Curierul de Iassi, iulie-decembrie 1877 (Anul 10, Nr. 70-141)

1877-09-11 / nr. 98

CURIERUL DE IASSÎ, No. 681. Imobilul minorului Constantin Paleologu, representat prin d-na Efrosina Paleologu, in calitate de mumă și tutrice de drept, de profesune liberă, domiciliată in Iași, ce se compune din o casă situată in orașul Iași, desp. 3-a, strada Serăriei, inscrisă la No. 140, 142 și 144, in 2 etaje, construită de cărămidă, acoperită cu tiniche și compusă din 4 odăi sus și jos, din o dugheană și 2 odăi, cu pivniță, având in ogradă 2 bucătării cu atenansele și locul ei, fiind scos in vânzare silnică spre îndestularea d-nei Pron.slava Grolle, născută Pavlicovschi, representată prin d. Iosif Pavlicovschi, in calitate de tată și tutore de drept, de profesie friier, domiciliat in Iași, cu suma de 3600 fr. și a lor procent de 1%% pe lună pănă la numerătoare, ce are a lua in virtutea obligațiunei ipotecare inscrisă de tribunalul Iași secția 3, la No. 30, din 25 Ianuarie 1875, și investită cu formula esecutorie, a cărora drepturi sunt cesionate d-lui Iosif Pavlicovschi de către d. sub-locotinent Constantin Nicolescu, după actul de cesiune din 20 Iulie 1875, legalisat de tribunalul îI și secția 3, la No. 7094, la 4 Iulie 1877, prin îndeplinirea formalităților 8*au adjudecat definitiv indicatul imobil asupra d-lui avocat Grigore Mititelu, cu preț de 5000 franci, că acest preț nedepunânduse de d. adjudecator in terminii prevăzuți de art. 551 pr. c., iar tribunalul prin jurnalul No. 2945, din 20 August 1877, a ordonat a 88 scoate in revindere indicatul imobil pe conta d-lui adjudecator. Pe acest temeiu și in baza art. 553 și următori din pr. c., tribunalul publică revinderea indicatului imobil pe comptul d-lui adjudecator Gr. Mititelu, conform art. 556 din zisa procedură, iar concurenții ce ar fi de a cumpără după lămuririle de mai sus, după cum de acest imobil s’au prevăzut și in publicațiunea inserată in foaia oficială No. 54, din 25 Mai 1877, să se înfățoșeze in camera acestei secțiuni a IlI-a, la 12 a lunei Octomvrie, zioa Mercuri 1877, vara 11 din zi, cănd are a se face adjudecația, potrivit art. 539—550 și cu restricțiunea art. 559, 561, 564 și 565 din procedura civilă. Totodată se somează pe toți acei care ar pretinde vre un drept de proprietate, usufruct, servitute, chirie, privilegiu, ipotecă sau ori ce alt drept asupra bunului urmărit ca înaintea adjudecățiunei să se arate la trib, spre ași arăta pretențiunile lor sub pedeapsă de a nu li se mai ține in samă, totodată se notează că vănzarea imobilului se face cu respectarea contractului de locațiune dat lui Herșcu Moscovici, conform sentinței trib. Iași, secția 3-a, No. 30, din 16 Aprilie 1877. No. 594. D. Rafail Cherșin, de profesiune comerciant, domiciliat in Iași, prin comandamentele înregistrate la No. 394, automat pe erezii def. Iacob Solomon Cherșin și pe erezii def. Simon Șragher, și anume: Froim Cherșin, Maica Solovsca, Frința Zisu, Perii Rapaport, Haia Șwam, Berii Cherșin, Sumer Cherșin, Rebeca Margosis, Mința Baidar, R»izel Lichenstat și Eater Șragher, de profesii proprietari, domiciliați in Iași, ca un termin de 30 zile se respundă suma de 1600 galbeni căpițe, plus procente neplătite de la 9 Oct. 1875 și pănă la numărătoare, ce se reclamă in virtutea obligațiunei ipotecară inscrisă de tribunalul Iași secția 3-a, la No. 353, din 10 Octomvrie 1874, și investită cu formula esecutorie, fără prejudiciul cheltuelilor de urmărire, fiindcă d-nii erezi in arătatul termin ce au expirat n’a