Constructorul, iulie 1953 (Anul 5, nr. 182-185)

1953-07-04 / nr. 182

X •* M' Proletari din toate țările, uniți-vă l iau M miamii entificilor si ai sustii nAiERIMELOR de diistructii si ai cc ai mm mwwmmn aiimisicii Anul V — Nr. 1824 pagini 20 bani Sâmbătă 4 Iulie 1953 I HHHHHHHHHBHIHBMEHBíSBHHDBSBHÍ BBBBBHSBBWBBMMflHHnHHHBBBHMHHEBEESSE'OEinESBSHflHnB Bl CU TOT ELANUL PENTRU TERMINAREA MĂREȚELOR CONSTRUCȚII ALE FESTIVALULUI Puține zile ne despart de ziua deschiderii celui de al IV-lea Festival Mondial al Tineretului și Studenților pentru Pace și Prietenie. Poporul nostru are cinstea de a găzdui această măreață demonstrație a tineretului lumii. Capitala patriei noastre oferă miilor de tineri veniți din toate colțurile lumii prilejul de a se cunoaște, de a întări prietenia lor, de a consolida unitatea lor în lupta comună pentru pace, democrație și progres. Din țările îndepărtate, din Australia, Africa sau America, solii tineretului se află de acum pe drum. Scrisori și mesagii din nenumărate țări vestesc nerăbdarea tinerilor de a cunoaște țara noastră, realizările muncii libere și pașnice a poporului nostru. Oamenii muncii și în special tineretul țării noastre se află în plină bătălie pentru pregătirea acestui Festival, care va duce în toată lumea cinste și dragoste pentru Patria noastră scumpă. Dacă zeci de mii de oameni ai muncii din diferitele ramuri ale economiei noastre naționale au dat un mai puternic avânt traducerii în viață a angajamentelor luate, cu atât mai mari sunt sarcinile de cinste ce ne revin nouă, a constructorilor. In Capitala țării noastre se ridică prin muncă însuflețită mărețe construcții închinate Festivalului. Construcția Parcului de cultură și sport „23 August” cu stadionul uriaș ce va putea găzdui 80.000 de spectatori, cu teatrul în aer liber, lacul de canotaj și toate celelalte instalații ale sale, se află într-un stadiu foarte înaintat. Muncitorii și tehnicienii constructori au dat tinerilor brigadieri de pe acest șantier un ajutor hotărîtor în îndeplinirea angajamentelor pe care și le-au luat. Colectivele întreprinderilor de construcții nr. 30 și 105, ale întreprinderii nr. 18 instalații electrice, sau nr. 3 izolații se pot mândri pe drept cuvânt cu aportul pe care îl aduc la ridicarea acestui măreț Complex cultural-sportiv, unde mii și mii de tineri vor găsi cele mai bune condițiuni de a-și întări trupul prin sport, de a-și îmbogăți și înfrumuseța sufletul. Cu aceeași intensitate se desfășoară și munca constructorilor Teatrului Muzical. Aici lucrările au intrat în faza lor finală. Pot fi mândri de munca lor plină de avânt și patriotism muncitorii acestui șantier unde lucrează stahanovistul Emeric Gönczi și brigada de dulgheri a stahanovistului Mihai Hamtischer, ipsa sării și stucaturii cu o înaltă calificare din brigada lui Eugen Trifan și echipa lui Dionisie Pongratz și atâția alți constructori fruntași. Succese deosebite s-au obținut și pe șantierul parcului Nicolae Bălcescu unde se construește un teatru în aer liber, cu o capacitate de 2000 locuri și un cinematograf modern cu 800 de locuri. In centrul Capitalei în aripa Palatului Republicii distrusă de bombardamentul fasciștilor se înalță zidurile noi care vor permite deschiderea unor noi săli ale galeriei naționale a Muzeului R.P.R Executarea rapidă a lucrărilor de aici se datorește strădaniilor depuse de zidari, fierar-betoniști și dulgheri, ca maistrul Matache Fourcă constructorul bobului puternic care poate ridica 4.000 kg. Deasemenea sunt pe terminate noile amenajări din Parcul de Cultură și Odihnă „I. V. Stalin”, construcțiile din raionul „Grivița Roșie”, marea bază de sporturi nautice de la Snagov etc. Pe toate șantierele mai sunt încă multe de făcut în aceste ultime zile care ne mai despart de începutul măreței sărbători a tineretului. Muncitorii ,tehnicienii, inginerii și funcționarii din construcții au în fața lor sarcini de cinste. Mai mult ca oricând se pune aici problema de