Cotidianul, aprilie 2000 (Anul 10, nr. 2628-2652)

2000-04-25 / nr. 2648

marți, 25 aprilie 2000 ^ — ^ m Cotidianul 5 ____________investigații__________ ..... ■ _? Ani grei de închisoare pentru „Lotul Petrobrazi“ 12 ofițeri și subofițeri din MI, 30 de gardieni publici și 33 de civili sunt „ beneficiarii “ Tribunalul Militar teritorial București a decis: Magistrații Tribunalului Militar Teritorial București au făcut ieri publică decizia pe care au luat-o în urma judecării Dosarului.Petrobrazi" în care 12 ofițeri și subofițeri din cadrul Ministerului de Interne, 30 de gardieni publici și 33 de civili sunt acuzați că au sustras produse petroliere din rafinărie. Cei inculpați au fost judecați sub acuzațiile de furt calificat, evaziune fiscală, fals în înscrisuri sub semnătură privată, fals intelectual, uz de fals, luare de mită, primire de foloase necuvenite, favorizarea infractorului și neglijență în serviciu. Cele mai importante consemnări au fost cele ale fostului șef al Poliției Ploiești, colonelul Vasile Ionescu, condamnat la trei ani pentru trafic de influență și a lui Gheorghe Gheorghe, fostul șef al pazei civile a combinatului „Petrobrazi", condamnați la trei ani și șase luni și furt calificat. Pentru ceilalți inculpați pedepsele variază între 10 ani și șase luni închisoare, existând și inculpați condamnați doar la o amendă penală sau chiar achitați. Totalul pedepselor dictate ieri de Tribunalul Militar în acest dosar este de 120 de ani de închisoare. Gheorghe Gheorghe Conform rechizitoriului, în februarie 1998, Gheorghe Gheorghe, șeful pazei civile a Combinatului „Petrobrazi“, a fost contactat de Vasile Vasile, care l-a întrebat dacă poate să-l ajute să obțină din rafinărie, în mod constant și în cantități mari, reziduuri petroliere, astfel de produse având mare căutare pentru că erau ieftine și aveau aceleași calități ca și păcura, comercializarea lor fiind foarte rentabilă. Gheorghe a spus că poate rezolva, chiar și oficial, dacă i se va da o comandă din partea unei societăți comerciale. Cunoscând faptul că soția nașului său, pit. maj. (r) Florica Chivu era patroana unei firme comerciale, Vasile a afirmat că va rezolva „comanda". Ulterior, discutând despre afacere, Vasile și nașii săi au căzut de acord și au întocmit documentele necesare pentru achiziționarea a 20 de tone de reziduuri petroliere. Totodată, Gheorghe le-a spus celor trei că vor avea sprijinul col. (r) Vasile Ionescu, dacă va fi nevoie, pentru obținerea aprobărilor necesare în vederea ridicării reziduurilor petroliere. Ionescu, șef al Biroului Polițic al Paltformei Industriale Brazi, fost comandant al Poliției Ploiești, era cunoscut drept o persoană influentă. Cu vidania Rechizitoriul arată că, după obținerea aprobărilor necesare, cei patru au luat hotărârea de a nu ridica din rafinărie reziduuri petroliere, ci un produs superior numit sloops. Pentru această operațiune, deoarece la fața locului nu exista o rampă de încărcare, inculpații au adus o vidanță (pentru absorbirea combustibilului). Astfel, din Rafinăria „Petrobazi" au fost sustrași aproximativ 311 mii de litri de sloops, în valoare de aproximativ jumătate de miliard de lei. Gheorghe și Ionescu au primit pentru ajutorul dat 160 de milioane de lei, bani pe care i-au împărțit. Pentru fiecarea vidantă încărcată, angajații rafinăriei primeau câte 3-4 milioane de lei. Cele 41 de transporturi cu sloops, sustrase din rafinărie, nu au fost controlate de către gardienii publici, deși aveau acaestă obligație. Gardienii sunt judecați pentru neglijență în serviciu. Potrivit procurorilor, Gheorghe Gheorghe a ajuns în funcția pe care o deținea cu ajutorul col. (r) Vasile