Curentul, septembrie 1942 (Anul 15, nr. 5224-5253)

1942-09-22 / nr. 5245

Cele mai nori şliri din lume Anglia a pierdut un numâr considerabil de distrugătoare AMSTERDAM, 20. (Rador.) — Corespondentul agenţiei D. N. B. transmite: Serviciul de Informaţiuni Britanic anunţă că primul lord al Amiralităţii Alexander a recunoscut Duminică, într’o cuvântare rostită la Shefield, că Anglia,a pierdut un număr considerabil de distrugătoare“. După ce a afirmat că aceste disBUENOS AIRES, 20. (Rador).— Corespndentul agenţiei DNR transmite : însemnătatea actualei lupte mondiale este subliniată de fostul subsecretar de stat Diego Molinari, profesor de istorie, în revista săptămânală AHORA. După prăbuşirea societăţii naţiunilor, scrie Molinar, două mari grupuri au început lupta pentru prefacerea lumii: anglo-saxonii şi puterile Axei După declaraţiile d-lui Roosevelt, aliaţii voiau să aducă „domnia lui Christos“ pe pământ şi anume pe baza regimului capitalist, cu alte cuvinte, pe baza exploatării BERLIN 20 (Rador). — Corespondentul agenţiei ŞTEFANI transmite: Discursul asupra temei „Ce se va întâmpla în Europa după victoria aliaţilor“, rostit, la Londra de sir SamuelHoare, ambasadorul Marei Britanii la Madrid continuă a fi comentat de cercurile politice şi de presa germană. Se arată că sir Samuel Hoare a ROMA, 20. (Rador). — Comunicatul Nr. 846 al cartierului general al forţelor armate italiene anunţă : Detaşamente aeriene italiene şi germane, operând în valuri succesive înapoia frontului din Egipt, au atacat şi eri, cu rezultate vizibile, concentrări inamice de automobile. Un avion britanic a fost doborît de artileria antiaeriană a uneia din diviziile noastre. O formaţiune Italiană de avioane de bombardament a aprins mari inLA LINEA 20 (Rador). — Corespondentul Agenţiei DNR transmite : Se anunţă din Gibraltar că acolo se lucrează în cea mai mare grabă la repararea fortificaţiilor ce au suferit stricăciuni în urma ultimelor atacuri date de forţele italiene. BERLIN, 20. (Rador). — Cu privire la nimicirea anunţată prin comunicatul oficial german a unui important convoi anglo-american în apele Oceanului îngheţat, înaltul Comandament al forţelor armate germane comunică următoarele amănunte: Convoiul inamic ce a fost nimicit în cursul unui atac neîntrerupt care a durat şase zile, atac de avioanele de luptă şi submarinele germane era cel mai mare convoi care a încercat până acum să forţeze trecerea spre un port bolşevic. Şi de data aceasta convoiul naviga direct dealungul limitei bancurilor de ghiaţă de la Sud de Spitzberg. Unităţile de protecţie se eşalonau pe o mare distanţă dealungul convoiului. Cu toată importanta protecţie, avioanele de luptă germane au forţat neîncetat cercul defensiv, în cursul zilelor de 13 până la 17 Septembrie. Una din cele mai rodnice zile în succese a fost cea de 13 Septembrie. Cu toată deasa perdea de ceaţă ce începea a se lăsa, avioanele de luptă germane au rămas în aer toată ziua pe urmele inamicului, scufundând din zori şi până la căderea nopţii nouă vase de comerţ cu un total de 61 000 tone. In zadar vasele de război inamice cari navigau în zig-zag încercau să formeze cercuri multiple în jurul vaselor de transport grav ameninţate şi cu toată intervenţia aparatelor de vânătoare inamice, inamicul