a construi repede, bine și ieftin, mai mult ca oricând se cere aici din partea fiecăruia să desfășoare din plin întreaga sa măestrie, toate cunoștințele și posibilitățile sale. Pe toate aceste șantiere, constructorii și-au luat angajamente pline de înflăcărare patriotică. Este de datoria organelor tehnico-administrative și sindicale de a face tot ce le stă în putință pentru a asigura condițiunile necesare traducerii în viață a angajamentelor luate. Puținul timp pe care îl mai avem în față ne cere nu numai să lichidăm imediat orice lipsuri și greutăți ivite, dar să le prevenim printr’o conducere operativă și prevăzătoare. Organele de conducere ale întreprinderilor respective trec printr’un adevărat examen al capacității lor de organizare. Agitația joacă un rol de seamă în această perioadă. Ea trebue să fie vie și operativă, să se adreseze direct și concret masselor. Popularizarea imediată a succeselor obținute și a metodelor folosite, agitația vizuală, megafoanele, trebuesc folosite pentru a arăta concret obiectivul ce trebue atins în fiecare zi pe un loc de muncă sau altul, precum și angajamentele ce și le-au luat muncitorii. Trebue avut în vedere că aceste șantiere sunt adevărate școli. Mii de tineri care lucrează astăzi în brigăzi vor putea fi atrași în meseriile ramurii noastre. Experiența pe care o capătă pe aceste șantiere organele tehnico-administrative, ca și cele sindicale, trebue să devină un factor prețios în obținerea unor noi succese pe toate șantierele patriei noastre. In focul muncii pline de entuziasm desfășurată acum pe șantierele construcțiilor Festivalului se călesc elemente de nădejde, care vor sta în fruntea luptei pentru realizarea mărețelor sarcini ce revin constructorilor în cadrul planului cincinal și ducerea la bun sfârșit a operei de construcție și reconstrucție socialistă a Capitalei și a celorlalte orașe ale țârii noastre. Mândri de însemnatul Sport pe care-l aduc la buna pregătire a Festivalului, conștienți că prin străduințele lor vor da țării edificii demne de vremurile pe care le trăim, muncitorii, tehnicienii și inginerii constructori își vor îndeplini cu cinste sarcinile pe care le au. Zilele ce urmează sunt zile care trebue să ne aducă în fiecare ceas vești despre izbânzile constructorilor de pe șantierele Festivalului. Constructorii din întreaga țară urmăresc activitatea intensă a acestor șantiere. Tineretul țării noastre așșteaptă cu nerăbdare să vadă terminate aceste construcții care vor împodobi Capitala patriei noastre, unde solii tineretului lumii vor aduce mărturia voinței de pace a generației de mâine. Muncitori, tehnicieni și ingineri de pe șantierele mărețelor construcții ale Festivalului, să nu precupețim niciun efort, nicio străduință în aceste zile! Să terminăm la vreme și în cele mai bune condițiuni lucrările ce ne sunt încredințate! Să ducem la îndeplinire angajamentele noastre, să obținem succesele cu care noi și țara noastră ne vom mândri! Fruntași în munca voluntară Zilnic pe marile șantiere ale Festivalului, oamenii muncii din Capitală vin să contribue prin munca lor la grăbirea terminării Parcului „23 August“, a cinematografului și teatrului în aer liber din raionul „Grivița Roșie", a „Teatrului Muzical“ etc. Tinerii de la stația de utilaj „Sovromconstrucție“-Colentina, pentru râvna cu care muncesc pe șantierul Parcului de Cultură și Sport „23 August", au obținut drapelul F.M.T.D. de brigadă fruntașă pe raionul „1 Mai". „Vrem să ne arătăm vrednici și să dovedim prin fapte că merităm acest drapel, — a spus utemistul Florea Peleanu, responsabilul brigăzii de muncă voluntară, — și vom veni aci cu aceeași dragoste, până în ziua când parcul va fi complect terminat, spre a ne arăta astfel și noi dragostea cu care întreg tineretul țării întâmpină Festivalul". Succese în producție Cu nou avânt in muncă constructorii de pe unul din șantierele de înfrumusețare a Capitalei, aparținând Intreprinderii de construcții nr. 