Cuvântul Liber, februarie 2013 (Anul 25, nr. 22-41)

2013-02-26 / nr. 39

ECTORIAJ: „’89! Plumb” - o carte acuzatoare, un „pomelnic al morţilor”! După 23 de ani, logic şi firesc este că ne întrebăm ca tot românul: cine a tras în noi în decembrie 1989?! După evenimentele de la Timişoara, din Bucureşti, Sibiu, Târgu-Mureş (şi din alte multe oraşe ale României) din acea lună decembrie a anului 1989, întrebările, multe obsesive, au fost întoarse pe toate părţile, dar puţine au fost concluziile demne de a fi luate în seamă, timp de 23 de ani! S-a scris mult, au apărut cărţi, părerile, controversate, sunt vânturate şi azi. A fost o revoltă populară? A fost revoluţie? A fost lovitură de stat? Au existat acei terorişti care au declanşat o adevărată psihoză? Desigur, multe ar putea să ne spună, măcar după 23 de ani, Ion Iliescu, Petre Roman, generalii Iulian Vlad, Aurel Rogojanu, Victor Athanasie Stănculescu, fost ministru al Apărării Naţionale, colonelul Filip Teodorescu, Gelu Voican Voiculescu, toţi deţinând multe adevăruri, care ar trebui cunoscute, despre acel sfârşit de an 1989, atât de învolburat şi dramatic. Desigur, multe ar fi putut să ne mai spună, dacă ar mai fi printre noi, generalii Nicolae Militaru şi Ştefan Guşe, apoi Dan Iosif, Silviu Brucan, Teodor Brateş, Sergiu Nicolaescu, chemaţi la Domnul. Din păcate, mărturisirile unora, de foarte multe ori nu au avut darul să lumineze, ci, dimpotrivă, mai mult să întunece, să tulbure zone ale desfăşurării evenimentelor acelor zile dramatice, de un tragism cutremurător, atunci într-o învolburare a intersectărilor morţilor violente, iar mai târziu a opiniilor derutante, manipulate printr-un mecanism de muşamalizare şi „spălare a creierelor". Multe din cele atunci petrecute au rămas, astfel, într-un con de umbră. în multe privințe nu s-a LAZAR LADARIU (Continuare în pag. a 3-a) Lansări de cărţi! Joi, 28 februarie, de la ora 13, cititorii din Sărmaşu se vor întâlni cu scriitorii Lazăr Lădariu, Nicolae Băciuţ şi prof. Dimitrie Poptămaş, care vor prezenta volumul postum „'89 - Plumb" de Vasile T. Suciu, precum şi medalioanele aniversare B.P. Hasdeu şi Iuliu Maniu. Tot joi, 28 februarie, la ora 17, invitaţii Cercului ASTRA Iernut (preşedinte Sever Pop) vor fi scriitorii Lazăr Lădariu şi Mariana Cristescu, ale căror recente volume - „Memorii. File de jurnal. Confesiuni" şi, respectiv, „Pământul care doare. Cealaltă Românie" - vor fi prezentate de Nicolae Băciuţ, Valentin Marica şi Dimitrie Poptămaş. mmmm^ STIMATI ^ IZ- CITITORI!^ Nu uitați să vă reînnoiți abonamentul la cotidianul ^Cuvântul liber" CEI CARE NE BATJOCORESC NEAMUL ŞI CREDINŢA CREŞTINĂ NU MAI AU CE CĂUTA IN ACEASTĂ ŢARĂ! Rugaţi de cititorii „Cuvântului liber", venim cu noi amănunte legate de protestul paşnic al societăţii civile „faţă de propaganda homosexuală agresivă, anticreştină, antifamilie, antibun-simţ, derulată de asociaţia homosexualilor «Accept» şi de secţia «Culturală» a Ambasadei SUA la Bucureşti", prin prezentarea acelui film în „chiar studioul care poartă numele lui Horia Bernea, fondatorul ^ Muzeulului Ţăranului Român". Un film fo — _ * \ dintr-o Secvenţar care înfăţişează „veselia’ „familie" homosexuală, formată „din două lesbiene cu... doi copii". „După începerea proiectării filmului, mai mulţi spectatori, apărători ai Studioului «Horia Bernea» şi ai valorilor spirituale româneşti, şi-au exprimat, vocal, dezaprobarea faţă de scenele cu pronunţat conţinut sexual între două femei, câţiva dintre ei intonând imnuri creştine". Uniţi în credinţă, cei peste 50 de protestatari au blocat, non-violent, manifestarea sfidătoare la adresa valorilor spirituale româneşti, pe acordurile Imnului Naţional „Deşteaptă-te, române!", purtând afişe reprezentând chipul curatului ţăran român, precum şi portretul lui Horia Bernea, intelectualul român, mare apărător al ortodoxiei şi al moralei creştine. Un astfel de film „nu poate decât să genereze conflicte, o ofensă la adresa credinţei creştine a românilor, profanarea patrimoniului creştin de la Muzeul Ţăranului Român", cum reiese şi din scrisoarea protestatarilor, trimisă ministrului Culturii - Daniel Barbu, cerând demisia directorului Muzeului, Virgil Ştefan Niţulescu. „Jignirea majorităţii creştin-ortodoxe a României, a valorilor naţionale şi a tradiţiilor strămoşeşti, prin prezentarea provocatoare a unui film homosexual în sanctuarul muzeal al Ţăranului Român, este - conform sursei: Roncea.ro - o neobrăzare neconcordantă cu principiile şi cutumele diplomatice internaţionale". Referirea se face la secţia „Culturală" a Ambasadei SUA la Bucureşti. LAZĂR LĂDARIU (Continuare în pag. a 3-a) * î \ MFe% i • ■Ú ** Vestitorii primăverii De ce autovehiculele pe motorină sunt utul poluantei? Explicaţia ministrului Mediului, Rovana Plumb, „pentru faptul că motoarele Diesel au un plus de particule care poluează". Când şi cine a făcut această descoperire, doamna ministru R. Plumb nu ne spune. Ne informează că proiectul propus de ea prevede o creştere a taxei cu 10% până la 15% pentru maşinile dotate cu motoare Euro 3 şi Euro 4. Nici în acest caz, doamna Plumb nu explică clar motivaţia, şi mai ales de ce la maşinile dotate cu Euro 1 şi 2 sau non euro, care poluează mai mult, taxa pentru timbru de mediu se COMENTARIU reduce cu până la 95%. Chipurile, motoarele respective vor fi scoase din uz mai repede decât cele dotate cu Euro 3 şi Euro 4. Curioasă explicaţie! Chiar dacă vor fi scoase din uz mai repede, noxele emise în atmosferă sunt cu mult mai mari, şi normal ar fi să fie taxate în plus, nicidecum cu foarte puţin, determinându-i pe proprietarii acestora să le menţină în circulaţie, să le folosească mulţi ani şi să le vândă, deoarece reînscrierea pe numele altui proprietar se va face aproape pe nimic. Cu toate că, nu cu multe zile în IOAN HUSAR (Continuare în pag. a 3-a) BibliOT 3(