Curierul de Iassi, iulie-decembrie 1877 (Anul 10, Nr. 70-141)

1877-10-09 / nr. 110

CURIERUL IEIASSI. ofensiva turcească dinspre Novi Bazar sau Seraievo mai că nu-i cu putință sau e prea ușor de împiedecat, pe când din contra impresurarea Vidinului de cătră Șerbi, uniți cu detașamente române, este una din operațiile cele mai ușoare. Schimbarea in comanda supremă turcească au fost urmată de trimiterea părții cei mai mari din garnizoana Varnei și Șumlei la armata de operație, incăt aceasta s-au sporit cu cel puțin 20,000 de oameni. La Plevna situația e neschimbată. Rușii imitează pe Romăni și caută a se apropia prin șanțuri de întăririle turcești. Apoi de la sosirea generalului Totleben s’au început la sudest de Plevna lucrări de pământ in stil mare. S’așteaptă numai, ca Românii să fie reduta cea mare a Griviței (Osman), pentru a păși la lucrările generale de impresurare. In aceeași vreme s’au sporit cordonul de impresurare din doreiul Plevnei. Vodă Carol voia chiar să ocupe in Telis cu 15,000 de oameni o poziție șănțuită și să pue o stavilă intre Plevna și ajutoarele ce vin din Orhanie. Dar părerea Sa n’au fost primită, ci Rușii s’au mărginit de a spori corpul generalilor Krilof și Lascaut cu căteva batalioane de tiraliori și câteva baterii călări. Despre poziția armatei turcești de est nu se știe absolut nimic. Ea pare a-și schimba pozițiile, căci Rușii au pierdut in mai multe puncte atingerea cu ea. Nu vom fi insa mult in nesiguranță asupra mișcărilor lui Suleiman Pașa. „Gazeta de Francfurt“ asigură, că generalul Totleben nici n’are de gănd a goni pe Ghazi Osman Pașa din Plevna. Scopul său e de-a-l pune pe Osman in neputință de-a se mai luptă, de-a se mai ivi și a doua oară dinaintea Rușilor in Balcani și de a le cauză pierderi. Dacă Totleben va isbuti pănă la capătul lui Maiu anul viitor să facă pe Osman să capituleze, atunci pierderea de vreme nu e de loc nefolositoare. Despre un atac cu asalt, cum il prezic ziarele romăne, nu poate fi vorba dintr’o cauză foarte simplă. Prin ploile din urmă paméntul lutos s’au immutet, incătinaitarea trupelor de atac ar fi așa de inceată, că pierderile ei in drum ar răpi toată probabilitatea succesului. Deocamdată lucrările fortificatorii ale armatei dimprejurul Plevnei au de scop a asigură propriile poziții in contra unei agresiuni turcești din lăuntrul Plevnei. Altfel se vede că Osman judecă pe deplin mărimea pericolului, ce se naște pentru întăririle sale prin lucrările de apropiare ale Romănilor, esecutate cu Miletul Linnemann. Reduta Osman (partea din întărirea Griviței, care se află încă in mările Turcilor) fiind periclitată, Osman au retras din ea tunurile, incăt in lagărul turcesc se crede, că ar fi subminată. In momentul, ce Romănii s’ar pune in posesiunea redutei e prea cu putință, ca ea să sară in aer. La 2 și 3 (14 și 15 Oct. st. n.) au avut loc bătălia hotăritoare de la Kars intre Ruși și Turci. Decursul general al operațiilor au fost următorul: Colonade incungiur al generalului Lazarev au ocupat la 2 octomvrie