plătit banii, ear d. creditoare prin petițiunea înregistrată la No. 4289, cerănd a se pune in urmărire vănzarea imobililor ipotecate care sunt: 1) o casă situată in orașul Iași, desp. 3-a, intre strada Mare și strada Primăriei, la colț, inscrisă la No. 115, 117 și 119, construită de cărămidă, acoperită cu oale și o parte cu table de fier, și compusă din 3 prăvălii, cu fața la strada Mare, și 9 odăi și un paravan din dos, având in ogradă incă o casă construită tot de cărămidă, acoperită cu oale și compusă din 2 odăi și un antret, o bucătărie, osebit o odăiță, o cușcă, pivniță și fântână, și al 2-lea) o altă casă situată tot in orașul Iași, despărțire a 3-a, strada Primăriei, inscrisă la No. 102, și care se megieșește cu imobilul descris mai sus, construită de cărămidă, acoperită cu oale și o parte cu șindilă și compusă din 9 odăi și un antret, fiind de dânsa alipită o altă casă in 2 etaje, construită tot de cărămidă, acoperită cu șindilă, compusă sus din o odae, o camară și o magazie, iar jos din o odae și o magazie, deosebit o odae, ambele aceste imobila descrise la punctul intei și al doilea, cu locul și dependințile lor. Pe acest temeiu și in baza art. 503 din pr. civ., trib. publică vânzarea conf. art. 510 din acea proc., ca concurenții ce ar fi de a cumpăra indicatele imobile cu atenansele sale, să se înfățoșeze in camera acestei secțiuni a VI-a, cu garanția cerută de lege la 21 al unei Octomvrie ziua Vineri 1877, vara 11 din zi, cănd ave a se face adjudecația, potrivit art. 539,550 și cu restricțiunea art. 559, 561, 564 și 565 procedura civilă. Totodată să somează pe toți acei care ar pretinde vreun drept de proprietate, usufruct, servitute, chirie, privilegiu, hipotecă, sau ori ce alt drept asupra bunurilor urmărite, ca înaintea adjudecațiunei să se arăte la tribunal, spre ași arăta pretențiunile lor, sub pedeapsă de a ha li se mai ține in samă. Totodată se notează fiind că domiciliul d-nei Reger Lichtenstal este necunoscut in România, apoi această publicație va servi spre cunoștința sa lipindu-se și un exemplar cuvenit d-sale pe ușa trib. Iași secția 3-a, conform art. 509 comb. cu 75 al. 6 proced. civilă. No. 698. D. N. Burchi, domiciliat in Iași, casierei dirigente a casei de Economie și împrumut din Iași, prin comandamentul înregistrat la No. 460, au somat pe erezii def. Cristian Virt Pester și anume: Adela Pester soția def. Cristian Virt Pester de profesie liberă, Iosif Pester de profesiune liberă domiciliat in comuna Copou, Emilia Dona, Ana zisă și Nina Virt Pester de profesie liberă domiciliat in București, coloarea Verde, Luisa Virt Pester de profesie liberă domiciliat tot in București, coloarea galbenă, Carl Auguston tutorele minorilor Grigore, Richard și Matilda Pester, de profesiune liberă domiciliat in Iași și Șarlota Virt Pester, cu domiciliu și profesia necunoscută, ea in termin de 30 zile se respundă suma de 7000 fr. cu a lor procent de 2 % de la espirarea termenului obligațiunei și pănă la numerătoare, fără prejudiciul cheltuelilor de urmărire și timbru, ce se reclamă in virtutea obligațiunei ipotecară inscrisă de trib. Iași secția III-a la No. 294 din 26 August 1874 și investită cu formula esecutorie, fiindcă d-nii erezi și d-nul tutore nu aratatul termen ce au espirat n’a plătit banii, ear d-nn casier deligente al zisei case prin petițiunea înregistrată la No. 5091, cerănd a se pune in urmărire vânzarea imobilului ipotecat care este: una vie prenumită grădina lui Pester, situată in comuna Copou plasa Copou jud. Iași, având