Curierul de Iassi, iulie-decembrie 1878 (Anul 11, Nr. 73-141)

1878-12-03 / nr. 132

CURERUL DE IASSI in schimb sau dar, vor lua ca să neguțitorească, să desființeze, ori să prifacă, ori vor primi drept plată sau zălog, lucruri s’au bani proveniți din vre o crimă s’an delict, art. 54, tăinuitorii se vor pedepsi cu închisoare corecțională pănă la 2 ani, avend in videre pretențiile părței civile, tribunalul unit cu concluziunele d-lui Procuror și in virtutea legei hotărăște, condamnă pe Anica Smacan minoră, pentru faptul de furt la închisoare corecțională pe timp de un an, observăndusă art. 64 codul penal, condamnă pe Catinca Bolgrad, dispărută, pentru același fapt la 3 ani închisoare corecțională, condamnă pe Tony Nemțoaica, dispărută, pentru faptul de tăinuire, la 2 ani închisoare corecțională, condamnă pe frustrele solidare a despăgubi pe Iancu Botez cu 41 galbeni și 8 franci, sentința este supusă oposiției și apelului art. 195—199 procedura penală și 183 citata procedură. No. 12,671. Asupra scțiunei publice, intentată lui Iancu Rusu și alții pentru furt, presenți inculpații Costachi Lupu și Gheorghie Țurcan, ceil-l-alți absenți și procedura complectă, s’a cetit lucrările, inculpatu Costachi Lupu, de 63 ani, plugar, din satu Stănca, nejudecat, a negat furtul, declărănd că a primit un galbăn de la Iancu Rusu, Gheorghi Țarcan de 31 ani, din Stefănești, plugar, nejudecat, au negat faptul, mărturii: 1) Al. C. Nițo, jurat, conform art. 153 pr. penală a aratat că Vasile T. Cârcă, a stăruit de el să’i dea o capă, 2) Vasile Vrabie, jurat, conform art. 153 procedura penală, că n’are știință de fapt, 3) Gh. N. Matei, jurat, conform art. 153 procedura penală, că n’are știință de fapt, 4) N. Lupașcu, jurat, conform art. 153 procedura penală, a aratat că Vasile T. Curcă, Costachi Lupu și Iancu Rusu, a fost dovediți că a furat caii lui Th. Nițe și ps Michel sin Riven că a cumpărat o iapă de furat. Procurorul ceru condemnarea inculpaților, s’au ascultat pe inculpații presenți C. Lupu și Gh. Țurcan in aparare, tribunalul deliberând, având in videre că Iancu Rusu, Costachi Lupu, Th. Curcă, Gheorghe Țurcan, inculpați pentru furtul unor cai de pe câmp și Michel sin Riven, că a cumpărat o iapă din acele furate, știind că toate acestea că provin din furtul comis de muniții, având in videre că in contra muniților să stabilește prin actele de instrucțiune și din instrucția orală urmată azi in audiență, având in vedere că numai inculpații C. Lupu și Gh. Țurcan, au fost azi presenți, dar n’au fost in stare să probeze contrariu, având in vedere că faptul autorilor furtului, este prevăzut și pedepsit de art. 309 al. I codul penal, caz al tăinuitorului Riven, prevăzut și pedepsit de art. 53 și 54 citatul cod, care cuprinde: art. 309 se va pedepsi cu închisoare de 3 luni până la 2 ani și cu amendă de la 100 pănă la o mie lei, acela care va fi furat sau va fi csrcat să fure de pe câmpuri cai, ori dobitoace de povoară, de tras, sau de călărie, precum și alte vite mari ori mici. B’au unelte de agricultură, ori vânatul aflat in parcuri închise, s’au pește din coteț, ori alte lucruri închise, stupi de albine, postavuri, pănze, sau alte țeseturi, care se întind in locuri determinate spre a se usca sau a se albi, art. 53 al. I, tăinuitorii sunt acei care cu știință vor cumpără, vor primi la schimb s'au dar, vor lua casa negțtorească, să desființeze, ori să prifacă, ori vor primi drept plată s’au zălog, lucruri s’au bani, proveniți din vre-o crimă s'au delict, art. 