Cuvântul Libertății, octombrie 2010 (Anul 22, nr. 6365-6390)

2010-10-09 / nr. 6372

• 16 pagini • 0,80 lei sâmbătă 9, duminică 10 octombrie 2010 www.cvlpress.ro de GABRIEL BRATU-MIR Doi frați arestați pentru că au încercat să mituiască un polițist Salariile din învățământ se reduc pe statul de plată, nu și în cartea de muncă Catastrofă ecologică în Ungaria, Dunărea, diluată cu oret externe / pag. 9 educație / pag. 8 eveniment / pag. 5 - Popescu habar n-are de nimic, ar trebui să intre în politică. Procurorii Parchetului de pe lângă Tribunalul Dolj au precizat, ieri, că elevul care a murit în urma conflictului izbucnit în apropierea Liceului “Tudor Arghezi” din Craiova a fost înjunghiat la întâmplare. Autorul și-a recunoscut fapta și a dat vina pe ceilalți tineri, despre care a spus că l-ar fi provocat. Ieri după-amiază, Rommel Voicu a fost arestat preventiv pentru 29 de zile, pentru omor calificat, în baza mandatului emis de magistrații Tribunalului Dolj, și a ajuns în arestul IPJ Dolj. In tot acest timp, locuința tânărului ucis a devenit aproape un joc de pelerinaj, zeci de tineri, colegi de clasă sau elevi ai Liceului “Tudor Arghezi”, vecini, rude sau simple cunoștințe trecând pe acolo pentru a lăsa o floare sau o lumânare lângă sicriul tânărului nevinovat. Ziua Mondială a Sănătății Mintale Creșterea numărului de persoane cu probleme de sănătate mintală determină specialiștii să tragă un semnal de alarmă cu privire la factorii ce determină apariția unor astfel de afecțiuni. De Ziua Mondială a Sănătății Mintale, marcată în fiecare an pe data de 10 octombrie, medicii spun că unii din șase români suferă de depresie, poate cea mai răspândită formă de boală mintală. actualitate / 7 Centrul vechi al Craiovei face valuri Încep pregătirile pentru reabilitarea centrului istoric al Craiovei. în această toamnă, proprietarii de utilități își schimbă conductele din zonele adiacente “Lipscanului”, urmând ca lucrările de reamenajare să fie demarate în primăvară. Sunt vizate 13 străzi, printre care “Lipscani” și “România Muncitoare” - considerate epicentrul în jurul căruia se va redesena zona istorică. Un alt obiectiv important este și bazarul Craiovei. Aflat acum într-o stare avansată de degradare, spațiul e sortit a fi transformat într-un mic cartier al artiștilor. Din păcate, proiectul nu presupune și refacerea fațadelor caselor. ------------- actualitate / 3 —