Curierul de Iassi, iulie-decembrie 1876 (Anul 9, Nr. 74-141)

1876-07-04 / nr. 74

PARTEA OFICIALA. PUBLICAȚII ADMINISTRATIVE. Casieria generală a județului Iași, No. 3671. Conform autorizațiunei primită de la ministerul finanțelor sub No. 14,692, și 15,904, se aduce la cunoștința publică că, in vărsările pentru împrumutul de 16 milioane ce prin legea din 2 Mai guvernul este autorizat a face, să primește jumătatea sumei in mandate ale Comitetului de liguidare, pentru obligații rurale eșite la sorți, și se emite bonuri de tesaur cu procente de 12 °/6 pe an, orice vărsare in condițiunele de mai sus, se poate face la casierie in primirea subsemnatului in toate zilele, afară de Duminică, de la 10 oare dimineața pănă la 3 după amiază, și se asigură tot odată că bonurile de tesaur vor fi plătite exact la scadențiă, și primite drept bani in vărsări de cătră toate casieriele statului din țară. Casier general, Bogdan. Primărial Municipiului Iași. De cătră epitropia averei bisericei Sfinților Voivozi (Roșca) in basa votului Consiliului Comunal, din II Martie anul trecut 1875, și in vederea comunicatului d. ministru de interne No. 9437 din 9 Iunie a. c, urmând a se vinde casele următoare: 1) Una casă situată in desp. a 5-a strada ospitalului Pașcanu, înscrisă la No. 607, cari se compune din două odăi și un etaj, cu păreții de vălătuci, acoperită cu șindilă, in stare bună, lăngă case o pivniță de pământ cu un șopron de scânduri in stare veche, in ogradă o altă casă compuse din 2 odăi, cu păreții de vălătuci și acoperite cu stuh, osebit una reterată cu păreții și acoperemăntul de scănduri, evaluată la suma de 75 gald. 2) Una casă situată in desp. a 5-a înscrisă la No. 859, compuse din o odae mare și una mai mică, cu păreții de vălătuci, și acoperită cu stuh fără alte atenanse, evaluată la suma de 32 galb. 3) Una casă situată in desp. a 5-a strada Tatarașii înscrisă la No. 804, compuse din 2 odăi cu păreții de vălătuci și acoperită cu scânduri vechi, evaluată la suma de 35 galbeni. Se deschide concurență Joi in 15 Iulie curent oarele 12 meridiane. Amatorii de a cumpără aceste case se vor presenta in camera acestui oficiu in ziua și oara sus indicată, cu garanția necesară pentru a se face adjudecarea. p. Primar: D. Gherghel. Secretar: D. Antonescu. Șef, Evghenie. Biuroul III. No. 5236, 1876, Iunie 24. Urmând a se da in întreprindere construirea din nou a unui pod de lemn la bariera Ipsilante, in mărginirea sumei de 2881 lei 60 bani, și in conformitatea planului și a devizului presentat de d. Inginer comunal, pe lăngă referatul No. 360, se deschide concurenta Mercuri in 21 Iulie, vara 12 meridiane. Amatorii de a lua in intreprindere asemini,a lucrare, se vor presenta in camera acestui oficiu, in ziua și pară sus indicată cu garanția necesară pentru a se face adjudecarea. p. Primar, I. Scorțescu. p. Secretar, Florescu. Șef, Evghenide. Biuroul III. No. 5438. 1876, Iulie 1. Având in vedere că, nici la terminul de 2 Iulie curent, nu s’a presentat concurenți pentru a lua asupră de aprovisionarea stabilimentelor comunale și școlare cu 120V8 stănjăni lemne de foc, necesare pentru încălzirea stabilimentilor comunale și școlare pentru iarna anului 1876—77, sub-semnatul publică din nou termin și anume la 17 a acestei luni Iulie, cănd invită pe toate persoanele ce ar dori a lua asupră de aseminea antrepriză, se binevoiască a se presenta in camera acestui oficiu, pe la oarele 12 din zi, cănd este a se efectua adjudecarea asupra concurentului ce ar conveni la un preț mai avantajos casei acestei comune. p. Primar: D. Gherghel. Secretar, D. Antonescu. Biuroul