innălțimile de la Orlek, au gonit trupele turcești de acolo și le-au împins spre Kars și Visnikiai. Fiindcă prin această mișcare o parte a armatei turcești era inconjurată deja, de aceea Rușii au hotărit ca a doua zi la 3 Oct. să pornească un atac general in contra poziției lui Mouktar-pașa. Cheia sa înaintea frontului il formă dealul întărit Avkar. Dimineața la 6 ore Rușii au început atacul general, după ce s’au pregătit mai ăntăiu printr’un precis foc de artilerie. Pe la amiazăzi generalul Heimann atăca dealul Avkar cu regimentele Erivan, Grusia, Piatigorsk și cu un batalion de tiraliori. După o luptă strălucită, Heimann a luat dealul. Prin ocuparea acestei poziții armata lui Mouktar pașa eră ruptă in două. O parte a armatei turcești, care apucă spre Kars, au fost atacată in flanc de trupele generalului Lazares și urmărită de trupele generalului Heimann, incăt pe la 5 ore această parte eră bătută și risipită cu totul, pierzând o mulțime de morți, mai multe mii de prizonieri și patru tunuri. In aceeași vreme trei divizii turcești, remase la flancul drept, au fost respinse din pozițiile lor de la Aladja, care erau incunjurate CU totul, și după pierderi enorme au fost silite să se predea la 8 ore sara. Mulți prizonieri, 7 pași și 32 de tunuri cu o mulțime de material de răsboiu au căzut in mănile rușilor. Mouktar pașa au fugit in Kars. Pierderile Rușilor sunt relativ mici. Turcia. Publicăm mai la vale următoarele telegrame ale R. S. S. Marelui Duce Nicolae: Comandantul-cap al armatei rușiene, adresate Principelui Gortschacoffi Gorny-Studen, 5/17 Octomvrie 1877. Amănunte despre victoria repurtată asupra lui Ghazi Muktar-pașa: O parte din armata sa a fost cu desăvârșire bătută și cu totul imprăștieată; mai multe mii de prizonieri și 4 tunuri au rămas in minele noastre. Celaltă parte un număr de 3 divisiuni cu 32 de tunuri a fost înconjurată și, după ce a suferit perderi enorme, s-a dat prinsă in ziua de 3 Octomvrie, la 8 oare sara. Printre prizonieri se află 6 pașale. Muhtar-pașa însuși a scăpat cu fuga la Kars. Gorny-Studen, 3/15 Octomvrie 1877. Turcii au trecut Lom-Tchiflic, cu patru mici coloane de infanterie, cu scop negreșit d’a face o recunoaștere a posițiunilor noastre. Primiți de focul ante-posturilor noastre, s’au oprit. Un detașament de toate armele a fost trimis contra lor supt comanda generalului Kossutch, dară inimicul se retrăsese deja și afacerea s’a mărginit intr’un atac de cazaci, cari au pus pe goană ante posturile turcești peste Lom. Nimic nou in celealte puncte ale teatrului resboiului. Noutăți. *** Columna lui Traian (sub direcțiunea d-lui B. P. Hasdeu, curtea Bisericei Mihai-vodă, abonamentul 20 i. n. pe an), in duplul seu număr pe August Septemvrie cuprinde următoarele materii : 1) B. P. Hasdeu: Limba romănă vorbită intre 1560—1600. Texturi inedite (pag. 357—408, 456—484). 2) B. P. Hasdeu: Programa pentru adunarea obiceielor juridice ale poporului romăn. 3) D. A. Sturdza: Portretele lui Horia, Cloșca și Crișan. 4) D. A. Sturdza: Eudoxiu Hurmuzaki. Notiță biografică. 