Cuvântul Liber, mai 2018 (Anul 30, nr. 81-101)

2018-05-30 / nr. 100

IA Iv ^ CARTEA CARE CLĂDEŞTE 9 Motto: „57-a întrebat duhovnicul: «Îl mai iubeşti pe Dumnezeu?» «-Crede-mă, părinte, a spus, am sentimentul că mă târăsc, că abia mai rezist, că nu-L mai iubesc pe Dumnezeu aşa ca înainte. Dar nu vreau să mă despart de EH»" 365 de „Pilde, parabole şi povestiri cu tâlc, pentru minte şi inimă" a adunat onoratul, talentatul preot - scriitor şi gazetar - Dr. Nicolae Gheorghe Şincan, între filele celui mai recent volum al său apărut la Vatra Veche din Târgu-Mureş, intitulat „Un an de poveste". 365 de zile are anul calendaristic, dar istorioarele cu tentă fabulistică, obligatoriu încheiate cu o morală, explicită sau implicită, fac deliciul unei lecturi rapide, cu sufletul la gură, și chiar cu gura până la urechi, căci adesea marile adevăruri se spun în glumă. Umorul autorului este curat, sănătos, reavăn ca firul ierbii după ploaia dorită, se întreţese fin cu dojana subînţeleasă, niciodată arogantă, niciodată ex-cataedra, dar eficientă prin rafinamentul şi abilitatea de a conduce acţiunea direct, fără artificii inutile. „Ridendo castigat mores"! Dincolo de mişcarea animată a personajelor şi scenariul adesea amuzant, linia directoare şi liantul îl constituie pledoaria fermă pentru o lume mai curată, guvernată de principii morale, comunicare umană şi Iubire faţă de Aproape. Dumnezeu este Iubire, iar iubirea Lui se răsfrânge asupra Universului. Iubirea de oameni înseamnă nu doar duioşia şi calmitatea manifestate faţă de mamă, iubită, soţie, copii, ci şi respectul faţă de valorile esenţiale ale Omului Cetăţii. Nicolae Şincan nu se MARIANA CRISTESCU (Continuare în pag. a 3-a) UN AN DE POVESTE |t ■ r^k j i -4 Colegiul Naţional „Alexandru Papiu Marian" a încheiat seria festivităţilor de absolvire a elevilor clasei a Xll-a La poalele Făgăraşului IDin cauza poluării, I La Gevrard-Fax Târnaveni nu se mai poate face nicrac... După ce cumpărătorul Bicapa a anunţat că nu mai poate construi instalaţii industriale pentru că a descoperit că terenul este poluat, şi societatea care, (Continuare în pag. a 3-a) în urmă cu 10 ani, a achiziţionat Carbid-Fox, a anunţat (i.s.) Direcţia Judeţeană de Statistică Mureş a dat publicităţii, recent, un comunicat privind evoluţia principalilor indicatori economico-sociali în judeţul nostru, în perioada 1 ianuarie - 31 martie 2018, comparativ cu perioada corespunzătoare a anului trecut, în primul trimestru al anului în curs, industria judeţului Mureş a înregistrat o evoluţie favorabilă în raport cu perioada de referinţă, indicele producţiei fiind de 112,6%, cea ce reprezintă o creştere de I.S. (Continuare în pag. a 3-a)