Ionescu, care, deși cunoștea că acesta este recidivist, a scos din dosarul viitorului șef de pază fișa din care rezulta că acesta are antecedente penale. Verificările efectuate de anchetatori au mai scos în evidență că printre „prietenii" ofițerului de poliție se mai numărau Marinică Eugen și fiul acestuia, Marian, care, până în iunie 1997, au scos din „Petrobrazi", din instalația de cracare catalictică mari cantități de benzină. De la cei doi, Ionescu a primit, în perioada 1995-1997, peste 400 de litri de benzină. Butoaie de 200 de litri în rechizitoriu, se mai arată că, în 26 februarie 1995, Gheorghe Tronaru, Ștefan Budeanu și Forin Radu, angajați ai Rafinăriei „Petrobrazi", au fost surprinși în timp ce furau din rafinărie cinci butoaie cu benzină a câte 200 de litri. Prinși în flagrant, în urma unei operațiuni conduse de mr. Gheorghe Iliescu și maiorul Liviu Coman a întocmit un raport în care cei trei deveneau martori și urma să se spună că „făptașii" au reușit să fugă. Rechizitoriul mai arată că întrun alt caz, în aprilie 2000, Nicolae Tudor Papucică, a fost prins în timp ce sustrăgea din „Petrobrazi"'patru butoaie cu 600 de litri benzină. Ajutat de Marinică Eugen, inculpatul a luat legătura cu Iliescu care le-a permis celor doi să schimbe butoaiele astfel încât să se spună că acestea erau pline cu reziduuri petroliere extrase dintro comună învecinată. Butoaiele cu benzină au rămas în curtea Poliției, fiind apoi luate de către mr. Gheorghe Iliescu. Procurorii au mai stabilit că importante cantități de benzină au fost furate și cu ajutorul unor jandarmi care, pentru a „închide ochii", cereau în schimb, să li se dea combustibil atunci când aveau nevoie. Astfel, jandarmii lăsau canistrele, goale, lângă un morman de fier vechi de lângă rafinărie și le ridicau după câteva ore, pline. Decizia Tribunalului Militar poate fi atacată cu apel la Curtea Militară de Apel în termen de 10 zile de la pronunțare. Aurelian MIHAI Astăzi, se semnează contractul IAR-99 - Armata Română în această dimineață, va avea loc la sediul Ministerului Apărării Naționale, ceremonia semnării contractului-cadru privind achiziționarea de către Forțele Aeriene a 24 de avioane de tipul IAR-99 Șoim, realizate la Uzina Avioane Craiova 54. Contractul-cadru prevede livrarea a șase aparate în primul an, precum și posibilitatea reînnoirii anuale a contractului Ceremonia se va desfășura în prezența miniștrilor Apărării Naționale și Industriei și Comerțului, Sorin Frunzăverde și Radu Berceanu. Deși descinderile polițiștilor în comunele ilfovene în care locuiesc țigani cu preponderență lăsau impresia că măcar pentru o vreme ne putem aștepta la liniște, iată cum concetățenii noștri rromi ne contrazic. O persoană a fost ucisă și o alta rănită grav prin împușcare în timpul unor conflicte între clanurile țigănești din Ilfov. Mai exact, în noaptea de duminică spre luni, familia Zeicărenilor a trecut la atac asupra lui Gigi Tudor și a găștii sale. Toți aceștia sunt locuitori ai Satului Pitească, din comuna Găneasa, din Ilfov. Zeicărenii, înarmați cu furci, topoare, coase și ce au mai găsit prin curte, au ieșit cu mic, cu mare să-și apere familia. Se pare că este vorba despre o răpire, și asta peste faptul că, cu vreme în urmă, un alt membru al familiei a fost ucis de cei din neamul Reblea. Cert este că în miez de noapte, cel puțin zece persoane, dintre care au fost identificați Marian, Tudor, Constantin, toți Zeicăreanu, Viorel și Ion Ioniță, au intrat peste Gigi Tudor în casă. Acesta, și-a chemat și el neamurile, astfel că în scurtă vreme, peste douăzeci de persoane își învârteau furcile și lopețile pe deasupra capului în curtea