201, obțin frumoase succese în muncă în cinstea Festivalului. Brigada de zidari condusă de stahanovistul Aurel Ana, lucrând după metoda stahanovistului sovietic Orlov, obține zilnic depășiri de normă de 55%, dând totodată lucrări de bună calitate. Folosind metoda de lucru în lanț la armăturile de betoane, brigada fruntașului în producție Marin Ștefănescu depășește zilnic norma cu 49%. Echipele de muncitori necalificați ale lui Marin Stoica, Gheorghiță Giurăscu, fruntaș în producție și Gheorghe Radu, lucrând la betonări și transporturi, au depășit zilnic normele cu 29%. (A. Boiangiu, corespondent). In acest număr: ® Consultație. Metode stahanoviste sovietice în industria cimentului (Pag- 2 a) • Viața sindicală. Cum sprijină comitetul de întreprindere extinderea inițiativei zidarului Gh. Cioc, (pag 2-a) • Angajamentele înscrise în contractul colectiv trebue respectate. (pag. 2-a) — DIN ȚARA CONSTRUCTORILOR COMUNISMULUI. — Pentru un înalt nivel calitativ al lucrărilor de construcții. (pag. 3-a) — Dezvoltarea industriei construcțiilor în Moscova și regiunea Moscova. . (pag. 3-a) — Cum poate fi mărită producția de ciment. (pag. 3-a) • De ce a rămas în urmă Trustul nr. 8. Tg. Ocna. (pag. 4-a) • Experiența inovatorilor. Semnalizator optico-acustic pentru protecția muncii la bob. (pag. 4-a) • Din activitatea fabricilor de var. (pag. 4-a) Spre noi succese în întrecerea socialistă in cinstea zilei 23 întreg șantierul lucrează in contul ultimului trimestru Colectivul unuia din șantierele grupului Târgoviște al Trustului nr. 3 „Sovromconstrucție” participă cu entuziasm la întrecerea socialistă în cinstea zilei de 23 August hotărît să respecte angajamentul luat la începutul anului — de a îndeplini planul de producție pe 1953 până la data măreței sărbători a eliberării. Conducerea șantierului a luat o serie de măsuri tehnico-organizatorice, printre care defialoarea planului pe echipe și urmărirea materialelor după STAS-uri la recepție, reducerea consumurilor specifice, înlăturarea lucrărilor de calitate inferioară. Aplicarea minunatelor metode sovietice de lucru contribue zi de zi la îndeplinirea și depășirea angajamentelor luate. Astfel, echipa Cu 11 zile înainte de termen Constructorii din cadrul Trustului nr. 4 ,,Sovromconstrucio"-lași au obținut de curând un succes important. Ei au reușit ca în cinstea zilei de 23 August să-și îndeplinească planul pe primul semestru al acestui an la 20 Iunie. Din această zi ei au început să lucreze în contul lunii iulie 1953. Totodată, membrii celor 70 de brigăzi de economii au economisit materiale în valoare de peste 200.000 lei. Succesele obținute de colectivul Trustului nr. 4 „Sovromconstrucție" se datoresc faptului că 72% din totalul muncitorilor, inginerilor și tehnicienilor sunt cuprinși în întrecerea socialistă. Un mare număr de muncitori folosesc metodele de muncă ale stahanoviștilor sovietici. Metoda zidarului sovietic Orlov este aplicată de 163 muncitori, iar metoda Lidiei Corabelnicova de 221 muncitori. In fruntea întrecerii socialiste se află stahanoviștii și fruntașii în producție din cadrul trustului, care constitue un exemplu de atitudine nouă față de muncă. Brigada de dulgheri aplică metodele înaintate întrecerea socialistă în cinstea zilei de 23 August a cuprins cea mai mare parte a colectivului de oameni ai muncii de pe șantierul din raionul Buhuși al Trustului nr. 5 „Sovromconstrucție”. In cadrul întrecerii, brigada de specialitate a dulgherului Spiridon Oanea aplică avansatele metode de lucru sovietice. Astfel, folosind sistemul cofrajelor demontabile, brigada reușește să-și depășească zilnic planul cu 20—40 la sută, să economisească importante cantități de material lemnos și să dea lucrări de bună calitate. Frumoase succese obțin și alți muncitori de pe șantier. Zidarul Ștefan Mânzalu, de pildă, realizează cu regularitate 110—120 la sută peste normă. CRISTIAN BOȘNEGEANU corespondent tov. Dumitru Petrescu, aplicând metoda de