IV. No. 5489, 1876, Iulie 3 zile. Șef, Mihailescu. Comisia desp. III Iași. No. 1785. La 12 a curentei luni, urmând a se vinde licitativ obiectele sechestrate de la Bercu Graif in pretenția d-lui Michel Cantar pentru bani, se publică acest termin spre deșteptarea concurenților, carii să se presinte in piața Primăriei locală, unde urmează a se face mezatul. ANUL IX Iași, Duminica 4 Iulie 1878 No. 74. PREȚUL ABONAMENTULUI: Iași: Pe un an 12 lei noi;—Pe șase luni 6 lei noi; — Pe trei luni 3 lei noi. In districte: se adaogă portul de 2 fr. 40 bani. Austria: Pe 6 luni 14 franci — Germania pe 6 luni 18 franci; — Italia, Belgia, Elveția: — Pe șase luni 22 franci. ANUNCIURI. Rândul sau locul seu 15 bani. Stil vechlu, Stil nou. Z I O A. Părintele Andrei Criteanul, Sf. Maria și Atanasie. Cuviosul Sisoiu cel mare. Cuviosul Toma și Acachie. ______ PUBLICAȚII JUDECĂTORESC!. Tribunalul județului Iași secția a III- a No. 534. D-nul Leiba Meer Hofer, de profesiune bancher, domiciliat in Iași, dispărurea I, prin comandamentul înregistrat la No. 207, au somat pe d-nul Costachi Eni, de profesiune proprietar, domiciliat in Iași, dispărțirea III, ca in termin de 30 zile se respundâ suma de 6000 galbeni capital cu a lor procente, nerespinse pănă la numerătoare, plus cheltuelele prevăzute prin obligație, ce se reclamă in virtutea obligațiunei hipotecară, înscrisă de Tribunalul Iași, secțiunea a III-a, la No. 89, din 1869, și investită cu formula esecutorie, No. 142, din 22 August anul 1870. Fiindcă d-nul debitare in tratatul termin ce au espirat n’au plătit banii, iar d-nul creditor prin petițiunea înregistrată la No. 3725, cerând a se pune in urmărire vânzarea imobililor hipotecare care sunt: 1) Moșia Budeștii, situată in județul Iași, plasa Stavnic, comuna Budeștii, in mărime de 349 fălci, 29 prăjini, 5 stănjini aprocsimativ, megieșinduse cu moșiele Mănjeleștii, Hadămbul și Petreștii a Statului, și cu o parte a locuitorilor clăcași de pe acea moșie, acarate sunt pe ea casele unde locuește proprietarul, cu o vie lăngă ele, și pădure cu un ban, ce aparținea proprietarului și al 2) o casă in 2 etaje, situată in Iași dispărț. Ili-a, strada Sf. Theodor, înscrisă la No. 411 și 4134 verhi car nou No. 1, construită de cărămidă, acoperită cu tinichea și care se compune din 3 odăi, un salon și un antret sus, iar jos din 4 odăi cu o sală prin mijloc, cu atenansele lor, grajdiu, șură, 2 bucătării, 2 pivnițe și locul lor gospod. Pe acest temeiu și in baza art. 503 din procedura civilă, Tribunalul publică vânzarea, conform art. 510 din acea procedură, ca concurenții ce ar fi de a cumpără indicatul imobil cu atenansele sale, să se înfățoșeze in camera acestei secțiuni a III, cu garanția cerută de lege, la 6 a lunei Octomvrie, ziua Mercuri 1876, oara II din zi, cănd ave a se face adjudecația potrivit art. 539,550 și cu restricțiunea art. 559, 561, 564 și 565 procedura civilă. Totodată se somează pe toți acei care ar pretinde vreunu dreptu de proprietate, usufruct, servitute, chirie, privilegiu, hipotecă, sau ori ce alt drept asupra bunului urmărit, ca înaintea adjudecațiunei să Se arăte la Tribunal spre a-și arata pretențiunele lor, sub pedeapsă de a nu li se mai ține infamă. No. 538. D-nul Anton Gabrovenschi, de profesiune grădinar, domiciliat in Iași, având a lua de la d-nul Ferdinant Cornelson, de profesiune talpalar, domiciliat in Iași, suma de 2400 lei noi cu a lor procent de 1 Va % pe lună și la caz de neurmare cu plata la termen, procentul va curge de 2/2 % pe lună plus 500 lei n. plata de avocat, ce se reclamă in virtutea obligațiunei