pe ea doua case in 2 etaje, și alta intr’un etaj construite de cărămidă acoperite cu șindilă, cu atenansele lor, avănd de megieși, viile d-lor Ana Baluș, a d-lor Milor și Grigore Sturza, și cu un drum conducător la comuna Copou. Pe acest temeiu și in baza art. 503 din procedura civilă, tribunalul publică vânzarea, conform art. 510 din acea procedură, ca concurenții ce ar fi de a cumpăra indicatul imobil cu atenansele sale, să se înfățoșeze in camera acestei secțiuni a IlI-a, cu garanția cerută de lege la 14 a lunei Dechemvrie, ziua Mercuri 1877, vara 11 din zi, cănd ave a se face adjudecația, potrivit art. 539—550 și cu restricțiunea art. 559, 561, 564 și 565 procedura civilă. Totodată se somează pe toți acei care ar pretinde vreun drept de proprietate, uzufruct, servitute, chirie, privilegiu, hipotecă sau orice alt drept asupra bunului urmărit, ca înaintea adjudecațiunei să se arăte la tribunal, spre a-și arăta pretențiunele lor, sub pedeapsă de a nu li se mai ține in samă. Lămurindu-se ca pe lăngă Bumm indicată mai sus, mai există sarcina de 300 galb. împrumutați de la Catinca Chesoglu, după obligația ipotecară din 27 Noemvrie 1872, inscrisă la No. 49 pe termen de un an cu procent de 1 % Pe lună, și la cas de neurmare are să tragă valoarea împrumutului in dublu, totodată fiind că domiciliu d-nei Șarlota Virt Pester este necunoscut in România, apoi această publicațiune va servi și spre cunoștința sa, lipinduse și un exemplar cuvenit d-sale pe ușa tribunalului Iași secț. 3-a, conform art. 509 combinat cu art. 75 al. 6 din pr. civ. Secția a IV-a, No. 6724. D. Iosep Șufăru, cu domiciliul necunoscut, este citat ca in ziua de 19 Septemvrie curent, orele 10 dimineață, să se presenta înaintea acestui tribunal, spre infățoșare in procesul in care se inculpă pentru furtul comis in paguba lui Gheorghe Prale, cunoscând că nefiind următor se va pronunța sentința in lipsă, conform art. 182 din proc. penală. No. 6235. Freida Damțcu, cu domiciliul necunoscut, să citează ca in ziua de 13 Septemvrie 1877, oarele 10 dimineață, să se presinte înaintea acestui tribunal, spre infățoșare in procesul in care să inculpă Iosep sin Idei, pentru furt, cunoscând că nefiind următoare, se va pronunța sentința in lipsă, conform art. 182 pr. pen. No 3124. D-nul Ițic Seine, cu domiciliul necunoscut, se citează ca in ziua de 12 Septemvrie 1877, orele 10 dimineață, să se presinte înaintea acestui tribunal, spre infățoșare in procesul in care se inculpă pentru ultragiu, cunoscând că nefiind următor, se va pronunța sentința in lipsă, conform art. 182 pr. pen. Tribunalul jud. Bacău. No. 14465. O casă compusă din 2 odăi, acoperită cu șindilă cu tot locul ei, in acărta ogradă este altă casă compusă din 2 odăi, cu antrețel, camară și beciu de peatră sub ea acoperită cu oale, o bucătărie și fântână, situată in desp. a 3-a coloarea No.... din orașul Bacău, care se megieșește la o parte cu imobilul D-lui Spiru Hagi Gheorghiu și la alta cu D-nu Neculai Dumitrașcu, cu fața la sușaoa Roman-Focșani, vis-a vis de hotelul Primării, proprietate a D-lui Iordachi Neculau domiciliat in Bacău, după jurnalul inchiet de complectul trib. No. 2634, de la 2 August 1877, urmănd a se espropria silnic, pe puterea documentelor și a posesiunei de față, spre îndestularea D-lui Ștefan Țirțescu, domiciliat tot in Bacău, cu suma de 350 galbeni capital din suma de 413 galbeni, împrumutați de D. Neculau de la D. Țirțescu, cu două acte de ipotecă, cel intăi inscriptat in anul 1870, la No. 73, de