n’a reuşit a îndepărta avioanele de lupta germane de la obectivele lor. Două avioane britanice, grav atinse, de tirul avioanelor de luptă germane au căzut cuprinse de flăcări în mare. De asemeni în cursul zilelor următoare atacurile au continuat cu succes, cu toate că condiţiunile atmosferice deveneau din ce în ce mai defavorabile. La urmă, diferite vase încercau să fugă în mod izolat spre Nord, pentru a scăpa de distrugere. In după amiaza zilei de 14 Septembrie, un mare vas de transport tragătoare au fost ,mai mult decât înlocuite“, d. Alexander a invitat publicul britanic să lase autorităţilor responsabile grija de a creia al doilea front când şi unde vor socoti necesare. Nu s’ar da nici un ajutor Sovietelor, a precizat d. Alexander, dacă ,,s’ar întreprinde o acţiune care ar duce la o înfrângere catastrofală a forţelor armate britanice“, economice a micilor state şi a maselor populare. Atât din charta Atlanticului cât şi din numeroase declaraţii ale oamenilor de stat anglo-saxoni rezultă că anglo-saxonii înţeleg prin oganizarea lumii, supremaţia lor şi supunerea tuturor celorlalte popoare. Nu se poate vedea, declară mai departe Molinari, cum s’ar putea împăca cu aceasta libertatea individuală anunţată deasemeni şi nici independenţa tuturor popoarelor. De pe acum se poate spune că multe din aceste speranţe au şi fost înmormântate. O pildă o găsim în desvoltarea spre dictatură a Statelor Unite, recunoscut neliniştea prietenilor Angliei faţă de viitor şi că spiritul nou, revoluţionar, al Europei este atât de puternic încât Anglia nu va putea face nimic împotriva lui. Oratorul britanic a încercat de altfel o manevră îndrăsneaţă afirmând că spiritul nou revoluţionar ar fi fost determinat de charta Atlanticului, cendii pe aerodromul din Mikaba. O incursiune inamică la Navarin (Grecia) nu a pricinuit stricăciuni. Noaptea trecută, avioane engleze au aruncat câteva bombe în vecinătatea Cataniei şi localităţii Lieata, fără a face victime. Un avion inamic a căzut în flăcări în apropiere de Catholica Eraclea (Agrugento). Unul dintre aviatori, un neozelandez, care s’a aruncat cu paraşuta a fost luat prizonier. Reţelele anti-submarine au fost lungite cu 13.000 m. dela cheiul de descărcare a cărbunilor până la limita nordică a apelor teritoriale britanice, în linie dreaptă. Pe plaja apuseană au fost adunate numeroase vase incendiate sau grav avariate, încărcat cu muniţiuni şi care fusese atins de 21 bombe de mare calibru ale unui avion de luptă a sărit în aer cu o formidabilă explozie. In acelaşi timp alte două vase de comerţ au fost atinse atât de grav încât s’au rupt în două şi s’au scufundat. Astfel până la 15 Septembrie, forţele germane au scufundat alte SOFIA 20 (Rador). — Comerţul exterior al Bulgariei a atins, în primele şase luni ale anului 1942 o proporţie record. Exportul s-a ridicat la 5402 milioane leva iar importul la 5225 Monument comemorativ pe câmpurile de luptă finlandeze HELSINKI 20 (Rador). — In urma iniţiativei luate de Uniunea Careliană, câmpurile de bătălie ale campaniei din iarna 1939—1940 de la Summa, Jemuolaa, Taipale şi Kollaa vor rămâne în starea lor actuală, cu ruinele, tranşeele şi cazematele lor, în amintirea celor mai aprige fi grele lupte pe cari Finlanda le-a dus vreodată• In