zidire rapidă Orlov, realizează o depășire medie a normei de 170 la sută. Echipa tov. Gheorghe Firoiu, care aplcă metoda Lidia Corabelnicova, lucrează în fiecare lună câte 3 zile din materiale economisite și deșeuri. In acest an, au fost calificați la locul de muncă, după metoda Cotlear, 20 muncitori. Aplicarea inovațiilor și raționalizărilor contribue din plin la îmbunătățirea producției. Prin înlocuirea eșafodajului necesar la ridicarea fermelor metalice s-au economsit 61 mii lei. Deasemenea, o economie de aproape 20.000 lei a fost obținută prin înlocuirea cofrajelor de lemn la turnarea plăcilor prefabricate, cu cofraje de beton. întrecerea socialistă a cuprins 91 la sută din totalul muncitorilor de pe șantieruri importante In dorința de a contribui la realizarea înainte de termen a planului de producție, tov. Ioan Gurutan de la atelierul de fierărie al fabricii de ciment „Temelia“ din orașul Stalin, a realizat o importantă inovație. Tov. Guruțan a propus și a executat tăierea părții exterioare a roților de la vagoneții tip funicular din secția de var „Temelia“. In locul părții tăiate a pus un inel prelucrat cu șanț din material dur din tablă groasă. înlocuirea aceasta a adus următoarele avantaje și economii: s’a evitat necesitatea de a încărca cu sudură partea exterioară a roților și strunjirea lor. Această operație se făcea la 2 sau 3 săptămâni, deoarece sudura nu ținea, se tocea repede și nu La fabrica de produse refractare „Proletarul" din Turda, întrecerea socialistă a luat un nou avânt în cinstea zilei de 23 August. Peste 80 la sută din muncitorii fabricii surt antrenați în întrecere. Echipa stahanovistului Manoilă Săndeanu de la secția moară, organizându-și bine munca, obține regulat o depășire de 40 la sută a angajamentelor sale. însemnate depășiri de normă (între 47—51 la sută) obțin și muncitorii fruntași Nicolae Mihuț, Petru Chioreanu și Sigismund Haller. Prin reducerea normativelor de consum la materiile prime și a rebuturilor, s-au obținut până acum economii în valoare de 25.511 lei. „Noi nu ne vom opri aici — spune stahanovista Lucreția Odangiu — ci vom lupta EROISM IN La fabrica de ciment „Stânca" din Brăila cuptorul „Lepoi" se defectase la gura de intrare a materialului. Echipa de zidari-șamotori, în frunte cu stahanovistul Nicolae Voineagu, în dorința de a da viață angajamentului luat de colectivul fabricii, în cinstea zilei de 23 August, nu a mai așteptat răcirea complectă a cuptorului ci a intrat la lucru în cuptor la temperatura de 50 grade, care nu permitea să se lucreze mai mult de 10 minute continuu. Zidarii-șamotori au lucrat în aceste condiții 25 ore, scoțând căptușeala refractară pentru ca lăcătușii fruntea întreceri se află zidarul Gheorghe Furoiu, care-și depășește, norma cu 315 la sută, zidarul Vasîle Stănescu — cu 298 la sută, dulgherul Vasile Lăzărescu — cu 213 la sută, fierarul-beton Gheorghe Ududu — cu 214 la sută. Instalatorul Nicolae Petrescu cu 315 la sută. Prin efortul întregului colectiv, sarcina planificată privitoare la productivitatea muncii a fost depășită cu 14 la sută, iar prețul de cost a fost redus cu 3,4 la sută. In perioada Ianuarie—Man șantierul și-a îndeplinit planul primelor trei trimestre, iar în prezent lucrează în contul trimestrului IV 1953. 7 economii STELIAN BUCUR în mod egal, ceea ce făcea roata excentrică. Din această cauză trebuiau sä împingă la vagonet 3 tovarăși în loc de unul singur. Prin această înlocuire s’a evitat prelucrarea atât de des, s’au făcut economii la mâna de lucru calificată și la materialul necesar la prelucrare. Acum inelul din material dur va rezista până la 2 ani și nu va mai fi nevoie asturna roata complect, rămânând a fi folos în continuare. S’au mai făcut economii la electrozii de sudură, prelucrarea la strung și la timpul de prelucrare cu mână calificată. IOAN SCRIPCA corespondent pentru realizarea unor noi succese, care să asigure depășirea angajamentelor noastre”. Printre aceste