Cutezătorii, 1969 (Anul 3, nr. 1-52)

1969-09-11 / nr. 37

După cum bine vedeţi, aceşti tineri japonezi, inarmaţi cu suliţe şi puşti de vinătoare şi costumaţi specific unor anume zone geografice, se află in mijlocul junglei. Dar ca să ajungă aici n-au străbătut mii de kilometri, cum s-ar crede, ci au urcat doar cu liftul pe terasa unui mare magazin din Tokio unde se află amenajat un autentic colt de pădure ecuatorială. Deci, dacă ne este peste mină să mergem in junglă, atunci să vină ea la noi!... Şi-n Guineea, ca-n toate celelalte ţări africane care şi-au cucerit independenţa, copiii invaţă. Setea lor de cultură e aşa de mare, incit reuşeşte să invingă multe dificultăţi de ordin material, ca lipsa unor localuri de şcoală corespunzătoare şi insuficienţa manualelor. Doi copii polonezi in împărăţia basmelor, legendelor şi aventurilor palpitante pe care in fiecare an scriitorii şi editurile din R.P. Polonă le pun la dispoziţia celor mai mici cititori ai lor in sute de mii de exemplare. Opt eroi: patru păpuşi şi «insufletitorii» lor. Le spunem «eroi» acestor păpuşi şi acestor copii din Vapalotaiak, o localitate din R.P. Ungară — deoarece ei sunt laureaţii Festivalului naţional al teatrelor de păpuşi (amatori), ediţia 1969. Risete, voie bună, larmă. Copiii din Baia Mare sint in lumea lor. Trenuletul din Parcul «23 August», pe care de curind l-au primit in dar, li poartă pe un circuit închis lung de 600 de metri. De fiecare dată, cele 8 vagoane transportă cite 96 de mici pasageri. Ce poate fi mai atrăgător, in zilele calde de vară, dectt sporturile nautice! Iată un grup de pionieri sovietici intrecindu-se in acest frumos sport. De curind la Copenhaga s-a deschis o originală expoziţie: 5 000 de copii au prezentat 1 000 de mici vietăţi, de la maimuţe pină la gindăcei. Toţi participanţii au primit premii în... animale, numai că de ciocolată, în fotografie, micuţa Anette împreună cu prietenul ei, un şoricel vărgat. VIZITA PREŞEDINTELUI CONSILIULUI DE STAT AL REPUBLICII SOCIALISTE ROMÂNIA, NICOLAE CEAUŞESCU, ÎN IRAN Recent, preşedintele Consiliului de Stat al Republicii Socialiste România, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, împreună cu soţia, Elena Ceauşescu, şi alte persoane oficiale au făcut o vizită în Iran, la invitaţia Majestăţii Sale Imperiale Şahinşahul Mohammad Reza Pahlavi Aryamehr şi a Majestăţii Sale împărăteasa Iranului. în cadrul convorbirilor oficiale, cei doi şefi de stat au făcut un larg şi rodnic schimb de vederi în legătură cu stadiul relaţiilor dintre Republica Socialistă România şi Iran cu privire la posibilităţile şi perspectivele dezvoltării continue a colaborării şi cooperării multilaterale în domeniile politic, economic şi tehnico-ştiinţific, în folosul ambelor popoare, pentru a promova apropierea lor şi o mai bună cunoaştere reciprocă. Cei doi şefi de state au abordat, de asemenea, probleme actuale ale situaţiei internaţionale, în timpul Şederii în Iran, înalţii oaspeţi au vizitat diferite localităţi, unde au fost primiţi cu entuziasm şi sentimente de prietenie şi stimă.