Curierul de Iassi, ianuarie-iunie 1878 (Anul 11, Nr. 1-72)

1878-01-01 / nr. 1

CURIERUL DE IASSI A cestui trib, la 29 Septemvrie, 1878, oara 10 a. m., ca inculpat in procesul intentat contra sa pentru furt, la din contra se va aplica art. 182 pr. p. No. 23,601. D. Ferdinand Fosticiu, fără domiciliu, este citat a se presenta in camera acestui trib. in ziua de 25 Septemvrie, oara 10 dimineață, 1878, spre a se interoga in procesul corecțional intentat contra sa batae, la neurmare se va judeca vni, conform art. 182 pr. p. 23,576. D. Oișie Fraunstain, fără do, este citat a se presenta in camera i trib. in ziua de 27 Septemvrie, cadimineață, 1878, spre a se interoga icesul corecțional intentat contra sa i sustragere, la neurmare se va ju deabsență, conform art. 182 pr. p. 24,020. D. Stefan Maxim, fără don, este citat a se presenta in camera ti tr.b. la 4 Octomvrie, 1878, oara 10 n., ca inculpat, in procesul intentat i sa pentru furt de cergi, ia din contra• aplica art. 182 pr. p. No. 22 762. D-na Zamfira lui Th. Tisa, fără domiciliu, este citată a se presenta in camera acestui trib, la 29 Septemvrie, 1878, oara 10 anii i, ca inculpată, in procesul intentat contra sa pentru furt, la din contra se va aplica art. 182 pr. p. No. 18414. D-nu Titcorăndariu, fără domiciliu, este citata sa presenta in camera acestui tribunal, in ziua de 19 Iunie 1878, parele 10 dimineață, spre a fi ascultat ca martor, in procesul corecțional, intentat in contra lui I. Grapă, pentru insulte, la neurmare se va aplica art. 155 pr. penală. Trbunalul județului Fălciu. 8302. Domnul loan Panaite Bucacu domiciliul necunoscut, este citat a 3 Benea in camera acestui trib, orașul ca inculpat, la 20 Ianuarie 1878, 10 din zi, cănd urmează a se cerceta tea formată asupra sa și Biții, pentru le obiecte, cunoscând că la neurmare aplica disposițiunele legei. 8347. Domnul Leiba Crășmariu, cuiliul necunoscut, este citat a se preia cameră acestui trib, orașul Huși, culpat, la 3 Fevruarie 1878, oarele 10, când urmează a se cerceta acțiunea stă asupra Ba și altul, pentru bataca tihalachi Colié, cunoscând că la neurse va aplică disposițiunele legei. Trbunalul județului Neamț. ». 20416. D. Ghiță Pandelea Vezeteu, cu ciliul necunoscut, este cita a se pret înaintea acestui tribunal, in ziua de 6 iarie 1878, oarele 10 dimineață, in calide inculpat pentru maltratare, dosarul No. din 1876, cunoscând că la neurmare se plica in contra lor dispositiunile art. 182 pr. penală, p. 20481. D. Toader Robu sau Ghemiș, domiciliul necunoscut, este citat a se prea innaintea acestui tribunal, in zioa de evruarie 1878, oarele 10 dimineață, ii ate de inculpat pentru furt, dosarul No. din 1877, cunoscând că la neurmare se aplica in contra sa disposițiunile art. 182. penală. Io. 20432. Văcarul loan a lui Ilie Pavălitrul Iovia Son, cu domiciliul necunoscut, citat a se presenta înaintea acestui triaj, in ziua de 6 Fevruarie 1878, oara 10 fineață, in calitate de inculpați pentru înălțare, dosarul No. 769 din 1876, cunoscând la neurmare se va aplica in contra sa disițiunile art. 182 din proc. penală. Sec. 20442. D. Costachi Emanoil, cu doiliul necunoscut, este citat a se presenta intea acestui tribunal, in ziua de 6 Felarie 1878, oarele 10 dimineață, in calitade parte civilă in procesul privitor pe Gh. jostonei pentru maltratare, dosarul No. 9 din 1876, cunoscănd că la neurmare se va aplica contra sa disposițiunile legei. No. 20553. D. Solomon Mihai Murariu, cu domiciliul necunoscut, este citat a se presenta înaintea acestui tribunal in ziua de 7 Fevruarie 1878, parele 10 dimineață, in calitate de inculpat pentru maltratare, dosarul 1079 din 1876, cunoscând că la neur 3 se