angajamente trebue menționată cu precădere darea primei șarje de șamotă forsteritică pentru cuptoarele de blinker. De altfel, colectivul fabricii s-a angajat să termine planul anual în numai 10 luni și 15 zile, să sporească productivitatea față de plan cu 20 la sută, să depășească sarcina de reducere a prețului de cost cu 0,5 la sută și să realizeze economii în valoare de 205.000 lei prin reducerea rebuturilor și a consumului de materii prime. V. CHICINAȘ și V. ROSENBERG corespondenți MUNCĂ să poată repara cuptorul. O contribuție importantă la această reparație au adus-o echipele de lăcătuși în frunte cu stahanovistul Marth Apostol, Bella Biblitz, Damian Lupașcu, Ion Gliga și Stanciu Beșleagă, care au lucrat de asemenea la o temperatură ridicată pentru a reda producției cuptorul. Prin acțiunea lor patriotică, acești muncitori au reușit să aducă un aport important în îndeplinirea planului de producție, în realizarea angajamentelor luate. PETRE PASCALI corespondent Vor da prima șarjă de șamotă forsteritică NOI CONSTRUCȚII SOCIAL-CULTURALE Locuințe pentru siderurgiștii hunedoreni In Capitală Pe zi ce trece, în noul Oraș Muncitoresc Hunedoara, se conturează tot mai precis etajele blocurilor de locuințe a căror construcție a început recent. Aici lucrează cu râvnă constructorii din Trustul nr. 4. Munca lor e înlesnită de puternice macarale-turn KSK-3, de construcție sovietică, ca și de macarale-turn fabricate la uzinele „23 August“, care reduc cu 20% necesarul de forță de muncă și fac să crească productivitatea muncii, permițând o depășire de normă de 100%. Astfel, echipele de ziduri conduse de sta noi Gazeta de uzină „Tractorul" a Fabricii de tractoare din Orașul Stalin a publicat o veste îmbucurătoare în numărul festiv de 1 Mai: constructorii tractoarelor românești au primit un nou bloc de locuințe, iar în curând alți muncitori și tehnicieni ai uzinei se vor muta într'un al doilea bloc cu 24 apartamente. In timp ce stahanoviștii și fruntașii în producție erau ocupați cu mutarea în noile lor locuințe, s-au terminat lucrările de finisaj la creșa nouă a uzinei. Dar și pe uriașul teren viran din dosul Fabricii de tractoare, în imediata vecinătate a blocurilor de locuințe, se lucrează cu râvnă, inginerii și tehnicienii grupului de șantiere din Orașul Stalin al Trustului nr. 1 „Sovromconstrucție” fac măsurători, cercetează terenul desemnat pentru construirea altor patru blocuri muncitorești. Noua conducere a grupului de șantiere (director Gheorghe Crețu, ing. șef Constantin Moarcăș), sub îndrumarea organizației de partid și în colaborare cu organele sindicale, a luat toate măsurile pentru ca șantierele grupului să poată întrece nivelul realizărilor din anul trecut. Muncitorii și tehnicienii grupului de șantiere au îndeplinit planul pe primul trimestru din 1953 în proporție de 103%, iar în lunile următoare în hanonistul Ludovic Csíki și de Ștefan Pizing, ale căror locuri de muncă sunt aprovizionate cu materiale cu ajutorul macaraleiturni și al benzilor transportoare, își depășesc zilnic norma cu 72—120%. In prezent, la blocurile 32 și 33 se execută zidăria la etajul I, iar la blocul 34 — fundațiile. La alte blocuri lucrările sunt într-un stadiu avansat. Până la sfârșitul lunii iulie, siderurgiștii hunedoreni vor primi în folosință 60 noi apartamente 1. OLARNIC corespondent planificate proporție de 123%. Construcțiile au fost date în folosință la termen. Succesele obținute de regionala Orașul Stalin a Trustului nr. 1 „Sovromconstrucție“ se datoresc în primul rând metodelor înaintate de muncă, aplicate pe toate șantierele. Zidarii, de pildă, lucrează după metoda Orlov. Datorită acestei metode, zidarul stahanovist Gerhardt Zerbeș, realizează depășiri de normă de 85%. Echipa de lăcătuși, compusă din stahanoviștii Gheorghe lobi, Mihai Șip și Ioan Guib depășește normele în mod regulat cu 155% și, aplicând metoda stahanovistului sovietic Cuznețov, obține importante economii prin