Curierul de Iassi, ianuarie-iunie 1878 (Anul 11, Nr. 1-72)

1878-01-22 / nr. 9

ANUL XI PARTEA OFICIALA PUBLICAȚII ADMINISTRATIVE. Prefectura districtului Iași. No. 578. La 27 curent, urmând a se ține licitațiune in camera acestei Prefecturi, pentru tetul a 70 stăjini lemne din pădurea Bârnova și transportul lor la Penitenciarul din Iași, se publică spre cunoștința generală. No. 595. Conform adresei d-lor administratori domenielor și pădurilor Statului, la 4 Fevruarie, urmând a se ține licitațiune in camera acestei Prefecturi, pentru moșile scoase in rearendare, in camptul actualilor arendași, pe restul periodului 1876—1886, pentru necomplectare de garanții, sa publică aceasta spre cunoștința generală. Primăriul Municipiului Iași. No. 1907. Pentru darea in antrepriză a venitului comunal pe peștele proaspăt, Barat și icrele negre, pe timp de 3 ani, de la 1 Aprilie viitor anul curent, de cănd expiră contractul lucrător, urmând a se ține concurență un termin de 15 zile, care se împlinesc la 6 Fevruarie anul curent. Se publică spre cunoștința amatorilor de a lua această antrepriză și se invită a se prezenta in camera acestui oficiu, la terminul sus indicat, oarele 12 meridiane, însoțiți de garanțiile provizorie de 9000 lei noi in numerar, bonuri rurale, domeniale sau de ale comunei Iași de îndoită valoră, spre a se procede la concurență, iar condițiunile intru aceasta se pot vedea in cancelaria acestui oficiu. Biuroul II. Primăria comunei Băicenii. No. 139. Fiindcă la terminul de 15 Ianuarie curent, nu s’au prezentat amatori spre a concura la licitarea accizului de la băuturile ce se vor introduce in comunele Dăvești și Săcărești din această comună, in cursul anului curent 1878, se publică din nou termin la 5 Fevruarie 1878, cănd d-mi amatori, se vor presenta in pretorul acestui oficiu, cu garanția cuvenită spre a concura la licitarea acestui obiect. Iassi, Duminica 22 ianuarie 1878. PREȚUL ABONAMENTULUI n Iași și districte. Pe un an 12 lei noi, plus portul 2 fr. 40 bani,—pe șase luni 6 lei noi, plus portul 1 fr. 20 bani. Austria. Pe 6 luni 14 franci — Germania pe 6 luni 18 franci. — Italia, Belgia, Elveția. — Pe șase luni 22 franci. Inserțiuni și reclame: Bändul 40 bani. — Epistole nefrancate nu se primesc. — Manuscriptele nepublicate se vor arde. . Societatea de binefacere pentru ostașii răniți. RESULTATUL TOMBOLEI. Produsul bufetului in cele 5 zile 602 60 Total 11572 15 Diferite cheltueli . . . 1197 85 Rest net 10374 30 Mai rămăind 25 obiecte, care s’a hotărit a se trage in salonul D-nei Natalia Suțu și al căror resultat se va publica asemenea.miciliul necunoscut, in virtutea art. 75 alin. 6 din proc. civilă, sunt citați a se presenta in persoană sau prin procurator admis de lege, înaintea secțiunei a 3-a a trib. Iași, la 23 Ianuarie 1878, parele 11 din zi, cănd are a se căuta opoziția lui Avram Waizingrin, epitropul de la sinagoga israelită, la vânzarea imobilului erezilor def. Solomon Leiba și soția sa Estra, aducând atuncea și probele necesare, la neurmare causa se va căuta in lipsă, cunoscând că citațiile dimpreună cu exemplarele lor in număr de 3, s’au alipit pe ușa tribunalului