va aplica in contra sa disposițiunile 182 din pr. penală. Tribunalul Jud. Roman. p. 15,645. Extract de pe sentința coronală No. 697 a trib. județului Roman, iuutată la 9 Decemvrie 1877, d. Proculocal cu rechisitoriul No. 1765, au privit cercetarea trib. dosariul procesului are se inculpă pe Haim Cosman și Lupuman, pentru că au maltratat pe Ianuș a anei, in absența inculpaților, trib. penmotivele prevăzute in sentințe, de acord sonclusiunele d-lui Procurore, in virtutea telor art. de lege 238, alin. 2 cod. pen. irăște, condamnă pe Haim Cotman și Lu Cotman, să stea la închisoare corecției câte 3 luni de zile fie care, judecații vn ă au dreptul de oposiție, conform art. 183 pen., sentința este supusă apelului, com art. 196 și următorii pr. pen. Io. 15,648. Estract de pe sentința coțională No. 709, a trib. jud. Roman, probată la 12 Decemvrie 1877, d. Procurore ii cu rechisitoriul No. 2610, au trimes in cotarea trib, dosariul procesului in care inculpă pe Mihalcchi Ionescu pentru că furat o jiletcă de la Ianuș Bandi și au ragiat pe comisariul Mihail Constantinescu esercițiul sancțiunei sale, in absența in spatului, trib. pentru motivele prevăzute de sentință, de acord cu conclusiunele d-luinstitut de Procurora și in virtutea citateart. de lege 308 și 183 c. pen., hotăcândamma pe Mihalachi Ionescu să închisoare corecțională timp de 2 l judecatul in lt. *3. are dreptul de oposiție conform art. 183 pr. p., sentința este supusă apelului, conform art. 196 și următorii p. penală. No. 15682. D-nul Strul sin Ițic, cu domiciliul necunoscut, este citat ca in ziua de 28 Fevruarie, anul 1878, oara 10 de dimineață, să se presinte in camera acestui Tribunal, spre a fi față la judecata procesului in care este inculpat pentru că au furat niște vite de la Leizer Bin Nusem, cunoscănd că la neurmare va fi judecat in lipsă, conform art. 182 pr. penală. No. 15,840. D-nul Alecu Zanfir Damian cu domiciliul necunoscut, este citat ca in ziua de 2 Martie viitor, anul 1878, oara 10 de dimineată, să se presinte in camera acestui Tribuna], spre a fi față la judecata procesului in care este inculpat pentru că au maltratat pe loan Groapă și alții, cunoscănd că la npurmere va fi judecat in lipsă, conform art. 182 pr. penală. Tribunalul județului Suceava. No. 11,288. D. loan Ungerpann, Cojocarii și Semănăm, din comuna Dolha«ca, eaz actualminte cu domiciliul necunoscut, este citat ca la 14 Fevruarie 1878, O’la 10 a. m. să se presinte in camera acestui trib, spre a fi fa tă la cercetarea procesului ce’l privește pentru furtul mai multor obiecte, la ne urmare se vor aplica disposițiunele art. 182 p. penală. No. 11484. Domnul Moisă Beiler cu domiciliul actualminte necunoscut, este citat ca la 27 ianuarie 1878, carele 10 ante-meridiane să se prezinte la acest trib, spre a asista la cercetarea procesului cel privește pentru furt de obiecte, la neurmare se va aplica disp. art. 182 pr. penală. No. 11434. Domnul Gheorghi Simien Roman din comuna B °lceștii plasa Bahluiu, județul Iași, scmalminte cu domicilii necunoscut, este citat ca la 9 Fevruarie 1878, oara 10 ante-meridiane, să se presinte in camera acestui Tribunal, spre a fi față la cercetarea procesului ce’l privește, pentru furtul a niște lemne din pădurea d-lui Dimitrie Budachevici, la neurmare se vor aplica disposițiunile art. 182 pr. penală. Prim-Procuror trib. Iași. No. 7735. Vâzind că prin sentința trib. corert. local No. 1218, din 6 Octomvrie 1877, s’au condemnat pe Rarancea Cristea cu domiciliul necunoscut, la inchisoare corecțională de 1 lună și 26 lei amendă cu restr. art. 28 c. p. pentru tăinuire, avănd in videre că in contra lui este emis mandatul nostru de arestare No. 6380 