locul unde s-au dat cele mai sângeroase lupte și mai bogate în pierderi pentru bolșevici, pe câmpul de bătălie de la Kollaa se va ridica un mare monument comemorativ constând dintro imensă cruce de lemn de pin precum şi o criptă tunde vor odihni osemintele soldaţilor necunoscuţi ce şi-au aflat moartea eroică acolo -----OXOXOXOX • xoxoxoxo—— Situaţia naufragiaţilor de pe cargobotul britanic „Alquette" LISABONA 20 (Rador). — Cercetările făcute de canoniera FARO pentru a da de urma unei plute cu naufragiaţi de pe cargobotul britanic ALQUETTE în largul cuptului Espichal, a rămas până acum zadarnice. Un distrugător şi două hidroavioane ale marinei de război au plecat Duminică dimineaţa pentru a încerca găsirea acestei plute cu naufragiaţi. -----OXOXOXOX • xoxoxoxo— Excedentul de naşteri In teritoriile încorporate de italieni ROMA 20 (Rador). — Excedentul de naşteri din luna August a anului acesta din metropolă şi din teritoriile noi încorporate este de 27 542 noi născuţi — oxoxoxox • xoxoxexo——1 Semne distinctive pentru duşmanii Japoniei la Shanghai TOKIO 20 (Rador). — Corespondentul agenţiei DNR anunţă că, în conformitate cu măsurile luate de autorităţile japoneze, toţi supuşii ţărilor cu care Japonia se află în război, care se află la Shanghai, vor purta, de la 1 Octombrie, un semn distinctiv roşu la braţ. Sunt scutiţi de această obligaţie filipinezii fi hinduşii. — OXOXOXOX • xoxoxoxo——» Aniversarea atacului anglo-gualist asupra Dakarului VICHY 20 (Rador). — Corespondentul agenţiei DNR transmite: Oraşul Dakar va asuma calitatea de naş al oraşului Dieppe. Această decizie a fost comunicată cu prilejul aniversării atacullui anglo-gaullist asupra Dakarului, pentru a marca astfel că orașul Dakar se simte strâns legat de Dieppe care și el a fost atacat fără nici un motiv. 16 vase cu un total de 119.000 tone. Resturile convoiului au mai fost atacate încă odată la data de 18 Septembrie, în momentul când erau pe cale să ajungă în portul tot de destinaţie, iar avioanele de luptă germane au reuşit a mai scufunda încă alte opt vase de transport cu un total de 61.000 tone, milioane, faţă de vreo 2500 milioane leva în acelaş semestru al anului trecut. Sporul se datoreşte, în primul rând, intensificării relaţiilor comerciale cu puterile axei. Badea A. Constantin Caporal (din Vişineşti-Dâmboviţa) Contingentul 1940 Căzut la datorie în Crimeta în ziua de 23 Martie 1942, înmormântat in com. Upa. Sdrobiţi de durere : Nicolae şi Maria părinţi, Alesxandrina, Maria Florica, Angela, Emilia, NelaşuTori, D-tru Rădulescu, Lucian Medeleţ şi Marin Bodârcă cumnaţi, familiile N. Fundulea, Al. Ţenescu şi Teodor Rădulescu, anunţă încetarea din viaţă a scumpului lor Stamate N. Dumitru Sergent T. R. Absolvent al Şcolii Militare. Of. de rezervă. Perceptor Adiţia Financiară Teleorman. Căzut eroic în luptele de la Stalingrad în ziua de 22 August 1942 pentru apărarea Crucii şi a Patriei.  Nicolae şi Iancu Georgescu, tată şi frate, precum şi rude şi prieteni cari l-au iubit, nemângâiaţi anunţă un an de la pierderea în veci iubitului Georgescu N. Ianuarie Plut. T. R. învăţător, m virată de 22 ani, decorat cu „Virtutea Militară“, cl. II-a. Căzut vitejeşte în zorii zilei da 11 Septembrie 1941, în corn. Vigoda (Odesa), unde a fost înmormântat. + Adânc îndureraţi: Ecaterina soţie, Rpg Fane, Nely, Iilen. 