Cotidianul, aprilie 2000 (Anul 10, nr. 2628-2652)

2000-04-25 / nr. 2648

10 Cotidianul actualitatea sportivă Ion Moldovan așteaptă încă prima victorie de la o selecționată condusă de el Românii și portughezii se duelează cu rezervele Partida se va disputa pe arena „Estadio de Canelas“, cu începere de la ora 1730 Fotbaliștii selecționați de Ion Moldovan pentru partida amicală împotriva reprezentativei B a Portugaliei, care se va desfășura astăzi, cu începere de la ora 17.30 (15.30 ora Portugaliei), erau fericiți că vor scăpa măcar pentru câteva zile de capriciile vremii de la noi. Așteptările le-au fost însă înșelate, vremea ploioasă făcându-i să se bucure prea puțin de această deplasare, pentru unii dintre ei în premieră. Delegația condusă de secretarul general al Ligii Profesioniste de Fotbal, Valentin Alexandru, s-a cazat la hotelul Novotel, dintr-o suburbie a orașului Porto. Programul zilei de ieri a fost unul lejer, fotbaliștii antrenați de Moldovan având un singur antrenament după-amiaza, la ora disputării partidei, în rest, imediat după micul dejun, ca de obicei, fotbaliștii s-au grăbit să ia cu asalt magazinele din apropiere pentru a se întoarce cu cadouri de Paști pentru cei dragi de acasă, în ceea ce privește lotul de jucători, Tibor Selymes a renunțat definitiv să mai facă deplasarea, preferând să rămână la echipa sa de club, în timp ce „spaniolul" Cătălin Munteanu nu ajunsese nici el până ieri la ora prânzului. Singura lor supărare era în ceea ce privește reîntoarcerea acasă, delegația urmând să ajungă în țară, după calculele făcute, la nu mai puțin de 15 ore de la plecarea din Portugalia (cu o staționare de 6 ore la Zurich). Viorel DOBRAN Cernat vrea să-l convingă pe Dinu că ar merita un loc de titular în trupa „câinilor roșii" Seniorii lui lenei au decolat spre Constanța în ceea ce privește lotul antrenat de Emeric Jenei, acesta a părăsit ieri Bucureștiul, decolând în jurul orei 17.00 cu o cursă charter spre Constanța, unde mâine, cu începere de la ora 19.00, România va întâlni selecționata Ciprului. De dimineață, 11 jucători (Nanu, Lobonț, Chivu, Mutu, Dorinei Munteanu, Ganea, Moldovan, Ciobotariu, Roșu, Linear, Hâldan) conduși de lenei s-au antrenat pe terenul 5 din Ghencea. De asemenea, au fost prezenți și „turcii“ Gică Hagi și Gică Popescu,însă aceștia au efectuat doar un antrenament de recuperare, deoarece au evoluat duminică seară la Galatasaray. Hagi a marcat chiar primul gol al formației sale în partida terminată la egalitate (2-2) cu Denzilispor. Contra și Stelea erau așteptați să facă joncțiunea cu lotul la aeroport, în timp ce Filipescu era așteptat direct la Constanța. Stelistul Carabaș, constănțean de origine, convocat în locul accidentatului Ovidiu Sabău, a primit dispensă din partea lui Ienei să se prezinte direct la Constanța; în sfârșit, Dan Petrescu era așteptat abia azi la lot, deoarece luni seară a avut un important meci de disputat cu Chelsea în Premier League, împotriva Manchesterului, în care a marcat și golul egalizator (1-1). (V. D.) Vieru nu știe ce gimnaste vor participa la CE Lotul care va pleca la Paris va fi stabilit in ședința Biroului Federal de pe 4 mai Președintele Federației Române de Gimnastică, Nicolae Vieru, a dezmințit faptul că au fost deja stabilite sportivele care vor participa la Campionatele Europene de la Paris. Această hotărâre se va lua în cadrul Biroului Federal care se va întruni pe 4 mai, fiind