din 1877, văzind d:sp. art. 193 pr. pen., requerem ca toți agenții auxiliari Ministr. Public se pună măna pe numitul condamnat oricănd și oriunde s’ar afla și să’l aducă la acest parchet spre demarșa legală. No. 7808. Având in vedere, că tribunalul Iași secț. IV corecțională prin sentința No. 1379 din 4 Noemvrie a. c. condamnă pe Eduard R«if la 6 luni și 1 zi închisoare corecțională și 50 lei toi amendă conform art. 28 c. p., văzind că domiciliul sus-numitului e necunoscut, văzând art. 193 pr. pen., requerem ca ori-ce agent al forței publice să pună mâna pe sus-numitul ori-cănd și oriunde B’ar afla și să’l aducă la acest parchet spre demarșa legală. Procurorul tribunalului Jud. Bacău. MANDAT DE ARESTARE No. 4491. In esecutarea sentinței trib. din județul Bacău, No. 52 din 25 Ianuar 1877, prin care numitul Sandu Vasilachi, de ani major, cu domiciliul necunoscut, d’s condamnat la 3 luni inchisoare corecțională și 100 lei noi amendă, găsit culpabil pentru furt de obiecte de la Ioan Balan, fapt prevăzut și penal de art. 309 al. 5 codul penal și văzind art.............pr. pen., măndăm și ordonăm prin aceasta tuturor portăreilor și alți agenți ai forței publice de a pune măna pe numitul și a-l conduce la penitenciarul tribunalului din din județul Bacău spre a suferi osinda, ordonăm Directorului zisului penitenciar a primi și deținea tot timpul condamnații nei, cerem tuturor depositarilor forței publice să dea ajutor pentru esecutarea acestui mandat, spre care finii l’au subscris și revestit cu sigilul nostru. ESTRACT DE SENTINȚA, No. 22456. Prin sentința No. 52 din 25 Ianuarie 1877, numitul Sandu Vasilachi, in etate majoră, cu domiciliul necunoscut, găsit culpabil pentru furt de obiecte de la Ioan Balan, s’a condamnat la 3 luni inchisoare corecțională și 100 lei noi amendă, in virtutea art. 309 al. 5 cod. pen., osânda lui se începe de la încarcerare și să termină, cănd se va libera de a dreptul de d. intendent a arestului. No. 4683. In esecutarea sentinței trib. din jud. Bicău, No. 139 din 1877, prin care numitul Toader Vrănceanu, rn domiciliul necunoscut, s’a condamnat la 15 zile imchisoare corecțională, găsit culpabil pentru furt, fapt prevăzut și penal de art. 308 c. p., și văzind art. 93 și 24 pr. pen., măndăm și ordonăm prin aceasta tuturor portăreilor și alți agenți ai forței publice, de a pune măna pe numitul și al conduce la penitenciarul preventiv, al trib. din județul Bacău, spre a sufri osânda, ordonăm directorului zisului penitenciar, al primi și deținea timpul condamnațiunei, cerem tuturor depositarilor forței publice să de ajutor pentru esecutarea acestui mandat, spre care finii s’au subscris și revestit cu sigiliiul nostru. Corpul Portăreilor Curței de Apel din Iași. No. 777. Conform jurnalului trib. Iași secț. 3-a No. 4569 din 1877, la 10 Ianuar 1878 oara 11 din zi, are a se vinde licitativ obiecte mobile sechestrate de la Dl. Teodor Cristodulo in pretenția d-lui Ilie Landes la domiciliul sechestratului din disp. 3-a strada Sărăria Iași, pentru care sub-semnatul anansază pe amatori a Be presenta conf. art. 444 procedura civilă. Portărel, Gh. Șubă. Corpul portăreilor trib. Dorohoi. No. 472. In virtutea jurnalului tribunalului Dorohoi, din 22 Decemvrie curent, aposată asupra certrei d-lor frați Wexler et, Weisingrin și Hertel VainbBhh, creditori privilegiați a d-lor Grigori și Emilia Uhrinovschy, sub semnatul Necolai Georgescu, portărel al tribunalului Dorohoi, public prin aceasta spre obșteasca știință că la 11 alunei ianuarie 1878, ziua Mercurioarele 10 din zi se va vinde de cătră noi prin licitațiune publică, toată averea mobilă sechestrată a d-lor Gagori și Emilia Uhrinovschy de pe