trib. local și cel al 2-le inscriptat in anul 1872, la No. 58, tot de trib. local, cu procentele de 1 Van/6 PH lună prevăzut prin citatele acte de ipotecă de la 23 Octomvrie 1876 și până la numerătoare, plată de avocat, taxele și plus timbru, se face cunoscut concurenților a se conforma art. 542 pr. civilă, că vânzarea acestui imobil va ave loc in sala ședințelor acestui tribunal in ziua de 13 Dechemvrie anul curent 1877, carele 12 din zi, adecă după 3 luni de la data Ionei. Totodată se somează și pe acei ce ar pretinde vre-un drept de proprietate, usufruct, servitute, chirie, privilegiu, ipotecă sau ori ce alt drept asupra acestui imobil, ca mai înainte de adjudecare să se presinta la tribunal, spre a’și arăta pretențiunile lor, căci in urmă nu li se vor mai ține in samă. No. 14463. Imobilul urban din Bacău și anume: o casă de cărămidă compusă din 2 odăi cu antret la mijloc și cu beciu de cărămidă sub ea acoperită cu șindilă, un grejdiu prost și o bucătărie idem, având și puțină grădină situată in mahalaua Calioimei, dispărțirea a 4-a culoarea Albastră N...., care se megieșește la o parte cu imobilul D-lui N. Putu și la alta cu părău Negel, proprietate remasă de la reposatul Iozef Foniac, acăruia interese se represintă prin D-na Iohana soția reposatului, care domiciliază in Bacău, după jurnalul inchiat de complectul tribunalului No. 2618 din 1877, urmănd a se expropria silnic după documente și stăpânirea de față, spre îndestularea D-lui Ștefan Țirțescu, domiciliat in Bacău, cu suma de 50 galbeni capital, după actul de ipotecă din anul 1875, inscriptat de tribunalul local No. 73 din 1875 și procentele de 2 ° 0 pe lună, de la 23 Iulie 1876 și pănă la numerătoare, cum și cheltuelele de urmărire plata de avocat, plus timbru, se face cunoscut concurenților care au a se conforma art. 542 pr. civilă, că vânzarea acestui imobil va avea loc in camera ședințelor acestui tribunal in ziua de 13 Dechemvrie anul carei,oarele 12 din zi, adecă după 3 luni de la data Ionei. Totodată se somează și pe acei ce ar pretinde vre-un drept de proprietate, usufruct, servitute, chirie, privilegiu, ipotecă sau orice alt drept asupra acestui imobil, ca mai înainte de adjudecare să se presint la tribunal spre ași arăta pretențimnele lor, căci in urmă nu li se vor mai ține in samă. No. 14493. Părțile de moșie ce Gheorghie, Neculai, loan, Maria și Dochița Camară clironomiî defunctului Ionițe Camară de profesiune agricultori domiciliați in comuna Ardioanii, au in hotarul Ardioanii comuna Ardioanii plasa Tazlău de jos județul Bacău, care moșie să zice a fi 22 stănjini, partea din sus cei zic Pleșcăiasca bătrânul Găurici, avănd pământ de hrană, pădure și una casă megieșindu-se la o parte cu Zoița Nour și la alta cu Pleșcăeștii, iar lungimea din Băhnășeni pănă la Țicău, aseminea una casă de crășmă cu locul ei in satul Ardioanii in care casă șede Haim Ițic, megieșindu-se cu Gheorghi Dospinescu, precum și a opta parte de la o moară de la Dristi ce este pe apa Tazlăului Sarat, partia Dospinească tot din comuna Ardioanii, după jurnalul tribunalului No. 2630, urmănd a se espropia silnic după documenzi și stăpânirea de față spre îndestularea d-lui Altăr Zeilicovici comersant din comuna Măineștii cu suma de 83 galb. și a lor procente de 4 ° 0 pe lună de la 24 Octomvrie 1875 pănă la numărătoare, plus 100 lei noi cheltueli de judecată, ce are a lua de la muniții Cămărești după decizia curței de Apel Iași No. 98 din 1877, investită cu formula executorie (fără prejudeciul cheltuelilor