul. Când maistrul Niță Dumitru a observat că un mal de săpătură era gata să se surpe, a intervenit energic și prin exemplu personal — punând mâna pe sapă — a contribuit la evitarea accidentului. Maistrul Rizu Perlele, observând că un beton de placă era gata să crape din cauza căldurii, a intervenit, conducând operația de udare a betonului. Ing. Silviu Avramovici, șeful unui sector de pe șantierul Nr. 3, nu a precupețit nicio oră de muncă, pentru a încheia lucrările sectorului său, cu o zi și jumătate înainte de termen. Prin avântul muncii celor peste 4.000 muncitori constructori, in curând, mărețul edificiu de lumină și cultură socialistă va trimite în dar oamenilor muncii din țara noastră milioane de ziare, cărți și broșuri. Ziua schimbului de onoare Ziua schimbului de onoare în cinstea aniversării Partidului, s’a desfășurat la „Casa Scânteii" sub lozinca „Cea mai mare producție și productivitate obținută până acum“. Vocea crainicului de la stafia de amplificare, răspândită pe întreg șantierul, anunța, din oră în oră, dorința aprigă a oamenilor de a se depăși. Când a auzit, la ora 9, rezultatele echipei lui Manea Dumitru, fierar-betonistul Kiss Carol a dat o fugă până la microfon, unde, cu vocea tremurată, a spus : „Vă rog să anunțați că echipa mea, peste angajamentul luat, va termina astăzi scara de la turnul B !”. Cu astfel de avânt, schimbul de onoare era sortit succesului. Echipa lui Manea Dumitru a montat 8.000 kgr. fier, față de 4.000 kgr. cât a reușit cel mai mult altădată. De altfel, cu două zile înainte, la 25 Aprilie, echipa își îndeplinise angajamentul în cinstea aniversării Partidului, fasonând și montând 183.000 kgr. fier. Nici nu e de mirare, când echipa are tineri ca Soci Andrei și Onega Vasile, care s’au calificat la locul de muncă și astăzi citesc singuri planurile inginerilor. Brigada de economii a zidarului Costache Alexandru a lucrat întreaga zi cu cele 5.718 cărămizi economisite într’o bună. Lucrând Informație Coroliov, brigada a dat 10.600 m. c. zidărie, față de vârful său de producție care era de 6 m. c. Brigada atemistă de betoniști condusă de Enache Radu trebuia să realizeze în 8 ore 50 metri cubi beton. Ea a realizat 94 m. c. Brigada de zugravi condusă de Chelu Leonida și-a depășit angajamentul cu 72 la sută. Echipa dulgherului Catanio Nicolae a dat 86 m. p. cofraj peste plan. In ziua aceea a fost terminată uriașa hală a rotativei. Faianțarii au montat pe pereți ultimele plăci de rota dur. Stereotipia era și ea gata. Astfel va putea „Scânteia" să-și tragă peste câteva zile, primul număr la rotativele sovietice ale tipografiei „Casa Scânteii". Brigăzile de montaj au pus la punct mașinile, sub directa îndrumare a tehnicienilor sovietici. Maistrul Nicolae Pavlovici Semiachin, zâmbește fericit și-i strălucesc ochii, de bucuria muncii împlinite și a ajutorului tovărășesc acordat. •ar Acum doi ani, intr’o zi cu arșiță, „Scânteia" purta în toate colțurile țării cuvântul Partidului : „Biroul Politic al C. C. al P. M. R. hotărăște construirea unui centru modern de industrie poligrafică, denumit „Casa Scânteii“. întreaga clasă muncitoare, toți cetățenii iubitori de cultură și progres, care au asigurat forța de muncă, resursele financiare și materiile necesare, pot raporta astăzi Partidului primele succese în construirea „Casei Scânteii". V. ZORA Datorită îndrumării Partidului am devenit muncitor fruntaș In 1950, aflând de marele edificiu de cultură ce se construește prin grija Partidului, am venit să muncesc și eu la acest șantier. La