Iași secția a 3 a. No. 30. Conform jurnalului trib. Iași secția a 2-a No. 1830, din 3 Sept. 1877 și motivat de petiția D-lui Al. Calimănescu, in calitate de procurator a D-nei Ecaterina Dobrescu, născută Ionescu, prin care solicită a se pune in vânzare imobilul ramas de la def. Stefan Ionescu, fiindcă nu s’a putut devide in natură, intre erezii ramași de la chef, și anume Safta, El na și Paraschiv Ionescu minori, reprezentați prin tutorele lor Costachi Vrânceanu și D-na Ecaterina Dobrescu născută Ionescu mejoră, numită mai sus, acest tribunal prin jurnalul No. 4634, din 22 Dechemvrie 1877, ordonând vânzarea acelui imobil și care după raportul de expertiză este : o casă situată in orașul Iași dispreta, strada Păcurari, înscrisă la No. 7, compusă din 2 încăperi, cu o dugheană in față și in dos o odae in fața uliței, păretele de cărămidă, pe temelie de peatră, iar 3 părți de păreți in paeanturi, acoperită din față cu table, car in dos cu șindilă, in ogradă o șură construită din lemnărie, cu păreții de vălătuci, care servește de un cuptior pentru pitărie, construită de locatarii, locul acestor binale fața la uliță de 2 slănini. Pe acest temeiu și in baza art. 694 proc. civilă, tribunalul publică benevol vănzarea, ca concurenții ce ar fi de a cumpără indicatul imobil cu atenansele sale, să se prezinte in camera acestei secțiuni a 3-a, la 8 a lunei Martie, ziua Mercuri 1878, vara fi din zi, când avea să face licitația pentru vănzarea acelui imobil, adjudecăndu-se asupra acelui din concurenți care ar oferi un preț mai avantajos, cunoscând că prețul de la care are să se înceapă licitația va fi de 2000 lei noi, prevăzut prin adresa trib. Iași secția a 2-a No. 2949, No. 31. Imobilele falitului Ioan Hristea, de profesiune comerciant, domiciliat in Iași, representat prin d-un avocat Al. Obreja, sindic definitiv a sus zisului falit, domiciliat in Iași, ce se compune 1) din o casă, situată in orașul Iași, desp. a 3-a, strada de Sus, înscrisă la No. 234, construită de cărămidă, acoperită cu table de fer și compusă din o dugheană și 2 odăi, cu pivniță, și locul ei; 2) o altă casă situată tot in orașul Iași dispr. a 3-a, strada Hotinului, înscrisă la No. 6, construită de cărămidă și vălătuci, acoperită cu șindilă și compusă din 4 odăi și o sală, avănd dedesupt bucătărie, deosebit un beciu, o șură și locul lor, fiind scose in venzare silnică, spre îndestularea D-lui Hies. Rotimberg, de profesiune liberă, domiciliat in Iași, cu suma de 250 galbeni, cu a lor procent de 18%, de la 23 August 1876 până la numerotoare, plus clausa penală de 30 galbeni, fără prejudiciul cheltuelelor de urmăre, ce are a lua in virtutea obligațiunea ipotecară, înscrisă de trib. Iași secția 3-a, la No. 88, din 23 Fevruarie 1872, precum și a convenției adițională înscrisă la No. 322, din 23 August 1876 investite cu formula esecutorie sub No. 343 și 126. La 2 Septemvrie 1877, cănd a fost fixat termin pentru vănzarea indicatelor imobile, nu s’a putut efectua adjudecarea deoarece tribunalul prin sentința sa sub No. 79, din acea zi, a suspendat vănzarea acelor imobile, pănă ce se va tranșa procesul divisiunei a averei de