Cotidianul, aprilie 2000 (Anul 10, nr. 2628-2652)

2000-04-01 / nr. 2628

\ 1000 din cei 15.000 de specialiști au făcut FORMa de reacție rapidă a președintelui Constantinescu Forumul pentru Știință și Reformă, recent cooptat în CDR, promite înființarea unui Centru de sondaje de opinie, a unor departamente de Resurse Umane, Imagine, Analiză și Strategie, respectiv transformarea săptămânalului „Dreptatea" în cotidian. pagina 2 „Misiune imposibilă“ in variantă dâmbovițeană TVA aplicată unităților publice și concesiile electorale făcute de Guvern înseamnă că inflația prognozată, de 27%, este utopică. Pentru atingerea acestui obiectiv, din luna mai rata medie lunară a inflației trebuie să fie mai mică de 1,5%, pagina 3 Cu o Dacie, un calculator și 4000 costume din postav kaki Guvernul a rezolvat problemele Republicii Moldova Bunurile ce vor fi predate de MApN pe baza unui proces verbal vor fi donate victimelor regimului comunist din Armată. pagina 7 / "v. ^ m. "y. ; / Iliescu și Câmpeanu - pupat „Piața Revoluției“ Oaia neagră a liberalilor a căzut la pace cu lupul fioros din 90 -JH « h;î.1 Cotidianul Fondator ION RAȚIU Director DAN DIACONESCU 21 Anul X, numărul 2628, sâmbătă 1, duminică 2 aprilie 2000,12 pagini, două ediții, 3000 lei Cine pune bomba altuia sare singur în aer Explozie la lintea Pe străzile Timișoarei, patru tineri din lumea interlopă a Aradului au căzut victime propriului atentat cu bombă Băsescu: „Stoica nu va reuși decât să penibilizeze actul de justiție“ Acesta este răspunsul PD la cererea ministrului Justiției de ridicare a imunității parlamentare a deputatului Alexandru Mera. Vicepreședintele democrat, Traian Băsescu, a constatat că divorțul politic PNL-PD s-a produs de mult. pagina 2 în scandalul firului roșu * I PDSR îi cere explicații lui Emil Constantinescu într-un comunicat remis ieri presei. PDSR acuză sustragerea de documente secrete din arhiva MAE și cere organelor abilitate să declanșeze cercetări în acest sens. Vă prezentăm textul comunicatului: „Partidul Democrației Sociale din România consideră că apărarea mecanismelor democratice și a instituțiilor statului de drept trebuie să constituie o preocupare permanentă a întregii clase politice. Informații de ultimă oră - așa cum au rezultat ele din emisiunea „Marius Tucă Show" de joi, 30 martie 2000 dovedesc implicarea directă a președintelui Emil Constantinescu în utilizarea publică a unor documente secrete sustrase din arhiva Ministerului Afacerilor Externe. Această situație, dacă ea ar fi dovedită, ar reprezenta o încălcare gravă a legislației în vigoare privind siguranța națională, protejarea secretului de stat, accesul la informația publică, arhivarea și utilizarea materialelor de arhivă. Acest fapt este cu atât mai grav cu cât persoanele implicate fac parte din cele mai înalte structuri ale aparatului de stat. Dată fiind natura faptelor incriminate, considerăm necesar ca Parchetul General să treacă de urgență la cercetarea conjuncturii în care au fost sustrase documentele, la stabilirea persoanelor care se fac vinovate de aceste fapte și a celor care au îndemnat la aceasta. Considerăm că este de datoria președintelui Emil Constantinescu să facă de urgență publice numele persoanelor, care i-au furnizat în 1996 documentele pe care le-a folosit în campania sa electorală, documente care, după cum se pare, fac parte din același pachet cu cele furnizate ziarului „Cotidianul“ privind afacerea „firului roșu". Cerem, de asemenea, Parchetului General să cerceteze condițiile în care secretarul general al CSAT, dl Constantin Degeratu, a prezentat comisiilor parlamentare documentele secrete ale acestui important organism de stat, fără aprobarea