Curierul Foaea Intereselor Generale, 1879 (Anul 6, nr. 18-150)

1879-09-16 / nr. 108

IAȘI Duminica 16 Septemvrie 1879. N Ută. In momentul in care soldații îl readuceau la cazarmă un individ, după aparență un negru, s’a precipitat asupra lui și l’a ucis lovindul de mai multe ori cu cuțitul. Garda au arestat pe assasin care și el a dat semne de alie națiuni mentală. Se zice că este fratele unuia din soldații răniți de Caravanopulo. Eri consulatul României a fost invitat de a trimite un delegat la Jeldiz Kiosk pentru a constata moartea, dar cănd dragomanul a sosit, a aflat că cadavrul și fusese trimes la biserică pentru a fi îngropat. Mai sunt incă trei persoane deținute in cazarma de la Jeldiz-Kiosk, cea intăieste fratele lui Caravanopulo cari, ducăndu-se să întrebe de prisonier, a fost arestat la rândul său. Asupra persoanei lui Constantin s’a găsit un testament; persoana pe care o designase ca pe executatorul său și care locuia la otel Sponek a fost arestat precum și proprietarul oțelelor. Consulatul elenic căruia aparține acești doi arestați a trimes un dragoman ca să-i vadă. Legațiunea României face demersuri in privința eliberărei fratelui lui Caravanopulo. Proprietarul otelului Sponek a fost spus in libertate. "Tot „Monitorul de Comerț” in numerul de Luni, 22 Septemvre că la autopsia făcută cadavrului lui Caravanopulo s’a constatat 17 răni pe corpul seu, mai toate mortale. Medicii au conchis, după ce au examinat, clerul, că Caravanopulo, suferea de mult,de alie națiune mentală iar fratele lui Costantin, care a fost tratat cu o mare rigoare de autorități, eliberarea lui s’a obținut Vineri sara, 19 Septemvrie, mulțumită demersurilor energice ale consulului romăn.Grecia.—Se confirmă că Grecia renunță de a susținea caracterul obligator a protocolului al Xlll-lea tractatului de Berlin cu condițiune ca Turcia să adopteze de bună voe ca bază a negocierilor linia de fruntarii indicată de acelaș protocol. Negociările vor putea astfel să se urmeze câtva timp la Constantinopoli, dar opiniunea generală este că delegații eleni nu vor putea ajunge la o înțelegere directă și că va trebui a se recurge la intervenirea puterilor celor mari. Mișcarea electorală este din cele mai vii la Atena, dar liniștea este perfectă. Guvernul observă cea mai strictă neutralitate. CRONICA. LOCALĂ (Solemnitate). Astăzi Duminică la orele 12 din zi va avea loc solemnitatea deschidemi cursurilor anului școlar 1879—80*, în aula Universităței prin sfințirea apei, și printr’un discurs ținut de unul dintre d-nii profesori ai Universităței. *% (Serbarea comemorativă a decapitării lui Ghica Vodă). Această serbare având a se face la 1 Octomvrie a. c., și fiindcă numai vre-o două săptămăni ne despart de acea zi, rugăm pe Onor. Primărie a publica de cu timpuriu programa serbării, pentru ca orașele și corporațiunele din România se aibă când a-și trimete delegațiunele lor. *** (Marșuri militare). Regimentul al IV-lea de artilerie se imparte în 2 divizioane: Unul în Iași și altul în Roman. In vederea inspecțiunei generale, divizionul de la Roman a primit ordin să vie la Iași, iar cel din Iași i-a eșit înainte la Cucuteni de unde au venit înpreună pănă în Iași sosind a sara la 8 oare- sara. *** (Liceu 1). Ca răspuns la intrebarea ce am făcut in numerul trecut relativ la întârzierea deschiderei Liceului național, d. Din redere al acelui Liceu ne-a dat următoarele lămuriri: Anul școlar e deschis, dela 1 Sept. S’au urmat neîntrerupt, și se urmează încă, înscrierile, esamenele