Curierul de Iassi, ianuarie-iunie 1877 (Anul 10, Nr. 1-69)

1877-01-05 / nr. 1

CURIERUL DE IAS SI. vrie 18?6, după cerirea d-lui Grimberg, creditorile urmăritoriu, regulând punerea din nou in vânzare a acestui imobil in un termin de 20 zile, se face cunoscut concurenților care au a se conforma art. 542 proced. civilă, și că vânzarea acestui imobil va avea loc in sala ședințelor acestui Tribunal in cea intăi zi lucrătoare, vara 12 din zi, după espirarea terminului de 20 zile libere calculat de la data publicărei in foaia oficială din Iași. Totodată se somează Și pe acei ce ar pretinde vreun drept de proprietate, usufruct, servitute, chirie, privilegiu, hipotecă, sau ori ce alt drept asupra acestui imobil, ca mai înainte de adjudecațiune să se presinte la Tribunal spre a-și arata pretențiunele lor, căci in urmă nu li se vor mai ține in samă. Tribunalul județului Borohoi. No. 10997. D-nul Avram Herș Lupu, cu domiciliul necunoscut, se citează ca in ziua 10 ianuar 1877, oarele 10 de dimineață, să se presinte înaintea acestui Tribunal, * spre infățoșare in procesul in care se inculpă pentru maltratare, cunoscând că nefiind următor, se va pronunța sentința in lipsă, conform art. 182 pr. penală, No. 11027. D-nul Spir a fost servitor la d-nul Gh. Cimara, cu domiciliul necunoscut, se citează ca in ziua de 10 Ianuarie 1t77, oarele 10 dimineață, să se presinte inaintea acestui Tribunal, spre infățoșare in procesul in care se inculpă pentru că a bătut pe soția lui Șimșa Hecht și amenințat cu revolverul pe Șimșa Hecht, cunoscând că nefiind următor, se va pronunța sentința in lipsă, conform art. 182 pr. penală. No. 10931. D-nul Alexandru Slincovici, cu domiciliul necunoscut, se citează ca in ziua de 5 ianuarie 1877, oarele 10 de dimineață, să se presinte înaintea acestui Tribunal, spre infățoșare in procesul in care se inculpă pentru că a bătut pe Marghioala sin Brănzeiu, cunoscând că nefiind următor, se va pronunța sentința in lipsă, conform art. 182 pr. penală. No. 11195. D-nul Gh. Chifireac, cu domiciliul necunoscut, se citează ca in ziua de 12 ianuar 1877, oarele 10 de dimineață, să se presinte înaintea acestui Tribunal spre infățoșare in procesul in care se inculpă pentru furtul unui drob de sare in prejudețul lui Isac Hart, cunoscând că nefiind următor, se va pronunța sentința in lipsă, conform art. 182 pr. penală. Tribunalul județului Fălciu. No. 2188. Pentru a se putea satisface pretențiunea d-lui creditare loan Dumbravă domiciliat in Huși cu suma de 129 galbeni, ce are a lua de la d-nul Haim Pascal din Huși, cu procentul lor, plus cheltuelile de urmărire, aceasta in virtutea creanței din 22 Iuniu 1872, investită cu formula esecutorie și care i sau notificat d-lui debitor, prin comandamentul prealabil No. 1417, la 30 Septemvrie anul curent, a căruia terminau espirat. Tribunalul cu jurnalul No. 3042, din 1876, motivat de cerirea creditorului, au regulat punerea in vânzare a imobilului urmărit și aratat prin comandament cu termin de 3 luni, conform art. 510 din procedura civilă, care imobil este: 1) un loc de dugheană cu două fațade din ulița Spițeriei, la partea despre târgul Băniei, se află una baratcă cu 2 despărțituri, cu păreții de cărămidă și pe dinafară pardosit cu scânduri, acoperită cu scânduri, la partea despre strada Spițeriei se află una baratcă portativă, cu păreții de scănduri și acoperită tot cu scânduri și in mijlocul acestui loc se află un beciu de cărămidă cu scările și ușeie arse de foc, megieșinduse acest imobil la răsărit cu ulița târgului Făinei, la apus cu strada Farmacia d. Bendorfu, la miaza-zi cu