succesiune, ramase de la def. Hristea, contra căria sentință s’a făcut apel de D. Hie Rotimberg, iar onor. Curte Apelativă din Iași secția l-a, prin decisiunea sa No. 262, din 3 Dechemvrie 1877, a desființat menționata hotărâre a trib. Iași, respingând opoziția D-nei Safta Hristea, in urmă D-na Adelina Rosemblum, procuratoare D-lui I. Rotimberg, prin petițiunea înregistrată la No. 7620, cerând a se pune din nou in vânzare arătatul imobil. Pe acest temeiu și in baza art. 535 și următor din proc. civilă, trib. publică din nou vinderea indicatului imobil, conform art. 535 din zisa procedură, iar concurenții ce ar fi de a cumpără după lămuririle de mai sus, după cum de acest imobil s’au prevăzut și in publicațiunea inserată in foaia oficială No. 54, din 25 Mai 1877, să se înfățoșeze in camera acestei secțiuni a IlI-a, la 10 a lunei Martie, ziua Vineri 1878, parele 11 din zi, cănd ave a se face adjudecațiunea, potrivit art. 539—550 și cu restricțiunea art. 559, 561, 664 și 565 din procedura civilă. Totodată se somează pe toți acei care ar pretinde vre-un drept de proprietate, usufruct, servitute, chirie, privilegiu, ipotecă sau ori ce alt drept asupra bunului urmărit, ca înaintea adjudecațiunei să se arate la trib. Spre ași arăta pretențiunile lor, sub pedeapsă de a nu li se mai ține in samă. Lămurindu-se că pe lângă Buma indicată mai sus, mai există sarcina de 140 galbeni, după obligația din 23 August 1876, înscrisă la No. 323, împrumutați de la Mihalachi Andrievici, bani a copiilor ramași după def. Elena Andrievici născută Hristea Agăpi, pe termin de 2 ani, fără procent. Tribunalul județului Botoșani. No. 78. Fiindcă la 30 Noemvrie terminat defapt pentru revinderea imobilului del. Iancu Cramer pe conta cumpărătorului Anastasie Botez, urmărit de d-na Nastasia Neculescu din cauză legală nu sau putut efectua, tribunalul prin jurnalul No. ordonă scoaterea intindere aratatul imobil, pe conta d-lui Anastasie Botez a cării situațiune după procesul-verbal al agentului acestui trib, este: un loc situat in Botoșani strada Olarii, megieșt la o parte cu casa lui Iosub Șloim Groan, la alta cu o casă arsă proprietatea Statului, la fund cu casa lui Ioseb Morariu, la fațe cu strada, pe el are un părete la față și un alt părete la o parte despre proprietatea Statului, ramas de la foc, are și o pivniță sub locu unde au fost casele, la o parte are o seliță ce duce in ogradă, și dar se publică terminus de 20 zile pentru minderea acestui imobil, socotite de la data Ionei, ca concurenții ce vor fi al cumpără să se presinte in camera acestui tribunal in cea intăi zi după espirarea termenului sus aratat de 20 zile, oarele 11 din zi, cănd urmează a se face mezatul, totodată se somează pe toți acei ce ar pretinde vreun drept de proprietate, usufruct, servitute, chirie, privilegiu sau hipotecă asupra acestui imobil ca să se presinte cu reclamațiile d-lor la acest trib., căci in urmă nu li sa vor ține in samă. Tribunalul județului Fălciu. No. 678. Prin sentința acestui tribunal No. 20 din 10 Ianuar curent, condamnănduse in lipsă la închisoare de 3 luni, care inchsoare se va face conform art. 62 din codul penal, pe Zoița