corigenților, al celor cu esamen general, al candidaților de bacalaureat, și concursul pentru burse.Cursurile regulate în cele 8 clase nu se pot începe, neexistând localuri apte pentru aceasta. întârzierea provine în parte din cauză că câteva termine fixate pentru darea în antrepriză a reparațiunei a remas fără rezultat; această reperațiune este mai mult o refacere, căci se reconstruesc păreții, precum toate ușele și ferestrele, ba și atenanse se fac din nou, asemine se face din nou tot mobilierul claselor, aranjănduse bănci sistematice în formă de amfiteatru; 3, în fine că timpul ce se perde acum la începutul anului se va compensa, cerând Direcțiunea ca ministerial să permită, ca din vacanțele de peste an să se facă cursuri în câteva zile imediat după sărbătorile Crăciunului, apoi și la începutul lunei Ianuarie, isprăvindu-se esamenele în zile mai puține, decât,de ordinar, apoi câteva zile din cele 15 de la Paști, și în fine alte zile din luni, astfel, ca din anul școlar nici o zi de cursuri să nu fie perdută, ci numai permutată. *** (Un răspuns).— Ni se trimete de cătră d. Placa din Botoșani ’un respuns ce dea face ziarului bucureștean .România Liberă* pe care acest ziar refuză de a-il publica, și ne roagă a-i da ospitalitate în coloanele ziarului nostru. Vom satisface dorința d-lui Placa în numărul viitor, spațiul lipsindue astăzi din cauza abundenței de materie. *** (Bazar Parisian).— Anunțăm cu plăcere publicului că d. Jean Babick proprietarul acestui destins magazin, despre care am vorbit de mai multe ori în coloanele ziarului nostru, s’a reîntors din străinătate cu un bogat asortiment de mărfuri alese, de natură a satisface chiar gusturile cele mai dificile. Persoanele care vizitează acest magazin capătă convingerea că Bazarul Parisian din Iași poate fi numerat între magazinele de întăia categorie din orașele cele mari in ceea ce privește bunul gust, bogăția și calitatea mărfurilor. Cronica Economică O ochire asupra stării recoltelor României in anul curent. Cred necesar pentru cetitorii D-voastre a le da o ochire asupra resultatelor recoltei anului acestuia din Romănia, care, in fața resultatelor insuficiente din mai toate țerele Europei, au o însemnătate excepțională. Recolta cerealelor s’a strîns in țără, dar n’a justificat de loc speranțele ce se puseseră in primăvară. Aceste speranțe prea optimiste la început, din causa timpului foarte favorabil a primăverei, au fost înșelate prin căldurile întinse a verii și vânturile uscăcioase ce măturau văile; cu toate aceste agricultorii nu -și dădeau samă de insemnătatea acestei stări atmosferice, și numai acum se pot evalua in mod exact resultatele recoltelor, care se resumă astfel: Grâul. In ce privește calitatea grâului, ea este superioară, grăuntele este curat și de o greutate escelentă, afară de căteva districte, unde grâele de primăvară au măsură. In ceea ce privești cantitatea, a rămas dedesubtul oricărei așteptări. Popușoii. Recolta acestui product atât de necesar pentru țară nu este satisfăcătoare, afară de Moldova de sus, și acolo numai in districtele muntoase. In Valahia producțiunea este abea suficientă pentru sâmănță. Secară. Calitatea este foarte bună, ca și greutatea, dar producțiunea a rămas mult dedesubtul mijlociei. Orzul. Producțiunea este parțial satisfăcătoare, de o calitate bună, dar in genere recolta nu este satisfăcătoare. Oresul. Calitatea inferioară, dar producțiunea bună. Răpită. Recolta este mediocră, dar mai bună decât a anului trecut, calitatea e bună. Semințe