locul și baratcele d-lor Marcu Berjariu și cu Zeida Nacht, la mează-noapte cu locul și baratcile d. Enache Posleț și Șapșa Ciasornicariu. Așadar se publică vânzarea acestui imobil cu termin 3 luni, socotit de la data fonei in care va apărea publicația, conform art. 510 pr. civilă și se anunță că persoanele ce vor dori a cumpăra tratatul imobil, să se presinte cu garanția cerută de art. 542 din pr. civilă, in sala de licitațiune a acestui Tribunal, orașul Huși, in cea intăi zi după espirarea vorbitului termin, vara 10 din zi, conform art. 536 proc. civilă, după cum se va arata și prin afipre spre a se face adjudecațiunea in modul prescris de art. 544 și următori din pr. civilă, urmând ca peste 8 zile să se facă supralicitarea prevăzută de art. 547 din aceiași procedură. Totodată se somează pe toți acei care ar pretinde vreun drept de proprietate, uzufruct, servitute, chirie, privilegiu, hipotecă sau orice alt drept ar avea asupra hunului urmărit, ca înaintea adjudecațiunei să se prezinte la Tribunal spre a-și arata pretențiunele lor, sub pedeapsă de a nu li se mai ține in samă. Sarcini asupra acestui imobil după lista formată de d-nul Grefier este analogia imprumutului rescumpărărei besmanului de 15900 galbeni, făcut de la casa de Consemnațiune. No. 2211. D-mil Toma Angheluță și V. G. Zota, cu domiciliul necunoscuți, sunt citați a se presenta in camera acestui Tribunal, orașul Huși că inculpați, la 14 ianuar 1877, oara 10 din zi cănd urmează a se cercetă acțiunea formată asupra lor pentru furtul a 2 boi de la Gh. Botez. No. 2245. Pentru a se putea satisface pretențiunea d-lui creditare Colonel Nicolai Ismandi, domiciliat in Huși, cu suma de 290 galbeni capital, ce are a km de la D. Stefan Dobrea, domiciliat la Huși, la procent de 50 parale ia suta de lei vechi pe lună socotit de la 15 Dechemvrie 1875,împreună cheltuelile de instanță, conform cu hotărărea Trb. Fălciu No. 70 din 30 August a. c., investită cu formula esecutorie No. 24 din 6 Fevruarie și care hotărâre s’au notificat debitorelui su comandamentul No. 6278, indeplinindu-se formalitățile cerute de lege art. 496 și 49? pr. civ., așa precum D. debitore după primirea acelui comandament n’a achitat datoria și nici a beneficiat de avantajele ce i se acordă de art. 502 pr. civ., Trib. prin jurnalul No. 3435 din 18 Octomvrie 1876, motivat at ce- i rirea creditorului, au încuviințat exproprierea imobilelor urmărite cu termen de trei luni, conform art. 510 pr. Civ., care imobile sunt: 1) Una casă din mihriaul Sf. Dimitre No. 1153, megieșită la răsărit cu ulița Dăniloiu, unde este și partea de intrare, la miază-zi ca loc al caselor d-lui Panaite Teodor, la miază-noapte cu ulița, din dosul Dăniloiului, a avut locul caselor def. Petrachi Dobrin, acesta case au inăuntrasese odăi, acoperite cu șindilă, păreți de cărămidă, in fața caselor cerdac de scânduri cu scările de piatră, inr ogradă Iasi sunt un rând de casă cu 4 odăi , cu păreții de cărămidă acoperită cu șindilă in capătul cărora stp află un grajd și o șură, acoperită tot cu șindilă și un beciu, și 2) Una dugheană din strada Sf. Dimitrie No. 965, desp. a 2-a, megieșită la răsărit ca dugheana d-lui Pentel Andriescu, la asfințit dugheana d-lui Nadăm Carp, la miază-zi cu locul bisericei înălțarea si la miază-noapte cu ulița, această dugheană are inlăuntru două despărțituri, acoperită cu tineche, păreții de cărămidă, asemenea are un beci tot de cărămidă, aceste două imobile sunt actuala in tărgul Huși plasa Prutu, jud. Fabza, așadar se publică vânzarea acestor imobila cu termen de 3 luni, socotit de la data Ipnei, conform