Cuvântul Libertății, ianuarie 2013 (Anul 25, nr. 7039-7062)

2013-01-29 / nr. 7060

Din cauza unui gard, o femeie, de 65 de ani, din comuna Almăj, sat Bogea, a rămas fără casă. Situația Măriei Buciu este una dramatică, iar oamenii din localitate se feresc să vorbească despre Iea. Bătrâna locuiește acum la o verișoară din Craiova, iar fiul acesteia, cu soția și cei cinci copilași „locuiesc într-o cameră : din mila unui om din sat”. Cum s-a ajuns în EL această situație? Foarte simplu: un vecin a dărâmat gardul de lemn dintre el și Maria Buciu și a construit altul din beton. După un timp i-a cerut acesteia să suporte și ea jumătate din valoarea construcției. De aici și până la decizia unei instanțe de judecată și executarea silită a femeii nu au mai fost decât câțiva pași. 0 OFF-uri de GABRIEL BRATU-MIR - Omul, Popescule, îi categorisești după tuse, într-un fel tușesc cei care fumează “Carpați” și într-altfel tușesc cei care fumează “Kent”. O polemică, poate, cordială: ^ Despre Mihai Viteazul A spus câteva lucruri, nu neapărat provocatoare, în cadrul festivității dedicate zilei de 24 Ianuarie, primarul Craiovei, Lia Olguța Vasilescu, despre intenția sa de a organiza din acest an, Zilele “Mihai Viteazul”, oportunitate de a încerca o tentativă temerară de dezgropare a rămășițelor pământești ale marelui domnitor de la Surda, respectiv Mănăstirea Dealu, de lângă Târgoviște, și a le aduce la Craiova. Demers mai degrabă iluzoriu. Abordarea primarului Craiovei a generat o discuție oarecum stufoasă, care vine într-un fel în prelungirea alteia... actualitate / 3 eveniment / 4 Comisar-șef Constantin Nicolescu, comandantul IPJ Dolj: „Cetățeanul este principalul beneficiar al serviciilor noastre” / BHHH Evaluarea-pilot a elevilor, programată in luna mai Elevii din clasele a II-a, a IV-a și a Vl-a vor susține în perioada 9-22 mai, evaluarea națională de verificare a competențelor dobândite la clasă. în județul Dolj, evaluările se vor desfășura la Școala “Traian” din Craiova și la Școala “Sărbătoarea” din comuna Bucovăț, iar testele vor fi elaborate de Centrul Național de Evaluare, în funcție de programa elevilor. La clasa a II-a, acestea conțin două secțiuni: prima vizează competențele de receptare-producere a mesajelor, iar cea de a doua abordează competențe de Matematică. educație / 8 cultura . Actorul Dorel Vișan: „Taina cea mai mare a omului este... omul însuți!”