de urmărire) și regulăndu-se pentru acest finit a se ține licitație in localul ședințelor acestui tribunal in ziua de 20 Decemvrie anul curent oarele 12 dimineața, adică după 3 luni de la data fonei, conform art. 510 procedura civilă, se face cunoscut concurenților care se vor conforma art. 542 aceași procedură, totodată se somează pe toți acei ce ar pretinde vreun drept de propietate, usufruct, servitute, chirie, privilegiu, ipotecă sau orice alt drept asupra imobililor urmărite, ca mai înainte de adjudecare să se presinte la tribunal spre a-și arata pretențiunele lor, căci in urmă nu li se vor mai ține in samă. Să mai arată că asupra părților de moșie a clironomilor defunctului Ioniță Camara există și hipotecă de 142 galb in- scrisă de tribunal sub No. 33 din 30 Aprilie 1875 inprumutați de d-nu Berlă Haimzon. No. 14627. Imobilile ce d-nu Gheorghie Goagă de profesiune agricultor domiciliat in comuna Râpile, are in ace comună plasa Trotușu județul Bacău și anume: 1 bucată pământ de arat in hotarul Răcanii, in megieșie cu Vasile Olariu și in lungime din malul Trotușului pănă la crucia de piatră excluzindu-să ca una firtă pamânt ce are in aciastă lungime și Constandin Epure, altă bucată pământ tot de arat in hotarul Bâlăcenii, in megieșie cu Vasilie Aurică și in lungime din malu Trotușului pănă la Bălți Spre crucia de piatră, altă bucată pământ tot de arat și puțin finaț cu tufăriș in hotarul Beniea in megieșie cu Vasilie Mihai Goagă și in lungime din Benia pănă ln Ploștena, ca un pogon vie in hotarul Bălăceni, in megieșie cu Vasilie Goagă, inpreună cu partia de căsoae ce are la ace vre Buri un acoperemănt cu căsoaia lui Vasilie Goagă, după jurnalul tribunalului din 26 August trecut, urmănd a se pune in vânzare după document și stăpânirea de față, spre îndestularea d-lui Vasilie Grădinariu da profesiune tot agricultor și domiciliat tot in comuna Răpile, cu suma de 200 lei noi ce are a lua de la numitul Goagă după sentința tribunalului No. 471 din 1875 și decizii a curței de Apel din Focșani No. 37 din 1876, investită cu formula executorie (fără prejudiciul cheltuelilor de urmărire) și regulăndu-să pentru acest final a se ține licitație in localul ședințelor acestui tribunal in ziua de 16 Dechemvrie a. curent, oarele 12 dimineață, adică după 3 luni de la data fonei, conform art. 510 proc. civilă, să face cunoscut concurenților care să vor conforma art. 542 aceiași procedură, totodată să somează pe toți acei ce ar pretinde vreun drept de propietate, usufruct, servitute, chirie, privilegiu, hipotecă sau ori ce alt drept asupra bonurilor urmărite, ca mai înainte de adjudecare să sa presinte la tribunal spre ași arata pretențiunele lor, căci in urmă nu li se vor mai ține in Ramă. No. 11310. D. Ițic Folie, cu domiciliul necunoscut, este citat a se presenta in camera acestui tribunal, in ziua de 19 Septemvrie, oara 10 dimineață, anul 1877, spre a se interoga in procesul corecțional intentat contra sa pentru bataia causată lui Periches Clugman, la neurmare se va judeca in absență conform art. 182 pr. penală. No. 14486. O dugheană veche cu locul ei, aflată in comuna Târgul Ocnei, moșia Ocnelor a Statului, strada Sf. Neculai, sub No. 290, plasa Trotușu, județul Bacău, in megieșie la o parte cu imobilul d-lui Iorgu Metacsa și la alta cu un imobil a Statului, proprietate a d-lui Moisă Pișchel, comersant tot din acea comună, după jurnalul tribunalului No. 2607, urmănd a se expropria silnic după documente și stăpânirea de față, spre îndestularea d-lui