Cuvântul Liber, februarie 2018 (Anul 30, nr. 20-39)

2018-02-23 / nr. 36

V. r mm mm mm mm — — — — — — — — — — — — — — — — — — — — — — — — — — — — ! 1 Coaliţia PSD-ALDE-UDMR se opune arborăriia drapelului naţional de Ziua României ! La ordinul lui Şerban Nicolae, liderul Grupului PSD Am fost surprins să constat că în ziua de 21 februarie II din Senatul României, majoritatea parlamentară, 2018, plenul Senatului României a dat un vot negativ II susţinută de senatorii UDMR, le-a mai dat o lovitură Proiectului de Lege privind modificarea şi completarea II românilor acum în anul Centenarului, asta după ce s-a articolului 2 din Legea privind arborarea drapelului II dovedit a fi incapabilă să pregătească așa cum se FLORIN ROMAN. | ■ cuvine această mare sărbătoare a românilor. deputat PNL ! (Continuare în pag. a 15-a) Bibul ,--------------------------/Hame Mr. . Suntem „Trei culori şi-o singură fiinţă, românească”! „Acolo unde-s nalţi stejari, / Şi cât stejarii nalţi îmi cresc / Flăcăi cu piepturile tari, / Ce moartea-n faţă o privesc; // Acolo, unde-s stânci şi munţi, / Şi, ca şi munţii, nu clintesc / Voinicii cei cu peri cărunţi / în dor de ţară strămoşesc;//Acolo unde-i cer senin/Şi ca seninul cel zâmbesc / Femei ce poartă, l-al lor sân, / Copii ce pentru lupte cresc; // Acolo este ţara mea / Şi neamul meu cel românesc! / Acolo eu să mor aş vrea, / Acolo vreau eu să trăiesc! // Acolo unde întâlneşti, / Cât ţine ţara-n lung şi-n lat, / Bătrâne urme vitejeşti / Şi osul celor ce-au luptat; // Şi unde vezi mii de morminte, / Sub care-adânc s-au îngropat/ Mulţime de oştiri duşmane, / Ce cu robia ne-au cercat; // Şi unde dorul de moşie / întotdeauna drept a stat, / Şi bărbăteasca vitejie / A-mpodobit orice bărbat, //...// Acolo este ţara mea / Şi neamul meu cel românesc! / Acolo eu să mor aş vrea, / Acolo vreau eu să trăiesc!". Nemuritoare, superbe versuri, emoţionante, pline de acel suflu patriotic. Ele aparţin marelui poet, azi, şi el aproape uitat, Ioan Neniţescu, poetul din Patria „nalţilor stejari", acolo unde se nasc „flăcăi cu piepturile tari", care „ca munţii nu clintesc". Acolo-i ţara cu „mii de morminte", purtând „bătrâne urme vitejeşti". O poezie a „dorului de moşie" a românului, moşie căreia, înaintaşii, urmaşii lui, cărora de când se ştie existenţa noastră, li s-a alăturat şi creatorul anonim, i-au dedicat strălucire de gând, înălţându-i pe bărbaţii viteji ai acestui neam. „Văd poeţi ce-au scris o limbă, ca un fagure de miere", îi cinstea, închinându-le versuri, spre neuitare,în „Epigonii",înaltul Domn al Poeziei şi al Limbii româneşti - Mihai Eminescu, în ale noastre „cetăţi gânditoare", creatorii acestui neam, au conceput importante puncte de reper spre locul însemnat în poezia românească, contribuind la LAZĂR LĂDARIU (Continuare în pag. a 3-a) . Oare vor fi dispuşi şi audiţi cei mari? „Ministrul bulgar de Interne - Valentin Radev - şi comisarul european pentru migraţie şi afaceri interne - Dimitris Avramopoulos - au făcut apel (sursa: Agerpres) la Consiliul Uniunii Europene să aprobe aderarea Bulgariei şi a României la Spaţiul Schengen". Luând parte la o audiere în Comisia pentru Libertăţi Civile, Justiţie şi Afaceri Interne a Parlamentului European, ministrul bulgar de Interne a subliniat că problema aderării Bulgariei şi a României la Spaţiul Schengen „îşi aşteaptă rezolvarea, de mult timp, şi că întârzierea este fără precedent, cerând o soluţie rapidă şi corectă". Rămâne de văzut dacă glasul celor mici va ajunge şi la urechile celor mari, ştiut fiind că se spune că nici glasul unui simpatic patruped nu ajunge până la cer! LAZĂR LĂDARIU ele mai bune pentru proiectele Târgu-Mureşului?! în conferinţa de presă de vineri, 22 februarie, primarul municipiului Târgu-Mureş, dr. Dorin Florea, şi-a exprimat aprecierea pentru modul matur şi responsabil în care legislativul local a înţeles să voteze bugetul pentru 2018, care cuprinde proiecte esenţiale pentru oraş, unele multianuale (acoperirea pârâului Pocloş, reabilitări şi modernizări de străzi etc.), în situaţia în care, ani de zile, foşti consilieri locali municipali, dar şi foşti miniştri au blocat sistematic proiectele de dezvoltare ale urbei, reacţia promptă a MApN faţă de o solicitare a municipalităţii a constituit o plăcută surpriză: „M-a impresionat modul în care Armata a trimis, imediat, la Târgu-Mureş, o echipă ILEANA SANDU (Continuare în pag. a 3-a) Lucrări de reabilitare a străzilor municipiului Târgu-Mureș Judeţeană. Infractorii din partid sunt promovaţi şi recompensaţii M-am întrebat adeseori cum a reuşit România ca, în mai puţin de trei decenii, să-şi înstrăineze resursele energetice şi patrimoniale, pierzând mai mult decât în ultimele două războaie mondiale şi fără măcar a se trage vreun glonţ?! Cum, oare, ne-am vândut petrolul, gazele naturale, cimentul, pădurile şi lemnul, terenurile agricole şi am pierdut concomitent controlul economiei naţionale, al stabilităţii şi predictibilităţii acesteia? Drept consecinţă, asistăm şi la un exod al creierelor, ne pleacă tinerii, migrează spre zări economice mai faste, după ce statul român a investit resurse importante în pregătirea lor... Ne întrebăm cu toţii, mereu, oare cine este de vină?! De parcă nu ar fi fost îndeajuns, asistăm azi cu îngrijorare la un nou act de trădare prin acţiunea politic concertată de înstrăinare a rezervelor de gaze naturale ale României din Marea Neagră. în acest sens, aflăm cu stupoare din media că, în fruntea companiei Transgaz, companie publică ce deţine monopolul transportului de gaz în România, se află un personaj bizar implicat în furăciunile imobiliare bazate pe cumpărarea anticipată a drepturilor litigioase, girate cu MARIUS PAȘCAN, deputat de Mureș (Continuare în pag. a 15-a)