art. 5Î0 pr. civ. și se anunsă ca persoanele ce vor dori a cumpăra tratatele imobile, să se prnsiite cu garanția cerută de arh 542 pr. civ. in sala de licitațiune a acestui trib., orașul Huși, in cea întâi zi după expirarea vorbitului termen, para 10 din zi conform art 536 pr. civ., după cum se va arăta și prin nfipte, spre a se face adjudecațiunea în modul prescris de art 544 și următorii din pr. civ., urmând ca peste 8 zile să se facă supralicitarea prescrisă de art. 547 din același pr. Totodată se somează pe toți acei care ar pretinde vra un drept de proprietate, usufruct, servitute, chirie, privilegiu, hipotecă, sau orice alte drepturi ar avea asupra bunurilor urmărite, ca înaintea adjudecațiunei să se presinte la trib, spre sși arăta pretențiunele lor, sub pedeapsă de a nu II se mai ține in sumă, sarcini asupra acestor imobile după lista formată de daul grefier sunt: analoghia împrumutului de 15900 galb., făcut din casa da consemnațiune pentru rescumpararea besmănului întregului reion al Hușuiu; 2) obligația pe valora de 840 galb. cu care s’au împrumutat da la Sumer Chersin, cu care D. Ștefan Dobrea su asigurat în fondul a două dughene din Huși, strada înălțare, 3) Obligația de 150 galb. cu care D. Ștefan Dobrea s’au împrumutat da la D. Gheorghe Iliescu tutorele casei dal. I. Atanasiu sub ipoteca a două dugheni din Huși, in urma streinei de 840 galb. menționați mai sus. 4) Contractul de închiriere cu care D. Stefan Dobrea au dat d-lui Panaite Teodor pentru reconstruirea a două dugheni din Huși, strada Sf. înălțări spre a se folosi de venitul lor pe timp de 6 ani, iar la 7 Mai 1875 după declarația părților s’au redus asemine sarcină numai asupra uneia din aceste două dughene și anume : acea de pe locul d-lui Schindirov. No. 2250. La termenul de trei luni publicat prin foaea oficială, neputăndu-se efectua vânzarea imobilului D. Nicolai Diaconescu, domiciliat in Pogănești și sd-nei Maria Corivan soția și tabicea casei def. Ioan Corivan domiciliată in comuna Bârlad, urmărit după pretenția d-lui creditor Marin Corivan domiciliat in Huși, pentru îndestularea sa cu suma de 120 galb., cu procent legal de la 7 Mai 1874 și pănă la numerătoare’, plus timbru 3 lei noi și taxele portăreilor de 33 lei 30 bani, precum și plata de advocat in sumă de 20 lei. Conform cu hotărârea trib. No. 7, pronuțată la 13 Ianuarie 1875, investită cu formula executorie No. 78 și notificată debitorilor prin comandamentul prealabil No. 10.029, trib. prin jurnalul No. 3038 din 7 Dechemvrie 1876, au regulat un alt termen de 4 săptămăni pentru vânzarea imobilului aratat, care este: una casă cu No. ... din ulița blănăriei, megieșită la Nord cu casele d-lui lenea Botez, la vest cu casele de I. T. Corivanu, la vest și est cu ulița, iarăuntru sunt trei odăi acoperite cu șindilă, sub casă se află un beciu de cărămidă, asupra cărui imobil după lista formată de grefă esistă ca sarcină analoghia împrumutului de 15.900 galb., făcut de la casa de consemnațiune plata rescumpărărei besmănului întregului raion al Hușului, precum și cetirea d-lui Meer Meerovici virig.la No 392 din 10 August tr. solicitând a i se respecta contractul de arendare imobilului pus in urmărire, transcris de acest trib la No. 235, care arendare expiră la 26 Octomvrie 1877, in consecință sa publică vânzarea imobilului supra-citat cu termen de 4 săptămăni de la data fonei, conform art. 730 pr. civ. și se aconsă ca persoanele ce vor fi de a cumpăra asemenea imobile să se presinte cu garanția cerută de Irge pentru efectuarea adjudecațiunei in sala acestui trib., orașul Huși, in cea intăi zi