5) Dr. M. Gaster: A propus de articlul d-lui P. Ispirescu despre basme romăne și basme francese. 6) Dr. Zotu: Somnul după Dr. C. A. Polichronie. Recensiune. 7) G. : Pressa străină despre „Columna lui Traian“. 8) X.: Notițe. Mai multe stampe. Fiecare abonat la „Columna lui Traian“ are dreptul de a căpăta de la redacțiune un exemplar din Istoria critică a Romănilor de B. P. Hasdeu cu prețul mai puțin de jumătate, adecă cu 10 lei noi in loc de 24 lei noi. Pentru districte se adaugă 2 lei noi costul transportului. Acționarii actuali posedă același drept pentru trei exemplare. **# Convorbirile literare, N-rul de la 1 Octomvrie, cuprind următoarele materii: Scrisori—Scrisoarea IV de Iacob Negrum; Teoria Ondulațiunii universale; Secțiunea IV de V. Conta. (urmare): Babhyl cătră Sania poesie de ***; Criticismul, studiu de A. D. Xenopol, Noaptea ’n vară, Clipa, Te iubesc, Ah alung’a ta iubire, Barbarii la Roma, Noaptea-i dulce, poesii de N. D. Xenopol, Umilire, Cea mai senină noapte, A fost o zi frumoasă, Prin crânguri, poesii de S. Hamlet Prințul Danemarcei, traducere de Stern, critică de A. D. Xenopol. Corespondență. *** Prelegerea publică „despre sublim și frumos“ pe care D. Verussi au fost anunțat’o pe astăzi, s’au amânat pe Dumineca viitoare din cauza unei indispoziții a prelectorului. #** Anghină. S’aude, că se ivesc iarăși cazuri de anghină, deci ne grăbim a atrage atenția celor in drept asupra acestei calamități. Aflăm de ex. că doi dintre elevii gimnaziului Ștefancel Mare ar fi murit de această boală. *** Calendarul bunului econom pe anul 1878, întocmit de d-nii Comșa și Eugen Brote, a eșit de sub tipar. Pentru aceia, care cunosc acest călindar orice recomandațiune este de prisos. Dintre călindarele, ce se întocmesc și se publică in limba românească, acesta e poate singurul, care represintă un șir de idei sanetoase și bine concepute. D-nii Comșa și Brote au ales forma de călendar spre a răspăndi bunul gust și cunoștințele economice și in anul trecut au isbutit atât de bine intru aceasta incât încă înainte de 1 ianuarie 1877, „Calendarul bunului econom“ a trebuit să iasă in o a doua ediție. Calendarul pentru anul 1878 ne pare chiar mai bine întocmit decăt cel pentru 1877 și prin urmare nu ne îndoim, că și in anul acesta el se va răspăndi. Noi din partea noastră, ne credem datori a-1 face cunoscut și a-1 recomanda tuturor acelora, care nu-1 cunosc. Tiparul este citeț, ortografia e cea curat fonetică, iară aranjamentul materiilor de bun gust. După partea comună tuturor călindarelor, urmează o parte literară, o poveste, o nuvelă, o narațiune și nouă poesii, intre care trei de Alecsandri, una de C. Negruzzi și căteva poesii populare, in sfirșit un tractat despre „femeea economului român.