54, tăinuitorii se vor pedepsi cu închisoare corecțională pănă la 2 ani, tribunalul pe atare cuvinte unit cu concluziunile d-lui Procuror și la virtutea citatelor articole cetite de d. Președinte in audiență publică, hotărăște, condamnă pe Iancu Rusu, dispărut, Costachi Lupa, Vasile T. Curcă și Gheorghe Țarcan, din Satu Stânca comuna Stefănești, pentru faptul de furt, la căte 6 luni și o zi închisoare corecțională și la căte 100 franci amendă in folosul Statului, care in caz de insolvabilitate sa va înlocui cu căte 20 zile închisoare conform art. 28 codul penal, condamnă pe Michel sin Riven, dispărut, pentru faptul de tăinuire, la 6 luni și o zi de închisoare corecțională, judecații in absență I. Rasa, V. T. Curcă și Mihhel sin Riven, au dreptul de oposiție, conform art. 483 pr. penală, partea nemulțumită are drept de apel conform art 195, 199 pr. penală, No. 12,678. Luăndu-se in cercetare apelul intersectat de Mih. Ungureanu, contra cărței de judecată No. 106, a judecătorului ocolului I din Botoșani, prin care pentru faptul de contravențiune, că a vândut niște pere cu lipsă de 40 dramuri la 3 litre, este condemnat la 15 lei noi amendă in folosul comunei Botoșani, in absența apelantului, care a fost legalminte citat, s’a cetit petițiunea de apel, s’a ascultat pe d. procuror, cerând respingerea apelului, complectul deliberând și considerând că apelantele au avut cunoștință despre termin și nu s’a prezentat spre a’și susține apelul, tribunalul unit cu conclusive d-lui procuror, respinge apelul despre care e vorba, ca nesusținut, și confirmă in totul cartea de judecată No. 106 din 1878, a judelui ocolului I din Botoșani, condamnatul in lipsă are dreptul de oposițiune, această sentință fiind dată in ultima instanță, ca să poate ataca pe calea recursului in casație. No. 12.302. Luăndu-se in cercetare procesul corecțional privitor pe Dumitru Dărvariu, pentru furt, in absența inculpatului s’a cetit lucrările din dosar, l’a introdus in auditor pe marturul V. Olarisa, și supunăndu-se jurământului prevăzut de art. 153 pr. p., au aratat că nu știe nimică, d. procuror a cerut condamnarea inculpatului, s’a ascultat pe pacientul Ioan Basarab, in expunerea faptului, cerând despăgubire civilă, complectul deliberând, având in vedere că din arătarea inculpatului, înaintea primarului comunei Șoldăneștii, prevazuta prin procesulverbal No. 234 alipit la dosar, se constată că Dumitru Dărvariu, a furat o capă cu măut și o străjnică a locuitorului Ioan Basarab, vezind că acest fapt să pedepsește de art. 308 c. p., care s’a cetit de d. președinte in audiența publică, cuprinde: „furtul precum și cercarea de furt, se va pedepsi cu inchisoare de la 15 zile până la 2 ani, și căte o dată cu amendă de 50 pănă la o mie lei, judecătoriile vor putea insă pedepsi pa culpabil și cu interdicțiunea pe timp mărginit, pe aceste motive, trib unit cu conclusiona« d-lui procurore, in virtutea legei, hotărăște, condamnă pe Dumitru Dărvariu, cu domiciliu necunoscut, la închisoare corecțională pe timp de 6 luni și o zi pentru furt, se mai condamnă a plăti despăgubiri civile in sumă de 12 galbeni, cătră loan Basarab, această sentință e supusă oposiției și apelului. No 12,360. In procesul privitor pe Domnica lui Gh. a Prințesei, pentru furt de la femeia Catinca Lumanstru, inculpata absentă, și dosarul complect, s’a cetit lucrările, martorul C. Sumanarul n’a jurat, find ruda părții civile, a arătat că din lucrurile furate a găsit la inculpată, partea civilă a cerut despăgubire