Simion Șurpan pentru furt de obiecte de la stăpânul ei Mihail Botez, se publică aceasta cu deșteptare pentru inculpată că are dreptul de oposiție și apel, conform art. 183 și 198 din proc. penală. Tribunalul județului Suceava. No. 363. Prin sentința No. 10, pronunțată de acest trib, la 10 Ianuarie anul curent, pe baza art. 308 din c. p. sa condamnat in lipsă pe individa Hiana Irimionea cu domiciliul actualminte necunoscut la închisoare corecțională pe timp de 15 zile pentru fortul a niște bani de la Nechita Gavril Moroșanu, se incunoștiințează dar pe numita că in caz de a nu fi mulțumită cu zisa sentință, are drept de oposițiune la acest tribunal in termen de 5 zile, conform art. 183 pr. pen. și apelului la curtea de apel din Iași, conform art. 198 și următor ace procedură in termin de 10 zile. Trbunalul Jud. Vaslui. No. 25221. D-nu Dimitru Vasiliu este citat in virtutea art. 71 din pr. civilă, a se presenta înaintea trib. jud. Vaslui la I a lunei Aprilie anul curent, zioa Sâmbătăoara 10 ante meridiane in procesul reclamat asuprăt de soția sa Sofia Vasiliu născută Halunga pentru divers, și necunoacăndui se reșidința și domiciliu d-lui Vasiliu, se publică terminul de mai sus conform art. 75 al. 6 pr. civilă, iar citațiunea cuvenită d-sale sau lipit pe ușa camerei de ședințe a tribunalului Vaslui Judele de pace ocol. I-iu din Iași. No. 293. In basa legei, cităm pe pacienta Sara Frismsn, martura Alta Severa se presenta in pretorul acestui oficiu in ziua de 28 Ianuarie anul curent, vara 11 din zi, când are a se judeca contravenția comisă de inculpata Dina Grinberg prin faptul că a insultat pe pacienta, la neurmare se va aplica Judele de pace al plasei Copou jud. Iași. No. 36. D. Ioan Cogălniceanu, fost cu domiciliu in comuna Aroneanu, comuna Podgoria Cogea această plasă, și acum necunoscut, este citat in basa art. 12 și 75, al. 6 proc. civilă a se presenta înaintea noastră in localul Bub-pref. in ziua de 31 a curentei, oara 10 dimineață, cănd urmează a se judeca procedul intentat asuprai de d-nul Nuta Bin Avram, pentru niște orz, la neurmare se va judeca in lipsă conform ligei. PARTEA NEOFICIALA PRELIMINĂRILE PACEI Cedarea Basarabiei. Condițiile ce Rusia vroește se impune Turciei, și care s’au cetit in Parlamentul englezesc, sunt după ziarul Morning Post următoarele: 1) Autonomia Bulgariei cu un guvernator, conform regulărei foastei conferinți de la Constantinopol. Trupele turcești vor remăne numai in căteva localități, care se vor determina mai in urmă. Hotarele Bulgariei nu sunt incă regulate. 2) Independența României, căreia i se va da o despăgubire in teritoriu pentru pământul de la gura Dunărei, ce trebue să-l inapoească Rusiei. 3) Independența Serbiei, cu o îndreptare de hotare (ceea ce ar însemna, fără indoială, anexarea Micului Zvornik, insă dacă va consimți Austria și celelalte puteri. 4) Autonomia locală pentru Bosnia și Brțegovina. 5) Mărirea Muntenegrului pe baza de statu-quo înainte de resboiu; aceasta insă cu aprobarea puterilor. 