Cuvântul Libertății, mai 2006 (Anul 18, nr. 5040-5065)

2006-05-02 / nr. 5040

www.cuvantullibertatii.go.ro încep înscrierile pentru Bacalaureat Invârcimânt / pag. 6 Rromii doljeni nu se simt discriminați» Politică / pag. 7 SE ÎNGROAȘE GLUMA! Sport / pag. 16 Alarmă de Evacuare .C árnlÉÉt/Măceșu de Jos încă două localități ale Doljului riscă să rămână fără suflete, digurile care ar fi trebuit să le protejeze nemaifăcând față șuvoaielor. A sunat alarma de evacuare și la Cârnă și Măceșu de Jos, iar oamenii... încotro s-apuce? Cei temerari și-au încărcat în căruțe bunurile și au porfirit în pribegie. Imaginea care se desfășoară privirii, de cum intri în Cârna, este terifiantă. Sfâșietoare, Teama te îngrozește, fiindcă apa a învăluit perfid, de o parte și de alta, banda de asfalt, inundând nemilos incintele gospodărești. Dacă te încumeți să privești în zare percepi doar un luciu de apă imens, fără hotar, cu valuri stârnite de vânt, care au pus stăpânire pe terenuri agricole, case și acareturi. La Măceșu de Jos, apa nu mai are scăpare, a rămas prinsă ca într-un căuș și cu fiecare centimetru pe care-l cucerește cu încăpățânare pune în pericol munca de-o viață a oamenilor. Specialiștii chemați la fața locului cer insistent crearea unei breșe în dig, pentru ca apa să se verse în Dunăre. „Altă cale nu-i. De ce nu dau drumul la dig? Pentru că apa de-aici, de la noi, nu are ieșire. Căndărăt nu se mai duce...”, spun localnicii. Eveniment / paginile 4-5 Excepțional, un calificativ prea mic pentru olimpica Bianca Iordache Pasiunea pentru matematică i-a adus aurul învățământ pag. 6 METE0. Vremea în Oltenia, pentru următoarele 24 de ore: • Astăzi: Maximum 19 ° C. Cer parțial noroi • La noapte: Minimum 6 ° C. Posibil ploaie Centrul Băniei va fi gata în numai șase luni • Firma UTI International București, în asociere cu SCT București și SC Comarcom SA Craiova, vor reconstrui din temelii centrul Băniei. • Pe durata lucrărilor, zona va fi deschisă doar pietonilor. • Nici un apartament nu va fi lăsat în beznă sau fără apă caldă și rece, pe timpul lucrărilor. Actualitate / pag. 3 S200 are pețitori ft Președintele Basescu, din nou la Bistreț Șeful statului a vizitat, ieri, pentru a doua oară, comuna doljeană Bistreț. Președintele Traian Băsescu s-a arătat extrem de îngrijorat de soarta sinistraților, dar și de cea a animalelor din localitățile riverane Dunării, care au fost greu încercate de ape în ultimele trei săptămâni. Președintele României le-a mărturisit autorităților că taberele de sinistrați sunt doar o soluție pe termen scurt și le-a cerut comitetelor de urgență să îi mute pe oameni în cazărmi, unde condițiile sunt mult mai bune. Totodată, acesta a confirmat că satul Rast va fi, fără dubiu, strămutat, pentru ca cetățenii de aici să nu mai treacă vreodată prin calvarul din Săptămâna Patimilor, dar și din cele care i-au urmat. (L. TUDOR) Str. Dezrobirii nr. 45 (vis-a-vis de Vinalcool). Tel. 0351.405452.0251.560704, 0740.022380 Mobil S Prod execută în serie și la comandă mobilier pal melaminat (bucătărie, dormitor, sufragerie, etc.), canapele, colțare și fotolii, amenajări interioare și amenajări spații comerciale. Transportul și proiectarea sunt gratuite.