“ Partea adevérat interesantă a călindarului e insă cea economică. Aceasta e scrisă in o limbă clară și populară, și ca o obiectivitate care face ca, incepând un articol, să fim siiți a-1 citi până in sfirșit. Autorul, care credem că e d. Comșa, profesorul de agronomie de la Seminarul din Sibiiu, imparte materia in șapte capitole : economia corpului, economia vitelor, pomăritul, vieitul, imnpăritul, legumăritul și mătăsăriul. Fieștecare din aceste capitole e sn împârțit apoi in mai multe materii, care sunt lămurite pe scurt și fără amănunțimi obositoare. Astfel in capitolul despre economia câmpului găsim maeriile, Escrementele omenești, varul, conpostul, mașina de sămănat. Cultura cartofilor, prepararea nutrețului înăcrit, scerișul, o tabelă despre timpul incolțiri și vegetațiunei la diversele plante agricole, alta despre volumul diverselor nutrețuri și iar alta despre greutatea cepurilor și a fructelor mai îndatinate. Precum vedem dlar „Călindarul bunului ecoom“ este un manual sistematic, de are se poate folosi oricare econom practic.La sfirșitul calindarului după toate aceste mai găsim un conspect despre „lteratura romană agricolă“ in care ni se înșiră cărțile publicate in limba romănă asupra lucrăriagricole. Pentru Ardeleni o asemenea lucrare era o trebuință de mult simțită; desigur insă și in Romănia sunt destui economi practici, care se vor bucura putându-se folosi de dinsa și acestora le-o recomandăm. „Timpul.“ *** E pur și muove. In sesiunea din acest an, Societatea Academică Română a făcut pentru prima oară următoarele lucrai: 1) A premiat pentru prima oară nu traducțiuni, fie efecăt de clasice, ci scrieri originale, și mume: Istoria arheologiei de d. A. I Odobescu, și un tractat al d-lui Gr. G. Tocilescu despre Etnografia ante-ronană a Daciei. 2) A trimis pentru prima oară o misiune șciințifică, și anume pe d. Gr. G. Tocilescu la Moscva pentru copiarea unor manuscrisele ale lui Cantemir; 3) A decis pentru prima oară retipărirea monumentaor linguistice romăne din secolii XVI și XVII, cu introducțiuni, note și glosare, și anume: D. D. A. Stirza va reproduce Psaltirea in versuri a mitropolitului Dosoteiu după chiar manuscrisul autograf; D. B. P. Hasdeu va reproduce Psaltirea lui Coresi; D. A. I. Odobescu va reproduce Pravila cea mică de la Govora; D. G. Sion n reproduce Divanul lumei de Cantemr. Biroul Societății Academice s’a reinoit in următorul mod: Președinte: 1 Ghica; Vice-Președiite: G. Bariț; Tv... B. P. Hasdeu; Membri I. Odobescu. Secretar: G. Sion. Comisiune lexcografică s’au compus din: G sion asd € i din sectinea filologică; G ’Bariț^em } din sectunea istorica a P. S. Aurelian, din secțiunea șciințelor. Această comsiune va elabora, pănă la sesiunea viitoare a Societății, un nou specimen de acționar al limbei romăne. Dintre ilustrații străine, s’a ales membru Hugo Schichardt. Vom mai abloga, că comisiunea lexicografică a adus in ortogafie, ca obligatoare pentru membrii săi, numai etimologia romănă, nu pe acea latină și a renunțat la goana codițelor și a semnelor diacritice. „Gol. 1. Traian“ D-na Degre, ab. Sept. 23 50.—D-na Savastia Pascu, ab. Sept. Oct. 12.—D-na Stamatopulo, ab. Oct. Noem. 12.—Honorina Gheorghiu, ab. Oct. Noem. Deb. Ian. 24.