Cuvântul Libertății, ianuarie 2001 (Anul 13, nr. 3357-3384)

2001-01-04 / nr. 3357

ijgjk W r LiBERTĂțIi CRAIOVA ANUL XII, NR. 3357 JOI, 4 IANUARIE 2001 12 PAG.NI 3000 LEI NOUL AN - 2001 Revelion fără Nostradamus Noul an, în disprețul profețiilor mai vechi, fără Nostradamus, așadar, a fost întîmpinat de craioveni așa cum se cuvine, fiecare alegând modalitatea pe care a considerat-o cea mai potrivită de a-și lua „rămas bun” de la 2000 și de a-i ura „bun venit” lui 2001. Dacă personalitățile și reprezentanții autorităților doljene - care au sărbătorit evenimentul în Craiova - și-au petrecut noaptea situată la cumpăna dintre milenii în localuri luxoase, amenajate pe măsura ocaziei, tineretul a preferat să „invadeze” Piața Prefecturii și str. „A.I. Cuza” pentru a se distra după modelul vestic, în fața Primăriei fiind amplasat și un panou unde au fost proiectate emisiunile posturilor de televiziune. Unele persoane, „victime” ale euforiei, au recurs și la gesturi mai ciudate, întâmpinând noul an la bustul gol, prin „ploaia” de petarde și artificii, care au început „să cadă” cu mai bine de 30 de minute înainte de ora 0,00. O modalitate inedită de a petrece Revelionul au ales câțiva elevi ai Grupului Școlar Industrial „Gheorghe Bibescu”, care au chefuit în incinta instituției de învățământ ale cărei cursuri le frecventează. Ciclop Deloc departe de o societate anomică Premierul Adrian Năstase intenționează ca, între primele măsuri energice ale Cabinetului său, să se afle și una de descurajare a bandelor înarmate care atentează aproape zilnic asupra conductelor de motorină și țiței ce alimentează combinatele petrochimice de la Midia-Năvodari și Pitești. Exprimându-și consternarea față de actuala stare de lucruri scăpată de sub control, premierul realizează, în temeiul informațiilor de care dispune, că nu suntem deloc departe de o societate anomică în care nu se respectă reguli și legi, iar soluțiile de principiu nu mai sunt posibile. Făptașii încearcă să se descurce la nivel de soluții individuale sau de grup, mergând până la a pune mâna pe cuțit, pat, sau a apela la arme de foc în vederea atingerii scopului. Știrea care ne-a făcut să transpirăm zdravăn în ultimele zile ale anului trecut a fost descoperirea întâmplătoare a unui dispozitiv exploziv amplasat într-un vagon de călători ce staționa în perimetrul secției de revizie a Regionalei CFR Craiova. Dezamorsarea bombei artizanale de către lucrătorii Serviciului antitero din cadrul SRI, cu puține minute înainte de explozie, a lăsat destul loc pentru reflecție. Fiindcă evenimentul, deși neutralizat, constituie totuși un avertisment. Vrem să spunem că în fața actualului Executiv se află momentan nu o Țară cu o autoritate de stat descentralizată, ci un ghiveci de abuzuri, indisciplină, legi călcate în picioare, legi strâmbe, ordonanțe cu nemiluita, greu de pus cap la cap, corupție, fraudă, amenințări, crime. Iar simplul inventar al faptelor antisociale de la cumpăna dintre ani este suficient de edificator. Anomia a provocat deja alunecarea țării într-o mlaștină de nemernicii, cu lighioane ucigașe, pentru care viața unui om nu face doi bani. Autoritățile abilitate ale statului se dovedesc neputincioase în fața “triburilor” pregătite să dea dea berbeleucul pe cine seacumetă să stea în calea interesului lor imediat, întreaga structură de ordine statală trebuie revigorată. Altminteri, fragilitatea interioară poate genera imediat dezechilibre și convulsii. Să sperăm că noul Premier va înțelege până la capăt ceea ce n-au înțeles predecesorii săi: distribuirea posturilor pe criterii politice și nu de prestigiu profesional nu face altceva decât să permită uriașei tumori să crească alimentându-se din substanța vitală suptă din țesutul unui organism demult anemiat; în caz contrar, nu ne putem aștepta la nimic deosebit. Nici n-o să murim, nici n-o să trăim. Sau și una și alta. Iar locul cel mai potrivit pentru întrunirile