6) Cedarea Batumului (din Asia) sau plata unei dispăgubiri de resboiu ori in teritoriu sau ori ce alt mod se va socoti in urmă. In sfârșit, Sultanul va trebui se găsască un mijloc pentru apararea intereselor rusești din strâmtoarea Dardanelelor. Așadar Rusia ține să ne fie numai decăt Basarabia. Este adevărat că vroește a ne dispăgubi tot cu teritoriu, sau in partea despre Vidin, cuprinzănd toată regiunea Vidinului și valea Timocului, care aceasta din urmă ar trebui să se fie de la vecina noastră, Serbia, sau cu Dobrogia, sau poate cu amândouă aceste teritorii. Insă, după cum zice, Romania Liberă: „Noi ținem la teritorul nostru așa cum se găsește astăzi, pretindem gurele Dunărei . . . dar nu schimbăm o palmă din pământul ce avem „pe 10 pogoane (noi adăugim pe 1000 „pogoane de pământ) de peste Dunărea“. Suntem convinși că nu se va găsi un singur Romăn care se primească schimbul și credem că Rusia nu se va pute hotări a calea Convenția de la 4 April 1877, prin care ne garantează integritatea actuală. dar dacă s’ar ține in samă că, nu Rusia ne-au ajutat pe noi in acest resboi, ci noi am ajutat pe ruși, atunci in locde a ni se lua ceva ar fi mai cavaleresc a ni se inapoi macar incă o părticică din Basarabia. CURIERUL DE IASSI FOAEA PUBLICAȚIUNILOR OFICIALE DIN RESORTUL CURȚII APELATIVE DIN IASSI. CALENDARUL SEPTAMANEI.________________________________________________ Stil vechin. Stil nou. ZIUA. PATRONUI ZILEI. Ref. Soar. Ap. Soar. Știl vechin. Stil nou. ZIUA. PATRONUL ZILEI. Ref. Soar. Ap. Soar. Ianuarie. Fevruarie. ore. m. ore. m Ianuarie. Fevruarie. ore. m. ore. m. 09 3 Duminică. Ap. Timoteiu și M. Anastasiu. Manuil. 7 28 5 1 26 7 Joi. Cuv. Csenofonte, I. Arcadiu și M. Ananis. 7 21 5 8 28 4 Luni. Mart. Climente și Agatangel. 7 27 5 2 27 8 Vineri. 1 Ad. relig. b. loan gură de aur, cv. Claud 7 20 5 9 24 5 Marți. Cuv. Csenia, cuv Maced. (și st Adelaida) 7 24 5 4 28 9 Sămbătă. Cuv. Efrem Strul cv. P. Pal. Iac. Eremit. 7 19 5 11 25 6 Mercuri. 1* Păr. Grigoriu Teologul, cuv. Apolo. 7 23 5 6 29 10 Duminică. Ad. relig. M. Ignatiu M. Iulian și Roman. 7 16 5 13 . Apare se trei ori pe septamână DUMINICA, MERCURI și VINERI. Redacțiunea și Administrațiunea in localul Tipografiei Nationale. ANUNCIURI. Rândul sau locul sau 15 bani. Francia: Pe șase luni 28 franci. Constantinople: 26 franci. Abonamentele și anuncurile pentru „Curierul de Iași“ foaart oficială, se fac la D-na Eugéne Micoud, Constantinopol, 2 rue de la Banque Ottoman 2. Exemplarul 30 bani. Lei. JB. In zioa de 24 Dechem. 1877 3111 40 * , . 25 „ „ 2362 90 Tot in aceeași copacul 1172 — In ziua de 26 Dechem. 1877 1562 25 „ „ „ 27 „ „ 1123 40 . . . 31 „ „ 1637 60 PUBLICAȚII JUDECĂTORESCĂ. Tribunalul jud. Iași Secția I-a. No. 87. D-na Marghioala Boteanu, născută Petrăchescu, cu domiciliul necunoscut, in virtutea art. 71 din procedura civilă, este citată a se presenta in persoană sau prin procurator admis de lege, înaintea secțiunei la atrib. Iași, in ziua de 9 Martie 1878, parele 11 din zi, cănd are a se judeca procesul intentat de D. Simion Boteanu, contra sa pentru divors, aducând atuncea și probele ce va fi posedând, la neurmare cauza se va căuta in lipsă. Secția a II-a. No. 85. D-nii Altăr Leiba, Liba Șloim și Meer Leiba Perilis sin Haim Herș, cu do Noutăți. Telegrama de