după expirarea menționatului termen. Totodată si somează pe toți acei care ar pretinde vreun drept de acela prevăzute de al. 3 de sub art 506 zisa pr., ca mai nainte da adjudecațiune să se presinte la trib, spre a-și arăta pretențiunile ce vor fi având, căci la din contra nu li se vor mai ține in sumă, urmând ca după opt zile să se facă supralicitarea prevăzută de art. 547 zisa procedură. Tribunalul județului Neamț. No. 5483, D-nul Faibiș Rozinberg, domiciliat in urba Piatra, in virtutea sentinței Tribunalului județ. Neamț, sub No. 34, investită cu formula esecutorie No. 109, din 29 iuliu 1876. Urmărind îndestularea sa cu suma de 1328 lei noi cu procente de la data reclamației 30 Iuniu 1875, până la numerătoare și 100 lei noi cheltueli de judecată, fără prejudețul cheltuelilor de punere in urmărire ce are a lua de la d-1 Strul Vaisman domiciliat in urba Piatra, prin vânzarea imobilului ce numitul posedă în urba Piatra și care vânzare cu procesul verbal No... in urma opozițiunei făcută de debitoriu, fiind pus in suspensiune, d-nul creditoriu Faibiș Ro 1sinberg prin suplica înregistrată No... cerând redeschiderea Vânzărei, Tribunalul prin jural Iul No. 3163, regu and punerea din nou in vânzare a imob. cu termin de 60 zile, care imobil după lămurirea luată din procesul verbal inchiet la fața locului de d nal Portare), se cunoaște situat_ in urba Piatra, suburbia Dărmăneștii, înscris la No. 23, megieșit laturea din jos cu locul d lui Iordache Murariu, de la deal spre mează-noapte cu a d-lui Gavril Machedon, fața la Prund și fundul spre răsărit cu a d-lui Nicu Părjoiia, având 6 odăi de lemn, sub un acoperement de draniță proastă, și dar conform art. 510 din pr. civilă, se publică termin de 60 zile libere, invitănduse pe mușterei a se presenta in camera Tribunalului in cea intăi zi, vara 12 după espirarea terminului socotit de la data Ionei, conform art. 536 din indicata procedură. D-nii concurenți și creditorial se vor conforma art. 539 și 542 din procedură, deșteptănduse pe toți acei ce ar pretinde vreun drept de proprietate, usufruct, servitute, chirie, privilegiu, hipotecă sau orice alt drept asupra bunului urmărit ca Înaintea adjudecației să se arăte la Tribunal, căci in urmă nu li se vor mai ține in samă. Iar sarcini după lista dată de Grefa Tribunalului nu sunt. Tribunalul județului Vaslui. No. 19057. Procesul de diverț reclamat de D-na Paraschiva Ghidionescu, fiind pus la ordinea zilei pentru 18 Ianuarie curent, oara 10 din zi și necunoscăndu-se domiciliul actual a soțului D. Costachi Ghidionescu, pentru a i se pute înmâna citațiunea, se publică conform arh 75 alin. 6 pr. civilă, cu invitare a se presenta in camera trib. Va slui in arătata zi, căci la din contra, procesul se va cerceta in absență și că citațiunea cuvenită D-sale este lipită in sala auditorului acestui tribunal. No. 19795. Pentru îndestularea D-lui Nerea Lupașcu din orașul Vaslui, cu sumele de 175 galbeni, căpițe și procentul lor de 2% pe lună, de la 1874- Fevruarie 15, data înscrisului și cu 20 galbeni acelaș procent, de la 1874 Mai 15, in total 195 galbeni, cu procentul menționat până la numerătoare, plus 50 lei noi și celelalte cheltueli de eșecuriuns după sentința acestui trib., investită cu formula essoutorle No. 24, din 3 Martie a. c., de la D. Iordache Mircea succesorul beneficiar e df f. Dimitrie Mircea, domiciliat in comuna Ivănești, plasa Racova, jud. Vaslui, trib. având in vedere cererea făcută de D. Pavel Gorges procuratore la D. Neron Lupașcu și văzind că disposițiunele arh 496 și 497 pr. civ., s’au îndeplinit și debitorele In urma primirei