lui Gigi. La un moment dat, de undeva a apărut o pușcă cu alice și cel puțin unul dintre combatanți a fost împușcat. Mihai Răducanu a ajuns la Spitalul Pantelimon într-o stare gravă. La rândul lui, Ion Nicolae a ajuns și el la spital, dar atins de* furia unor ciomege, în acest punct tensionat al conflictului a fost alertată Poliția Ilfov. Numai că, la sosirea polițiștilor cei mai mulți dintre atacatori, dar și dintre cei atacațti dispăruseră. Polițiștii au demarat cercetările imediat pentru a stabili cu precizie cauzele care au condus la incidentele din Găneasa. Deznodământul evenimentelor din Pitească s-a înregistrat ieri după-amiază, când toată lumea răsufla ușurată că nu au fost pierderi de vieți omenești în timpul atacului. într-o pădure de lângă Găneasa a fost găsit un cadavru. Persoana decedată nu fusese identificată până la ora închiderii ediției, însă anchetatorii erau convinși că moartea acestei persoane este strâns legată de luptele ce s-au dat cu o noapte în urmă. Cadavrul prezenta două plăgi împușcate în zona capului și a pieptului. Gabriel DOGARU Crimă în lumea țigănească din Ilfov Un bărbat a fost ucis și un altul rănit cu alice în timpul unor conflicte între țiganii din Găneasa Contrabandă cu textile în perioada 21-24 aprilie 2000, lucrătorii vamali de la Biroul vamal Borș au confiscat mărfuri în valoare de cca. 7 miliarde lei. Astfel, în data de 19 aprilie 2000, s-a prezentat pe sensul de intrare în țară automarfarul cu nr. de înmatriculare SDY3298 /SER4367 aparținând firmei transportatoare P.W.S. WIMAKSE SC, cu sediul în Polonia, condus de Krusnynsk Andrzej, cetățean polonez. Din documentele însoțitoare ale transportului a reieșit că automarfarul a fost încărcat în Plamburg la data de 24 aprilie 2000 cu 362 colete conținând articole de îmbrăcăminte și genți din material sintetic. Transportul provenea de la firma exportatoare Frand Youth Trading Tourism, cu sediul în Hong Kong, provincia Vietnam, pentru firma importatoare SC HAHU Impex'63 SRL, din București, întrucât între greutatea mărfii trecute în carnetul TIR și cea trecută în factură au fost constate diferențe, constatând după descărcarea și numărarea acestora că pe lângă mărfurile enumerate în documentele însoțitoare se găsesc în plus 53.200 pijamale pentru bărbați, 4000 pijamale femei, 6000 pijamale copii, 4830 bluze femei etc., marfa nedeclarată în valoare totală de circa 4.600.000.000 de lei. în data de 22 aprilie 2000, la biroul vamal Borș s-a prezentat la intrarea în țară, automarfarul cu nr. de înmatriculare C1 09 NLU/C1 80 F6O aparținând firmei transportatoare SC International Trio Trans SRL, cu sediul în Turda, condus de șoferul Hrist Marcel Liviu, cetățean român. Din documentele prezentate la control reiese că automarfarul a fost încărcat la Hamburg la data de 19 aprilie 2000, cu 225 de colete, conținând articole de îmbrăcăminte. Exportatorul este tot firma Youth Trading Tourism Company, mărfurile fiind pentru firma importatoare Cati Comimpex 2000 SRL, din București. După ce lucrătorii vamali au deschis și au descărcat containerul au descoperit că, pe lângă cantitățile de marfă declarate în documentele însoțitoare, mai erau: 61.760 tricouri, 10.200 perechi papuci, 2590 pijamale, marfă nedeclarată, în valoare de circa 2.700.000.000 lei. Deoarece prin faptele săvârșite s-au încălcat dispozițiile art. 185 din Legea 141/1997, privind Codul Vamal al României, precum și art. 386, lit. k, din Regulamentul de aplicare a Codului Vamal al României, bunurile au fost reținute în vederea confiscării de Biroul vamal Borș. Culmea naționalismului Un BMW s-a făcut praf după ciocnirea cu o Dacie a PRM Ieri noapte, una