1 şi Any fraţi şi su- Sf'% rori, Atanasie, :*■ Ghisela, Vera, » C tim, Vasile, Traian şi Maria cumnaţi şi cumnate, împreună cu nepoţii şi Florica soacră au nemărginita durere a vă anunţa pierderea scumpului lor Gheorghe Marinescu din Craiova Căzut eroic la datorie pe data de 17 Mai 1942 In luptele dela Marinovscka. Crunt loviţi şi în veci nemângăiaţi: Smaranda mamă, Polixenia, Ileana şi Ion fraţi, anunţă pierderea scumpului lor, Alexandru C. Toader Sergent în vârstă de 28 ani Căzut eroic In luptele de la capela Sevastopol, Crimeia, în ziua de 24 Decembrie 1941. Adânc îndureraţi: Nicolina soţie, Iulică copil, D-tru şi Elena părinţi, Zurică şi Ştefan fraţi, Mihai şi Maria socri, Mihai, Marin, Ioana, Ion, Margareta şi Florea cumnaţi, au neţărmurită durere de a anunţa fulgerătoarea moarte eroică scumpului lor Ciurezu D. Iile Sergent Contingentul 1911 decorat cu mai multe decoraţii Căzut vitejeşte pe câmpul de onoare în dimineaţa zilei de 31 Iulie 1942 în grelele lupte de pe Don. Lovit mortal de schije de Brandt în cap şi în spate, şi înmormântat la cimitirul eroilor din satul Gog.  Cu Inima zdrobită de durere, Iosif şi Eugenia părinţi, Bubu frate şi celelalte rude apropiate precum şi dragii lui elevi de şcoală, anunţă pierderea pentru scumpului Liviu Enea Zăhan Elev Plutonier in etate de 28 ani Fost Învăţător In com. Fărău, Judeţul Alba Căzut eroic în ziua de 20 Mai 1942 în luptele de la Voidiand (Rusia). PUBLICAŢIE Şcoala de agricultură Turdia, publcică licitaţie pentru executarea următoarelor construcţii agricole şi amenajări: Una pivniţă pentru vinuri. Una platformă de gunoi, din beton. Una remitică pentru maşini, din scânduri. Un gard de 675 m, din leaţuri. Una locuinţă din cărămidă. Lucrările se vor putea licita şi separat. Licitaţia se va ţine în ziua de 5 octombrie 1942, ora 10, în localul şcoalei de agricultură din Turda, în conformitate cu legea contabilităţii publice. Dacă licitaţia va fi fără rezultat se va ţine a doua licitaţie in ziua de 10 Octombrie a. c. în acelaş loc Şi la aceiaş oră. Flamurile, devizele Şi caietele de sârcîfâ, se pot Vedea în fiecare zi de lucru la direcţiunea şcolii. Director, I. Anganu. Secretar, I. Cacoveanu. — 18.921. Crunt lovita familie anunţă că au trecut 9 luni de lacrimi şi dureroasă aşteptare a celui care fost sprijinul nădejdea lor vieţii Constantin Locotenent de rezervă, învăţător gradul I. Căzut pentru Cruce, decorat cu „Coroana României" cu spade şi panglică ....... ră" de Mult îndureraţi familia Ion M. Bedelici, brigadier D-tru Bedefici cu cumnata sa Anuşi din Rusca Montană şi familiile înrudite, anunţă moartea scumpului şi neuitatului lor Gheorghe Bedelici Funcţionar Soc. Lomaş Zăvoiu Decedat la Spitalul Militar Tangarog la 16 August 1942 în etate de 29 ani. Parastasul de 6 săptămâni s’a făcut la Rusca Montană în ziua de 20 Sept. 1942 şi în comuna natală Pleniţa-Dolj de părinţii defunctului. Cu aceeaşi nesfârşită durere, Ioan tată, Maria soţie, şi familiile înrudite ,anunţă moartea a celui ce a fost Petre I. Ungureanu Caporal T. R. Căzut eroic pentru apărarea Sf. Cruci În luptele de la Ţiganca-Basarabia (Păuşeşti Măglaş Vâlcea). Eugenia soţie cu adâncă durere şi împreună cu tata, fraţi şi surori anunţă