comandamentului prealabil nu au satisfăcut pretențiunea reclamantului și nici au format vre o cerere in condițiunele art. 502 pr. civ., prin jurnalul inchiet in ședința de la 1 Dechemvrie curent sub No. 8541, conform art. 503 din citata pr., a dispus punerea in urmărire a părților de pământ ce defunctul Mircea posedă in comuna Ivăneștii, plasa Racova, jud. Vaslui, care după descripțiunea făcută de agentul judecătoresc prin procesul verbal No. 348, este aproximativ ca la 35 fălci, adecă 10 fălci in hotarul moșiei Broștenii, 3 și jun»8.1«Un fălci in hotarul moșiei Ivăneștii, ca 5 fălci in hotarul moșiei Valea-Onii, ca 12 fălci in hotarul Ezerul, ca 3 fălci in hotarul Chilie, ca o falce și luna. pământ in Stoenești și ca 40 pri. in siliștea Ivăneștilor, afară de analogia pământului din Ezerul și Ivăneștii, care este incă in proces cu Marcopol și cu ceilalți răzeși de Ivănești, află toate toate aceste părți de pământ la o parte cu porțiunea mamei sale Ana Mircia iar de alta cu porțiunea fratelui d-sale Teodor Mircea, pentru vânzarea ziselor părți de pământ sa publică termenul de trei luni conform art. 510 din pr. civ., care după expirare sa împlinește la Îl April viitor a. c., ziua Luni, oara fi din zi, cănd d-nii concurenți doritori de ale cumpăra să se presinte in camera acestui trib. in ziua și ora notată mai sus, ca garanțiile pretinse de lege, când are a se ține licitațiunea și efectua adjudecarea, in condițiunele prescrise de art. 536 și urm. pr. civ. Tot acum se somează pe toți acei ce vor avea vreun drept din acele prevăzute la punctul al 3-le de sub art. 506 pr. civ., să se arăte la trib. iu lăuntrul terminalul, căci ia urmă nu li se vor ținea in sumă, toate sarcinile fiscale și comunale privitoare pe acee părți de pământ ce ar fi neplătite până in prezent, vor fi pe conta noului cumpărător. No. 19,796. Pentru îndestularea D. Volf Benjanovici, din orașul Vaslui, cu suma de 200 galb. căpițe, plus procentul lor de 1 și jum." la sută pe lună, de la 30 April anul • 1876 pănă la numerătoare, plus și celelalte cheltueli de esecuțimie, după obligația ipotecară din 30 Octomvrie 1874, investită cu formula esecutorie No. 113, din 9 Noemvrie a. , trecut 1876, de la D. Șmil Avram Losinăms ^ tot din orașul Vaslui, punăndu-se in urmâ ] mire parte din dugheana remisă d-sale de la părinți, care este hipotecata prin menționata obligație și care este situată in acest oraș Vaslui, pe loc supus besmănului, in piața Mare, vis-a-vi de cișmea, cuprinzătoare da 2 odăi și in dosul ei se mai afli și o cuhnei cu două odăi, acoperita ambi cu șindilă, mai greșite despre miază-noapte cu dugheana D. Moise Sigler, iar despre miază-zi cu dughea ] na d-lui Strai Rievici., iară fundal merge până in șosaua Națională, tribunalul după cerirea ] d-lui creditor Benjanovici, pune in vânzare j arătata parte de dugheană, ne publică ter 3 minus de 3 luni de zile conform art. 510 din pr. civ., cu arătura ca doritorii de a cumpărat să se presinte in camera trib. Vaslui, la 5 < April viitor a. e., ziua Marți, oarele si din c zi, preparați cu garanțiile cuvenite, cănd urmează a se face adjudecarea provizorie, se- i măndu-se tot acum pe toți acei ce vor avea vreun drept din acele prevăzute la punctul i a 3-le de sub art. 506 pr. civ., se-și arăte pretențianele la trib. ia lăantrul terminului, căci in urmă nu li se vor considera, toate c dările fiscale și comunale privitoare pe acel s fond și neplătite pănă in prezent vor fi ps 1 conta "noului cumpărător. c No. 19,756. Pentru satisfacerea d-lui A * ?ram gigul, din orașul Vaslui, ca suma de 360 galb. capita cu