Guvernului sau ale Parlamentului ar putea deveni Cimitirul de la Săpânța. MIRCEA CANTĂR Primul copil al mileniului, în Craiova, a fost adus pe lume la Maternitatea Spitalului Clinic nr. 1, la ora 6.25, de Lucia Dumitru, din Calafat. Băiețelul cîntărea 2,950 kg. Pe 1 ianuarie, alți doi copii, tot băieți, s-au născut în cel mai mare spital doljean: este vorba despre fiul Doinei Popescu, din Piscul Sadovei, și de cel al Elenei Cojocaru, din Craiova. La Maternitatea Spitalului Municipal nr. 2 Craiova, barza a adus în prima zi a anului patru copii, doi băieți și două fete. Primul este băiețelul familiei Natalia și Viorel Bădescu (de 25, respectiv 27 de ani). Tînăra și-a petrecut Revelionul pe patul de spital, în compania soțului său și a unui grup de prieteni, în așteptarea marelui eveniment. Pragul dintre ani i-a găsit pe toți fericiți, cu un pahar de șampanie în mînă, pentru ca, un sfert de oră mai tîrziu, să înceapă durerile facerii. La ora 7 dimineața, Natalia, asistată de dr. Sote Șurtea, a adus pe lume primul său copil, un băiat în greutate de 3,6 kg. Cei doi au hotărît ca băiețelul să se numească Vasi (fiindcă a venit pe lume de Sf. Vasile) Eduard. Prima zi a anului a fost fericită și pentru alte trei mămici: Mariana Voinescu, din Șimnic, a născut prematur, la ora 7,05, o fetiță, Eleonora Matei - la ora 11, un băiat de 3,300 kg, iar Mihaela Stanciu - o fetiță de 3,800 kg. “Toți copiii se prezintă bine și nu au ridicat probleme deosebite la naștere” - a precizat dr. Antonia Ciupeanu-Călugăru, șef Secție Neonatologie la Spitalul nr. 2 Craiova. ADRIAN DINU în Craiova Noul mileniu a venit cu șapte nou-născuți în primele ore ale mileniului trei, barza a adus în spitalele craiovene un număr de șapte copii - cinci băieți și două fete. Pentru că n-a fost atent cînd s-a dus la furat, Țiganul Vasilică a fost găsit “prăjit” pe stîlp In comuna Radovan, familia lui Constantin Vasilică (28 de ani) este cunoscută de către săteni ca fiind una foarte săracă. Pentru că nu au nici un venit stabil, membrii clanului își cîștigă existența din furat. Uneori, îndeletnicirea aceasta le-a adus numai necazuri, mai multe dosare penale dînd de lucru Parchetului de pe lîngă Judecătoria Băilești, toate purtînd numele lui Constantin Vasilică, zis “Flori”. Cu două zile înainte de debutul noului mileniu, nenorocirea a lovit familia Vasilică, “Flori” fiind găsit mort în satul Galiciuica (comuna Giubega). în seara de 29-12-2000, Constantin Vasilică, însoțit de consătenii săi, Marius Marin (20 de ani), Adrian Marin (33 de ani), toți țigani, și Ion Boierică (48 de ani), nașul celui din urmă, a plecat cu un autoturism, aparținînd unuia dintre ei, la furat de aluminiu. Se pare că “Flori”, împreună cu unul dintre tovarășii săi, a rămas la ieșirea din satul Galiciuica, înspre Băilești, ceilalți continuîndu-și drumul. înțelegerea dintre cei patru era ca pînă la întoarcerea “echipajului” care s-a deplasat în Băilești, “Flori” să se ocupe de procurarea “mărfii”, provenită din cablurile electrice ale rețelei SPP 1011, aflată sub tensiunea de 20 KV. Pentru că nu prea s-a omorît cu mersul la școală, Vasilică n-avea de unde să știe cum e cu electricitatea și, înarmat cu un clește metalic și un patent, a început escaladarea stîlpului, cu vitejie. N-a apucat să urce decît cîțiva metri, pentru că a fost atras în cîmpul electric și carbonizat pe loc. CRISTI PĂTRU IULIAN GEORGE BORA Continuare in pag. 5 BANCA TRANSILVANIA TSUTSP SI a SUCURSALA CRAIOVA eOa oculti Jkm! 2001 * ROMTELECOM urează clienților și abonaților săi Sărbători fericite, un An Nou Fericit și împlinirea tuturor dorințelor! La Mulți Ani! Pag. 2 Guvernul a suspendat aplicarea mai multor acte adoptate în trecut Pag. 4 Viol cu “cîntec” la Perișor Pag. 6 Președintele filipinez deține 40 de milioane de dolari în conturi secrete Pag. 12 Săndoi - vizat pentru postul de director tehnic la UFC Electro Rupt în bătaie în noaptea de Anul