început nu cunoșteam nici o meserie. Lucram ca muncitor necalificat. Dar aceasta nu a durat mult. Partidul prin deosebita grijă ce o poartă tuturor celor ce muncesc, a creiat largi posibilități de ridicare a nivelului profesional și cultural. Astfel am început să urmez cursurile școlii de calificare pentru a învăța meseria de betonist. După scurt timp am devenit muncitor calificat. Dar nu m’am mulțumit numai cu faptul că sunt muncitor calificat, vroiam să fiu fruntaș în producție. Și prin învățătura și îndrumarea Partidului pe care am avut-o zi de zi am reușit să-mi realizez această dorință. Pentru a întâmpina ziua de 8 Mai, aniversarea a 30 de ani de la înființarea Partidului, călăuzitorul , și îndrumătorul celor ce muncesc, mi-am luat angajamentul împreună ,cu echipa mea, să turnăm 400 m.c. beton mai mult decât e prevăzut în plan. Printr’o muncă din ce în ce mai rodnică îmi voi putea arăta recunoștința față de iubitul nostru Partid, care mă călăuzește în permanență în muncă. PETRE MATEI botomist la șantierul Nr. 3 „Casa Scânteii” .Prin realizările noastre în producție întărim semnăturile“ Alături de toți oamenii muncii de pretutindeni, doritori de pace și progres, am semnat cu hotărîre Apelul pentru încheierea unui Pact al Păcii intre cele cinci mari puteri. Știm ce înseamnă războiul și nu vom uita niciodată grozăviile lui. Acum imperialiștii de peste ocean vor să deslănțue un nou măcel pentru a distruge ce am construit în ultimii ani, după eliberarea noastră de către invincibila Armată Sovietică. Treime să știe pentru totdeauna imperialiștii americani și englezi că toate uneltirile lor militare nu-și vor ajunge scopul, deoarece popoarele lumii s’au înrolat în marele front al păcii, condus de genialul, învățător al oamenilor muncii de pretutindeni, Iosif Vissarionmtci Stalin. Milioanele de oameni din țara noastră întâmpină aniversarea Partidului cu importante realizări in producție întărindu-și astfel semnăturile pe Apelul pentru un Pact al Păcii. Nici eu nu am rămas mai prejos și-mi întăresc semnătura depășindu-mi angajamentul cu 120 la sută, realizând totodată importante economii de materiale. BE?EJ ECATERINA muncitoare la întreprinderea Nr. 3 Izolații La fabrica de ciment „București“ , Muncitorii și tehnicienii fabricii de ciment din București, au pornit cu hotărîre în ziua schimbului de onoare pentru a da cât mai multe tone de ciment marilor construcții din Patria noastră, îndrumați de organizația de Partid, sprijiniți de sindicat, cimentiștii și-au întărit semnăturile pe Apelul pentru un Pact al Păcii dând 26 tone ciment și 14 tone klinker peste angajamentul luat. Arzătorul Mihai Alexandru din schimbul I, supraveghiind cu multă atenție focurile de la cuptoarele rotative a reușit să producă 11 tone klinker față de 2 tone cât și-a luat angajamentul, iar arzătorul Niculescu Emil din schimbul III a dat 3 tone klinker peste plan. Cu acelaș devotament și hotărîre în muncă au răspuns și cele 3 schimburi de la morile de ciment. Printr-o muncă susținută și organizată morarul Lipa Constantin și-a depășit angajamentul realizând 13 tone ciment în loc de 2 cât era angajamentul; morarul Florea Aurel din schimbul I și-a depășit angajamentul cu 11 tone, iar Olteanu Marin cu 2 tone. La morile brute s’a evidențiat tov. Soldat Iosif cu o depășire de 7 tone. „In munca mea mă simt cu totul alt om“ Când lucram la patron, întotdeauna eram dator la sfârșitul lunii. Familia îmi era lipsită de cele necesare traiului, iar cât privește posibilitatea de a-mi ridica