alor procent de 3% pe lână, de la data espirărei terminului de plata până la numărătoare și cheltueli de esecuțiune, după obligațiunea din 12 Noemvrie 1875, investită cu formula esecutorie No. 86, din Septemvrie a. c. de la D. Neculai Calmuschi, domiciliat in comuna Lazu, plasa Racova, jud. Vaslui, punEdu-se in urmărire o casă a debitorelui ce este ipotecată prin menționata obligațiune și care este situată in orașul Vaslui, strada pieței, pe loc supus desmănului cătră proprietatea Vasluiului, construită din vălătuci, acoperită cu șindilă, cuprinzând 4 căi și un antret, iar in ogradă ca atenanse o bucătărie, construită din bârne, acoperită cu draniță, având 2 odăi și o șală, un grajdiu, șură și hambar vechi de scânduri, sub un acoperământ de draniță și o pivniță iarăși de scânduri sub șură, megieșită la partea despre apus cu casele d-lui Veriste Iașinschi și la partea despre răsărit cu acele a d-lui Avram Sigal creditorul, trib, după cerirea d-lui Avram Sigal pune în vânzare arătata casă cu termen de 3 luni, conform art. 510 din pr. civ., cu arătare ca doritorii ce ar fi de a o cumpăra, să se presinte in camera trib Vaslui la 15 a lund ’Aprilie viitor a. e., ziua Vineri, ora 10 de dim., preparați cu garanțiile cuvenite, cănd urmează a se face adjudecarea provisorie, somăndu-sa tot acum pe toți acei ce ar ave vreun drept din acele prevăzute la punctul al 3-le de sub art. 506 pr. civ., să-și arăte pretențiunela la trib. inlauntrul termenului, căci in urmă nu îi se vor considera, torte dările fiscale și comunale ce ar fi neplătite până in prezent, vor fi pe conii noului cumpărător. Corpul Portăreilor Trib, Iași, No. 1. Conform jurnalului trib. Iași, secția a III-a, No. 5025 din 23 Dechemvrie eespirat, urmând a se vinde prin licitațiune publică, 4 boi mari jugari, 7 juncani neinvățați, 7 gonitori, 2 boi reănzuți, 16 vaci mari, 15 gonitoare și 2 mănzate, toata aceste vite sechestrate prin procesul verbal No. 9 din 17 Ianuar anul respirat, de la d, Constantin sin Mina, spre îndestularea d-nei Elena Bosie cu o sumă bani, se publică spre generala cunoștință, că asemenea vânzare urmează a se face in ziua de 10 Ianuarie cueent, para 11 antimeridiane, la Moșia Sirca, acest județ și concurenții ce vor fi de acum I para aseminea vita, să se prezinte la arătata zi și oară, la locul indicat, unde și cănd are a se face adjudecarea asupra acelui din concurenți ce ar oferi un preț mai avantajos și cu banii la numerătoare. i, Judele director al juriului de expro!ă pnațmite din plasa Braniștea , județul Iași. ip .^°* Grigorie Eliade, concesion-f-1 * rul conctruirei drumului de fer Iași-Ungheni * •, domiciliat la București, și d. Georghe Pavloff avocat, procuratorele locuitorilor de Un ’ ni, precum și d-nii jurați însemnați mai jos’ sune citați in virtutea art. 42, din legea de exa propriațiune a se presenta in ziua de 20 a curentei, carele 11 antemeridiane in comuna ’ Unghenii, localul garei drumului de fer Iași , Ungheni, cănd și unde ave a sa întruni Co ’ misiunea juraților, spre a fixa indemnitatea cuvenită locuitorilor din Ungheni, pentru pă- 3 mântui ce li s’au expropriat in interesul construirei sus-zisului drum ferat. Jurații ordinari eșiți la sorți sunt: 1) Al. Callarghi, 2) “ Gh. Apostolicii, 3) Petrachi Gheorghiu, 4) Gh. Botez, 5) Cost. Vasiliu, 6) lacob Buiucliu, 7) Ioan Ianov, 8) Cost. Negu.â, S)L...era Maurevel. Jurați suplementari sunt 1) St. a Iurașcu, 2) Th. Paladi și 3) Gh. Crețescu, 0 Jude-directore, Gr. AT. Macry. RECTIFICARE : In foaea No. 140 la pagina I-iu, la publicația tribunalului Iași secția I-a, No. 1468,i in loc de 11 Dechemvrie 1877, să se cetească la Fevruarie 1877. 