Cuvântul Libertății, septembrie 2013 (Anul 25, nr. 7239-7263)

2013-09-16 / nr. 7251

Președintele Basescu și soția, la serbările de la Țebea, unde au venit peste 5.000 de persoane Peste 5.000 de persoane au participat, ieri, la Țebea (județul Hunedoara), la comemorarea a 141 de ani de la moartea lui Avram Iancu, înmormântat în cimitirul din localitate, la ceremonie asistând și președintele Traian Basescu și soția, precum și ministrul Muncii, Mariana Câmpeanu, ministrul de Externe, Titus Corlățean, și liderul PDL, Vasile Blaga. Șeful statului a fost întâmpinat de garda de onoare, care i-a prezentat onorul. Pentru desfășurarea manifestărilor de la Țebea, traficul rutier a fost închis pe DN 76 km 38+500 - 38+600, în intervalele orare 11.00-11.15 și 14.00-14.30, pentru formarea gărzii de onoare, prezentarea onorului militar și defilarea gărzii de onoare. Galați. Numărul persoanelor evacuate în urma inundațiilor a ajuns la aproape 7.000 Purtătorul de Cuvânt al Inspectoratului pentru Situații de Urgență Galați, maior Eugen Chiriță, a declarat, ieri, pentru Agerpres, că în urma actualizării datelor numărul persoanelor evacuate din cauza inundațiilor a ajuns la 6.901, iar 39 de localități sunt afectate, dintre care 24 grav. Chiriță a adăugat că 1.753 de locuințe și 1.696 de curți și grădini sunt inundate, iar 35 de case sunt distruse. Drumul național Galați-Tecuci era în continuare afectat, iar traficul feroviar pe ruta Galați-Târgu Bujor era blocat ieri, deoarece la intrarea în orașul Tărgu Bujor terasamentul a fost afectat, după ce un tren a deraiat vineri. Alte 11 drumuri județene și cinci comunale sunt afectate, dar și 463 de poduri și podețe. EDITOR: VALUTA Cursul pieței valutare din 16 septembrie 2013 anunțat de BNR 1 euro...............4,4771 ......44771 1 dolar suA.....’......3,3685...33685 luni, 0 septembrie * max. 26 ° C min. 14 ° C înnorat 1 liră sterlină...............5,3283...............53283 1 g AUR (preț în lei).....141,7053...1417053 ...i*.v .7 Vf.L v? . . ....Pf.MS&1 Corlățean: Am solicitat CE un mecanism de sprijin pentru Republica Moldova, afectată de embargoul Rusiei Ministrul de Externe, Titus Corlățean (foto), susține că a solicitat Comisiei Europene să elaboreze un mecanism de sprijin financiar, prin care să fie compensate pierderile suferite de Republica Moldova, ca urmare a embargoului impus de Rusia asupra vinurilor moldovenești. Corlățean a declarat, într-un interviu video acordat Agerpres, care va fi difuzat mâine, că și România ar putea ajuta statul vecin, prin creșterea cotelor de import pentru produsele restricționate de Rusia, dar că așteaptă și un răspuns din partea Guvernului Republicii Moldova. Șeful diplomației a semnalat că restricțiile impuse de Moscova ar putea cauza „pierderi foarte serioase” pentru bugetul statului vecin, dat fiind faptul că embargoul vizează produse perisabile. El a arătat că ministrul român al Agriculturii, Daniel Constantin, este „extrem de interesat și angajat în a găsi soluții” și a reiterat apelul către companiile românești, către retailed, precum și către populația României, de a demonstra solidaritate, cumpărând produse din Republica Moldova în această perioadă. „Acest lucru știu că e deja subiect de analiză și preocupare și de reacție și din partea altor state ale Uniunii Europene. Am discutat cu colegi, miniștri europeni, în ultimele zile, și există aceeași reacție. La acest lucru adăugați și discuțiile pe care și eu personal le-am lansat încă din 6 septembrie, la Reuniunea informală a miniștrilor Afacerilor Externe din UE, la Vilnius. Am avertizat la acel moment că, din datele pe care le avem, există riscul unui embargou pentru produse din Republica Moldova și am solicitat Comisiei Europene (doi comisari erau prezenți) să pună pe picioare rapid un mecanism de asistență, de sprijin și de compensare financiară pentru pierderile suferite, atenție, de un partener al UE, nu vorbim de orice fel de stat. (...) A fost o receptare pozitivă a mesajului transmis, știu că acest lucru se discută în Comisia Europeană și mecanismele pot fi identificate. Adică atât la nivel european, cât și din partea statelor membre, în primul rând România, eu cred că va exista un sprijin concret și solidaritate în momente dificile. Și poate nu doar pentru Republica Moldova”, a susținut Titus Corlățean; în context, ministrul a spus că are „așteptări pozitive” în ceea ce privește Republica Moldova, în ciuda acestui context mai complicat, „cu măsuri economice restrictive”, „profund nejustificate”. Rusia a interzis, începând cu 10 septembrie, importul de vinuri din Republica Moldova, acuzând calitatea proastă a acestor produse. Măsura vine la scurt timp după ce oficiali de la Moscova au declarat că, odată cu apropierea Republicii Moldova de UE, va avea de suferit comerțul dintre cele două state. S.C. EDPRESS COM S.R.L. Redacția și administrația: 200733 Craiova, str. Nicolăescu Plopșor nr. 22A, TEUFAX 0251/41.41.41. 