nivelul profesional și cultural, nici nu puteam să mă gândesc că mi-ar fi îngăduită. Astăzi, prin grija permanentă a Partidului, aceste zile grele pentru mine, și familia mea, nu mai sunt decât o amintire tristă. Prin grija și cu ajutorul Partidului lipsurile de altădată au fost înlăturate. In munca mea, mă simt cu totul alt om. Educația Partidului m’a făcut să depun toate forțele și cunoștințele dobândite în anii îndelungați, pentru a contribui la ridicarea productivității muncii. Tot datorită educației și sprijinului pe care mi le acordă Partidul, astăzi nu mă mulțumesc numai de a trasa sarcini muncitorilor, ci alături de ei, muncesc pentru a înlătura cât mai repede defecțiunile ivite. Pentru a întâmpina ziua de 8 Mai, zi în care aniversăm 30 de ani de luptă a Partidului pentru eliberarea celor ce muncesc de sub jugul exploatării capitaliste, depun eforturi din ce in ce mai mari, pentru a îndeplini mai devreme sarcini» mărețe ce stau in fața noastră, pentru construirea socialismului in țara noastră și pentru apărarea păcii CARAUȘU PETRE Maistru la fabrica de ciment București Minunate sunt realizările cu care muncitorii și tehnicienii constructori de pe șantierele Văii Jiului întâmpină ziua de 8 Mai. Planul pe luna Aprilie a fost depășit cu 33.13 la sută. Muncitorii șantierelor „Combinatul Alimentar” și „Sediul Administrativ” din Petroșani au depășit planul de muncă cu 51 la sută față de 12,5% cât era angajamentul. Pe aceste șantiere echipa de zidari a tov. Bobloș Mihai lucrând după metoda Orlov a depășit norma în medie cu 56 la sută realizând totodată economii în valoare de 74.143 lei. Aplicând aceiași metodă echipa zidarului Ghidu Adalbert a depășit norma cu 61 la sută înscriind în contul său de economii 64.104 lei. Bolaniștii din echipa lui Ludovic Horvath au realizat economii de 86.150 lei, fierarii din echipa tov. Ursu Avon 37.300 lei, iar echipa de fier betoniști a tov. Alexandru Raconcea a economisit 29.740 lei. Un succes deosebit l-a obținut colectivul șantibrlului Căminul Muncitoresc din Petroșani care întâmpină aniversarea Partidului cu o depășire de plan de 105 la sută. Fruntașe pe aceste șantiere sunt echipele tovarășului Matei Sâncer, dulgher, Popa Alexandru zidar, Mikloș Mihai zidar, și Ion Alnal care au obținut însemnate depășiri de normă. Muncitorii și tehnicienii de pe șantierul „Căminul Muncitoresc” din Lupeni, în cinstea celei de a 30-a aniversări a Partidului au depășit planul pe întreaga lună Aprilie cu 126 la sută. Economiile realizate pe șantierele din Valea Jiului ale întreprinderii de Construcții Nr. 12, se cifrează până în prezent la peste 10.000.000 lei. Numai în cursul lunii Aprilie constructorii șantierului „Sediul Administrativ” Petroșani au înscris în contul lor economii de 214.000 lei iar constructorii de pe șantierul „Depozite” Petroșani au economisit 100.000 lei. I. BALȘANU corespondent Economii de peste 10.000.000 lei» pe șantierele întreprinderii Nr. 12 PENTRU UN PACT AL PĂCII ,Am semnat pentru realizarea mărețelor construcții ale Cincinalului“ "Am semnat cu hotărîre Apelul pentru încheierea unui Pact al Păcii fiindcă nu vreau, ca munca mea, și munca miilor de constructori care lucrează cu dragoste la marile construcții ale socialismului, să fie transformate în obiective pentru bandele imperialiștilor însetați de câștiguri și ce sânge. Eu știu ce este războiul, fiindcă l-am simțit pe pielea mea. Fasciștii antonescieni m’au trimis pe front să-mi vărs sângele pentru a mări profiturile hrăpăreților patroni ai