dintre mașinile Partidului România Mare a fost lovită în plin de un BMW înmatriculat în județul Argeș. Accidentul s-a petrecut în jurul orei 1,30, la intersecția dintre Splaiul Independenței și Calea Știrbei Vodă, și s-a soldat cu rănirea a două persoane. Interesant este că, deși mașina PRM implicată în accident este o Dacie, cele două persoane rănite se aflau în autoturismul de fabricație germană. Altfel spus, bătrâna Dacie a rezistat cu stoicism în fața BMW-ului. Potrivit primelor cercetări, Claudia Stănculescu rula nebunește cu BMW-ul, cu numărul AG 67 LIV, pe Splaiul Independenței dinspre Piața Operei către Podul Cotroceni.. Când a ajuns la intersecția sus-amintită nu a acordat prioritate și, așa cum spuneam, a intrat în plin în Dacia cu numărul 17 PRM, condusă regulamentar de Mihai Păiuș. în urma impactului, piteșteanca și soțul acesteia, Liviu Stănculescu, au suferit leziuni suficient de serioase pentru a primi îngrijiri medicale la Spitalul Municipal Aurelian MIHAI Doi libanezi urmăriți de Poliție pentru evaziune Poliția a început urmărirea penală împotriva cetățenilor libanezi Yelia Abdallah, 40 ani, și Youssef Najib, 27 ani, pentru comiterea infracțiunilor de evaziune fiscală și fals intelectual. Cei doi, în calitate de administratori și asociați la: SC „R.MARCILIA IMPEX“ SRL București, în perioada februarie-decembrie 1999, au întocmit în fals, în numele a patru firme-fantomă, facturi și chitanțe fiscale, sustrăgându-se de la plata TVA datorată bugetului de stat, în valoare de 1.172.112.155 lei. Autorii sunt cercetați în stare de libertate, dosarul fiind înaintat Direcției Cercetări Penale. Basarabean, traficant de droguri Un, cetățean din Republica Moldova a fost arestat sub acuzația de trafic de stupefiante, Parchetul Tribunalului Constanța emițând, sâmbătă, pe numele acestuia un mandat de arestare preventivă pentru 30 de zile. Pascalu Eduard Vladimirovici (26 de ani), fără ocupație, care locuiește fără forme legale în municipiul Constanța, a fost reținut, vineri după-amiază, de către polițiștii de la Transporturi, după ce a fost prins în flagrant, în Complexul Cireșica, în timp ce încerca să vândă 300 de grame de marijuana pentru 300 de dolari. Polițiștii Serviciului de Crimă Organizată din cadrul Inspectoratului de Poliție pentru Transporturi Constanța, care instrumentează cazul, au precizat că tânărul ținea drogurile într-o pungă ascunsă într-o cutie de telefon mobil. Lizeta HARALAMBIE Delapidare Ofițeri din Serviciul Poliției Economico-Financiare au început urmărirea penală împotriva numiților Stoica Gheorghe, 56 de ani, domiciliat în str. Lt. Victor Manu nr. 25, sectorul 2, Grigoriu Maria Viorica, 45 de ani, din Calea Giulești nr. 48, sectorul 6 și Dincă Ștefan, 54 de ani, domiciliat în Bruxelles nr. 2, sectorul 1, pentru săvârșirea infracțiunilor de folosirea creditului societății cu rea-credință, în scop contrar intereselor acesteia, fals în înscrisuri sub semnătură privată și uz de fals. în perioada mai 1998-iulie 1999, numiții, în calitate de acționari și membri ai Consiliului de miliarde de Administrație al SDC GHECET INTERNATIONAL SA, cu sediul în str. Lt. Victor Manu nr. 25, sectorul 2, au dispus de bunurile și creditul societății cu încălcarea prevederilor legale prin transferarea unor sume de bani în contul altor firme, fără aprobarea Consiliului de Administrație și încheierea unor contracte de comodat și vânzare-cumpărare semnate în fals de Grigoriu Maria Viorica. De asemenea, numitul Dincă Ștefan a ridicat în nume propriu și în numele altor persoane străine diferite sume de bani sub formă de dividende încasate înainte de încheierea anului financiar-contabil.