recondiționarea sculelor. Un accent deosebit s-a pus pe antrenarea maiștrilor în întrecerea socialistă și în toate acțiunile patriotice ale muncitorilor și tehnicienilor, care au ca scop îndeplinirea și depășirea sarcinilor de plan. Roadele acestei preocupări nu au întârziat să se arate, majoritatea maiștrilor au obținut titlul de stahanovist. Șeful unui important șantier al regionalei este tov. Günther Schiller, Inginer stahanovist, care, pentru meritele sale excepționale, a fost distins cu diploma de onoare a trustului. Tov. ing. Schiller a nu se construiește o nouă maternitate Alături de clădirea veche a maternității din str. Polizu se înalță o construcție nouă. Printre schelele care mai înconjoară încă zidurile, se Întrezărește o construcție înaltă cu 4 etaje, cu ferestre largi și terase. Aici va fi una din cele mai moderne maternități din Capitală, construită după normele științifice de spitalizare sovietice. La parter vor fi sălile de consultații și de primire a bolnavilor, precum și o bibliotecă cu săli de lectură. O bună parte din primul etaj este ocupată de grupul operator al noii maternități, compus din două săli moderne de operații. In jurul sălilor de operații, despărțite printr-un perete de sticlă, sunt construite amfiteatre de unde operațiile vor putea fi urmărite de către studenții Institutului Medicofarmaceutic care se pregătesc pentru această specialitate. Rezervele pentru mame vor fi situate la primul, al doilea și al patrulea etaj. Jumătate din etajul al doilea va fi ocupată de sălile de naștere. Un etaj întreg este rezervat saloanelor pentru noii născuți, prevăzute cu boxe individuale. La ultimul etaj vor fi situate saloanele pentru copii născuți prematuri, care vor fi amenajate cu instalații care asigură o temperatură constantă1. Lucrarea este executată de Trustul nr. 1 „Sovromconstrucție”. In cinstea zilei de 23 August, constructorii și-au luat angajamentul ca până in ziua marii sărbători a eliberării să termine toate lucrările, cu excepția amenajărilor exterioare și a soclului de piatră. tradus de curând o nouă metodă pentru evidența economiilor realizate la cărămizi. Datorită acestei evidențe și măsurilor luate, pierderea de materiale s-a redus de la 5% la 2%. Tov ing. Schiller este și autorul unei inovații importante: barăcile demontabile de tip RS, confecționate din deșeuri (panouri prefabricate). Cu deosebită râvnă lucrează și maistrul stahanovist Francisc Gusbeth, al cărui sector a depășit planul pe trimestrul său 53%, — maistrul stahanovist Iosif Iacob, șeful unui alt sector, și maistrul stahanovist Ștefan Pater, al cărui sector și-a depășit planul pe luna Aprilie cu 10%. De curând, pe unul din șantiere a luat ființă prima brigadă complexă, care, lucrând la transformatorul ce ca alimenta blocurile de locuințe, își depășește planul zilnic cu 50%. La construcția celor 4 blocuri noi urmează a se înființa alte 3 brigăzi complexe și 2 brigăzi de specialitate. In cadrul întrecerii pe profesii s-au obținut deasemenea rezultate bune. Echipa de dulgheri a stahanovistului Gh. Müller își depășește norma cu 147%, iar echipa zidarului fruntaș Martin Balinth realizează o depășire de 128%. M STELEA corespondent locuințe muncitorești 1?8. Aspect exterior al Teatrului de Stat din Constanța, realizare a regimului nostru de democrație populară. r Tot mai numeroase sunt scrisorile primite la redacție de la corespondenți, care vorbesc despre succesele obținute de constructori în cinstea celui de al V-lea Festival Mondial al Tineretului și Studenților. Aceste realizări arată dragostea cu care oamenii muncii din construcții se pregătesc să întâmpine acest important eveniment din viața patriei noastre. IȘI ÎNDEPLINESC CU CINSTE ANGAJAMENTELE Muncitorii de pe șantierul nr. 4101 își sporesc eforturile pentru realizarea angajamentelor luate în cinstea celei de al ÎV-lea Festival Mondial al Tineretului și Studenților. Pe întreg șantierul munca este plină de însuflețire. Datorită