— Suma totală 5962 lei, 30 bani. Casiera: Aglae Moruz. LISTĂ de efectele intrate la deposit de la 1 pănă la 8 Octomvrie 200 dramuri scamă de la d-na Maria Mândru.—18 coti americă de la d-nul Mendel Iacobitza, 12 cămeși americă.—1 ocă scamă de la d-na Hortense Kapuholski —200 dramuri scamă de la d-na Clementina Konya.—200 dramuri scamă de la d-na Amelia Dembinski,—250 dramuri scamă și 50 comprese de olandă de la d-na Adela Scorțescu.—200 dramuri scamă și 50 comprese alandă de la domnișoara Maria Menti.—1 ocă și o litră scamă de la d-na Hortense Drossu.—1 ocă scamă de la d-na Ecaterina Panaitescu născută Iasinski.—un broș de aur cu email, 1 față de masă și un caet de note de la domnișoara Agripina Cristea.—30 coțigozia pentru o rochie și 12 cămeși americă de la d-ra Efrosina Racoviță.—1 ocă fitiluri de la d-na Maria Livaditi.—1 ocă scamă de la Studenții Liceului nou.—3 degetare de la d-nul Babik.— un broș de fantasie de la d-na Olga Duca.— 15 vedre vin roș de la Doctor Max.—1 ocă și o litră olandă veche de la d-na Hiler.— 12 cămeși americă, 2 flanele, 1 jiletcă de flanelă, 2 flanele de pântece, 41 coți madipolon 35 americă, 3 comprese, 1 bucată titan, 14 feșe titan de la d-na Aneta Roseti.—10 cămeși madipolon 200 dramuri scamă de la dșoarele Gabriela și Eugenie Petit.—H bandaje, 34 comprese o Anonimă.—1 ocă 300 dram. blandă de comprese, 200 dramuri scamă dna Profira Cantacusin.—4VS coți flanelă d-na Viliam.—100 dramuri scamă d-șoarele Paraschiva și Efrosina Stroescu.—1 Cordon de clopot d-șoara Elena Stroescu.—6 cămeși made polon D-na Lucia Suțu.—250 dramuri scamă D-na Naiman.—1 ocă scamă d-na Smărăndița Ghica.—1. Ocă scamă D-na Catinca R. Bălănescu.—250 dramuri scamă, 1 cerșaf de olandă, 29 comprese ajur d na Gabriela Petit. Directoare: Elena Măreescu SOCIETATE DE BINEFACERE pentru OSTAȘII RĂNIȚI. Suma totală publicată in „Curierul de Iași“ No. 109, din 7 Otomvrie 1877, 5531 1. 55 b. D-ra Gabriela Petit, aben. Oct. 6 lei.— D-ra Elena Crista Gheorghiu ab.Oct. 6.—D-na Profira Sturza, ib. Sept. Oct. 12.—D-na Melik, ab. Iulie, Aug. 12.—D-na Joye, ab Iulie Aug. 12.—D-na Jodiman, ab. Iulie, Aug. 12.— D-na Leon Gerlei, ab. Oct. 6.—D-na Cleopatra Cozadini, ab. Oct. 6.—D-na Baldovici, ab. Oct. 6.—D. Vasile N. Cantacuzino, aben. Oct. Noem. Dea. Ianuarie 24.—D-na Aglae Levendy, ab. Oc. Noem. 12.—Smaranda Urzică, ab. Oct. Noem. 20.—Ruxanda Paladi, ab. Oct. 6.—Elisa Millo Bibescu, aben. Oct. Noem. Dech. 18—Elisa A. Iacobson, ab. Oct. Noem. Dech. 18—Olga Gr. Sturza, ab. Sept. Oct. 12.—Necuai Clătinos, ab. Oct. Noem. 30.—Lucia Maroieni, ab. Oct. 6.—Nathalia Bogdan, ab. Oct 6.—Emanoil L. Bogdan, ab. Sept. Oct. 40.—Maria L. Bogdan, ab. Sept. Oct. 12.—D. R. î&lănescu, ab. Sept. Oct. 12— Iorgu Liteanu, ab. Oct. 11 75.—D-na Hutter, ab. Oct. Noem. 11.—Ministrul Protestant Penn, ab. Oct. Noem. 12.—Emilia Herkt, ab. Oct. 6.““Efrosina Bogdan, ab. Sept. Oct. 23 50.— Procesele și Licitațunele ce se vor ține in cursul săptămănei. Ia Curtea de Apel secția I-a Luni 10 Octomvrie. 1) R. Tenenbanm pentru maltratare. 2) Sm. Solomon cn Goldhauer pentru bani. 3) Gh. Saim pentru maltratare. 