posibil chiar ca și Claudia Presecan să facă deplasarea la Paris. Astfel, gimnastele care ne vor reprezenta la CE se vor pregăti în continuare la Deva, până în ziua în care se va pleca spre Franța, în schimb, sportivii din lotul masculin mai au în program și o dispută cu gimnaștii din reprezentativa Franței, concursul în care se vor întrece cele două echipe fiind prevăzut a avea loc tot la Ploiești, orașul care a găzduit și Internaționalele României. (Ana Maria FLORIAN) Maria Olaru, una dintre prezențele certe în lotul pontm „europene“ Moldovenii, mai tari decât noi Intr-un meci amical, disputat pe stadionul „Național“ din Chișinău, selecționata de fotbal under-16 a Republicii Moldova a câștigat cu scorul de 1-0 (0-0) în fața reprezentativei similare a României. Unicul gol a fost marcat de Șoimii, în minutul 56, întâlnirea dintre cele două echipe naționale face parte din cadrul turneului internațional organizat cu ocazia împlinirii unui deceniu de la fondarea Federației de Fotbal din Republica Moldova; într-o altă partidă, Ucraina a învins net, cu 3-0 (1-0) reprezentativa Rusiei, golurile fiind marcate de Gorbkov, Luciuk, Bondarenko. Următorul meci al echipei noastre se va disputa astăzi, începând cu ora 15.00 pe stadionul din localitatea Speia, împotriva echipei Ucrainei. Naționala țării gazdă va întâlni de la aceeași oră, dar pe Stadionul Zimbrul Chișinău, echipa Rusiei. Ionel DRĂGUȘIN MTS întârzie mutarea FRA în noul său sediu Deși conducerea FR de Atletism preconiza că se va muta la începutul acestei luni în noul sediu de la Stadionul Tineretului, această schimbare de domiciliu va trebui să mai fie puțin întârziată.. MTS nu și-a putut onora deocamdată promisiunea făcută, aceea de a acorda FRA sub formă de împrumut, aproximativ 600.000 $, Ilanda Balaș Sotter luându-și angajamentul că va înapoia acești bani, suma respectivă fiind necesară pentru achiziționarea mobilierului. în altă ordine de idei, pe 27 aprilie urmează să revină în țară lotul de aruncători, aflat la pregătire în Ungaria; în rest, singurele sportive care se antrenează în străinătate sunt Ionela Târlea și Monica lagăr Dinescu, aflate în Tunisia, și Gabi Szabó (Africa de Sud). Până în acest moment, nu mai puțin de 43 de sportivi au îndeplinit baremul pentru JO, dar FRA va trimite la Sydney doar 25 de atleți, cu precizarea că numărul acestora ar putea să crească în cazul unor rezultate notabile în lunile următoare. Ana Maria FLORIAN Tehnicienii din handbal se revoltă împotriva arbitrajelor Sebastian Dobeanu: „în campionatele noastre, rezultatul este hotărât de alții“ Declarațiile acuzatoare la adresa arbitrilor din handbalul românesc continuă. După cele afirmate de Dinu Cojocaru, antrenorul formației feminine Universitatea Ursus Cluj, Sebastian Dobeanu, tehnicianul echipei craiovene „U“ Petrolul, trage din nou semnalul de alarmă. Cum caracterizați arbitrajele din campionatele naționale de handbal? în acest moment există arbitraje părtinitoare, influențate financiar. Pot spune că unele dintre jocuri sunt făcute și câștigate de arbitri. Dacă dai banul, ești condus corect. De altfel, de acest lucru s-a mai plâns și Gheorghe Tadici și Dinu Cojocaru. Mai există însă și alții în această situație, în condițiile în care Universitatea are un lot solid, cum puteți explica poziția din clasament a echipei? Când jucătorii simt pe pielea lor că sunt „făcuți', dispare motivația.. Cine ar mai putea fi concentrat