de in. Producțiunea este aproape nulă. Fasole. Calitatea este foarte bună anul acesta, dar producțiunea e mai mică decăt anul precedent, inse acest articol n’a jucat niciodată un rol mare in exportațiune. Austro-Ungaria, ca și Germania, fac continuu cumpărături de grâu, săcară, orz și ovăz in Moldova; aceste espedițiuni se fac pe drumul de fer, trecând frontiera Austriei pe la Ițcani. Tarifele reduse a drumurilor de fer austriace și germane fac această cale mai puțin costătoare astăzi decăt ar fi transportarea pănă la Galatz, spre a se urca apoi pe Dunăre sau a lua calea mării. Această stare de lucruri, care era foarte bine prevăzută de comerciu, este datorită principalmente tarifelor oneroase a drumurilor de fer române, și face cel mai mare prejudiciu mai intăi insăși societății drumului de fer, care astfel n’are decât o scurtă distanță de exploatat, apoi mai cu samă porturilor Galați și Brăila, cu comerciul lor de exportațiune și industriele ce se leagă de el, și se resimt de efectele desastroase a tarifei. Această situațiune este ilustrată prin faptul că, de exemplu, transportul unui vagno, încărcat cu 10.000 kilograme de grău, costă. De la Iași la Galați, 353 kil. fr. 395.90 (( « « Odesa, 32572 « «i 240.00 Prin această diferență a tarifelor drumurile de fer ruse au știut să -și asigure transprtul unei mari părți a cerealelor din Moldavia de sus, cari, în loc de a veni spre Galați și Brăila, destinațiunea lor naturală, se duc să mărească activitatea și prosperitatea Odesei, și aceasta in detrimentul grav a tuturor intereselor comerciale a României. In fața acestor anomalii, administrațiunea din România a rămas pănă astăzi surdă la reclamațiunile comerciului și agriculturei, și n’a făcut nici un pas spre a inaugura reformele necesare și indispensabile la desvoltarea și prosperitatea terei. (V. C). Aspectul lacului. Orașul nostru este ca mort zilele aceste, din cauza serbătorilor de toamnă a evreilor. Toate magazinile stau închise, afară de câteva care aparțin creștinilor, nici o mișcare comercială, nici o transacțiune, nimic in sine care să denote că Iașul este un oraș românesc sub punctul de vedere al comerciului și al industriei. CURIERUL TH. BALASSAN. V ALIETAȚI * (O călătorie prin telegraf). Traducem textul din „Cur. Statelor Unite« : „Reverendul Colt", însoțit de Miss Margaret Wright și de mărturii sei, a intrat intr’un biurou telegrafic, din New York. Ea s’a pus in raport cu doctorul Shaw care se afla la Los Angles (California), de aseminea intr’un biurou telegrafic, și însoțit de martori ,i-au adresat întrebările obicinuite. Primind răspunsuri satisfăcătoare, au pronunțat prin telegraf formula sacramentală declarând căsătoriți pe d. Shaw și pe Miss Margaret. Aceasta, intrând domnișmră in biuroul telegrafic, a eșit doamnă după un moment, și a plecat in sara aceleași zile spre a merge la bărbatul seu in California.« (Tel. Rom.) * (Un anticrist arestat). In comitatele Tames și Torontal un șarlatan — precum spun foile ungare—care să intitula făcător de minuni, un medic care face minuni, inșala lumea. Poporul ’l numea „Antichrist.