de banii 6 galb, 6 franci și 30 lei vechi, costul obiectelor ce i s’a furat, substitutul a condus a se condamna pe inculpată, tribunalul deliberând, având in vedere că din instrucțiunea scrisă efectuată de judele instructor și din acea orală, urmată azi, se dovidește că Domnica a lui Gheorghe a Prințesei, a furat bani si obiecte, in prejudiciul femeei Catinca P. Semanaru, că inculpata fiind chemată in regulă, n’a venit să dovedească contrariul, că acest fapt după cum să prezintă, este pedepsit de art. 308 c. p., al cărui tot cetit de d. președinte, in audiența publică, cuprinde: „furtul precum și cercarea de furt, se va pedepsi cu închisoare de la 15 zile pănă la 2 ani, și căte o dată cu amendă de la 50 pănă la o mie lei“, tribunalul pe atare motive, unit cu conclusiunele d-lui substitut și in virtutea legei, hotărăște, condamnă pe Domnica lui Gh. a Prințesei, fără domiciliu cunoscut, pentru faptul de furt, la 3 luni de închisoare corecțională și la 86 franci 50 bani, cătră partea civilă Catinca soția defunctului Petrea Sumanaru, sentința este supusă opoziției și apelului, conform art. 195—199, și 183 pr. p Tribunalul județului Bacău. No. 18,239. Imobilul urban din Bacău, proprietate a casei defunctului Alecu Krupenachi, și anume: o casă cu locul ei, compusă din 6 odăi, cu antret la mijloc, sub un acoperemănt de șindilă, in a căruia ogradă este un grajdiu, șură de cărămidă, sub care este beciu de peatră, sub un acoperemănt de șindilă, o casă compusă din 2 odăi pentru bucătărie și făntănă, situată in despărțirea a 2-a, coloarea roșie, No. . . ., megieșită la o parte cu imobilul preotului Gheorghe Vasianu și a d-lui Alecu Aristide, și la alta cu strada Bunei Vestiri, ce merge la Prefectură, care imobil după jurnalul No. 435, incheiet de complectul acestui trib., datat la 3 Fevruarie 1878, s’su adjudecat definitiv asupra d-nei Ana Vasiliu, cu preț de 381 galbeni, oferit la prima licitare, și fi’ndcă d-na Vasiliu in terminul prescris de lege n’au depus prețul adjudecațiunei, trib. prin jurnalul No. 3019, după cererea d-lui advocat Manoliu, curatorele casei, au dispus revinderea acestui imobil pe câmplul adjudecătoarei și au și format afiptele de publicațiune, pentru terminul de 21 Septemvrie, precum să vede in foaea No. 93 din 1878, dar din împrejurări neputăndu-sa efectua adjudecațiunea revinderei acestui imobil, trib, prin jurnalul No. 4831 din 1878, au dispus a se înainta din nou lucrări pentru revinderea acestui imobl pe conta, d-nei Vasiliu Ana din Bacău, conform publicațiunilor urmate, pe puterea documentelor și a posesiunei de față, pentru desfacerea sarcinelor succesiunei, pentru care finit să regulează a se ține licitație in sala ședințelor acestui trib. in cea intăi zi lucrătoare, oarele 12 din zi, după espirarea trminului de 20 zile libere de la data Ioaei, deci dar să face cunoscut concurenților, care au a se conforma art. 542 pr. c., tot odată sa somează și pe toți acei ce ar pretinde vreun drept de proprietate, usufruct, servitute, chirie, privilegiu, ipotecă sau orice alt drept asupra acestui imobil, ca mai înainte de adjudecațiune să se presinte la trib, spre a-și arata pretențiunele lor, căci in urmă nu li se vor mai ține in sumă. No. 16.827. Imobilul urban proprietate a d-lor Toader, Iancu și Scărlat frați Tăutu, de profesiune proprietari, domiciliați cei dintâi in urna Bacău, și cel al 3-lea in urba Iași, și anume: o casă cu locul ei compusă din mai multe odăi și alte atenanse in ogradă, ruinate, situată in