când constată că joacă degeaba, rezultatul fiind hotărât de alții. în aceste condiții, satisfacția muncii dispare, iar noi rămânem cu nervii și suspendările. Vreau să mai adaug faptul că încă din ianuarie, pe baza celor auzite de la diverși oameni implicați în handbal, am tras concluzia că echipa se va afla pe țintarul retrogradării, chiar dacă situația bună de atunci din clasament m-a făcut inițial să cred că este vorba doar despre simple zvonuri. Acum tind să-mi schimb părerea. Există și alte interese în ceea ce privește Craiova? Poate, dar nu sunt sigur. Cei care „fac“ jocurile se gândesc că odată picată, echipa se va destrăma și automat prețurile unor jucători ar putea scade. Avem patru handbalisti la loturile naționale (Dumitrescu și Șoancă, la seniori, Pavel și Coadă la tineret) și n-ar fi exclus ca aceștia să fie doriți de alte echipe. Dar oricare ar fi stuația, echipa nu se va desființa. A scăpat federația de sub control situația din handbalul românesc? Nu pot spune acest lucru. Totuși, ar fi fost bine să se păstreze vechea formulă în care la jocuri erau delegați în mod obligatoriu și observatori federali. în acest moment, chiar dacă ai dreptate și ți se recunoaște acest fapt, nu te ajută cu nimic, pentru că nu există alt act oficial referitor la partide decât raportul arbitrilor. Cristi STĂNCESCU Licoe ar putea fi înlocuit de Gheorghe Cristian Căderea în linie dreaptă a formației FC Argeș în actualul sezon, care, din candidată la Cupa UEFA mai are puține șanse de a obține măcar ultimul loc pe podiumul campionatului, i-a pus pe gânduri pe principalii acționari ai clubului din Trivale. Astfel, la Adunarea Generală din vară se anunță schimbări majore în structurile clubului piteștean.. Dintre acestea, se pare că actualul președinte executiv, Gabriel Sicoe, căruia i se termină mandatul, nu va mai candida pentru această funcție, el urmând să fie înlocuit, după toate probabilitățile, cu fostul portar piteștean Gheorghe Cristian, acesta urmând să aibă cartierul general mai mult la București decât la Pitești. De asemenea, conform unui proiect propus adoptării mai demult de conducerea clubului Dinamo, divizionara B Dacia va deveni cu adevărat echipa-satelit a FC Argeșului, aceasta urmând să fie o pepinieră pentru formația reprezentativă a orașului. Dacia va fi antrenată de fostul internațional Bărbulescu și de Mihai Ianovschi, un descoperitor înnăscut de talente. Situația nu va rămâne neschimbată nici în ceea ce privește conducerea tehnică a FC Argeșului, posibilitatea aducerii lui Ion Marin în Trivale rămânând în picioare, cu condiția ca Dinamo să nu aibă un parcurs prea lung în Liga Campionilor. De asemenea, mai mult ca sigur se va renunța la un număr masiv de jucători, printre aceștia aflându-se cu siguranță portarul Florin Tene, „băgat pe gât" de Florin Halagian, fostul antrenor al piteștenilor. Viorel DOBRAN BARFI Mugurel Popovici va fi pus pe liber de Rapid Ofițerul de presă al Clubului UFC Rapid, Mugur Popovici, se pare că nu va mai mânca multe sticksuri pe la conferințele de presă ale formației din Giulești, pe motiv că din vară va fi trecut pe lista de transferări. Angajat cu o normă de trei ore pe zi, colaborator, Mugurel, un obișnuit mai degrabă al extrafotbalului decât al sportului-rege, nu a convins conducerea Rapidului că merită să rămână în funcție, așa că va trebui să găsească alți fraieri dispuși să-l plătească pentru inactivitate. Corpodean are