felicitațiune. Dată de membrele Societății de binefacere pentru ostașii Români răniți, cătră M. S. Doamna, cu ocasiunea anului nou. Măriei Sale Elisabeta Doamna Românilor. București. Membrele Societății de binefacere pentru ostașii Români răniți, pătrunse de cel mai No. 9* adănc devotament, pentru grațioasa noastră Preșidentă, aduce Inulțimei Voastre, cu ocazia anului nou, cele mai călduroase urări, pentru fericita întoarcere a viteazului Vostru Soț de pe câmpul luptelor, cum și pentru o viață lungă și glorioasă pe Tronul României. Vice-Preșidente: M&ria A. Catargi, Aglaea Morus, Elisa Palaăi Rosetti, Smaranda Carp. Rerspunsul Măriei Sale Doamna cătră Vice-Președintele Societății de binefacere pentru ostașii răniți. Mișcată in suflet de urările ce mi-ați trimes din partea Doamnelor Societății de bine-facere, Vă mulțemesc in numele Măriei Sale Domnitorului și al meu. Dumnezeu să bine-cuvinteze lăudabila faptă ce a’ți întreprins pentru ușurarea suferințelor bravilor care s’au sacrificat pentru mântuirea iubitei noastre Patrie. Elisabeta. Diverse. *** Pălăria Dorobanțul in Sibiu. De vr’o căte-va zile se vede prin stradele Sibiului dame române, purtând Pălăria Dorobanțul, o căciuliță de astrahan a la Mihaiu eroul, in dreapta cu o cocardă in tricolor național și cu o pană scurtă de curcan. Putem asigura pe doamnele noastre că această îmbrăcăminte le șede foarte bine și moda nici cănd n’a creat o formă mai potrivită decât Pălăria Dorobanțul. Ea dă purtătoarei un aer rbsolut și energic, care harmonează in mod încântători cu așezarea cochetă a acestei pălării. Vitejii „Curcani“ trebue să fie mândri de simpatiile vine, ce le păstrează, surorile lor de dincoace de Carpați. (Teg. Român.) SOCIETATEA DE BINE-FACERE OSTAȘII RĂNIȚI. Sumele publicate 2851 lei, 70 bani. D-nu B. Rooz preșidentul clubului de lectură resultatul unei tombole, 200 lei.—D-na Maria Catargiu resultat de la Tombola 5391 lei, 10 bani.—D-na Carolina Corodin a b. pe Ianuar și Fevruarie, 12 lei. Total 8454 lei, 80 bani. Casieră, Bertha Veisengrün. LIST Ä de efectele primite la deposit de la 20 Dechemvrie—14 Ianuarie 1878. 15 Părechi colțuni de lăni. Va ocă scamă fină de la d-na Smaranda Urzică,—53 coți pânză, 35 coți americă, 12 coți modipolen de la d-na Smaranda Baluș,—1 ocă scamă de la d-na Doctor Cuciureanu,—1 ocă scamă 83 comprese ajure, de la d-na Elena Climinte,—12 pachete ceaiu de la d-na Zoe Rusu,—30 dramuri scamă de la Cleopatra Genoiu,—30 dramuri scamă de la d-șoarele Stroescu. Directoare de depozit. Elena Mărcescu Procesele și Licitațunele ce se vor ține in cursul săptămănei. La Curtea de Apel secția I-a. Luni 23 Ianuarie. 1) Ax. Marca cu Gh. Sclav pentru bani. 2) Dim. Atanasiu pentru bătăi." 3) H. Rosinberg abus de incredere. 4) V. Ivanov pentru furt. 5) St. Panu cu Gr. Botez pentru bani. 6) An. Ioan cu A. Maisei pentru bani. Marți 24 Ianuarie. 1) Stătu cu P. Ciocan pentru pământ. 2) N. Tercherm pentru maltratare. 3) D. Atanasiu pentru bătăi. 4) loan Sion cu Regina Selten pe pământ. 5) And. Savin și alții pentru maltratare. Mercuri 25 Ianuarie. 1) P. Drăgănescu, delapidare de bani publici. 2) F. Dilberg abus de încredere.