strada Vulturii, la No. 11, coloarea galbenă, desp. a IV-a, cu fața la șosaua mergătoare spre Mărgineni, învecinate la o parte cu hudița ce desparte de Șerban Avram, și casa debitorilor, iar la alta cu imobilul d-lui Tudorachi Ionescu Bărbieriți, după încheierea președințială datată 20 Octomvrie a. e. de pe petițiunea înregistrată la No. 4051, a d-lui Iacob Marcovici, proprietar, domiciliat in Bacău, urmând a se expropria silnic, după documente și posesiunea de față, spre îndestularea d-lui Marcovici cu suma de 200 galb. capital, plus procente de 3% pe lună, pănă la numărătoare, după actul de ipotecă No. 113 din 25 Octomvrie 1873, investită cu formula esecutorie sub No. 101, fără prejudiciul cheltuelilor de urmărire și timbru, pentru care fiintă regulează a se ține licitația in localul ședințelor acestui trib. In cea intăi zi lucrătoare, oarele 12 din zi, după espirarea terminului de 3 luni, calculat de la data fonei, conform art. 510 pr. c., se face cunoscut concurenților a se conforma art. 542 aceiași procedură, totodată se somează pe toți acei ce ar pretinde vreun drept de proprietate, usufruct, servitute, chirie, privilegiu, ipotecă sau or ce alt drept asupra imobilului de sus, ca mai înainte de adjudecare să se presinte la trib, spre a-și arata pretențiunele lor, căci in urmă nu li se vor mai țină in samă. No. 18,237. Imobilul urban, proprietate a d-lor Penches Clugman și Nela Bercovici, de profesiune brutari, domiciliați in urba Bacău, și anume: o casă cu locul ei, compusă din 4 odăi de zid, sub un acoperemănt din șindilă, din care una servește pentru brutărie, cu fața la strada Bistrița, situate in despre Nift, coloarea roșie, la No 51, învecinate la o parte cu imobilul d-lui Ușr Bercovici, și la alta cu Revin Bercovici, după jurnalul trib. No. 4723, urmând a se exprfiprîa silnic după documente și posesiunea de față, spre îndestularea d- lui Gheorghe Manoliu, proprietar, domiciliat in Bacău, cu suma de 2279 lei vechi cursul pieței, cu procent de 2% pe lună, după actul de ipotecă inscriptat de trib. Bacău la, No. 122 din 13 Noemvrie 1869, și 100 galb. cu procente de 2% pe lună, după actul de ipotecă inscriptat la No. H5 din 1 Octomvrie 1875, investite cu formula executorie, fără prejudiciul cheltufilelor de urmărire și timbru, pentru care finit să regulează a se ține licitație in localul ședințelor acestui trib., in cea intăi zi lucrătoare, oarele 12 din zi, după espirarea terminului de 3 luni, calculat de la data fonei, conform art. 510 pr. c, se face cunoscut concurenților, carii au a se conforma art. 541 aceiaș procedură, totodată se somează și pe acei ce ar pretinde vreun drept de proprietate, usufruct, servitute, chirie, privilegiu, ipotecă, sau ori ce alt drept asupra acestui imobil, ca mai Înainte de adjudecare să se presinte la trib, spre a-și arata pretențiunele lor, căci in urmă nu li se vor mai ține in samă. No. 18,244. Imobilele rurale proprietate a d-lor Mihalachi Stefănescu, domiciliat in comuna Valea Sacă, și Anica Condurachi, domiciliată in comuna Răcătău, și anume: I) o siliște de care 27 prăjini in secția Răcătăului răzeși, megieșită cu Ioan Samoilă, decedat, și pe de alta cu Iordachi și Iancu Bonțaș, II o vie ca de 16 prăjini, și cu 30 prăjini loc de hrană, pe la căpițele viei, care să megieșește cu I. Samoilă, reposat, și cu Constantin Udrea, III) 34 prăjini pe dealul Catincăi, megieșite cu V. Zdrobiși și cu partea d-lui Dimitrie Iconom’de, IV 10 prăjini cu Cotul Restoaca, care să megieșește cu Sava, Popa