pile Arbitrul Sorin Corpodean a avut una dintre cele mai proaste prestații din carieră la partida dintre FC Argeș și Ceahlăul, el fiind autorul moral al punctului câștigat de nemțeni în Trivale. Reacția imediată a conducerii piteștene a fost întocmirea unui memoriu către domisiile de specialitate ale FRF, care să-i mai taie pe viitor pofta de a arbitra după cum dictează unii și alți de pe margine. Cum însă Corpodean se află pe lista FIFA și este unul dintre arbitri care are mari șanse să ne reprezinte pe viitor la marile competiții internaționale, au urmat telefoanele de sprijin (unele mai blânde, altele mai puțin) și se pare că piteștenii se vor face că plouă. ^ Textele din această rubrică vor fi considerate pamflete ^ t Cotidianul—"” vă oferă șansa de a vedea pe viu meciurile echipei naționale de fotbal a României, la Euro 2000 Ce aveți de făcut? »» » Akk Abonați-vă la ziarul ziarul II M I g II „Cotidianul“ pe o perioadă a A II. II de cel puțin trei luni și II ^ | WW sunteți înscriși automat la tragerea la sorți care va k k Akk avea loc pe data de 30 AI fi I IA aprilie 2000 la sediul nostru. « II II O Plicurile cu copia după |f |f | Ș0 distanța remisă oficiul poștal vor fi expediate pe . .. ^ * . adresa: Ziarul Cotidianul, £ II B fl I Calea Plevnei 114, sector 6 II II JT II f cu mențiunea „pentru La M IV II * departamentul Sport“. ^ Tel: 01-330.56.42 i marți, 25 aprilie 2000 FOTBAL!ADA - PAMFLET Dl GEORGE STANCA CLUBULUI FC DINAMO, CU STIMĂ «Pentru că depășește orice imaginație și nu are nimic comun cu realitatea (scl.ns asupra cacofoniei), articolul intitulat Cornel Dinu — Bordeleru' (pardon Cordel, nu Cornel!),a apărut marți 18 aprilie 2000, în numărul 2642 al ziarului pe care-l conduceți, sub semnătura domnului George Stanca, lezează imaginea și aduce prejudicii cotidianului dvs. (cîtă grijăt-d.n.) iar limbajul suburban al autorului nu face cinste unui ziar respectat în România cum este Cotidianul Antet, Fotbal Club Dinamo București. Reproduc cu uimire, consternare și compasiune adresa tupeistă a celor ce au redactat-o, în numele lui FC Dinamo București și au trimis-o directorului ziarului nostru. Uimire, pentru că la pamfletul, (iar nu articolul 111) publicat în contra lui Dinu, trebuia să răspundă el, nu instituția onorabilă care e FC Dinamo, (trecînd fie și peste cacofonia cu...realitatea din text). Numai că el, dinul, este un laș care preferă să lovească mereu, ori pe la spate, ori cu mâna altora. Consternare, fiindcă, așa cum spuneam vizavi de conținutul tupeist al textului, se cam uita că «suburbanul» în cauză este Cornel Dinu, cel care a provocat cu bună știință acest caz — ce depășește orice imaginație, nu? — prin obrăznicia lui, numind handicapați miile de oameni care se bucurau de o victorie sportivă (cam umilitoare pentru adversar, e drept), plus o echipă de fotbal. Compasiunea mi vine apoi de la faptul că la un gest reprobabil făcut de Dinu, Clubul de Fotbal, în loc să prezinte scuze în locul dinului, face cu degetul ziarului „Cotidianul" că m-a publicat. Lăsînd la o parte faptul că aceia ce au redactat protestul de mai sus nu prea cunosc , specia literară numită pamflet. Compasiunea mea vine, deci, din faptul că un club întreg de oameni respectabili și serioși, cu grade, cu funcții politice, militare de stat, cum sunt generalul Berechet, respectabilul om de afaceri Nicolae Badea, secretarul general al Guvernului Radu Stroe, fostul ministru Dan