hipotecare din 1 Septemvrie 1875, înscrisă la 4 Septemvrie 1875 sub No. 375 și cesionată d-lui Anton Gabrovenschi de cătră d-na Maria Mândru, soția def. Grigore Măndru, prin actul de cesiune legalisat de acest Tribunal, sub No. 334 și prin care debitorele a renunțat la comandament. Fiindcă d-nui debitor in terminul obligațiunei n’au plătit banii, iard-nul creditor prin petițiunea înregistrată la No. 4538, cerând a se pune in urmărire vânzarea imobilului hipotecar, care este o casă situată in orașul Iași, dispărțirea II, strada Sălcilor, Mahalaoa Ziua Crucei, înscrisă la No. 11, acoperită cu șindilă și compusă din 4 odăi și un antret, având deosebit 2 bordee de vălătuci acoperite cu stuh, cu grădină și locul ei. Pe acest temeiu și in basa art. 503 din pr. civ., trib. publică vânzarea, conform art. 510 din acea proced., ca concurenții ce ar fi de a cumpără indicatul imobil cu atenansele sale, să se înfățoșeze in camera acestei secțiuni a 3-a cu garanția cerută de lege, la 11 a lunei Octomvrie, ziua Luni, 1876, oara II din zi, cănd ave a se face adjudecația, potrivit art. 539—550 și cu restricțiunea art. 559, 561, 564 și 565 pr. civ., totodată se somează pe toți acei care ar pretinde vreun drept de proprietate, usufruct, servitute, chirie, privilegiu, hipotecă sau ori ce alt drept asupra bunului urmărit, ca înaintea adjudecațiunei să se arăte la Tribunal spre a-și arata pretențiunile lor, sub pedeapsă de a nu li se mai ține in sumă. Lămurinduse că pe lăngă suma indicată mai sus mai există sarcina de 50 galbeni, după obligația din 9 Octomvrie 1875, înscrisă sub No. 488, inprumutați de la d-l Aron Hainberg, pe termin de 6 luni, de la data oblig4M și la neurmare cu plata la termin, procentul va curge de 2 la . Pe lună. No. 541. D-na Zamfira Ionescu, de profesiune liberă, domiciliat in Iași, dispărțirea IV, prin comandamentul înregistrat la No. 343, au somat pe d-nul Gavriiaș Tufescu, de profesiune funcționar, domiciliat in Iași, dispărurea I, ca in termin de 30 zile se respundă sumele de 30, 10 și 10 galbeni cu a lor procent de 3 °/6 pe lună da la espirarea terminului de plată și pănă la numerătoare, ce se reclamă in virtutea obligațiunei hipotecară inclisă de Tribunalul Iași, secția III, la No. 118 din 20 Martie 1872 și investită cu formula executorie. Fiindcă d-nul debitor in tratatul termin ce au espirat n’a plătit banii, iar d-na creditoare prin petițiunea înregistrată la No. 4382, cerând a se pune in urmărire vânzarea imobilului hipotecar care este o casă situată in orașul Iași, dispărț. V, strada Cuza, înscrisă la No. 14, construită de cărămidă acoperită cu șindilă și care se compune din 3 odăi și o bucătărie, având deosebit o altă casă tot de cărămidă, acoperită cu șindilă și compuse din 2 odăi , un temnic cu locul ei. Pe acest temeiu și in baia art. 503 din pr. civilă. Tribunalul publică vânzarea conform art. 510 din acea procedură, ca concurenții ce ar fi de a cumpără indicatul imobil cu atenansele sale, să se înfățoșeze in camera acestei secțiuni a 3-a cu garanția cerută de lege, la 11 a lunei Octomvrie, ziua Luni 1876, vara 11 din zi, când ave a se face adjudecația, potrivit art. 539—550 și cu restricțiunea art. 559, 561, 564 și 565 proc. civ. Totodată se somează pe toți acei care ar pretinde vreun drept de proprietate, usufruct, servitute, chirie, privilegiu, hipotecă sau ori ce alt drept asupra bunului urmărit, ca inaintea adjudecațiunei să se arăte la trib., spre a-și arata pretențiunile lor, sub pedeapsă de a nu li se mai ține in samă. No. 539. Imobilul d-lui Anania Popovici, de profesiune comersant, domiciliat