Cotidianul, februarie 2000 (Anul 10, nr. 2576-2600)

2000-02-01 / nr. 2576

COTIDIENE Vedeta americană Courtney Love a făcut una cu pămânul o fotoreporteră Courtney Love s-a năpustit asupra unei fotoreportere care voia s-o fotografieze în timpul unei petreceri dată în cinstea ultimului său film. Furioasă, cântăreața a atacat-o pe soția ziaristului Kirk Honeycutt de la „Hollywood Reporter", Mira, care pretinde că a obținut autorizația de a face fotografii. Fosta nevastă a lui Kurt Cobain și-a exprimat clar dezacordul, aruncându-se asupra fotoreporterei pentru a-i smulge paratul de fotografiat și aruncând-o la pământ „din prea mult elan“. Au urmat „schimburi de nume de păsări", de care toți invitații „au putut profita", din partea cuplului - pe de o parte - și a cântăreței. Eraât pe ce să se ajungă și la un duel de pumni, Kirk Honeycutt fiind aproape gata să-i aplice unul vedetei. Mai târziu, protagoniștii păreau că au găsit o cale de înțelegere, după ce și-au explicat comportamentul, unii altora, cu calm. Courtney Love a fost la un pas de a da din nou de necazuri. Arma AVRAM Milioane de creioane pentru copiii lui Saddam Reprezentanții unei organizații neguvernamentale iordaniene, turiști că prietenii lor irakieni suferă atât de mult de pe urma sancțuunilor economice impuse de Națiunile Unite, au decis că a venit timpul să încalce embargoul în vigoare și să facă ceva pentru viitorul țării vecine. Așa se face că la frontiera iordaniano-irakiană a sosit ierit un convoi de 100 de vehicule, toate transportând creioane pentru copiii din țara lui Saddam. Cele câteva milioane de creioane au fost [donate cu mărinimie de iordanienii de rând, bucuroși că au găsit o [metodă atât de haioasă de a protesta la adresa „cruzimii" î comunității internaționale și, în același timp, de a ajuta odraslele irakienilor, care acum trebuie să lase scăldatul în Eufrat și să pună mâna să învețe. Acest elan generos a fost însă domolit de anunțul de ieri al ONU, conform căruia nu se pune problema să existe vreo interdicție privind trimiterea de creioane în Irak. 66 ^rPr Telefonul cititorului: 637.79.20/120 1 Trenuri internaționale de călători, anulate din cauza grevei feroviarilor unguri Feroviarii maghiari intră, de azi, din nou, în grevă generală. Din acest motiv, trenurile internaționale de călători care circulă în relația România-Ungaria vor fi anulate, începând cu 1 februarie, informează un comunicat al Societății Naționale de Transport Feroviar de Călători. „Trenurile vor fi anulate datorită neprimirii lor de către calea ferată ungară", precizează comunicatul. CFR Călători a decis ca o serie de trenuri internaționale care asigurau legătura cu Ungaria să își modifice traseul pe teritoriul românesc. Astfel, trenul 346/347 Dacia va circula pe relația București-Curtici și retur, trenul Ovidius 352/353 va circula pe distanța Constanța-Arad și retur, iar trenul 406/407 Corona va circula pe relația Brașov-Oradea și retur. Reluarea circulației trenurilor internaționale pe relația cu Ungaria se va face imediat după primirea, de la societatea ungară MÁV, a confirmării privind încetarea conflictului de muncă. Mihai DUȚĂ Tragic accident de circulație în apropiere de București pagina 3 Atuul de a fi ministru social-democrat într-o Europă socialistă pagina 2 Șeful Brigăzii de Intervenție Rapidă a IJP Buzău este un recidivist al bătăilor • pagina 7 Elevii și studenții nu mai beneficiază și de reducere pe calea ferată începând de astăzi, Societatea Națională de Transport Feroviar de Călători va suspenda acordarea legitimațiilor cu preț redus pentru elevi și studenți. Această decizie a fost luată ca urmare a faptului ca Ministerul Educației Naționale nu și-a achitat obligațiile către CFR, datoria față de această societate ridicându-se în prezent la 165 miliarde lei. Conform prevederilor HG nr. 309/6 mai 1996, elevii și studenții beneficiază de tarif redus cu 50% pentru transportul pe calea ferată. Contravaloarea acestor reduceri trebuie asigurată, potrivit aceleiași Hotărâri de Guvern, de către Ministerul Educației Naționale. Societatea Națională de Transport Feroviar de Călători a luat hotărârea de suspendare a acestor legitimații până când MEN își va achita datoriile. Mihai DUȚĂ Eveniment Una din cele mai spectaculoase tâlhării din București / 9 ' pagina 2 Politic Partidul Popular al lui Radu Vasile stârnește interesul 9 în viața politică pagina 2 Economic BRD și Renault lansează un nou sistem de creditare pentru achiziționarea de autoturisme Dacia pagina 6 Cultură Gabriel Liiceanu: „ Cine nu citește literatură bună crede că este într-un fel bolnav“ pagina 8 După ce au făcut ravagii în Europa Virusurile gripei au fost depistate și în România