4) St. a Marandei pentru maltratare. 5) Gh. Sc. Miclescu cu I. Andrieș pentru bani. 6) N. Gheorghiu pentru furt. Marți 11 Octomvrie. 1) Statul cu N. Teodosiev pentru revandicare. 2) Iftimie a Sofiei pentru maltratare. 3) Al. Teșgetariu pentru furt. 4) N. Marcovici pentru maltratare. 5) Sterea Stoianovici cu Statul o casă.. 6) C. V. Nero cu N. Cofler pentru bani. Mercuri 12 Octomvrie. 1) Primăria urbei Dorohoi cu I. Teodorov pe bani. 2) Statul cu Primăria urbei Peatru pentru co moară. 3) Reiza lui B. David pentru jurământ fals. 4) V. Burghele pentru maltratare. 5) D. Pesadreanu pentru falș. 6) D. și Maria Fire cu D. Soteriade și alții pentru moștenire. Joi 13 Octomvrie. 1) Elena Horizan cu I. Goilav pentru bani. 2) I. Gh. Eni cu preotul. Lefter pentru bani. 8) Al. Popovici pentru mai multe fapte. 4) A. Tambură pentru maltratare. 5) L. Ghelberg cu M. Baraș și alții pentru bani. 6) I. Rotinberg cu Safta Cristea Agapi și alții p. b Sâmbătă 15 Octombrie. 1) Em. și Gr. Chrinoschi cu Lotzinger p. bani. 2) I. Apter cu Elena Bosie pentru bani. P) Efrosina Balș cu P. Casimir pentru urmărire. 4) St. Munteanu pentru inșălăciune. 5) V. Adamachi cu Statu pentru urmărire. 6) V. Ivanușca pentru furt. La Curtea de Apel Secția 11-a Luni 10 Octomvrie. 1) Monahia Agapia Valeanu cu casa def. Anastasie Bașotă pentru bani. 21 Enachi Munteanu pentru abus de putere. 3) Cost. Pavli pentru ultragiu. 4) Leiba Bronștein cu Fișei Agistein și frați Istrail pentru bani. 5) Simon Geliș pentru furt arestat. Marți 11 Octomvrie. 1) Stătu cu bana Tomei Vartolomei pe pămănt. 2) Costachi Ghiulea pentru violare de sechestru. 8) Stat cu Mendel Șaim pentru bani. Mercuri 12 Octomvrie. 1) Lupu Bogdan cu frații Smolinschi pentru bani. 2) Grigore Nechita pentru lovire cu voință. 3) Ițic Leon Faihona și alții cu Ita Faihona și alții pentru sfărâmarea unui testament. 4) Vasile Popovici pentru furt arestat. Joi 13 Octomvrie. 1) Christian Wirth Peisther cu Statul pe garanție. 2) Alecu Ghițescu pentru abus de putere. 3) Grigori Ficioru pentru lovire cu voință.1 4) Ițio Zeon Tailima și alții cu Ita Tailima p. b. Sâmbătă 15 Octombrie. 1) Vasile a Costei p. lovire cu voință. 2) Leib Solomon pentru lovire cu voință. 8) Straisin Burău și Maica Sura p. ultragiu. 4) Marcu Vexler cu Bereu Libling p. bani corner. La Tribunal Secția 1. Luni 10 Octomvrie. 1) Moscovici Herșcu cu Gh. Nițescu curatorile averei chef. Paleologu pentru bani apel. 2) Alexa Gheorghi cu Al. C. Șendrea p. o casă. 8) Pastia George cu Statul pentru o garanție. 4) Melidon Melidonovici cu Nicu Roset Bălănescu și Prințul Gr. M. Sturza p. bani poprire. 5) Hristodor Vasilca și Vartolomei cu soțul său Alecu Hristodor pentru separațiune de patrimoniu. 6) Cristescu V. Teodor cu Statul p.răștiu apel. Marți 11 Octomvrie. 1) Ungureanu Marghioala cu compania căei ferate Lemberg Cernăuți Iași pentru despăgubire. 2) Victor Gheorghi cu epitropia bisericii Talpalari pentru o casa. 8) Groiach Metos cu Marcu Grijei pentru bani. 4) Drenchi Morei cu Adolf Șvaier pentru bani. 5) Macri H. Elena cu George V. Gafencu p. băni. 6) Polizu Mariea cu soțul seu Stefan Polizo p. div. Mercuri 12 Octomvrie. 