in Iași, ce se compune din 2 dugheni in disp. IV, strada Sf. Vineri, înscrise la No. 934 și 935, cu păreți de cărămidă, sub un acoperement de tiniche, in față intr’un etaj, iar in dos in 2 etaje, compuse in total din 8 camere, având in ogradă una odae de cărămidă acoperită, cu șindilă, ce servește pentru bucătărie, și una șură de scânduri, tot pe acel loc in dos se află o crășmă înscrise la No. 933, construcția de cărămidă, acoperită cu șindilă, compuse din 3 odăi, având și o pivniță zidită cu piatră. Fiind scoase in vânzare silnică spre îndestularea d-nei Catinca Sucevanu, de profesiune liberă domiciliată in Iași, cu suma 1600 galbeni, și a lor procent de 1 la sută pe lună pănă la numerătoare, ce are a lua in virtutea obligațiunilor inserist de acest Trib, la No. 299 și 442 din 1872 și investită cu formula esecutorie, fără prejudețul cheltuelilor de urmărire și tmbru. La 31 Octomvrie 1875, prin indeplinirea formalităților s’au adjudecat definitiv indicatele imobile asupra d. Costandin Popovici cu preț de 2412 galbeni și s’a emis ordonanța de adjudecare sub No. 453, din 1875, de Tribunalul Iași, secția III, contra căria s’a făcut recurs in Casație de d-nul Anania Popovici, și onor. Curte de Casațiune și Justiție, prin decisiunea sub No. 76, din 19 Mai 1876, a cesat ordonanța de adjudecare trimețind afacerea din nou la acest Tribunal pentru a se proceda din nou la vânzare. Pe acest temeiu și in baza jurnalului No. 2613 și a art. 563 procedura civilă. Tribunalul publică din nou vânzarea indicatelor imobile conformări. 551 din procedură civilă, ca concurenții ce ar fi de a cumpără după lămurirele de mai sus, după cum acest imobil s’au prevăzut și in publicațiunea inserată in foaea oficială No. 76, din 16 Iulie 1875, să se înfățoșeze in camera acestui Tribunal secția a 3-a, la 23 a lunei August, ziua Luni 1876, oara 11 din zi, cănd ave a se face adjudecația, potrivit art. 539,550 și cu restricțiunea art. 559, 561, 564 și 565 din procedura civilă. Totodată să somează pe toți acei care ar pretinde vreun drept de proprietate, usufruct, servitute, chirie, privilegiu, hipotecă sau ori ce alt drept asupra bunului urmărit, ca inaintea adjudecațiunei să se arăte la trib, spre a-și arâta petițiunile lor, sub pedeapsă de a nu li se mai ține in samă. Lămurinduse că asupra acestui imobil mai există sarcina de 550 galbeni după obligația hipotecară din 5 Octomvrie 1874, înscrise sub No. 342, inprumutați de la d-nu. Dimitru Alecsa, pa termin de 6 luni cu procent de 1 % pe lună. Totodată se notează că vânzarea se face cu respectarea contractului de chirie pentru una din aceste dugheni, a d-lor Costandin Popovici și Vasile Dumbrăvescu pe timp de 3 ani, de la 23 April 1875, conform sentinței Tribunalului din 1875 No. 77, No. 542. D-nul Neculcii Neculcea Mutu, de profesiune funcționar, domiciliat in Iași, procuratorul fiicei sale Natalia Neculcea Mutu domiciliată tot in Iași, prin comandamentul înregistrat la No. 338, au somat pe d-nul Neculai Leonte Blanariu, de profesiune liber, domiciliat in Iași, ca un termin de 30 zile se respundă suma de 150 galbeni, și a lor procent de 18 la sută pe an, de la 19 Noemvrie 1875, pănă la numerătoare ce se reclamă in virtutea obligațiunei hipotecară, legalizată de Tribunalul Iași, secția a III, la 16 Noemvrie, anul 1873, sub No. 1940, plus 20 la sută pentru cheltueli de vânzare silită a imobilului. Fiindcă d-nul debitor, in tratatul termin ce au espirat, n’au plătit banii, iar d-na creditoare prin procur seu prin petițiunea înregistrată la No. 4301, cerănd a se pune in urmărire vânzarea imobilului