“ El este un biet de 16 ani din comitetul Syrmiei, vorbește sărbește, românește și insă nu poate nici scrie nici ceti, ungurește. El s’a incunjurat de 12 afidați și trăia din spinarea locuitorilor din sate. In Nagyfalu avea in căutare 50 betesiți. Insă aci ’1 ajunse destinul seu. Notarul puse mana pe dânsul cu toată amenințarea țăranilor și-l așeză la tăcire. Orașului București din anul 1878. Primăria capitalei a publicat pe la finele anului trecut o statistică detaliată a orașului București. Vom extrage in câteva numere datele cele mai esențiale dintrénsa. Vom incepe azi cu prima parte. Orașul București este situat intre gradele geografice 21 °, 231, 542 de longitudine, după meridianul Parisului, și 44 °, 251, 302 de latitudine. Suprafața totală a orașului e aproape de 30 kilometri pătrați. Lungimea Dâmboviței înăuntrul orașului e de 7 kilometri; punctul cel mai jos luat la eșirea apei din oraș e de 81 metri de asupra nivelului mării Negre; 105 metri e cota Cotrocenilor. Temperatura orașului e de maxima centigr. plus 37,7 și minima 21,3. Numărul total al proprietăților e de 21,037 cu 20,323 edificii și cu o populațiune de 177,646 suflete. Casele de locuit sunt in număr de 19,642. Case speciale de bancă 3, oțele mari 26; oțele mici 8, Băi mari 4 maghernițe 140, locuri virane 708 ; palate 2, Teatre 2, oțele de monedă 1, azile pentru orfani 2, locale pentru tiru 3, abatorii 1, Gaze și stațiuni de căi ferate 5, cazarme 11, Fonderii 1 depouri de iarbă ale armatei 2, pirotehnie 1, grădini publice 6, biserici ortodoxe române 103, ortodoxe bulgare 1, catolice 4, luterane 1, calvine 1, armene 1, israilite 13 ; edificii proprii pentru instrucție sunt: o academie, 1 scoală militară, 2 seminare, 1 scoală veterinară a armatei, 7 scoale române și pensionate, 1 scoală armeană, 1 luterană, 1 elenă, 1 izraelită, 2 monumente. Fabrici și ateliere. Fabrici de săti și săpun sunt in capitală 8; fabrici de chibrituri 1, de pâne 1, de spirturi și poverne 15; fabrici de sobe de porțelan și cărămidă 3; fabrici de bere 2, de Yax 1, tăbăcarii 30, de cleiuri și ulei 5; franzelerii 2 ; fabrici de lumânări de ceară 1, de hârtie de țigare 1, fabrici de trăsuri și ferării 7; fabrice de obiecte mecanice 2, turnătorii de fontă 2, mori cu abur 12. Numerile camerilor din capitală e de 102,620 adecă un termen mediu 5 camere de fiecare edificiu. Proprietățile producătoare de venit sunt 20,358, și 680 fără venit. 19,163 sunt proprietăți române și 1194 străine; primele reprezintă un venit netu anual de lei 10, mii. 934,850 sau 571 lei de proprietate, iar proprietățile străine reprezint un venit net anual de lei 2,770,900 sau 2,321 de proprietate. (C. F.) CURTEA DE CASAȚIUNE SECȚIA I Luni 17 Septemvre loan Diaconescu cu Petre Popa Hie Iosif cu Elena Georgiu H. Moscovici cu L. Pantazof Maria Peri cu D. Soteriadi D. Teresen cu G. Georgescu I. P. Teodoru cu C. Brăiloiu Mărfi 18 Septemre loan Brigiu cu P. Cristea Stefan Dumitru cu M. Marii N. Manea cu D. Radovan E. Fratoscisteanu cu Mari Romanescu Mercuri 19 Septemvre Tache loan cu Imiginatu S. C. Valeu cu G. loan S. Cojocaru cu E. Vrusc M. Moscovici cu I. Miclescu Dr. A. Fătu cu Smaranda Moruz Vineri 21 Septemvre C. Pantazi cu D. Filipescu F. Stanică cu D. Vrusc M. Duca cu C. Florea N. Berică cu Osias Goldștain Spini Aleniu cu N. Fotache Sâmbătă 22 Septemvre Ivan Nasoi cu Petre Nasoi Lascar Iamandi cu _N. Adam Locuitorii com. Lipie cu M. Ionl Elena Fulgă cu loan Pastia. CURTEA DE CASAȚIUNE SECȚIA II. Luni 17 Septemvre Gr- Miculescu, venzare Avram Mateeș idem Mari Balaiș idem Ținea Vedei idem David Grimberg contrabandă Mărfi 18 Septemvre Sevastița Momican venzare Niță Brebu idem Neculai Botez, corect. Vasile Dancan idem Dimitrie Niculescu idem S. Bazu idem Tanasă Costea idem Mercuri 19 Septemvre I P. Teodoru, vânzare •lum. Coculescu idem P. Poenaru idem aferban Pascu și alții criminal Vineri 21 Septemvre Catinca