trusturilor imperialiste. Este prea vie această amintire pentru a putea s’o uit vreodată. De aceea, pentru a întări semnătura depusă, mi-am luat angajamentul de a depăși zilnic planul cu 25 la sută, angajament pe care l-am îndeplinit și chiar l-am depășit. Dar nu mă voi opri aici, ci voi depune eforturi din ce în ce mai mari, pentru realizarea mărețelor construcții ale Cincinalului, pentru înflorirea Republicii noastre Populare, pentru apărarea păcii. HURCOVSCH, ANDREI Dulgher, Șantierul Radiodifuziune „Vom apăra pacea care este scumpă tuturor celor ce muncesc“ „Numai în pace, lunca mea, împreună cu a milioanelor de oameni cinstiți din țara noastră, care, sub conducerea Partidului, luptă cu elan pentru construirea unui trai mai fericit, poate să se desfășoare în bune condițiuni. Ororile yashpiuhd trecut au ovedit tuturor popoarelor lumii cât de mare este crima celor ce provoacă războie sau îndeamnă lumea la război. De aceea fiecare om cinstit din lumea întreagă lwDțe din toate puterile pentru trebue să apărarea păcii, pentru că munca noastră creatoare să nu fie strivită, iar copiii și familiile neutre să nu mai sufere grosSÎuH unui nou război. Și eu, împreună cu ceilalți tovarăși cu care lucrez muncim pentru realizarea și depășirea sarcinilor de plan, conștienți că în felul acesta luptăm pentru pace. Acesta este gândul care m’a călăuzit să semnez Apelul pentru încheierea unui Pact al p.«eîi, fiind convins că am semnat pentru viață, care ne este atât de dragă. Ing. CONSTANTIN VLEJA din Ministerul Construcțiilor OMUl MCtoiUi Pe șantierul Institutul de Planificare din Iași In ziua schimbului de onoare în cinstea zilei de 1 Mai și a aniversării Partidului, muncitorii și tehnicienii constructori de pe șantierul Institutului de Planificare al întreprinderii Nr. 4 Sovromconstrucție din Iași s’au avântat cu mult elan în muncă pentru a obține în această zi cele mai mari depășiri de normă și economii de materiale. Cu o zi înainte, s-au pregătit materialele necesare precum și locurile de muncă, pentru ca în această zi desfășurarea întrecerii să nu fie stingherită cu nimic. Deasemeni, a fost instalată și o bandă rulantă pentru transportul cărămizilor. Printre echipele care s-au evidențiat în această zi a fost echipa tov. Balabio, zidar, care a executat în loc de 9 m.c. cât își luase angajamentul 13,056 m.c. depășind norma cu 137 la sută, economisind și materiale în valoare de 600 lei; echipa tov. Cezar Virginia, zidar, care a executat 13.902 m.c. zidărie, depășindu-și norma cu 129 la sută și realizând economii în valoare de 850 lei. Au mai obținut realizări importante și echipele tov. Cazacu Gh., Caravelaș Dumitru și alții. Prin utilizarea deșeurilor, în această zi s’au economisit la zidărie 305 bucăți cărămizi în valoare de 3.050 lei. ★ Pe acelaș șantier echipa de mozaicuri a tqv. Zanehi Francisc și-a luat — în cinstea zilei de 8 Mai — aniversarea Partidului — angajamentul de a confecționa 60 m.l. scară și 50 m.l. mână curentă. Organizându-și cât mai temeinic munca și lucrând cu multă dragoste, această echipă și-a îndeplinit angajamentul cu 12 zile înainte de termen, realizând și economii de materiale in valoare de 3.200 lei și 800 kg. mozaic recuperat. C. CAGIUREA și Constantin vranceanu corespondenți La fabrica de cărămizi „Solidaritatea’’ din București, ziua schimbului de onoare s’a încheiat cu frumoase rezultate. Echipele de la cele două prese de cărămidă, aflate in întrecere, nu s’au putut depăși una pe alta. Ele au obținut în ziua aceea, deopotrivă, o