și Ioniță Popa, mai având și ca la 40 prăjini huceag, pintre delalți răzeși, de Ioniță Popa și Constantin Udrea, proprietăți a d-nei Anica Condurachi, ear a d-lui Mihălachi Stefanescu, sunt: partea de pământ din hotarul Tamașii, comuna Tamșii, cumpărată de la Condurachi Tatu, def, care merge din Fuloagă și pănă in apa Siretului, megieșită pe din jos cu pămăntul lui C. Tatu, def., și pe din sus cu proprietatea d-nei Efrosina Pereț, calitatea pământului este: loc de hrană, fănăț, imaș și pădure tânără, pe această parte este și siliște cu o casă veche, cu niște atenanse vechi împrejur, și livadă, după ordonanța acestui trib. No. 4793, urmănd a se expropria silnic după documente și posesiunea de față, spre îndestularea d-lui Vasile Crețulescu, funcționar, domiciliat in comună Geosenii, cu suma căte 25 galb., după obligațiunea cu data 29 ianuarie 1877, asemenea căte un galben la procentele stipulate prin obligațiune, precum și procentele legale de la data certrei in judecată, 28 Octomvrie 1877, pănă la numerătoare, in plus căte 25 lei noi cheltuelile de judecată, astfel cum sunt condamnați prin sentință trib. local No. 367 din 1877, investită cu formula esecutorie, fără prejudiciul cheltuile lor de urmărire și timbru, pentru care finit să regulează a se ține licitație in localul ședințelor acestui trib. in cea intăi zi lucrătoare oarele 12 din zi, după espirarea terminului de 3 luni, calculat de la data fonei, conform art. 510 pr. e., se Lee cunoscut concurenților, care au a se conforma art. 542 aceiaș procedură, totodată se somează pe toți acei ce ar pretinde vreun drept de proprietate, usufruct, servitute, chirie/ privilegiu, ipotecă sau ori ce alt drept asupra acestor imobile, ca mai înainte de adjudecare să se presinte la trib, spre s’și arata pretențiunele lor, căci in urmă nu li se vor mai ține in samă. Tribunalul județului Fălciu. No. 9419. Prin sentința acestui tribunal No. 618, din 22 Noemvrie 1878, condamnăndu-se la închisoare corecțională pe timp de 1 lună și la despăgubirea reclamantului Costachi Popa Harnagiu, cu suma de 75 lei noi, pe Iacob Tobieas, fost cu domiciliul in orașul Vaslui, dar acum necunoscut, inculpat pentru furt de bani, de la numitul Costachi Popa Harnagiu, in vedere că domiciliul numitului e necunoscut, se publică aceasta cu deșteptare pentru inculpat că are dreptul de opoziție și apel, conform art. 183 și 198 din proc. penală. Tribunalul jud. Neamț. No. 13746. D. Costachi Dum. Mentea, cu domiciliul necunoscut, este citat a se presenta înaintea acestui tribunal in ziua de 13 Dechemvrie 1878, carele 10 dimineață in calitate de inculpat pentru furt, dosarul No. 10, din 1877, cunoscând că la neurmare se va aplica in contra sa disposițiunile art. 182 din proc. penală. No. 13834. Ileana lui N. Isache, cu domiciliul necunoscut, este citată a se presenta înaintea acestui tribunal, in ziua de 13 Dechemvrie 1878, oara 10 dimineață, in calitate de inculpată pentru furt, dosarul No. 491 din 1877, cunoscând că la neurmare se va aplica contra sa disposițiunile art. 182 din proc. penală, Tribunalul jud. Roman. No. 4956. Consiliul familiei casei defunctului Gheorghe Petrovici Mungiu, prin procesul-verbal de la 46 iunie 1878, aprobat de acest tribunal prin jurnalul No. 2076, din 19 Noemvrie 1878, a încuviințat vânzarea bunurilor imobile, proprietatea succesorului Grigore Petrovici Mungiu, fiul numitului defunct, care deși este major, insă fiind surdo-mut se epitropisește de D. Gheorghe Lupu comerciant din Roman, atare