parastasul scumpului lor soţ, fiu şi frate Fruntaş T. R. Mircea Trifan Şef de serviciu la Uzinele Malaxa Căzut pe câmul de onoare in ziua de 21 Sept. 1941 la Dalnik. Serviciul religios a avut loc Duminică 20 Septembrie la biserica Bălăneanu, lepi Mihai Bravu. Adânc îndureraţi: Didina mamă, Spirea frate Lica soră, pit. N. Baraţoi înştiinţează pe cei ce l-au iubit pe Lit. Dumitru Constantin Sergent muzicant Căzut pentru Patrie în luptele dela Dalnic-Odesa, că Dumminică 20 Sept. c., o slujbă religioasă s’ a oficiat în biserica Sft. Pantelimon din Ploeşti. Familia Păpuşeanu şi Burdulescu, cumnat şi cumnată, socru şi soacră, anunţă de durere împlinirea a şase săptămâni de la moartea scumpului lor ginere şi cumnat Gheorghe St. Marinică Locotenent rezervă Perceptor Căzut pe câmpul de onoare în luptele de la Don. Cu Inima sfâşiată de durere: Lenuţa soţie, Mitică şi Nicolae fraţi, Nae şi Costică cumnaţi, cunoscuţi şi rude, aduce la cunoştinţă moartea prea de timpurie a bunului lor Constantin D. Ispas Căzut în luptele din vara anului 1941 pentru apărarea Sf. Cruci şi stârpirea comunismului. (Păuşeşti Măglaş-Vâlcea). Zdrobiţi de durere : Ana şi Mihai părinţi Florica, Ştefania, GICU şi Mihăiţă fraţi şi cumnată anunţa pe această cale, rudele, prietenii şi toţi cunoscuţii, plecarea timpurie a lul Sublocotenent In rezervă Vasile M. Mustea avansat locot. post-mortem Căzut eroic pentru Ţară şi Cruce contra celor fără Dumnezeu, la data de 27 Iulie 1941, înmormântat provizoriu în cimitirul din marginea şcoalei oraşului Cernoviţa. (Ucraina)^ Cu nemărginită durere , Ion Brihală tată, Genica, Ileana, Ţinea, Miţa şi Puşa surori, Mihai, Neagu, Ion, Ion, Andrei, cumnaţi, precum şi familile înrudite anunţă moartea eroică a mult doritului şi scumpului lor Manole Brihală Sergent Căzut pentru Patrie în ziua de 6 August 1942, în luptele pentru cucerirea Gaueazului. Slujba s’a oficiat Duminică 13 Sept. a. c. în biserica din satul natal Galeş, jud. Argeş. Profund îndureraţi şi pe veci nemângâiaţi : loan şi Gheorghiţa părinţi, Gheorghiţa soţie, Toma frate, Mitică Enevăr şi prieteni anunţă pierderea scumpului lor reuitat Hie I. Baltac Fruntaş Căzut eroic pentru înfrângerea hoardelor bolşevice în luptele de la Dalnik. (Păuşeşti Măglaş-Vâlcea), Sergent Căzut eroic în luptele din faţa Sevastopolului în dimineaţa zilei de 25 iunie 1942. Zdrobiţi de durere: Mimy, soţia lui dragă, Eugenia şi Ştefan pă- prinţi, Caliopia şi Eleonora surori. Spiru frate, Maria şi Andrei Ivanciuc socri şi Elena cumnată, cu durere anunţă rudele, prietenii, cunocuţii şi pe toţi cei cai l-au iubit, pierderea scumpului şi în veci neuitatului Erou Căpitan activ . Cu sufletul sdrobit de durere, Gheorghe tată Irina mamă, fraţi şi soră cu durere anunţă rudele, prieteni şi cunoscuţi, camarazi moartea eroică a Caporalului Eftimie Gh. Tudor Căzut eroic la luptele din Ucraina (Dalnic) în luna 2 octombrie 1941, înmormântat provizoriu la Dalnic. Căzut pentru izbânda Neamului şi a Crucii. Fostul comnadant ’Ipaj şi ostaşii unui temploton dintriun regiment anunţă moartea de viteaz, camaradului şi prietenului lor Sergentul Ghinea M. Gheorghe Organizarea lumii după principiile anglo-saxone Influenţa spiritului revoluţionar european în Anglia Comunicatul oficial italian La