hipotecar, care este o casă situată la Iași, dispărț. II, strada Socola, înscrisă la No. 67, construită de cărămidă, acoperită cu șindilă compusă din o dugheană și o odae, având in ogradă o altă casă construită de vălătuci acoperită cu șindilă, compusă din 2 odăi, mai existănd deosebit o odae, o șură, o bașcă cu locul lor. Pe acest temeiu și in baza art. FOAEA PUBLICAȚIUNILOR OFICIALE DIN RESORTUL CURȚII APELATIVE DIN IASSI. Apare de trei ori pe septămănă DUMINICA, MERCURI și VINERI. Redactiunea si Administratiunea in localul TIPOGRAFIEI NATIONALE. Inscrțiuni și reclame: Rândul 40 bani. — Epistole nefrancale nu se primesc. — Manuscriptele nepublicate se vor arde. Francia. Pe șase luni 2 si franci. Abonamentele și anunciurile pentru „Curiera de Iași“ foaea oficială se fac la Havas, Laffite , Cune, 8 Place de la Bourse, Paris, Constantinopole, 2S franci. Abonamentele și anunciurile pentru Curierul de Iași foaea oficială, să fac la D. Eugéne Micoud, Constantinopoli 2 rue de la Banque Ottoman 2. Exemplarul 30 Bani. C ALEN DAR U LS EPT AMANEI. PATRONEZI. ZILEI. Res. Soar. Ap. Soar. Stil vschiu. Stil nou. ZIOA. PATRONUL ZILEI. Răs. Soar. Ap. Soa Ore. m. Ore. m. Iulie. Iulie. I Ore. m. Ore. m. 4 23 7 38 8 20 Joi. Martirul Procopie. 4 27 7 31 4 24 7 37 9 21 Vineri. Martirul Pancratie. 4 28 7 33 4 25 7 36 10 22 Sâmbătă. 43 Mart. din Nicopoli. 1 4 29 7 29 4 26 7 35 11 23 Duminică. Martira Eufimia. 4 30 7 28 Iunie. Iulie. 4 16 Duminică. 5 17 Luni. 6 1 18 Marți. 7 1 19 Mercuri. FOILETON. Ahasver, jidovul retacitoriu. * Cănd Domnul Cristos, cu crucea cea împovărătoare pe umor, vru să-și odihnească trupul amorțit de osteneală, se opri dinaintea porții lui Ahasver. Acest om fără suflet îl izgoni și Domnul cazu sub greaua povară ce ducea... dar suferi ... și făcuîngerul maniei se înfățoșa inaintea lui Ahasver și-i zise: „Crudule, tu ai izgonit pe „fiul lui Dumnezeu! Așa vei fi izgonit și tu! „Un diavol negru scăpat din iad, te va goni „din loc in loc, cu biciul cel de foc; și „nu o să poți dobândi, nemilostivule, nici „dulcea măngăere de-a muri, nici odihna mormântului.“ Două mii de ani au trecut de atunci, și Ahasver se preumblă prin lume rătăcit. Vezii zărindu-se afară dintr’o peșteră întunecoasă a muntelui Carmel, își scutură barba de pulberea ce o acopere, ia o tidvă de om dintr’acelea care zăcea la picioarele sale, o asvăzie deasupra muntelui,—tidva se izbește, resună și se sparge in mii de bucăți. „Acesta era tată-meu!“ zice Ahasver, și altă tidvă și încă alte șepte se rostogoliră cu zgomot din stâncă in stâncă. „Și.. .acestea, și... acestea... striga jidovul cu ochii înflăcărați, acestea erau nevestele mele !“ Apoi mai urmară câteva tidve. „Și... acestea, și... „acestea, murmură Ahasver gemând, e„rau copiii mei. A ei au putut cu toții să „moară... dar eu blăstămanul, eu nu pot muri... blăstemul grozav, nemilostiv, zboară mugind pe de-asupra capului meu păcătos. „Ierusalimul căzu și se prăbuși, călcatu cu „picioarele mele pe copilul in fașă, meaaruncaiu in flăcări, dar in zadar 1 in zadar!... „tot acel blăstem nesățios, fără milă me ți„nea de pâr... și nu am putut muri.“ „Roma era să cază, alergam ca să me un grop sub dărâmăturile ei. Colosul căzu, se „sfărâmă și resipindu-se nu putu să ma strivească.“ „Neamuri se rădicară, se perdură dinaintea ochilor mei,—numai eu nu putui muri.