imobile după constatarea făcută din nou, conform jurnalului No. 3108, de agentul judecătoresc in fața locului prin procesul-verbal No. 16 i, sunt precum se arată mai jos: 1) imobilul este situat în urba Roman de sp. la, jud. Roman, inscris la No. 256 statistic, pe suprafața lui este clădită o casă de zidin cărămidă, netencuită pe din afară, casa se compune din 3 odăi, din care 2 odăi sunt tencuite și una netencuită, in aceste 2 odăi este o sobă lungă, cea a 3-a odae este negata și nepodită pe sus și jos, in fața casei este un cerdac negata, la case sunt ușele și ferestele trebuitoare, casa este acoperită cu șindilă, in fața casei este o făntănă zidită cu peatră, lățimea acestui loc la față este de 7 stănjeni . Palme, lungimea despre apus este de 11 stânjeni și 4 palme, lățimea la fund este de 8 stânjeni și 4 palme, lungimea despre răsărit este de 14 stânjeni și 4 palme, pe lăngă locul casei mai este osebită bucățică de loc Rterp, a căruia lungime este 11 stânjeni, lățimea de 5 stănj., acest loc se megieșește la răsărit cu locul lui Alecu Cărjă, la apus ca osebit loc a lui Iacob Velcer, cumpărat din locul def. Mungiu, la mează-zi să megieșește cu strada feredeului Evreesc, la mează-noapte cu locul lui Margaritopulo, locul sterp se megieșește la răsărit cu locul lui Mencîcov, la apus cu locul casei def. Mungiu, la mează-noapte cu locul lui Margaritopulo și la amează-zi cu locul lui Alecu Cărjă, conform jurnalelor citate sub No. 2076 și 3108 și a mediterei președințiale de pe netațiunea tutorelui Lupu. Înregistrată la, No. 5526, se publică vânzarea menționatelor imobile in termin de 30 zile, prescrise de art. 686 proc. civilă, socotite de la data Ionei, spre cunoștința concurenților amatori a le cumpără la un loc sau in parte, ca la 3 Ianuarie 1879, ziua Mercur), cea intăi zi liberă după împlinirea arătatului termin, să se prezinte la oarele 12 din zi, in camera acestui tribunal, unde in presenta tutorelui are a se face vânzarea, incepăndu-se licitația de la prețul de 45 galbeni, pentru casa cu locul ei și de la prețul de 10 galbeni, pentru locul sterp de lăngă ea, fixate ambele de consiliul familiei. Totodată să somează pe toti acei ce ar pretinde vreun drept de proprietate, usufruct, servitute, chirie, privilegiu, ipotecă 8su ori ce aut drept, asupra fondurilor in chestiune, ca înaintea zilei de adjudecare, să’și arăte pretențiunile lor la tribunal, căci in urmă nu li se vor mai ține in samă. No. 19815. D-nii Constantin Marin, Gheorghe Marin, Vasile Gâscă, Gavril Gangules, Gheorghe Baladhe, Oprea Juganariu, Vasile Cucu, Constantin a Marandei, Vasile Ursariu, Ion a Aniței, Gheorghe Curcan, Toader Gangulea, cu domiciliurile necunoscute, sunt citați ca in ziua de 8 Dechemvrie curent, oara 40 dimineață, să se prezinte in camera acestui tribunal, spre a fi față ca inculpați pentru delict silvic, cunoscând că la nerrmare vor fi judecați in lipsă, conform lege». Tribunalul județului Vaslui. No. 19918. Frăsina lui Simion Blănițe, cu domiciliul necunoscut, este citată ca in ziua de 15 Dechemvrie 1878, oara 40 dimineață, să se prezinte in camera acestui tribunal, cănd urmează a se căuta procesul seu și a altuia in care se inculpă pentru adulterin, la neurmare se va proceda conform legei. Procurorul trib. jud. Bacău. MANDAT DE ARESTARE. No. 3000. In esecutarea sentinței tribunalului Bacău, No. 631, din 14 Dechemvrie 4876, prin care numitul Neciski a Păscăriței, cu domiciliul in comuna Satu-Nou, jud. Bacău, cu meseria de agricol, s’a