Nou Un copil în vîrstă de 13 ani din Craiova a fost bătut cu bestialitate în noaptea de Revelion de către un individ necunoscut pentru că se juca cu petardele. Ionașcu Liviu se distra, împreună cu doi vecini, lîngă un foc făcut în fața blocului cînd, din Barul Marlboro (în Craiovița Nouă) au ieșit niște necunoscuți care i-au luat la înjurături: “Ziceau că am fi spart un geam și s-au luat după noi. Pe mine m-a prins unul dintre ei și mi-a tras un pumn de mi-au căzut trei dinți”. Băiatul a fost internat în Clinica de Chirurgie Buco-Maxilo-Facială a Spitalului nr. 1. El va fi nevoit de acum încolo să meargă, periodic, la medicul stomatolog pentru că dinții i-au fost rupți, iar doi dintre ei i-au rămas înfipți în cerul gurii. Mama lui Liviu, Floarea Ionașcu, în vîrstă de 48 de ani, ne-a declarat că se va adresa instanței pentru ca agresorul fiului ei să plătească: “Nimic nu-i dădea dreptul, indiferent de ceea ce a făcut copilul, să-l lovească în halul acela”. LUMINIȚA TUDOR Conferință națională PDSR ja Conducerea PDSR a stabilit ca la 19 ianuarie să aibă loc Conferința Națională a principalului partid de guvernământ. Miza acestui eveniment este desemnarea noului Președinte pe postul rămas vacant prin retragerea lui Ion Iliescu, devenit președintele Țării. Singura candidatură anunțată este cea a premierului Adrian Năstase, dar se anticipează că principalul său contracandidat ar putea fi Nicolae Văcăroiu, actualul președinte al Senatului. l-a explodat o petardă în față în noaptea de Revelion, Alexandru Iiioglu (14 ani), din Craiova, a avut ghinionul să-i fie aruncată o petardă drept în cap. Băiatul a suferit unele arsuri la nivelul tegumentelor feței, dar mai gravă este existența unui mic corp străin în globul ocular drept, de aceea a fost trimis de urgență la Spitalul Floreasca din București. Din cauza aglomerației din momentul accidentului, nu se știe cine este autorul acestei fapte, în aproximativ aceleași împrejurări a ajuns și Constanța Ilie (63 de ani) la spital. Fără să aibă antecedente cardiovasculare, femeia s-a speriat atît de tare cînd i-a explodat o petardă la picioare, încît a făcut preinfarct; în cădere, a suferit și un traumatism cranian minor. AURELIA SÎRBU Tîrg de mașini la Băilești Începînd cu prima sîmbătă din acest an, băileștenii vor beneficia, săptămînal de un Tîrg de autovehicule, utilaje agricole și piese de schimb, deschis în Piața Municipiului. Prin Hotărîrea Consiliului Local, cei care își vor expune marfa la vînzare vor achita o taxă de 25.000 lei pentru fiecare mașină. Această suma percepută este una modică, pentru că “nu vrem să percepem sume mari pentru a avea cît mai mulți comercianți. Este și în beneficiul oamenilor care, astfel, nu mai fac drumul pînă la Craiova să-și cumpere un autoturism de second-hand”, după cum a afirmat primarul Ion Săceanu. CRISTI PĂTRU Guvernul a desființat FPS . Printr-o ordonanță de urgență, Guvernul a decis desființarea Fondului Proprietății de Stat și înființarea Autorității pentru Privatizare și Administrarea Participațiilor Statului. Printre atribuțiile acestei instituții se numără vînzarea către sectorul privat a pachetelor de acțiuni deținute de stat în societățile comerciale, controlul modului în care sunt respectate clauzele contractuale, supravegherea societăților în ceea ce privește gradul de realizare a performanțelor economice și financiare asumate prin contractul de privatizare, restructurarea societăților comerciale și acordarea asistenției financiare necesare retehnologizării și modernizării acestora, transferul către unele ministere și unități ale autorității publice locale a activității de administrare și vînzare a acțiunilor deținute în societățile comerciale. Pe bata publicării acestui act normativ în Monitorul Oficial, Ordonanța de Urgență nr. 269/ 2000 privind urmărirea și controlul postprivatizare al societăților comerciale, adoptată de Cabinetul Isărescu, se abrogă. 1