aplicării metodelor înaintate de muncă, muncitorii și brigadierii reușesc să obțină succese importante. Astfel, brigade nr. 6 și 8 conduse de atemiștii Petru Moisescu și Paul Cobzaru au depășit planul pe ultima perioadă cu 44 și 25 la sută Numai în câteva zile echipa de dulgheri condusă de tov. Vasile Ciuchi, a obținut o depășire a planului de 45 la sută, cea a tov. Gh. Dumitrescu de 33 la sută, iar echipa de fierari-forță condusă de tov. Vasile Babo, a depășit planul cu 82 la sută ★ ★ Nu demult tinerii constructori din brigada condusă de stahanovistul Ludovic Haas de pe șantierul Lupeni și-au luat, în cinstea Festivalului, angajamente sporite. Printre altele, tinerii constructori din această brigadă se angajaseră să obțină un indice mediu pe brigadă la realizarea normelor de lucru de 1.50 iar indicele de îndeplinire a planului de 1.10 . Luptând cu însuflețire pentru îndeplinirea acestor angajamente, tinerii constructori au reușit să realizeze până acum un indice mediu de îndeplinire a normei de 1.55. MINEA TANASE corespondent Tinerii constructori de la întreprinderea nr. 801 își înzecesc eforturile pentru a întâmpina cu noi succese în muncă Festivalul. Echipa de betoniști, condusă de fruntașul în producție Nicolae Hodorogeianu, reușește să dea lucrări de bună calitate. In acelaș timp, membrii echipei obțin depășiri zilnice de normă de 32—37 la sută In munca lor tinerii sunt ajutați de meșterul stahanovist Moise Kiss, cu sprijinul căruia ei își duc la îndeplinire angajamentul luat, de a califica la locul de muncă 5 tovarăși. Succese deosebit de însemnate dobândesc și membrii brigăzii complexe, condusă de tânărul stahanovist Ion Raita decorat cu „Medalia Muncii”. Aplicând metodele stahanoviștilor sovietici Orlov și Voroșin, brigada și-a depășit sarcinile, de la 1 iunie până în prezent, cu 50 la sută in mod deosebit s’au evidențiat tinerii constructori Dumitru Blendei și Petru Nancsa. DUMITRU TIBISCA și ION MUNTEANU corespondent! DEPĂȘIRI DE NORMĂ In întâmpinarea Festivalului, tinerii muncitori de pe șantierul Vulcan își sporesc eforturile în lupta pentru a da minerilor cât mai multe locuințe. La loc de cinste în realizarea angajamentelor lor pe acest șantier se situează brigada de tineri zidari condusă de stahanovistul Carol Maier. Muncind cu însuflețire, brigada pe lângă faptul că dă lucrări de calitate bună, reușește să obțină zilnic depășiri de normă de peste 100 la sută NEGULESCU IOAN corespondent Pe șantierul întreprinderii nr. 704, muncitorii constructori desfășurând tot mai larg steagul întrecerii socialiste, obțin noi și însemnate succese în muncă Brigada de betonism, condusă de Matei Curea, reușește să obțină zilnic depășiri de normă de 30 la sută Succese asemănătoare înregistrează și numeroase alte brigăzi de pe șantier. CORNEL DUTICA corespondent DARURI PENTRU FESTIVAL lui Oamenii muncii din cadru, Trustu nr. 4 „Sovromconstrucție” Iași pregătesc daruri pentru Festival. Ei confecționează 5 steme ale R.P.R. 5 suporturi pentru calendare din placaj și ipsos cu reliefuri artistice la care lucrează tovarășii Petrovici și Crețu. de la atelierul de tâmplărie. PE BAZA REALIZĂRILOR OBȚINUTE - ANGAJAMENTE SPORITE Colectivul șantierului , traducând în viață angajamentele, a reușit să îndeplinească planul producției globale în proporție de 150%, sarcina planificată de creșterea productivității muncii a fost depășită cu 8% iar prețul de cost a fost redus cu 1% peste sarcina planificată. Aceste realizări au însuflețit pe muncitori, tehnicieni, ingineri și funcționari care, în cinstea Festivalului, și-au luat angajamente sporite: să îndeplinească planul producției globale pe întreg anul în 11 luni, productivitatea muncii să crească cu 4%, procentul de rebuturi să fie redus cu 2% față de primul trimestru, să organizeze 2 brigăzi complexe. Deasemenea va fi extinsă aplicarea metodelor stahanovistilor sovietici și ale stahanoviștilor noștri. GRIGORE FLOREA corespondent