condemnat la 15 zile închisoare corecțională, găsit culpabil pentru furt, fapt prevăzut și penal de art. 308 codul penal, văzind art. 493 și 24 procedura penală, măndtăm și ordonăm prin aceasta tuturor portăreilor și alți agenți ai forței publice, de a pune măna pe numitul și al conduce la penitenciarul Bacău, din județul Bacău, spre a suferi osânda, ordonăm directorului zisului Penitenciar, al primi și deținea timpul condemnațiune?, cerem tuturor depozitarilor forței publice, să dea ajutor pentru esecutarea acestui mandat, spre care finii s’au subscris și vestit cu sigilul parchetului. ESTRACT DE SENTINȚĂ, No. 14,883. Prin sentința No. 631, din 14 Dechemvrie 1876, numitul Necula a Păscăriței, născut la comuna Statu-Nou, locuit in comuna Satu-Nou, din districtul Bacău, cu profesie de agricol, găsit culpabil pentru furt, a’a condemnat la 15 zile închis, corect, in virtutea art. 308 cod pen., osânda lui să începe de la încarcerare și să termină la expirare, când se va libera de a dreptul de d. director al penitenciarului. Procurorul tribunalului jud. Fáiéii. RECUISITOR DE ARESTARE. No. 3643. Vazând sentința No. 459 pronunțată de trib. local, in ședința publică de la 25 Septemvrie 1878, ce este remasă definitivă și esecutorie, prin care se condamnă pe Dimitru C. Vacariu, cu domiciliul necunoscut, la închisoare pe timp de 1 lună pentru faptul de furt, văzind disp. art. 193 din pr. pen., requerim și ordonăm tuturor portăreilor și agenților forței publice de a punne mâna p e numitul Dumitru G. Vacariu și conducea casa de arest din Huși, spre a suferi in închisoarea la care este condemnat prin menționata sentință, de pe care alătaăm estrad, care se va transcrie întocmai n registrul închisorii, invităm pe toți depositarii puterii publice de de ajutorul necesar, conformându-se legei pentru esecutarea presantului act, semnat de soț și revestit cu sigilul parchetului, ordonăm directorului zisei casă de a’l primi și reține pe numitul condemnat pentru tot timpul aratat mai sus, calculând începerea osândei de la încarcerare, iar la espirarea termenului ăl va elibe" % dacă nu va fi deținut pentru alte fapte. ESTRACT DE SENTINȚĂ. No. 3376. Prin sentința No. 459 din 25 Septemvrie 4878, numitul Dumitru C. Vacarin, cu domiciliul necunoscut, găsit culpabil pentru furtul unui chimir cu 3 ruble a lui Neculei Zalac și Ioan Ardeleanu, s’a condamnat la închisoare pe timp de o lună in virtutea art. 308 din codul penal, osănda lui să începe de la încarcerare, și să termină la espirare, cănd se va libera dacă nu va fi deținut pentru alte cause. Procurorul trib. jud. Roman. MANDAT DE ARESTARE. No. 4464. In temeiul decisiunei Curței de Apel din Iași secția II, No. 48, pronunțată in audiență de la 4 Fevruarie 1876 prin care condamnă pe Haim Wolfzon, cu domiciliul necunoscut, la amendă de 100 lei, pentru că a remis faptul de tăinuire de furt, văzind procesul-verbal de insolvabilitate si art. 28 codul penal, convertim amendam 20 zile închisoare, cerem ca orice egent al forței publice, să aresteze și să conducă pe sus numitul la temnița din Roman, măndtăm și ordonăm directorului acestei închisori a primi și reține pe sus numitul la zisul penitenciar, pe tot timpul determinat mai sus și calculat de la încarcerare, cănd la espirare se va abera de nu va fi deținut pentru alte cause, cerem ca orice depositar al forței publice, să dea ajutor, la cas de necesitate, pentru esecutarea mesentului mandat anexăm și estract după sentința citată No. 48' ESTRACT DE SENTINȚĂ. Judele