depășire cu 50 la sută a planului. Însemnate depășiri de plan au obținut și muncitorii de la ringuri, groapa de macerație și excavator. Fruntașul acestei zile a fost tov. S. Petre, încărcător la groapa de macerație, care și-a depășit programul cu 122 la sută. I. MARCOVICI corespondent la fabrica de cărămizi „Trainica“ din București. In ziua schimbului de onoare, planul de producție a fost simțitor depășit: la cărămidă finită cu 33 la sută ,la extracția de argilă cu 22 la sută, iar la așezarea cărămizilor în cuptoare cu 67 la sută. S’a evidențiat tov. Anglel Gheorghe, de la secția cuptoare, care și-a depășit sarcina de plan cu 30 la sută. Tov. Fehor Anton, aplicând metoda stahanovistului sovietic Duvanov, de așezare a cărămizilor, și-a depășit planul de lucru cu 72 la sută. + La fabrica de țigle și cărămizi ,,Mondial”-Lugoj a luat ființă o brigadă de sportivi, care lucrează la presa de coarne. Brigada este condusă de sportivul Svoboda Mihai și cuprinde încă 4 tineri muncitori sportivi ,care și-au luat angajamentul de a depăși zilnic normele. Membrii brigăzii folosesc metoda sovietică a gimnasticei de angrenare în producție, pe care o execută în fiecare dimineață, înainte de intrarea la lucru. Acest fapt a contribuit în mare măsură la ridicarea productivității muncii. Roadele nu au întârziat să se arate. Brigada tov. Svoboda Mihai depășește zilnic programul său de muncă în medie cu 119 la sută. Cu mult și-au depășit angajamentele luate in ziua schimbului de onoare, muncitorii fabricii . Din nou in fruntea întrecerii s’a situat șeful brigăzii de sportivi de la presa de coame a unității Nr. 2, Iov. Svoboda Mihai, care și-a depășit programul zilei cu 137 la sută La aceiași unitate, sortatoarea Mezei Maria, față de un angajament de 40 la sută, și-a depășit norma cu 109 la sută. La presa de țigle, Battman Ana și Severin Maria și-au depășit planul cu 43 la sută. S’au mai evidențiat in mod deosebit: echipele Battman Juliana și Pfeiffer Emeric (de la unitatea Nr. 3), echipele Kovács Etel, Hegedűs Terezia și Matek Leopold (de la unitatea Nr. 1), DIACONOVICI ILEANA corespondent Muncitorii și tehnicienii fabricii , crămida Poporului",—Pleasa, avântați în întrecere socialistă au întâmpinat in cinste cea de a 30-a aniversare a Partidului Tinerele atemiste Fabris Zola și Stela Arhanghelovici de la mașina de regresat au realizat zilnic o depășire de 18 la sută dând până la 29 Aprilie 8,200 cărămizi peste angajamentul luat. Așezătorii de la cuptoare Alexandru Șandru, și Nicu Ioniță au introdus un al treilea vagonet pe șaiba de la mijlocul cuptorului, care le-a dat posibilitatea să încarce până la 27 Aprilie 3 cuptoare, depășindu-și angajamentul cu 26 la sută. întregul colectiv al fabricii își luase angajamentul ca în cinstea zilei de 8 M ii să dea 220.000 bucăți cărămizi peste plan, angajament care a fost realizat la 27 Aprile. Până la 2 Mai muncitorii fabricii .,Cărămida Poporului“ au dat încă 476 770 bucăți cărămizi peste angajament. S’au evidențiat în mod deosebit tovarășii Pietra Fabris responsabil cu calitatea, Vasilica Marinu, Steliana Ioniță dela Drese, Dumitru Pârlogea și Petre N. Ion, arzători. O atenție deosebită s-a acordat realizării de economii. Tovarășii Constantin Borzei, Nicolae Dumitrescu, Ion Onea și Nicolae Maniu întrebuințând materiei lemnos ,vechi la construirea unui somon —uscătorie și a unei barăci, au economisit suma de lei 40.000. VASILE GHEORGHE corespondentă însemnate succese obținute de colectivele fabricilor de cărămizi și țigle din tară *