Gibraltar se lucrează la repararea stricăciunilor provocate de forţele italiene Amănunte asupra bătăliei aero-navale din Marea Nordului Sporirea comerţului exterior al Bulgariei + îndureraţi : părinţi, fraţi şi surori, anunţă pierderea scumpului lor + totdeauna Parastasul Eroilor din Sâmbătă 19 sos. Virtute Militar a avut loc la Monumentul com. Boţeşti-Dâmboviţa, Septembrie 1942. Adânc Îndureraţi, Maria, soţie şi Gehorghe fiu, anunţăm pierde- firea iubitului şi a scumpului nostru || soţ şi tată Dumitru P.eiriS Mateiciuc Tiberiu Coloiu în etate de 35 ani decorat cu „Steaua României* cu spade şi panglică de „Virtute Militară" şi „Coroana României" cu spade şi panglică „Virtute Militară". Căzut în ziua de 25 August 1942, ora 14, fiind înmormântat în cimitirul eroilor din Pyategorse-Caucazia. Parastasul pentru pomenirea sufletului său s’a oficiat Duminică 20 Sept. 1942 în biserica ortodoxă din Deva și în biserica din Lipia-Buzău. Pentru totdeauna îndureraţii: Pa-Paraschiva şi Ştefan, părinţi, Ştefania, Sylvia, Livia surori, Virgil frate, Puiu nepot, cpt. Titi Dumitrescu şi locot. D-tru Eremia, Î necum . şi fam. trudite, anunţă că s’a împlinit un an dela pierderea celui ce a fost Corneliu Drăghici Eroul sublocotenent activ şi locotenent post mortem Căzut la 14 Septembrie, decorat cu Bărbăţie şi Credinţă, Crucea Serviciului Credincios şi Virtutea Militară Căzut în ziua de 20 August a. c. oral în luptele din Caucaz „Ghinea, prin jertfa ta, te-ai ridicat In fruntea plotonului nostru". + 31 Părinţii: Gheorghe şi Vasilica Miu cu copil: Mitică, Niculina, Dumitru şi Steliana, din corn. Baladiu-Ialomiţa, cu Inimile sdrobite de durere, aduc la cunoştinţa celor ce l-au cunoscut şi iubit, că dragul lor, fiu şi frate Miu Gh. loan Sergentul Contingentul 1938 a căzut eroic în ziua de 23 August 1942, în luptele pentru cucerirea oraşului Temriuc—Marea de Azov — Caucazi, unde a fost şi înmormântat. Cu acelaşi durere , Vasilica soţie, cu părinţi şi rudele, anunţă parastsul de un an a soţului său Mocanu Vasil© Sergent Căut eroic pe câmpul de luptă la Dalnic, pentru Cruce, Tron şi Rege. Parastasul a avut loc în ziua de 19 Sept. 1942 în biserica din Mărăşti (Bacău). Constantin şi Maria Pârău părinţi, Ion, Maria, Şte Lţfan, Floarea, p® Dimnica şi Alexndru şi Maria Ion Cimpoierui fraţi, surori, anunţă cu o neţărmurită durere lor Velniciuc Petre Sergent Căzut la datorie în luptele de la Nongovoaia, în ziua de 3 August 1942, moartea Iubitului. Zdrobiţi de durere : Alexandrina şi Filimon Grigorescu, Sofica şi Ecaterina Iatan, Georgeta şi Grigore Angelescu cu copii, Silea şi Emil Balcangiu, cu copiii, Maria şi Mihai Balcangiu cu copilul, precum şi familiile înrudite anunţă moartea scumpului lor Mircea N. Balcangiu Plutonier T. R. învăţător Căzut eroic în ziua de 10 August 1942, în luptele de la Stalingrad. Parastasul de 4( zile pentru sufletul lui bun şi blând, se va oficia în ziua de 19 Sept. orele 9 jum., la biserica Sf. Pantelimon (Foişorul de Foc). Camarazii de arme, al unui rent de pe frontul de Est, anunţă cu durere pierderea dragului lor Nicuşor Rogalski Sublocotenent Căzut la datorie pe frontul de la Belovastopol în ziua de 30 Iulie 1942 orela 5 p. m. îndurerată şi în veci neconsolată . Neguţa, soţie, anunţă că s’a scurs un an