Instructor trib. Bacău. MANDAT DE ADUCERE. Judele Instructor trib. Neamț. MANDAT DE ADUCERE. Corpul Portăreilor Curței de Apel din Iași. Corpul Portăreilor trib jud. Roman,  No. 480. Prin demisiunea Carței de Apel din Iași B'dla"ru. No. 48, din 4 Fevruarie 1876, numitul ?Haim Wolfzon, cu domiciliul neunoscut, găsit culpabil pentru tăinuirea de furt, in virtutea legei penale art. 308 codul penal, s'a condemnat la închisoare corețională pe”timpŭ"de 45 zile și la amendă de 100 lei noi, cu aplicațiunea art. 28 codul penal, osănda inchisorei se începe de la încarcerare ei să termină la espirarea termenului de pedeapsă, cănd se va libera dacă nu va fi reținut pentru altă causă Judele Instructor trib. Iași. MANDATE DE ADUCERE. No. 3701. Noi A. Suciu, judecător instructor al trib. Iași, in virtutea facultății ce ne dă legea de procedură criminală, mandăm și ordonăm ca Ancel Braun, cu domiciliul necunoscut, să fie adus la cabinetul nostru de instrucțiune, spre a i se lua interogatorul, asupra faptului de bănciută frauduloasă, cu esecutarea acestui mandat se însărcinează agentul puterei publice, care se va conforma cu art. 99, 101, 110 și următoarele din zisa procedură. No. 3702. Noi A. Suciu, judecător insructor al trib. Iași, in virtutea facultății ce ne dă legea de procedură criminală, mandăm și ordonăm ca Persich I. Chenis, cu domiciliul necunoscut, să fie adus la cabinetul nostru de instrucțiune, spre a i se lua interogatorul asupra faptului de bancrută frauduloasă, cu esecutarea acestui mandat se însărcinează agentul puterei publice, care se va conforma cu art. 99, 401, 110 și următoarele din zisa procedură. No. 4042. Noi A. Dimitriu, judecător de instrucție, pe lăngă trib. jud. Bacău, măndăm și ordonăm prin aceasta tuturor portăreilor și agenților puterei publice, de a aduce înaintea noastră, conformăndu-lâ legei pe Alecu Gh. Marin, fost domiciliat in comuna Luncani, acum dispărut, spre a fi interogat și ascultat pentru furt de vite, invităm pe toți depositarii puterei publice, cărora li se va presenta acest mandat, să dea ajutor pentru esecutarea lui. No. 3027. Noi Ioan D. Ioaniu, judecător instructor al trib. Neamț, in virtutea facultăței ce ne dă legea de procedură criminealfă, mandăm și ordonăm ca inculpatul Ioan Cader cu domiciliul necunoscut, să fie adus la cabinetul nostru de instrucțiune de la acest tribunal, spre a i se lua interogatorul in causa in care se inculpă, cu esecutarea acestui mandat se insarcinează agentele puterei publice, care se va conforma cu art. 99, 101, 110 și următoarele din zisa procedură. No. 389. Conform ordonanței Curței de Apel din Iași secția a 2-a No. 4360, urmând a se vinde prin licitație averea mobilă din casă, sechestrată de la D-na Elena Bașotă, in pretenția D-nei Matilda Buzdugan. Subsemnatul portărel Curței de Apel din Iași, fac cunoscut și, invit pe toți amatorii ce doresc a cumpără asemene avere, să se prezinte in ziua de 16 Dechemvrie curent, carele 11 anti-meridiane, in casele D-nei Elena Bașotă, din Iași desp. a 3-a, unde are a se efectua vânzarea averei mobilă, asupra acelui ce va oferi un preț mai avantajos. Portărel Curței, Ch. Șubă. No. 4984. In virtutea sentinței trib. jud. roman No. 221, din 1878 și legalisată la No. 4799, din 1878, in baza autorizației ce s’au dat de acest tribunal, prin ordonanța din 28 Noemvrie 1878, apasată pe petițiunea D-nei Elena Lupescu, inregistrată la No. 9467 din 1878, de a esecuta atare sentință. Subsemnatul șef portăreilor trib. Roman* conform