“ „Din vârful unei stanci care își ascundea „sprinceana intre nori, mâ aruncaiu in adăncul marilor, dar valurile cu furie me scoaseră la mal, și sâgeata otrăvită a vieții se „înfipse din nou in mine. „Pe marginea abizului arzător al Etnii au mestecatu muginile mele, zece luni neîncetat, cu gemetele uriașului Vezúr, și gura lui „cea de pucioasă răsuna de țipetele mele. „A !... zece luni! Etna vărsa potop de focuri, cu dânsele me azvărliiu intr’un pârău „de lavă. Mâ suceam in cenușă... dar tot „trăiam... tot. „O pădure ardea, împins de delirul ce me „chinuea, am alergat la pădurea cea aprin„să... rășina cea arzătoare curgea picătură „de picătură pe mădulările mele... tocul ar se cărnurile mele, îmi usca, îmi ia cărbuni „oasele, iar pe mine nu me omori. „Mă aruncaiu in primejdiile răsboaelor, „dar săgețile, lăncile se sfărâmau pe trupul „meu; iar țiganul Sarasinului se încovoia pe „capul meu; nori de gloanțe me izbiau ca „ploaea, dar cădeau ca asupra unui zid de fer; „pulberea bătăilor trecea, se așeza pe trupul meu ca asupra unei stânci, al căreia „vârf se perde in nori. „In zadar minele luau foc și me azvârlea „in vânturi,—cădeam amețit la pământ; e„vam ars ... in cărbunii, sângele meu, crierii „mei, pănă și măduva oaselor mele, toate e„rau scrum in mijlocul tovarășilor mei cari „zăceau morți.... iar eu... eu tot trăiam ! „Mana de oțel a urieșului s’a frănt pe capul meu, dintele tigrului s’a cercat in ză„dar in carnea mea; nici un leu flămânzit „n’a putut să me sfâșie. „M’am întins in mijlocul șerpilor veninoși, „i-am intârî tot puind mâna pe coarnele lor „sângeroase. Șerpii m’au mușcat... și nu m’au „omorît. „Am zis de tirani. Am zis lui Neron: Tu „ești un găde ! Am zis lui Caligula: Tu ești „un găde! Am zis lui Mulei Ismail: Ești un „găde! Tiranii ca să me pedepsească, au „născocit pentru mine chinuri, munci neauzite, dar nu m’au omorît. „A! să nu pot muri, să nu me pot odihni „după atâtea chinuri! Să zăresc ăncă gra„mada aceasta de pulbere, ce are fața de „mori și mirosul mormântului! Să nu am „subt ochii-mi altceva decât monotona ias„mă a vieții, și tot să vâd inaintăndu-se vremea, lacomă nesățioasă de muncile mele! „Fără incetare să dau viață la copii și să-i „văd neincetat mâncați de vreme. A! să nu „pot muri ! Să nu pot muri! „Tu, a căruia mărie mă gonește, mai ai „chinuri mai crude, mai aspre ! Fă-le să ca„dă pe mine ca tresnetul; fă ca un viscol „să mă asvărlă din vârful muntelui Carmel, „fă ca la picioarele lui să cad zdrobit; fă ca „să-mi vârs sângele... și să mor, să mor in „sfârșit... să mor.“ Deodată căzu Ahasver. Un zgomot înfricoșat resuna la urechile lui; intunerecul acoperi pleopele lui; un inger stătu dinaintea lui, îl luă și-l duse in peștera de unde eșise. „Dormi acum, îi zise ingerul, dormi in odihnă, Ak’sver; mânia Domnului nu este „vecinică. Cănd iar iți vei deschide ochii, el „o să fie aci, el, al căruia sănge tu ai văzut, curgând pe Golgota ... el care acum „te-a iertat! Respectul cătră cei bătrâni și cătră suitorii noștrii. (Silvio Pelico.) Cinstiți in toate persoanele inaintate cu vârsta icoana părinților și a strămoșilor voștrii. Bătrânețile se cuvin a se cinsti de fiecare om cu simțiri nobile. O lege a vechei Sparte poruncea tuturor tinerilor să se scoale la aproprierea unui bătrân, să facă cănd acela va vorbi, să’i facă loc să treacă cănd se va intălni cu dânsul. Deși la noi nu este o asemene lege, cu toate aceste voi să o faceți, că ceea ce’i mai mult decât legea, bunacuviința vă indatorește la aceste. In fața unui asemene respect se afla o frumuseță morală, atât de mare, incât însuși acei ce uită a practica această moralitate, se văd nevoiți a o incuviința văzând-o făcândusă de alții. Istoria ne arată că un bătrân Atenian căuta un loc la jocurile Olimpice, și toate * trad, de Ermiona Asachi. *) Din „Gazeta teatrului național“ pe a. 1836.