moșiile Buhai, Pascariu, Dertea și partea despre eter, care find urmărită au fost exclusă de la vânzare ca avere priviligiată, iar la 15 a lunei Ianuar 1878 se va vinde tot prin licitaține publică, averea mobilă de aceiași categorie și a acelorași debitori de pe moșia Vlăsnești, incepăndu-se vânzarea tot de la carele 10 din zi, această avere constă din instrumente agricole, mașini, boi și cai destinați pentru cultura moșiilor, licitațiunea publică pentru vânzarea averei de pe moșiile Buhaiu, Pascariu și partea de peste eter va ave loc in casele proprietăței moșiei Buhaiu, comuna Șindriceni, pentru averea de pe moșia Dersca, licitațiunea se va face in casele proprietăței moșiei Dersca, eară pentru averea de pe moșia Vlăsineștii, licitațiunea se va face in casele proprietăței moșiei Vlăsinești la terminele ce s’a indicat mai sus, se invită deci pe concurenții amatori de a cumpără această avere de a se presenta terminile și locurile indicate mai sus spre a concura la licitație, avănd a se adjudeca acea avere asupra aceluia ce va da cel mai favorabil preț pe care-l va și depune in numerari. 24 Dechemvrie 1877. Portărel, N. Georgescu. Judele de Pace Ocol. III din Iași. No. 4810. Prin cartea noastră de judecată No. 945 pronunțată la 28 Decemvrie 1877, și pe baza art. 1170, 1088 c. c. 150 și 146 pr. civ. sau condemnat pe d-nu Gherghi Draitel fost cu domiciliu in acest ocol și acum necunoscut, se plătească d-lui Ioan Gh. Simionescu suma de 83 lei noi, 10 bani cu procente legale de la data reclamațiunei 15 Decemvrie a. c. pănă la numerătoare, plus 20 lei noi cheltueli de judecată cu drept de opoziție și apel, conform art. 29 și 23 din procedura civilă. Judele de pace ocol. IV din Iași. No. 3299. Conform art. 12, 75 al. 6 din proc. civilă, D. Alecu Enăchescu, cu domiciliul necunoscut, este citat a se presenta înaintea noastră, in ziua de 13 Ianuarie 1878, oarele Îl dimineață,cănd urmează a se cerceta reclamațiunea D-lui Alecu Dimitriu pentru bani, la neurmare se va cerceta in lipsă conform legei. Bogot, 12 Dechemvrie 1877. Monsignore. v Operațiunile armatei ruso-romăne in contra Plevnei incununăndu-se de un deplin și strălucitor succes, trupele ce se aflău puse supt comanda Alteței Voastre vor primi alte destinațiuni, îmi am făcut o datorie de ale mulțămi printr’un ordin de zi special, pe care am onoarea vi’l transmite pe lăngă aceasta împreună cu ordinul ce prescrie disolvarea armatei de impresurare. Strălucitele isbănzi obținute la Plevna sunt datorite in mare parte cooperațiunii vitezei armate române, precum și impulsiunei ce trupele aliate primeau de la comandantul lor imediat, a cărui activitate, vitejie și devotament la datoria sa de oștean, ele le admirau și le imitau. Am o deosebită plăcere a esprima Alteței Voastre aceste simțiminte și in acelaș timp, satisfacțiunea sinceră ce am încercat vezend frăția de arme intre trupele rosiene și cele romăne stabilind noul legături intre ambele popoare. Sunt fericit că am putut prețui, cu această ocutsiune, eminentele însușiri ce disting pe Alteța Voastră și viteaza armată română, și amintirea ce pururea voiu păstra va fi adâncă și neștearsă. Bine-voiți a primi, Monsignore, espresiunea simțimintelor de înaltă considerațiune și de cordială prietenie cu care am onoare a fi. Al Alteței Voastre Serenisime credinciosul amic. Nicolae. PARTEA NEOFICIALA Revistă. <5 Anul 1877 s’a sfârșit, anul 1878 s’a început. Anul trecut a fost un bun an pentru Romănia, in cursul lui ne-am capatat independența, după 400 ani de suzeranitate, in cursul lui am avut ocazie a ne întări convingerea că vechea vitejie românească au rămas neatinsă. Suntem dar mulțămiți de roadele anului 