Costin, venzare Prentul Stefan Ionescu idem George Cristovici electoral CURTEA DE APEL SECȚIA I. Luni 17 Septemvri 1. Grivoi p. lovire I. Bonder p. percepere de taxe ilegale Elena Gh. Lastau p. m. M. Bercovici cu moșten. lui St. Valdman Țapu p. b. N. Moțoc p. deturnare de bani publici M. Zisman cu A. Bnicliu p. b. Mărfi 18 Septemvre I. Tailic pentru furt V. Pantelimon p. Iov. Al. Fanu cu Maria Munteanu p. b. C. Botez cu Sc. Lanvroschi p. b. Gh. Grădinariu p. martr. A. Pocher cu Epitr. sf. Spiridon p. danie D. Davidovici cu R. Pocher p. b. Mercuri 19 Septemvre V. Maximovici cu I. Dimitriu p. b. El. Buznea și alții cu M. Clopoțel p. b. Stătu cu L. Iosepovici și alții p. b. Gh. Iorga p. furt C. Pavli cu loc. com. Taberă p. b. Joi 20 Septemvre Preum Th. Marcu p. tăinuire I. Fonac p. maltr. V. Beraru p. furt Elena Ghica și C. Ghica cu Gr. Alcaz p. b. Gh. Pomană p. furt S. Savin cu C. L. Goldștein p. b. 1 Vineri 21 Septemvre Acsenia V. Morărița p. furt M. Ordinung p. furt I. Berizan p. furt V. Baltag p. martr. H. Gherghel și alții p. rebeliune M. Cogălniceanu cu N. Herescu p. b. Sâmbătă 22 Septemvre M. Sighiu p. Iov. Statu cu C. Fotino p. chirie C. Drahmă p. Iov. T. Moisă și alți cu D. Dim. Castroian etc., p. hotărn, M. Florea cu soția sa p. divers Epitr. bis. Talpalari cu C. Cerchez p. b. CURTEA DE APEL SECȚIA II. Luni 17 Septemvre Statu cu Ema Beldiman p. b. Samoil Jurist cu Iancu Haras și alții p. b. Costachi Focsa p. Iov. Casandra Morărescu cu Despina Morărescu p. o casă Gh. Constantin cu soția sa p. diverț Oposiția lui D. Anghel cu Al. Șumleanu p. bani Marfi 18 Septemvre Iordachi Niță Bobu p. furt loan Coroi p. deturnare de bani publici Panaite Gherghel p. furt Th. Vicol cu C. lonescu p. b. Caliopea Meza cu creditorii falii. V. Sandu, contestație la tablou. Dimitrie Vasile Lungu p. furt Mercuri 15 Septemvre Th. Vasiliu Cristescu p. injurie Mendel Rizemberg p. furt M. Gheorghiu p. ustr. Zisu și Ușer Felț p. fals Selia Raiser și Tivel Rosindec cu Ruxanda Balș p. b. Joi"20 Septemvre Gh. Adamachi Vasilos p. furt Petrache Sava p. furt Toma Popa p. jurământ fals Meer sin Nahman Chitaru și alții p. Iov. Statu cu chr. def. N. Alcaz și Banca Moldovei p. b. Vineri 21 Septemvre loan Sava pentru furt P. Mardare și C. Roseti p. maltr. și arestare ileg. Stătu cu Dim. Lupu p. b. Gavril Manolachi p. Iov. Stătu cu Vasile Almașan opos. la esecutare Sâmbătă 22 Septemvre Hristea Popovici pentru furt loan Teschevici p. delict silvic Strut Snezer p. lovire Crența Ștarțman cu soțul ei p. divers Pulheria Gheorghiu cu T. Dimitriu p. urm. unin im. TRIBUNALUL IAȘI SECȚIA I Luni 17 Septemvre Anițoaie Vasile cu Costachi Ilie, Niță Ilie Cobolete și Vasile Barbă-Noua p. lt. Paraschiv Profira cu soțul ei Chirilă Paraschiv p. div. Leiderhendler L. Moisă cu Gh. Hrisochefal și Aristița Popescu p. l. Avram L. Haim cu Epitropia st. Spiridon p. desp. N. Alexandru Adolf cu Paul Peti p. un loc Șișcani Adela cu succesiuni a de I. C. Balaiș p. b. I. Spiridon cu Samoil Vassengrin p. servitute, rev. Mărfi 18 Septemvre Leib Ușer cu Theodor Ganea p. b. Bobeșteie Ita cu soțul seu Michel Bobește în p. divers Leboșicovici Iosef cu Gr. V. Radu p. b., apel Fanu Alexandru cu Maria Munteanu p. b. Caiman M. Leizer cu Epitr. st. Spiridon p. desp. Mavrodi Ecaterina cu casa def. V. Ghica și ăocict. creditului Fonciar, București p. b. Delvechiu Matilda cu Dim. Lăzărescu p. b. Mercuri 19 Septemvre Baraș Israil cu Ghidale Halpern p. b. Lazer Sava cu Iancu sin Leiba Lazer p. b. Cramer L, Herș cu Avram