dela moartea scumpului ei Subit. Nicolae Popescu Căzut la 17 Sept. 1941 la Dalnic-Odesa. Sfinţirea monumentului şi slujba pentru pomenire s’a făcut în 13 Sept. a. c., la mormânt în com. Gavăneşti, jud. Buzău. Cu multă durere sufletească , Ecaterina soţie Dorei fiu părinţi şi fraţi, anunţă rudele şi prietenii, parastasul de şase luni dela moartea dragului lor Popescu Victor Sublocat, rezervă Căzut vitejeşte la datorie în ziua de 18 Martie 1942 pe malul Doneţului. Parstasul s’a oficiat in ziua de 19 Sept. a. c. la biserica Sf. Dumitru din im. Bârza-Dol. Cu aceeaş îngrozitoare durere şi cu sufletul din zi în zi mai pustiu Elena soţie, anunţă că s’a scurs un an de lacrămi şi de dor, de când a rămas departe chipul mândru a celui mai scump şi drag soţ Constantin Luţu* Sublocotenent post-mortem înv. gr. II, Boişoara Căzut în luptele dela Odesa şî înmormântat în com. Crasina-Ucraina. Pomenirea sufletului lui bun şi curat s'a făcut în ziua de 13 Septembrie în comn. Coşeşti-Muşcel, îndurerata sa mamă, anunţă cu durere în suflet, moartea năpraznică a iubitului său fiu Stan C. Marin Sergent în vârstă de 28 ani Căzut eroic pentru Patrie şi Cruce, în luptele de la Kamara-Crimeia în ziua de 15 iunie 1942 . Cu sufletul sdrobit de durere şi pe veci nemângâiate, Maria Mamă şi Florica soră, anunţă moartea scumpului lor fiu şi frate Petre St. Dăbuleanu Mort la datorie pentru Cruce şi Ţară pe câmpul Odesei la 21 Septembrie Implinindu-se un an de lacrimi şi nesfârşită durere dela trecerea din viaţă a celui ce a fost Căpitanul Nicolae Gh. Mihănescu înaintat maior post-mortem Căzut eroic în luptele dela Dălnik la 21 Sept. 1941, soţia sa Maria maior Mihăilescu şi copiii Mari, Ortansa şi Nicolae Mihai anunţă parastasul ce s’a oficiat în ziua de Duminică, 20 Sept. a. c., la biserica Sf. împăraţi din Bacău. 1941. Parastasul de un Corabia-Romanaţi, se va oficia la Ofiţerii, subofiţerii şi trupa unei companii de poliţie anunţă cu adâncă durere pierderea valorosului lor subaltern, camarad încheietorul de pluton. Răducanu Gheorghe Plutonier decorat cu medalia Bărbăţie şi Credinţă clasa I.a, Medalia Serviciului Credincios clasa IlI-a, Medalia Crucea Serviciului Credincios clasa IlI-a Căzut la datorie în timpul serviciului în dimineaţa zilei de 5 Septembrie 1942. A fost înmormântat la 6 Septembrie 1942 la 500 metri West Story Krim, lângă şosea (Crimeia). Zdrobiţi de durere şi în veci ne- ai mângâiaţi : Dumitru mamă, Margareta soţie, Ion şi Lenuţa, fraţi şi cumnată. Cos-tică şi Niculina cumnat şi soră, împreună cu nepoţii şi familiile înrudite anunţă moartea eroică a scumpului lor Gali Aurel Fruntaş decorat cu Virtutea Militară clasa I l-a Căzut pe câmpul de onoare în ziua de 17 August 1942 în luptele din Caucaz. O slujbă religioasă va avea loc în biserica Adormirea Maicii Domnului din Răzvadul de jos (Dâmboviţa). In pragul unui an de veşnică odihnă cu sufletele cernite pomenim amintirea aceluia, ce ne-a fost frate, cumnat şi unchiu. Vasile S.lenescu Avocat, Baroul Prahova Căzut în ziua de 20 Sept. 1941 în luptele dela Bolovaia Odesa. Parastasul s’a oficiat Sâmbătă 19 Septembrie a. c., în biserica Sf. Ştefan din Ploeşti. Tancurile distrug în sectorul de sud al frontului de răsărit ultimul cuib de rezistenţă. (Pr. Serie). ----- t Gippnîul