Cotidianul, ianuarie 2000 (Anul 10, nr. 2552-2575)

2000-01-04 / nr. 2552

carne și lapte cresc cu 2096 Fondator ION RAȚIU Director DAN DIACONESCU Anul IX, numărul 2552, marț, 4 ianuarie 2000,12 pagini, două ediții. 2500 lei ______ COTIDIENE Drumurile din sud-vestul, nordul și centrul țării vor fi acoperite de polei Șeful Direcției Prefecturi din cadrul Departamentului pentru Administrație Publică Locală al Guvernului (DAPL), Gheorghe Baciu, a transmis, luni, către toate prefecturile, o atenționare în care se arată că de marți până jos se vă forma frecvent polei, în special în sud-vestul, nordul și centrul țării. în ceea ce privește problemele cu care s-au confruntat diferite județe în urma fenomenelor meteorologice de săptămâna trecută, DAPS precizează că majoritatea acestor dificultăți au fost înlăturate. în județul Călărași nu mai sunt probleme legate de energia electrică și se apreciază că, până marți dimineață, toate drumurile vor fi redate circulației. în Tulcea, mai multe drumuri dejene sunt în continuare înzăpezite; în prezent, se lucrează cu 16 echipe pentru remedierea deranjamentelor rețelelor electrice de asă tensiune din zona rurală. în Giurgiu, mai este blocat un drum județean, pe tronsonul Gara Oneștti-Toporu. Se lucrează în continuare pentru deblocare și se preciază că, până marți dimineață, acesta va fi funcțional. Peste 40 de persoane din Bihor sunt internate în spital cu hepatită . Peste 40 de persoane din județul Bihor au fost internate în ultima săptămână la Spitalul de Boli Infecțioase din Oradea, cu diagnosticul hepatită A, transmite corespondentul MEDIAFAX. Majoritatea bolnavilor sunt tineri din localitățile Voivozi, Marghita și Popești, unde au fost înregistrate, în lunile de vară, focare de infecție cu hepatita A. Directorul Spitalului de Boli Infecțioase Oradea, Sonia Drăghici, a afirmat că focarele de infecție din județ nu au fost eradicate complet pentru că nu sunt respectate normele elementare de igienă. Ea a spus că zonele în care în cursul anului trecut au existat focare ar fi trebuit dezinfectate, iar autoritățile locale ar trebui i efectuete cu strictețe salubrizarea acestora. Trei englezi au primit Ordinul Imperiului Britanic pentru servicii aduse României în ultima zi a anului trecut, la Londra a fost decernat Ordinul Imperiului Britanic persoanelor care au adus servicii deosebite manei în ultima sută de ani, în diverse domenii, de la sport lautică și servicii sociale. Printre cele câteva sute de persoane :orare se află trei care s-au remarcat prin activitatea în România: Jen Elizabeth Brown, pentru servicii aduse copiilor orfani din ipânia, Stephen Barry Gittins, ofițer de pompieri din Telford, stru dezvolatarea legăturilor cu România și Katherine Bambridge, sru servicii în domeniul sănătății. Pe listă se află persoane ale uror merite au fost trecute cu vederea până în prezent, dar care nau primit recompensa în ultima zi a anului, fie că s-au remarcat cu cei de ani în urmă sau cu ocazia pregătirilor Sărbătorii Mileniului în diverse teritorii ale Imperiului Britanic. (Emil NEACȘU) Telefonul cititorului: 637.7920/120 22. b p7\Xt(p i 1 1 în cupele europene vor participa la toamnă patru echipe românești . Ca urmare a parcursului merituos pe care Steaua l-a înregistrat în Cupa UEFA, coeficientul României în clasamentul ce dă numărul de echipe participante an de an în competițiile europene intercluburi a înregistrat o creștere semnificativă. Acest fapt are drept consecință directă acordarea a încă unui loc pentru țara noastră în ediția competițiilor fotbalistice continentale ce vor începe în toamnă. Astfel, România va participa cu o echipă în Champions League și cu trei în Cupa UEFA. Amănunte în pagina 11. O pictură de Cezanne a fost furată în noaptea de Anul Nou „Auvers-sur-Oise", o pictură a lui Cezanne relevantă pentru trecerea artistului de la perioada de tinerețe la cea de maturitate, a fost furată în noaptea de Anul Nou, dintr-un muzeu din Oxford. Holul a intrat printr-un geam al muzeului Ashmolean, care găzduiește una dintre cele mai valoroase colecții de artă din Anglia. Furtul a avut loc probabil în jurul orei 1.30, când toată lumea era pe străzi sărbătorind noul an; în muzeu se mai aflau lucrări de Picasso și Leonardo da Vinci, extrem de valoroase. Se crede că obiectivul hoțului a fost în mod specific această lucrare, în valoare de 3,2 milioane de dolari. Anul trecut, o altă lucrare de Cezanne, la rândul ei furată și recuperată, a fost vândută cu 30 de milioane de dolari. Judecătorii au scris un roman pentru acuzarea generalilor Stănculescu și Chițac pagina 7 Kovács László consideră regretabilă afirmația premierului ungar conform căreia Sfânta Coroană ungară întruchipează unitatea națiunii pagina 10 1 Ninsorile din noaptea de Revelion i-au prins pe edili la chef în sudul țării, iarna le-a pregătit o surpriză autorităților locale: a venit cu adevărat chiar în noaptea de Revelion. Surpriza a fost totală, pentru că toată lumea era la chef, inclusiv edilii localităților. Așa se face că noul an a prins multe localități izolate, fără curent electric și linii telefonice. Șoselele n-au putut fi „desțelenite" decât după două zile, traficul feroviar și-a revenit și el destul de greu. Nici Bucureștiul n-a scăpat de canonada ninsorilor și doar vremea destul de caldă de pe 1 ianuarie, când zăpada s-a topit parțial de la sine, a făcut ca paralizarea circulației să nu fie totală. Amănunte în pagina 5 Lista persoanelor înscrise la ANL pagina 6 Politic Emil Constantinescu a plecat în Israel ca să mai primească o decorație Economic Salariile de până la 917.000 lei se vor impozita cu 18% Sport Adi Ilie: „Cer scuze la toată lumea" pagina 4 pagina 5 pagina 11 La sfârșitul secolului XXI, vom păși în era interplanetară Potrivit cercetătorilor, până în 2020 omul va pune piciorul pe Marte Secolul XX a însemnat apariția unei civilizații planetare. La sfârșitul secolului următor, vom păși în era interplanetară. Este posibil, spun cercetătorii, ca prima misiune cu oameni la bord să plece spre Marte până în anul 2020. Unii specialiști cred că se va putea stabili aici o bază permanentă spre mijlocul secolului și că o colonizare mai „intensă" va avea loc la sfârșitul acestuia. Se estimează că, pe termen lung, va fi reînviată această planetă moartă. De ce a fost aleasă Marte? Pentru că „Luna este prea aridă", Mercur și Venus sunt prea calde, iar Jupiter, prea îndepărtată și fără condiții de adaptare; în plus, Marte este posibil să dețină rezerve exploatabile de apă și oxigen. Pentru moment, principala problemă a unei misiuni marțiene rămâne costul prea ridicat, fiind necesară suma exorbitantă de cel puțin 20 de miliarde de dolari americani. Arma AVRAM Aplicând Ordonanța privind limitarea plafonului de casă după principiul „uite-o, nu e“ Guvernul a provocat confuzie printre agenții economici Până la publicarea ordonanței în Monitorul Oficial plafoanele de casă și ale plăților cash nu se modifică pagina 5 1 2