expresă a membrilor acestuia, fapt menționat public de ministrul de Externe, dl Petre Roman. Solicităm Parchetului General să cerceteze și modul în care, în 1996, în timp ce domnul Teodor Meleșcanu era ministru de Externe, a fost posibilă sustragerea acestor documente din arhiva MAE. Este datoria președintelui Emil Constantinescu să dea explicațiile necesare în legătură cu aceste fapte. Orice întârziere ar putea duce la ideea complicității domniei sale la aceste grave încălcări ale legii." Jandarmii au „curățat“ școlile bucureștene de hoți și de bătăuși De o săptămână, școlile din București dispun de pază armată și deja se poate spune că acțiunea declanșată de către Jandarmeria Română are un succes total. Profesorii, elevii și părinții elevilor i-au primit pe soldați cu cea mai mare bucurie, răsuflând, în sfârșit, ușurați, după ce timp de ani de zile școlile și liceele din Capitală s-au confruntat cu nenumărate agresiuni ale grupurilor de vagabonzi asupra elevilor și cadrelor didactice. Este pentru prima oară când autoritățile pun piciorul în prag, hotărâte să anihileze acest flagel. în ultimul timp, unitățile școlare au încercat să se protejeze pe cont propriu, angajând bodyguarzi, însă în multe cazuri experimentul a eșuat lamentabil, chiar bodyguarzii recunoscând că nu pot face față valului infracțional din ce în ce mai mare care s-a năpustit, în ultimii zece ani, asupra spațiilor de învățământ. pagina 4 Roman speră să-l convingă pe Vătășescu să candideze din nou sub semnul trandafirului Democrații speră să obțină maximum 12% din voturi, adică scorul pe care a reușit să îl scoată Anton Vătășescu în 1996. PD nu a reușit încă să găsească un candidat pentru Primăria Generală. Traian Băsescu, Nicolae Stăiculescu, Simona Marinescu, Ion Țiriac, George Nistor, actualul viceprimar al Capitalei, și Anton Vătășescu au declinat, pe rând, această ofertă. „Sindromul 3%" - procentul reușit de vicepreședintele PD Alexandru Sassu în 1998 -îi urmărește pe toți cei cărora li s-a propus să candideze sub semnul trandafirului în alegerile locale din București. Este posibil ca Anton Vătășescu - care a renunțat la postul de viceprimar al Bucureștiului la începutul anului 1998 pentru că nu a fost susținut de partid în demersurile sale - să revină asupra hotărârii sale, în acest sens se preconizează o întâlnire între Petre Roman și Anton Vătășescu. Nici la sectoare situația nu este prea rară, listele cu candidați fiind încă în curs de definitivare. pagina 2 Politic In replică la firul roșu, montat de Ion Iliescu, Emil Constantinescu lansează legătura albastră pagina 2 Investigații Doi studenți de la Universitatea 9 Politehnică Timișoara au fost prinși de Poliție cu patru arme artizanale pagina 5 Economic Campania Millennium vrea să-i convingă pe turiștii occidentali că România nu este o poveste cu cianuri și cerșetori pagina 7 Dezvăluiri România în cazul unui război informațional pagina 9 Sportino Iorgulescu nu vrea să plătească publicul pentru a veni pe stadion pagina 11 l • Muzeul Literaturii Române organizează manifestarea intitulată „Bucureștiul în cinci prieteni“ (orele 13.00, în Rotonda MLR) • Manifestări prilejuite de împlinirea a 150 de ani de la întemeierea Jandarmeriei • Președintele Emil Constantinescu va participa la ora 8.30, la ceremonia de depunere a jurământului militar de către un nou contingent de jandarmi. Ceremonia va avea loc la Comandamentul Jandarmeriei Române, Cazarma Băneasa. ••• de urmărit cu sufletul la gură •• de urmărit cu interes • nimic de așteptat TOPUL EVENIMENTELOR 1. Atentat la Timișoara 2. Câmpeanu și Iliescu au semnat un protocol politic IBA8BCA POPI LAIIA IKONANA -COOPERATIVA DE CREDIT-