Matei Agathon, ba chiar doamna Simona Marinescu (care zicea deunăzi «îl stimez pe Dinu, un tip cult și rafinat», ce mai ziceți, doamnă, acum?), se aservesc dinului. Ei, prin adresa de mai sus, sar să-l apere în loc să se dezică de gestul său: în fine, băieți, autori ai replicii de mai sus, chiar dacă am închinat cinului vorbe din patrimoniul de aur al handicapaților, mă citez cu plăcere: potaie jegoasă, maidanez auroacic, cap pătat pătrat imbecilomilițienesc, țucal cu venin, rahat handicapat — vă sfătuiesc, ca până la apariția operelor complete de Cornel Dinu, să citiți cîteva dintre cărțile mele. Veți observa că știu a scrie și altfel, nu suburban, ci chiar liric. Treceți, deci, și prin, scuzați expresia trivială —... bibliotecă. Vă salut, cu...respect. Conform cu...realitatea. mm&m&mK sportive Rednic, din nou în Belgia Jucătorul Rapidului, Mircea Rednic, a fost din nou învoit de Mircea Lucescu, pentru a face o scurtă vizită în Belgia.. Rednic are mari șanse să nu mai joace la Rapid, acesta fiind interesat să se întoarcă în campionatul belgian. Astfel, Sabău urma să facă ieri un nou control medical, din cauza unei accidentări. (Ana Maria FLORIAN) Otília Bădescu s-a accidentat Una dintre componentele de bază ale echipei naționale de tenis de masă a României, Otilia Bădescu, va fi supusă unei intervenții chirurgicale în urma accidentării suferite în timpul Campionatelor Europene care se desfășoară în aceste zile la Bremen (Germania). Din această cauză Otilia Bădescu, în vârstă de 29 de ani, a lipsit în meciurile pierdute de echipa noastră în fața Germaniei și a Rusiei, ambele cu 1 -4, în urma cărora Naționala României a ocupat locul al cincilea în clasamentul final al Grupei A. (Ionel DRĂGUȘIN) Covaluu-a trecut de sferturi la Sofia Sabrerul român Mihai Covaliu a fost învins în sferturile de finală ale turneului „Spada lui Asparuk", găzduit de capitala Bulgariei, în fața sportivului maghiar Zsolt NemsCik, cu scorul de 15-12. Turneul de la Sofia face parte din circuitul turneelor de Cupă Mondială de sabie. (Ionel DRĂGUȘIN) Rapid era un pas de finala lui City Cup în prima manșă a semifinalelor „City Cup" la handbal feminin, Rapid a făcut un pas uriaș pentru calificarea în finala competiției după victoria de la Osijek, în fața echipei locale ZRK, cu scorul de 28-19 (15-8). Punctele echipei antrenate de Vasile Mărgulescu și Constantin Popescu au fost înscrise de Alina Dobrin (9 goluri), Monica Iacob, Cristina Mihai (câte șase), Elena Iorgu (5) și Nicoleta Gâscă (1). Meciul retur va avea loc la sfârșitul acestei săptămâni, în sala Giulești. (Ionel DRĂGUȘIN) Duru și-a lovit masina 1 > Albanezul Albert Duro nu a suportat prea ușor înfrângerea suferită de colegii săi de la Steaua în partida cu veșnica rivală Dinamo. Supărat nevoie mare, la ieșirea din incinta Stadionului Ghencea, Duro nu s-a asigurat suficient,așa încât a intrat în coliziune cu un alt automobil. Din fericire, incidentul a rămas fără urmări, singurul necaz fiind că va trebui să scoată ceva bani din buzunar pentru reparații. (Viorel DOBRAN) ÖlflTWSSIBH ^ W LINIE DE AUTOCAR INTERNAȚIONALA flit« servicii: rftțjjjinchirieri autocare pentru grupuri; f.EQMgNNd asigurări medicale si cârti verzi UEIțmiMPisericii turistice FRflNTfl,ITflufl,AUsTRIA, SUEDIA UNGMUGM BKtlR1STIttl:OI/î2!«K,Ol;t2(beS5,OI;25#1988,OM/î09883 SIBIU telminu,BBSS, IMN, 215855,216855,231113. e-mailî atlas8ib#v«r € fiaif› PItpiw de g cykitwh! V