1) Epitropia sf. Spiridon cu George Andriopul și loan Ohanovici pentru bani. 2) Codreanu Catinca cu căpitani Scărlat Negruzzi pentru bani. 3) Vasilie Theodorescu cu loan Ghem p. bani. 4) Răscanu Al Dimitrie cu M. Diamant p. bani. 5) Maizner Anton cu Alesandru Cantimir p. bani. 6) Andriopol G. cu Ioban Ohanovici și Epitropia sf. Spiridon pentru bani poprire. 7) Ivanovici Gavril cu Ioan Cavatier pentru bani. Joi 13 Octomvrie. 1) Regularea diferitelor afaceri in camera de consiliu Sâmbătă 15 Octomvrie. 1) Fischer Marcus cu Michel Danil et Fils și frații Voesler și Wassengrin pentru producte comercial. 2) Pancher Rudolf cu Lnpn și David Davidovici pentru asociațiune comercial. 3) Davidovici Lnpn cu Rudolf Pancher și David Davidovici pentru dispărabire. 4) Grinberg Solomon cu Josep Goldenberg pentru evacuarea unei case apel. la Tribunal Secția|H. Luni 10 Octomvrie. 1) Anastasia Sion cu Alecu Duca p bani oposiție. 2) Dimitrie Pădure cu Manolache Gutz pentru impresurare de loc. 3) Efrosina Dulbergher cu Samoila Goldental pentru bani apel. 4) Meersin Simon cu Zamfira Eudachevici p. bani. 5) Gavril Goldner cu Bela Jaler pentru o portiță. 6) Casa def. Neculai Docan cu Nusim Avramovici și Ițic Diamant pentru chirie. 7) Epitropia bisericei sf. Pantelimon cu clironomii def. I. Zagură și M. Hulban p. bani. Marți 11 Octomvrie. 1) Neculai Alecsandrescu cu Dimitrie Adamachi p b. 2) D. Emil Castan cu D. Costachi Filipescu p. bani. 3) Tereza Ranet cu M. Harței pentru chirie. 4) Nusem Rosentvaig cu Aizic Focșanerși Leizer Gherber pentru bani comercial. 5) Marcu Vais cu Mihail Balș și Rucsanda Balș p. bani poprire. 6) Emil Macs cu Emil Castan p. despăgubire. 7) Iorgu Popazol cu soția sa pentru diverț. 8) Istrail Chirșin cu A. B. Chirșen p. b. comerciali. Mercuri 12 Octomvrie. 1) Iancu Theodor cu casa def. Mihail Dimitriu p. b 2) Iancu Theodor cu Francisco Ratta și Gh. Vasiliu pentru bani. 3) Epitropia ospit. Sf. Spiridon cu Solomon Gold. p. b. 4) Rafail Langmont și alții cu Vențel Potișel p. b. 5) Doctor A. Fătu cu Elena Cerchez p. b. proprire. 5) Rucsanda Radovici cu soțul ei I. Radovici p. div. 7) Herșcu sin Ițic cu Samesin Slaim pentru locațiune, apel. 8) Ghitla Caufman cu A. Braum et Chenis pentru bani oposiție. Joi 13 Octomvrie. 1) Nicu Pavli cu Perla Canter pe bani, apel. 2) Maria Șapira cu Bereu Libling pentru bani. Și M. Mircea cu Elena Bașotă și Petra Ubrinoschi. 4) Marcu Vais cu P. A. Certați poprire. 6) Vasile Garabet și Vasile Gorgu cu Naftulea Sofrin pentru bani. Sâmbătă 15 Octomvrie. 1) Mihail Mircea cu Artur Cantacuzin și Elena Bașotă pentru bani. 2) Maria Burghelea cu soțul ei V. Burghelea diverț. 3) Lupu Bogdan cu Arhimandritul V. Irimescu oposiție la urmări 4) Virginia Lecampan cu Refai Strul Rotimor și D. Stroica pentru bani. La Tribanal Seeția III. Luni 10 Octomvrie. 1) Vânzarea imob. lui Altăr Davidovici pentru Maria Mandra. 