sin Altăr p. b. Mavrichi Natalia și Ioil Ghelber cu George Cantacuzino și Alecu Borș p. b. Șfarț D. cu Mendel Holțman p. b., jurămentul esper. Numirea de arbitri la diviz.averei def. C. Munteanu Fruht Sura, apel contra decis. cons. de revizie p. înscrierea fiului său Marcu in cadrele armatei. Joi 20 Septemvre Regularea diferitelor afaceri in Camera de Consiliu Vineri 21 Septemvre Bulai Grigore cu soția sa Elena Boaru p. divers Vicol Teodor cu Dimitrie Castroian p. onorar Zvanic Iosef cu I. Vexler p. b., apel Ciocoiu Teodor cu C. Stanciu p. b. Victor C. I. cu Primăria Iași p. deteriorări Placa Ana cu Alecu Manole Sturzescu p. b. Paladi Iancu cu I. Rafailovici p. b." 1 TRIBUNALUL IAȘI SECȚIA II. Luni 17 Septemvre Oposiția lui Gh. Giosanu in procesul cu Epitrop. sf. Spiridon ni. b-I. Elamental cu erezii def. Crist. Vist Peister p. b. Cont. lui Andrei Ioanides la tabl. cred. Maria Strat Mărfi 18 Septemvre I. B. Brociner cu Ruxanda și Panaite Balș p. darie Catinca Popovici contra soțului ei I. Popovici p. div. Neron Lupașcu cu Zamfira și Dim. Rășcanu p. b. Aglaea Florescu cu soțul său p. divers Iacob Șor cu Vasile și Ioan Pandelea și Ștefan Mandre pentru bani, poprire. Frații Vexler et Vaisengrin cu Gh. Apostolide p. b. Ruhla Herman cu sind. faim. A. Herman p. b. Rifca Vailer oposiție la declararea sa de falită Mercuri 19 Septemvre I. Pandelea cu Pericli Arghiropulo și Gh. Cozadini pentru bani. loan Băițelu și Cost. Sterea p. b. Casandra Dimitriu cu C. Stavri p. b., opo 3. Maria Gheorghiu cu soțul ei p. divers Bereu Cadană cu casa aef. Marca Vexler, 1 diviziune Al. M. Sturzescu cu E. Dulberg p. chirie Joi 20 Septemvre Preotul Gh. Pralea cu Isidor Brci p. b., apel Pancu Vexler cu Zisu Feli p. b., apel Alexandru Șerbănescu cu Ruxanda Iamandi și Moșnenii comunei Bainaca și Spira poprire. Iancu Verdeanu cu Căpit, Pavel Hociung și alții pentru bani, poprire. Epitropia bisericei sf. loan cu loan Chiru și Ecaterina lonescu p. chirie și evacuarea unei case. C. Langa cu copii: C. Carp și Epitrop. sf. Spiridon pentru bani, poprire. 1—11 ANUL VII No. 108. Pag 3. Vineri 21 Septemvre C. Cazaban cu D. I. Sturza și C. Valter p. b., corn. Ghețel Margules contra lui David Agatștein idem F. Cazaban cu Iosef de Corvin p. b., opoziție D. Șfarț cu Solomonică Zarafii p. b., apel Reiza, Orenștain tutr. min. sei fii cu I. Șor p. b., e. Iacob Șhor cu Reiza Orenștain tutricea minorilor I. def. Pincu Orenștain p. b., corn. TRIBUNALUL IAȘI SECȚIA III. Luni 17 Septemvre Vânzarea, Imobilului Măriei Irimia spre satisfacerea PD-rului Anastasie Fătu. Idem a mob. lui Iancu Poroman spre satisfacerea Efrosinei Leon. Procesul dintre Catinca Popovici cu C. Stefănescu. Mercuri 19 Septemvre Vânzarea caselor Antiței Coroi spre satisfacerea lui Lupu Em. Bogdan. Idem a imob. Vasile și Cleopatra Ținti SA spre satisfacerea Pipica Cantacuzin. Idem a impb. def. Panaite Papadopulo spre satisfacerea lui Petru Chenaud. Vineri 20 Septemvre Oposiția Freidei Mendel contra venzărei caselor lui Strul și Sosa Cat. Conv. cons. de fam. a casei def. Panaite Cismelian Supralic. la venzarea imob. D. Matei Trisomino. TRIBUNALUL IAȘI SECȚIA IV. Luni 17 Septemvre Elisaveta lui Timoffee Sava și alții p. furt Toader Boboc și alții p. batae Ruhla Iosep p. rupere de sigile Dimi. Popovici p. batae Leiba Unterman p. batae loan Sendulescu și alții p. batae și arestare ilegală Alecu Sandu și alții p. furt Neculai Casapii Stoian p. batae Elena Paraschiv p. furt, oposiție Ițicsin Burău p. contrav., apel Grigore