Costea Metacsa, proprietar tot din comuna Târgu-Ocnei, cu suma de 40 galbeni și a lor procente, ce are a lua de la numitul Moisă Pișchel, după cartea de judecată No. 232 a d-lui jude de pace a plasei Trotușu, investită cu formula executorie (fără prejudiciul cheltuelilor de urmărire), și regulăndu-se pentru acest finat a să ține licitație in localul ședințelor acestui tribunal in ziua de 20 a lunei Decemvrie anul curent, oarele 12 dimineață, adică după 3 luni de la data fonei, conform art. 510 p. civilă, se face cunoscut concurenților care se vor conforma art. 542 aceași procedură, totodată se somează pe toți acei ce ar pretinde vreun drept de proprietate, usufruct, servitute, chirie, privilegiu, ipotecă sau ori ce alt drept asupra bunului urmărit, că mai înainte de adjudecare să se presinte la tribunal spre ași arăta pretențiunile lor, căci in urmă nu li se vor mai ține in samă. No. 14488. Partea de pamént ce d-na Liza Dimitriu, născută Leondari, domiciliată in Bacău, are in hotarul Urmenișu, comuna Vâsieștii, județul Bacău, plasa Tazlău de Sus, care din acte se vede a fi de 89 fălci, și care să compune din loc de arat, fănaț, imaș și pădure, megieșindu-se pe de o parte cu hotarul Moineștii, iar pe de alta cu clironomii Leondari, având lungime după stăpânirea de astăzi din curătura Chiriecenilor la vale, pănă ia curmătura Negii, după jurnalul tribunalului No. 2300, urmând a se vinde de veci după documente și stăpânirea de față, spre îndestularea d-lui Costică M. Dimitriu, de profesiune funcționar, domiciliat in comuna Moinești, cu suma de 300 galbeni și procentele ce are a lua de la d-na Liza Dimitriu, după actul de ipotecă înscris de tribunalul Bacău, sub No. 69 din 1875, pe numele d-nei Maria Țiîenschi, cesionat d-lui Dimitriu, (fără prejudiciul cheltuelilor de urmărire), se face cunoscut concurenților care au a se conforma art. 542 procedura civilă, și că vânzarea menționatului imobil va avea loc in sala ședințelor acestui tribunal in ziua de 17 a lunei Decemvrie anul curent, oarele 12 dim., adică după 3 luni de la data Ionei, conform art. 510 aceași procedură, totodată se somează pe toți acei ce ar pretinde vreun drept de proprietate, uzufruct, servitute, chirie, privilegiu, ipotecă sau ori ce alt drept asupra imobilului urmărit, ca mai înainte de adjudecare să se presinte la tribunal spre ași arăta pretențiunile lor, căci in urmă nu li se vor mai ține in samă. No. 14490. Un loc sterp cu beciu sub el, supus embaticului cătră proprietarul de Moinești, care loc cu beciu este a d-lui Altăr sin Simon Hahamu, comercial din Moinești, și situat in strada Mare, din comuna Moineștii, plasa Tazlău de Sus, județul Bacău, in megieșie pe de o parte cu Leizer Leiterovici, iar pe de alta cu Litman zet Meer, având drept de comunicație pe locurile megieșilor Litman zet Meer și Hoșie Șahtăr, purtând și sarcina de 300 galbeni, după 2 acte ipotecare cătră Stat, după regularisirea tribunalului, urmănd a se vinde silnic după documente și stăpânirea da față, spre îndestularea d-lui Iosep Iacăr Cânăr, tot comerciant din Moinești, cu suma de 250 galbeni și a lor procente de 2 la sută pe lună, prevăzuți prin actul de ipotecă inscris de tribunal sub No. 4, pe anul 1873, și investit cu formula esecutorie (fără prejudiciul cheltuelilor de urmărire), și regulăndu-se pentru acest finat a să ține licitație in localul ședințelor acestui tribunal, in ziua de 19 Decemvrie anul curent, oarele 12 dimineață, adică după 3 luni de la data fonei, conform art. 510 p. civilă, se