6 a  CONSILIUL COMUNAL DIN IAȘI. Judele de pace ocol. I din Iași. No. 3. Conform arh 75, al. 6 pr. civilă, cităm pe d. Stoforian Vasileschi, cu domiciliul necunoscut spre a se prezenta la acest oficiu in ziua de 21 Ianuar curent, cănd urmează a se judeca reclamația d-lui Bonifacius Sonilovici pentru bani, la neurmare se va judeca in lipsă, conform art. 28 p. c. Judele de pace ocol. III din Iași, No. 5272. D. Petrachi Cap Poștei, fost cu domiciliul in acest ocol și acum necunoscut, este citat a se prezenta in oficiul nostru la 8 a curentei, vara 11 din zi, cănd urmează a se cerceta procesul intentat de Ițic (rilima). Cantrona, printrnct va.cn. co an p#v*m+. din cauză de maltratare, la neurmare se va aplica legea. Judele de pace ocol. IV. din Iași. No............Conform art. 12 și 75, al. 6, pr. civilă, d. Șloim sin Herșcu, este citat a se prezenta înaintea acestui oficiu in ziua de 8 Ianuarie curent, oara 11 din zi, cănd urmează a se judeca reclamațiunea pentru bani, intentat contra sa de d. losăp sin David, cunoscând că la neurmare se va tranșa cauza in lipsa, conform dispozițiunei legei. Judecătorul de pace al urbei Roman, No. 6875. D. Meir Lazăr din Butnărești, este citat ca la 5 Ianuarie curent, oara 10 a. m., să se prezinte in pretorul nostru ca inculpat pentru că au maltratat pe Vasile a lui Iordachi ferariu, la neurmare se va judeca in lipsă, conform legei. No. 6877. Donica a lui loan Cantarianu, cu domiciliul necunoscut, este citat ca la 5 Ianuar client, oara 10 a. m., să se prezinte in pretorul nostru, ca martură in procesul in care să inculpă pe Meir Lazăr, pentru maltratam lui Vasile a lui Iordachi Ferariu, la neurmare sa va amenda, conform legei. No. 6867. D. Froim Mencel cu domiciliul necunoscut, este citat ca la 10 Ianuarie curent, oara 10 t. m., să se prezinte in pretorul nostru ci, inculpat pentru maltratarea lui Marcu sin hvram, la neurmare se va judeca In lipsă, conform legei. Inginer ho arnic al județ. Botoșani. No. 96. Sub-semnatul Inginer hotarnic, in baza autorizației onorat, trib. județul Botoșani, No. 5913, din 28 Iulie 1876, din cauză că la termenu fixat de 28 Octomvrie trecut, pământul era acoperit cu omăt, însemnând acuma un alt termin la 31 Martie viitor 1877, pentru facerea hotarniciei toloacei din pre- i jurul orașului proprietate a comunei urbei j Botoșani, despe megieșii d. Criste Mane, cu , moșiea Laizoii, D. advocat al Sfatului județului Botoșani pentru Tatarași sau Popeuți, d. Gh. Urzică procurator d-nei Contesa Aspasia , de Roma pentru moșia Steuceni, Tulbureni și Bâtrinești, Epitropia Sf. Spiridon cu Ore ișeni și Oncani d-na Natalia Theodor Bozan , cu Curtești și d. Casian Leca cu moșia Moinastirei Doamn, se publică ca in aretata zi j oarele 10 dimieață să se prezinte in camera Primăriei urbei Botoșani, cu toate actele și documentele ce posed despre aceste megieșii, spre finirea ordonatei lucrări, cunoscând că ] la caz de nevodre se va efectua in absență { conform articolului XIII, din regulamentul hotărniciei. Ingine botanisj, L. Vărischi. Sesiunea extraordinară, de la 1 —10 Noemvrie 1876. Seansa din 4 Noemvrie. 