1877. Anul care începe astăzi, sperăm că va fi asemenea un as bun. De pe acum să știe că in cursul lui, și poate chiar in cele dintăi luni, vom avea fericirea de a vede statornicindu-se pacea, o pace mulțumitoare pentru mi și care ne va lasa timpul să ne ocupăm cu agricultura, industria și comerțul. Sperăm, că precum am dovedit lumei in anul trecut că armata noastră poate fi pusă in linie cu cele mai bune armate ale Europei, asemene vom dovedi in anul 1878 că vreim, putem și știm a munci spre a ne pune in linie cu țerile civilisate pe terenul muncii. Ziarul englezesc Stindard vestește că guvernul nostru a capatat asigurări din Berlin și St. Petersburg cum că nu vom intimpina nici o opoziție, dacă vroim să ne declarăm țara de Regat. — .9 Armistițiul inte Rusia și Turcia sa inchiet pe termin de șase săptămăni sau șase luni; până acum nu se cunoaște cu siguranța terminul, căt despre condițiunile lui nu să știa incă de fel. Inchierea așa e repede a armistițiului să datorește marilor victorii câștigate de ruși, una si partea despre Sofia și alta in valea Casanlicului. A. S. I. Marele Duce Nicolae, comandantul armatelor rușiene peste Dunăre, a adresat Măriei Sale scrisoarea de mai jos cu armtele ordine de zii ORDIN DE ZI. Pe trupele armatei active No. 248, Cartianul general de la Rogot 5 Decemvrie 1877. Ținta corpului de impresurare a Plevnei fiind atinsă, acest corp va fi disolvat. Trupele ce făceau parte dintr’insul și ce au ramas supt Plevna vor forma, supt imediata mea comandă, reserva generală; pentru toate cestiunile de serviți ele urmează a se adresa la marele statmajor al armatei. Prescriind disolvarea corpului in cestiune, cred d’a mea datorie a esprima sincera mea gratitudine șefului seu, Alteței Sale Serenisime principelui Carol al României, care de la 17 August a comandat trupele aliate ce la început formau armata de Vest, dar mai pe urmă corpul de impresurare. Mulțămită unei activități escepționale, Alteța Sa a sorut a stabili cea mai desevărșită conesiune intre trupele rusiene și cele române, a le grupa intr’un intreg omogen ș’a îndrepta toate silințele lor, conform prescrierilor mele, asupra scopului final ce a încununat așa de strălucit opera comună. Mulțumesc sincer și din inimă ajutantului pe lângă șeful acestui corp, ajutantului general Totleben, pentru neobosita activitate ce a depus intru a dirigia măsurele menite a asigura isbănda. Prin multa dibăcie, tăriă și energie, el a dirigiat impresurarea astfel incat toată oastea inamică a depus armele, cruțindu-se trupelor noastre perderi nefolositoare. Mulțămesc asemenea sinceri fosil șef de stat-major al corpului, floteitelui general prințul SmeritinskiB per •. rănduiala esemplară și esactitudinea dusă intru transmiterea și indepens ordinelor și planurilor șefului corp de impresurare și adjunctului seu. Esprim sincera mea recunoștință cu dantului trupelor romăne ale corpul de impresurare, generalului Cernat, cur știut a face să pătrundă spiritul ml' in trupe ce pentru prima oară luau sL la lupte, care a știut a le răsboila si ostenelile vieței militare in împrejuri cele mai grele, care a știut a im? pănă in capăt inteaga sarcină ce i se credințase. Mulțămesc din suflet tuturor condanților de corpuri de armată, șefile divisiuni, comandanților de brigadă de regiment, tariror ofițerilor și iaternilor din corpul de impresurare, tru ostenelile și lipsele induratei. împlinirea unei sarcini grele, pentru a fta neînvinsă față cu un dușman ce lupta ca un desnădăjduit. împăratul a fost martor la abnesiunea voastră, la valoarea voastră făr margini, la bărbăția voastră. El adevv adat dovezi de a da bunăvoință. V’am admirat in nenumerati ocasi și