face cunoscut concurenților care se vor conforma art. 542 aceași procedură, totodată se somează pe toți acei ce ar pretinde vreun drept de proprietate, usufruct, servitute, chirie, privilegiu, ipotecă sau ori ce alt drept asupra bunurilor urmărite, că mai inainte de adjudecare să se presinte la tribunal spre ași arăta pretențiunile lor, căci in urmă nu li se vor mai ține in sumă. Tribunalul județului Fălciu. No. 3750. D. Chirică Enachi, fost cu domiciliul in comuna Manțu, comuna Tăbălăești dar acum necunoscut, este citat a se presenta in camera acestui tribunal, orașul Huși ca inculpat, la 28 Septemvrie 1877, oara 10 din zi, cănd urmează a se cerceta acțiunea formată asupra sa pentru sustragere de sub sechestru a niște vite, urmărite in pretenția d-lui Sulim Leib, cunoscând că la neurmare se va aplica disposițiunile legei. No. 1652. D. Stefan Negoescu, cu domiciliul necunoscut, este citat a se presenta in camera acestui tribunal, orașul Huși, ca inculpat, la 23 Septemvrie anul curent, oara 10 din zi, cănd urmează a se cerceta acțiunea formată contra numitului, pentru că au comis mai multe delicte cu tăere de lemne in pădurea Statului Bunești, la neurmare se va aplica rostirea legei. Tribunalul județului Neamț. No. 15949. D. Iordachi Ilie Găucanu, cu domiciliul necunoscut, este citat a se presenta înaintea acestui tribunal, in ziua de 29 Septemvrie curent, oara 10 dimineață, in calitate de inculpat pentru delict silvic, dosarul No. 1064 din 1876, cunoscând că la neurmare, se va aplica in contra sa disposițiunile art. 182 din proc. penală. Corpul Portăreilor trib. Iași, No. 792. Conform jurnalului trib. Iași, secția 3-a, No. 3048, din 27 Septemvrie a. c., aposită pe petiția d-lui Blanc, registrată la No. 5311, se publică că la 15 Septemvrie 1877, oara 11 din zi, in piața Primăriei Iași, urmează a se vinde licitativ mai multe obiecte casnice sechestrate de la d. Ghidali Heler, și concurenții ce vor fi pentru cumpărare, să se presinte conformăndu-să art. 444 pr. civilă. No. 789. Conform resoluțiunei trib. Iași secția I, aposată pe petițiunea d-lui V. Teodorescu, registrată la No. 4133, din 2 curent, se publică că la 19 Septemvrie a. c., oara 11 din zi, la domiciliul d-lui Stavăr Ghem, din comuna Românești, comuna Movilenii, plasa Copou, județul Iași, urmează a se vinde licitativ mai multe obiecte casnice, vite și producte, sechestrate de la d. Stavăr Ghem, in pretenția d-lui V. Teodorescu, și concurenții ce vor fi să se presinte pentru cumpărare conformăndu-se art. 444 pr. civilă. Judele de pace ocolul I din Iași No. 4167. In basa art. 12, 75, al. 6 pr. civilă, d. I. P. Sturza, este citat a se presenta in pretorul acestui oficiu, in ziua de 13 curentei, vara 11 din zi, cănd urmează a se judeca oposiția făcută de frații Mittler contra cărței de judecată No. 519 din 1877, in causa cu d-sa și Iohan Enghel pentru bani, la neurmare se va aplica legea. Judele de pace ocolul III din Iași. No. 3464. Conform art. 12, 75 al. 6 pr. civilă, d. Mendel sin Lupu, cu domiciliul necunoscut, este citat a se presenta in pretoriul acestui oficiu, in ziua de 16 Septemvrie anul curent, carele 11 din zi, cănd are a se judeca procesul intentat contra sa de d. Gh. Nițescu, proc. societăței generale de asigurare „România“ pentru bani, la neurmare se va aplica legea. Judele de pace al urbei Roman. No. 4488. Prin sentința pronunțată de d. judecător de pace urbei Roman, No. 620, din 11 Octomvrie, anul 1876, in temeiul art. 385 al. 9 codul penal, s’a condemnat pe