1 Presidența D-lui Primar Gr. Tufescu. Membrii presenți , și anume • d-r . I. N. Cantacuzino, D. Miller, I. Anghelichi, D. Gherghel, G. Scorțescu, A Baronzi, V. Botez. , Absenți motivați-, d-nii I. Antonia1 (bol- I nav), N. Droso, (la senat), i Absenți nemotivați: d-nii colonel Gr Stur. za și Gh. Racovițâ, Seama să deschide la 2 */a ore p. m. D. Primar. Va supun raportul d-lui Antoniadi, care pentru a indeplini Însărcinarea . I ce i s’a pus de Dv., a studiat cintre dacă I este mai avantajos pentru comună . deosebit tipărirea proceselor-verbale a ședințelor exmisiliului comunal de cele-l alte tipărituri și a plăti ședințele câte 15 bani linia tipografiei i naționale iar cele-lalte tipărituri să sadea la tipografia Goldner cu scăderea de 60 % ce a lasat’o la mezat (cetește). Fiind chestiune de persoane declar ședința secreta. Consiliul după discuția urmată, cu majoritate de 4 voturi hotărăște a se reveni asupra votului dat mai nainte după care procesele-verbale ale ședințelor consiliului comunal se consideră oficiale și oficiale fiind trebuiau să se publice in foaea „Curierul de Iași“, contra d-nii Miller, Gherghel și Baronzi, abținut d. Botez. D. Primar. Se supun referatul d-lui avocat comunal relativ la somațiunea ce a făcut comunei d Hristea Dima, arendașul moșiei Șepte-Oameni pentru pagubile ce i s’au cauzat cu nepredarea pământurilor după contract (cetește). Ședința trebue să fie secretă. Consiliul având in vedere somațiunea d-lui Cistea Jima, avem in vedere referatul d-lui avocat comunal, având in vedere contractul de arenda, hotarnica moșiei și referatul d-lui inginer comunal pentru predarea moșiei cătră d-m arendaș, in unanimitate hotărăște că comuna este in regulă ear dacă d. arendas să socoate in drept a cere daune de la mună, d-sa poate se reclame la locul 1 petent. Seansa să ridică la 4 ore. Seansa din 5 Noemvrie 1'rezidența D-lui Primar Gr. Tufest Membrii presenți 8 și anume: d-nii Cantacuzino, D. Miller, I. Antoniadi, I.ghelichi, D. Gherghel, G. Scorțescu, A. Baronzi, V. Botez. Absent motivat: D. N. Drosso (la senat). Absenți nemotivați: d-nii colonel Gr. Stürza și G. Racoviță. Seansa să deschide la ore 2 p. m. D. primar. In ședința de eli s’a dat cetire raportului d-lui Antoniadi din care ați văzut siferința ce este intre tipărirea la tipografia națională cu 15 bani linia a desbaterilor consiliului comunal și intre tipărirea celorlalte tipărituri cu scăderea de 60 %. J Ve rog ca astăzi să vâ pronunțați dacă admitei sau nu mezatul tipăriturilor. Se dă cuvântul d-lui N. Gane co-proprietar tipografiei naționale și d-lui Goldner prot proprietarul tipografiei H. Goldner, după care seansa să declară secretă. După discuția urmată in seansa secretă, consiliul intemeindu-să pe referatul d-lui consilier Antoniadi însărcinat din partea consiliului, prin care să vede ce deosebire este imp -uănd« , să obligator procesele-verbale ale seanselor consiliului comunal in foaea oficială „Curierul de Iași“ cu 15 bani linia și tipărindu-să la tipografia d-lui Goldner toate tipăriturile puse ia licitație și pentru care a lasat la mezat cu 60% mai jos din prețul ce să plătea pană astăzi, considerând că este un mare avantaj pentru comună ca toate imprimatele de care are nevoe să se insereze toate int’o foae și acea foae să fie oficială cum este „Curierul de Iași“, considerând propuna'lie făcute astăzi atât în scris cât și oral de representanții fonei oficiale „Curierul de Iași* și de d. Goldner, din care resultă că propuerile făcute de representanții „Curierului de Iași” din mai multe puncte de vedere sunt mai avantajoase decăt propunerile d-lui Goldnez: consiliul hotărăște: a) toate imprimatele de care are nevoe comuna se dau la tipografia naționala, insă pentru procesele-verbale ale seanselor consiliului comunal se va păți . Va bani linia iar tipăriturile puse in licitate se vor plăti cu 30% mai jos decăt si plăteau pănă astăzi, b) comuna primește gratis 22 exemplare din „Curierul de Iași , c) contractul se va încheie pa termin de 3 mi. t