2) Revinderea imob. d-nei Teodosia Băneasca pentru d-na E. Jichide. 8) Contestația d-nei Ana Vasiliu la tabloul creditorilor d-lor Grigorie și Profira Sion. 4) Supralicitare la vânzarea imob. lui Meer Herssin Leib. Mercuri 12 Octomvrie. 1) Vânzarea caselor lui Const. Paleologu pentru d-na P. Grale născ. Pavlicovschi. 2) Cerirea de poprire a d-lui M. D. Sipsomos relativ la sechestrarea veniturilor imob. d-nei Ecaterina Ciurea in minele d-lui I. C. Barozzi. 3) Cerirea de diviziune a d-nei Wilhelmina Turlie la averea de succesiune de la def. Bumb sin Ițic. 4) Supralicitare la vânzarea imob. lui D. Mesteș. 5) Idem a imob. def. Maria Stroescu. 6) Oposiția lui Faibiș Barbăroșie la revinderea imobilului seu.1 Joi 13 Octomvrie. 1) Convocarea cons. de familie casei dhef. Gh. Pădure Sâmbătă 15 Octomvrie. 1) Supralicitare la vânzarea imob. lui Th. Drușcă pentru Maria Borș. La Tribunal Secția IV. Luni 10 Octomvrie. 1) Petrachi Heristigiu pentru lovire. 2) Dimitrie Ivașcu și alții pentru lovire. 8) Moisă Moscovici pentru contravențiune. 4) Simha sin Moisă idem. 5) Dimitrie Arghiropol pentru înșelăciune. 6) Ioana Botezătoaea pentru contravențiune la legea stărei civile. 7) Ioan Peciu și alții pentru furt. 8) Dimitrie și V. Șerban pentru bătae. 9) Iancu sin Șmil pentru abus de încredere. 10 Vasile Rusu pentru lovire. Mercuri 12 Octomvrie. 1) Iosep Braunstain pentru contravențiune. 2) Iosep Carantin pentru furt. 3) Iosep Leib sin Avram pentru contravențiune. 4) Herșcu Rosental pentru contravențiune. 5) Burukh Brociner pentru maltratare. 6) Șmil Leibovici pentru ultragiu. 7) Motel de la Fetești pentru furt. 8) Melik Chetrariu și alții pentru lovire. 9) loan Levischi pentru furt. 10 Moisă sin Leiba pentru lovire. 11 loan Nedelcu și alții pentru furt. Joi 13 Octomvrie. 1) Israil Moscovici pentru contravențiune. 2) Oișie sin Leib Morariu pentru lovire. 3) Ștefan Sturza pentru lovire. 4) Alecu Botez pentru lovire. 5) I. Epureanu și alții pentru furt. 6) Ilii Mihailovici și alții pentru înșelăciune. 7) Neculai Armașu pentru furt. 8) Elena lui I. P. Ungureanu pentru furt. 9) Gustav Smit pentru furt. 10 Ferdinant Burciuc pentru lovire. 11 Emanoil Simicescu și Isidor Alexandrescu p. abus Sămbătă 15 Octomvrie. 1) Gheorghi Casian pentru lovire. 2) Gheorghi Munteanu pentru lovire. 3) Costachi Botez pentru lovire. 4) Rebeca și Hana Teoma pentru lovire. 6) Mendel Holțman pentru Înșelăciune. 6) Costachi Popovici pentru violare. 7) Mendel Vaisman pentru lovire. 8) Moisă Balan pentru abus. 9) Vechilu Petrachi și ficioru Niță pentru maltratare. 10 Grigori Goldan pentru lovire. 11 Sigmund fslaristain și Beniamin Erjovi pentru escrocherie. Marți 11 Octomvrie 1) Panaite loan pentru contravențiune. 2) Herș Lupu pentru contravențiune. 3) Ioan Vasile pentru Superior. 4) Gheorghe Vancu pentru furt. 5) Marghioala Țiganașu pentru sustragere. 6) Alecu Filipescu pentru distrugere. 7) Vasile Burghelea pentru furt. 8) Vasile Balan pentru furt. 9) Gheorghi Ionășanu și alții pentru furt. 10 Gheorghi Brăticeanu pentru lovire.