d. Anton Margarintopul, cu domiciliul necunoscut, la amendă de 10 franci, in profitul casei comunale din Roman, cu aplicațiunea art. 30 codul penal, in caz contrar, sentința s’a pronunțat cu drept de oposiție și recurs in casațiune conform art. 149 și 174 din proced. penală. No. 4489. Prin sentința No. 468, dată de judecătorul de pace al urbei Roman, la 24 August 1876, individul Dimitrie Vărlanov, cu domiciliul necunoscut, găsit culpabil că au construit din nou 2 pavilioane in grădina sa acoperindu’le cu material arzător, in casa art. 385 al. 9 c. penal, s’au condemnat la amendă de 5 franci in folosul casei comunale din Roman, cu restricțiunea art. 30 codul penal, in caz de insolvabilitate. No. 4490. Prin sentința No. 467, dată de judecătorul de pace al urbei Roman, la 24 August 1876, individul Dimitrie Vărlanov, cu domiciliul necunoscut, găsit culpabil că au construit un acoperemănt la casa sa fără permisiune, in casa art. 385 al. 9 c. penal, s’au condemnat la amendă de 5 franci in folosul casei comunale din Roman, cu aplicațiunea art. 30 codul penal, in caz de insolvabilitate. PARTEA NEOFICIALA Revista Internă. Joi 8 (20) Septemvrie, după sfinta liturghie s’a ținut la sfinta Mitropolie o serbare religioasă, in care s’au făcut rugăciuni pentru oștenii rosiani și românii căzuți pe câmpul de onoare. Autoritățile publice au fost invitate de a asista la această serbare in ținută de doliu. Aceste rugăciuni pentru cei căzuți s’au făcut in aceiași zi in toată țara, și anume in toate bisericele și templele, de ori-ce religiune. Drapelul luat de batalionul de vânători, comandat de maiorul Alexandru Candiano-Popescu, a ajuns și s’a presentat M. S. Doamnei. Mercuri 7 curent, la 3 ore, cu o gardă de onoare, purtat de soldatul care l-a luat și de șeful batalionului, a fost dus de la Cotroceni la Arsenal prin stradele Tărgoviștei și podu Mogoșoai, in mijlocul aclamațiunilor publicui. Cu toată bucuria Ungarilor și cu toate rugăciunile din havrele jidovești ale Austro-Ungariei, victoriile Turcilor, vestite cu sumeție in zilele din urmă, nu sunt nimic mai puțin decăt adevărate. După patru zile de bombardare, posițiunile rusești de la Șipka ocupate de oștirile lui Soleiman-pașa, intre care era și garda imperială a Sultanului, au fost reluate de către Ruși, la 6 Septemvrie după o luptă crâncenă, care a durat 9 ore. Turcii au fost goniți lăsând pe câmpul de batie peste 2000 oameni. Rușii au avut 100 morți, intre care și colonelul principe Micirschi, și 400 răniți. Iar la Plevna Osman-Pașa e amenințat de un nou Sedan, întăririle lagărului turcesc și chiar orașul Plevna au fost crâncen bombardate de către oștirile romăno-ruse, și acum sunt împresurate astfel incăt, comunicarea lui Osman-pașa cu cuartierul general turcesc e cu totul tăiată. Armata turcească de la Plevna numai are mijloace de-ași procura nici provisiuni, nici munițiuni. Turcii nerespunzând la bombardare, se crede că le lipsesc munițiunile. „Die Presse“ din Viena publică o depeșă lungă originală despre luptele din jurul Plevnei, dată din Poradim 14 Septemvrie, in care, după ce arată eșecurile suferite de corpul lui Scobelet, constată prin următoarele cuvinte semnificative, bravura romănă: „Lft 11 care a început corpul lui Zotov din Radișev și Pelișat atacul contra intăriturilor lagărului turcesc, și deși trupele turce nu desvoltau vre o bravură. Rușii cu toate acestea n’au putut resista la focul inimicului. Corpul lui Zotov s’a apropiat de redută, unde s’au angajat o scurtă luptă de baionete, du-»