ve re’noesc viu simțită și sincera ti gratitudine. i Generalul șef al armatei active, spector-general al geniului și al intr k cavalerii. Nicolae ORDINU DE ZI. Rogot, 29 Noemvrie 1887. No. 244. Viteji oșteni ai Rusiei și ai României. Cea de pe urmă silință a dușmanului s’a sfărâmat in contra baionetelor corpului de grenadieri. Știrea căderei Plevnei și a prinderii lui Osman cu întreaga sea oaste a străbătut deja peste țări: 40,000 de prisonieri, intre cari 10 pași 128 ofițeri superiori și 2,000 ofițeri subalterni, 77 tunuri, arme, drapele, eacă probele elocvente ale necomparabilei voastre vitejii. Cel d’intăiu oștean al Rusiei, martorul neobosit al valoarei și al ostenelelor voastre, prea iubitul nostru Suveran, a bine-voit a ’mi conferi însemnele ordinului marelui și victoriosului martir St. George clasa I. Nu mie, dar voidatoresc această supremă distincțiune militară; ea vă va servi de mărturie că voi sunteți vitejii vitejilor. Vă mulțămesc, eroilor, vă mulțămespentru tot ce ați făcut deja. Urmați astefel și inamicul de veci nu va uita spăimăntătorul vostru strigăt de „ura“! Acest ordin de zi se va citi tuturor companiilor, escadroanelor și bateriilor. Generalul-șef al armatei active, inspector general al geniului și al intregei cavalerii, Nicolae. Resboiul. Victoria despre partea Sofiei este ctită de cuartierul general rusesc prinzătoarele telegrame: Bogot, 24 Dec. Trei șiruri de Ioane din Orhania, compuse din detimentele generalilor Rauch, Karlof Filosopol după ce s’au concentrat la goces, apoi la 19 Decembre in zori ziuă au apucat următoarele direcții Rauch la dreapta Tașkisenului cui fortificațiunilor turcești, Karlof spre 3luvcevo pentru a inconjura aripa știmi Turcilor, toată cavaleria de la dr<i lui Karloff au plecat cu scop de a retragerea inamicului spre Bascof. Generalul Filosopol forma resera șoseaua Sofia. Coloana lui Vikin inaintă spre Gorni-borcearef, pintru din urmă văi ale Sofiei, unde se 20 de batalioane turcești. . Lupta au început la 19 Dec.țpe oare dimineața. Generalul Randa-și asigura aripa stingă și a mei legătura cu trupele lui ȘuvațTff *mis înainte un detașament sir eoni colonelului Vasmund in zond de gade de sapieri. Comtele Șuvalov trimise inaint inălțimele aflătoare de la dreapta retelui, regimentele de Moscva și 1 cu un batalion din regimentul de Zi spre a se uni cu Wasmund. In timp ce Rauch începea lupta pele comtelui Șuvaloff și a prii lui de Oldenburg deschiseră un f artilerie contra trupelor turcești Arabkonac și Sandarnic. Aceast monstrațiune bine condusă Niederzervele turcești de a se dreptat Tașkisen. In același timp general întreținea o canonadă de front și tj tirailori din gardă spre a înconjuri zițiunea turcilor, trecând peste mu Atacul de la Doranti n’au fost s căci poziția era bine întărită și fie ca să servea de aparare. Focul da serie și luptele de tiralic an ți“’ la 9 oare dimineața și Pana la 2 amează, cănd s’au auzit strigăte tindărăptul pozițiunilor turcești, strigăte veneau din partea regime de grenadiri Preobrajanski și a ier rilor gardei, carii străbateau in kisen pe la spate, dar Turcii dejncepuseră a se retrage din cauză acelaș timp coloana Karlof iș’ște mișcarea sa inconjurătoare și luațiune pe șoseaua de dincoace de kisen deasupra unor înălțimi ce de această localitate. Retragerea ei pe șosea spre Arabkonak fiind ast iată, ei luară fug d in desordine prite potiii, lăsărd in mănile noastr chesoanele și răniții. După sfărâmarea suferiți la Tari Turcii începură îndată a deșerta conacul și Sandornicul. Retraiger de la Arabconak s’au făcut mai zi dimineața zilei de 20 Dec. Avant loc fiind incunjurată din toate păi cătră trupele noastre au luat ai