Stoian p. Iov. cu voe loan Crețu Rusu și Alexandru Ionescu p. furt Mărfi 18 Septemvre M. L. Einhorn pentru calomnie Dumitru și Catinca Rusu p. Iov. cu voe Avram sin Aron Avram p. Iov. Leon Brociner p. batae Naftulea Mosiocvici și Vasile Stoian p. jurământ fals Gheorghe Duca si alții p. batae Mihilir Salomonovici p. contrav., apel Toader urmă p. batae Buium sin Solomon Giambașu p. batae Nistor Gheorghiu p. Iov. Ștefan Chiru p. ultr. Costache Atanasiu p. abuz de încredere, oposiție Mercuri 19 Septemvre Petrachi și Tasia Chirilă p. batae Tudurachi Vasiliu idem Misileni și Maria Avramovici p. insultă Naftulea Moscovici p. contrav., apel Ilie Cotin, soția sa Profira și C. Poftale p. contravenție, apel. Sava Ciubotaru p. batae Altăr Croitoru idem Dimitrie Hortopan p. abuz de încredere Carol Disem pentru percepere de taxe ilegale V. Pitaru p. mărturie mincinoasă D. Anghel p. delapidare de bani Joi 20 Septemvre Peisa Glicman și altu p. batae Tanasă Vasiliu idem Cristea Ivanciu idem Avram Gold și alții p. înșelăciune Marcu Leib Lehel p. adtul de încredere Solomon sin Haim și alții p. batae reciprocă Zeilic Sane și altii p. vagabondaj Costachi Chirilă p. distrugere Vineri 21 Septemvre loan Stoianovici p. batae Haim Bercovici, p. contrav. Stefan Masală și altu p. batae Mihai Zapodianu și altu p. furt Altăr sin Leizer p. rănire, revocat loan Răileanu p. contrav. Dumitru Moisi p. furt Theodor Antoniu p. batae Gh. Duca idem Vasile a Ioanei p. altus de încredere și batae Rifca Anghirovici p. contrav., apel loan Dimitriu p. sustragere de acte publice Sâmbătă 22 Septemvre Ilie Andrieacu p. înșelăciune Iancu Popescu p. că fără drept a purtat decorație Altăr sin Lupu și altu p. batae Gh. Rusu idem Dimitrie lonescu p. contrav. Iosef sin Avram p. batae Iosef Bacaoanu p. contrav. Cost. I. Ghem p. furt Gavril Lipovanu Ștefăniu p. bazae Eduard Zelten p. ultr. Marcu Leib Lederhendler p. contrav. C. Claudius p. adus de încredere ANUNCIURI. DENCHIRIET Casele D-nei Sevasti Stegărescu din dosul grădinei publice se închiriează: șapte odăi, două culme, grijdi, șură, hambar, făntănă, grădină de flori, patageriu, băi etc. Asemine se pot da și mobile. Adresa la casele sus indicate. (293—5) DE INCHIRIET. De la Sf. Dimitrie viitor, casele foaste a Economului Gh. lonescu, actual a d-lui C. Troteanu, strada Petru Rareș in dosul Academiei. A se adresa la D-nul C. Macedon avocat, strada armeană. (281—3) .DEȘTEPTARE De vreme ce fabricatele mele se falsifică de foarte mulți și fiindcă etichetele mele se imitează in toate chipurile, apoi rog pe Onorabilul Public chiar in interesul său propriu ca la cumpörare să caute, dacă fiecare flacon cu unic adevărata mea Apă de Colonia destilată după rețeta originală a inventatorului, posede pe etichetă nu numai numele meu »Johann Maria Farina« dar și adresa: „.1 ilic/is-M*lilx Ai». 4.» Unicul mijloc de a se feri de contrafaceri este numai a căuta dacă există pe etichetă adresa Jülichs-Platz No. 4, pentru care rog pe Om Public a fi atent. Oricine va abuza de firma mea sau va amita Eticheta mea înregistrată după lege, vie aspru urmărit și dat judecății de mine și sintnțele respective vor fi publicate. Colonia in Noemvre 1878. Johann Maria Farina Jülichs-Platz No. 4. Furnisor patentat a curților imperiale, regale și a altor curți inalte. Premiat cu medalia de Londra 1851, New- York 1853, Londra i 862, Oporto 1865, Cordoba (republica argentina), 1871, Viena 1873, Santiago (Chili) 1875, Philadelphia 1876 și Capstadt (Africa de Sud) 1877.