41.24.57. Număr de înmatriculare la Registrul Comerțului: • 116/1410/2005; ISSN 1220-9538 SISTEM DE MANAGEMENT AL CALITĂȚII SR EN ISO 9001:2012 CERTIFICAT NR. 406/C/2012 Societate cu capital integral privat Cod fiscal: RO 17758027 redactor-șEPT __________MIRCEA CANTĂR__________ Prim-redactor-șef adjunct: ___________MAGDA BRATU___________ Redactor-șef adjunct: _________MARGA BULUGEAN_________ DEPARTAMENTE: Actualitate: Laura Motirliche, Radu Iliceanu, Alina Drăghici Eveniment Carmen Zuican Economie / Politică: Marga Bulugean Cultură: Magda Bratu Sport: Marius Cîrstor, Cosmin Staicu Fotoreporter: Tibi Bologh Secretariat: 0251.412.457 Publicitate: 0251.412.552 Redacția: 0251.412.613 Sub-redacție Calafat: Cristian Rudareanu: 0767.464.894 rudareanu cristian@yahoo.com Sub-redacție Bechet: Florina Rădoi: 0760.678.582 radoiflorina@yahoo.com Responsaritatea juridică pentru conținutul articolului aparține autorului. De asemenea, în cazul unor agenții de presă și personalități citate, responsabitatea juridică le aparține. .. «jgVMl ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- ■ [UNK] ■ [UNK] Antonescu: Când am spus că mă simt în opoziție, asta nu avea de-a face cu premierul sau cu Guvernul Președintele PNL, Crin . Antonescu, copreședinte USL, a precizat, într-un interviu video acordat Agerpres, care va fi difuzat mâine, că afirmația sa potrivit căreia se simte liderul opoziției nu are legătură nici cu Guvernul, nici cu primul-ministru și a subliniat că e vorba de o opoziție față de puterea pe care simte că USL nu o deține. „Atunci când eu am spus că mă simt în opoziție, asta nu avea de-a face cu Guvernul și cu primul-ministru. Și am și precizat, chiar atunci când am spus-o, că nu e vorba de o opoziție față de Guvern, ci o opoziție față de putere, pe care simt că n-o deținem. Acum, ce cred liberalii îmi e clar, pentru că cei mai mulți, dar nu toți, simt la fel ca mine. Ce cred partenerii de coaliție, asta este o întrebare. Dacă dânșii se simt într-adevăr la putere, atunci probabil că declarația mea că mă simt în opoziție sau că sunt liderul opoziției n-are darul să-i facă fericiți. Dacă înțeleg și dânșii și eu cred că înțeleg că am putea greu afirma că suntem pe deplin la putere, atunci probabil că sunt alături de mine și îngroșăm rândurile opoziției la ceea ce este putere și încă nu ne aparține”, a explicat Antonescu. El a exemplificat punctând că USL deține în Parlament 70% din voturi, dar nu poate face proiectele pe care s-a angajat să le facă în fața cetățenilor. „Am 70%, am votul cetățenilor într-o majoritate copleșitoare, doresc să fac niște proiecte pe care le-am angajat față de cetățeni. Modificarea Constituției, să spunem regionalizarea. Ne apucăm de chestiunea asta din prima zi a noului Parlament, o urmărim cu seriozitate, lucrăm, muncim la ea, facem acest proiect, exprimăm voința unei majorități. Deci, ar părea până acum că suntem la putere. Vine Curtea Constituțională și ne spune «Da, proiectul e în regulă, e constituțional, e dreptul vostru să-l faceți, că de-asta sunteți în Parlament, dar nu vrem noi, șase inși din Curtea Constituțională, să o aplicați vreun an. Neavând nicăieri în Constituția României o prevedere care să permită așa ceva, neavând nicăieri în legea Curții Constituționale o asemenea prerogativă care să-i permită Curții așa ceva, suntem în fața unei decizii arbitrare, pe care totuși n-o putem încălca pentru că, nu-i așa, în momentul ăla nu mai suntem stat de drept. Unde-i puterea? Unde-i puterea legislativă? La noi nu. Ăsta e un exemplu simplu”, a conchis președintele PNL. Macovei cere demisia lui Oltean din funcția de vicepreședinte PDL, deoarece este urmărit penal de DNA Europarlamentarul PDL Monica Macovei (foto) îi solicită lui Ioan Oltean să demisioneze din funcția de vicepreședinte al partidului, având în vedere că DNA a început urmărirea penală împotriva sa. „îi solicit lui Ioan Oltean să demisioneze din funcția de vicepreședinte al PDL. Ioan Oltean este vicepreședinte PDL, ia decizii pentru și în numele partidului, iar, potrivit art. 103 alin. 1 din Statutul partidului, vicepreședinții sunt «liderii acțiunii politice și de imagine ai partidului». Funcția de conducere pe care o ocupă Ioan Oltean îl obligă să pună interesele și imaginea partidului pe primul loc”, se arată întrun comunicat remis de Monica Macovei, ieri, agenției Mediafax.. Aceasta susține că „numai USL, care nu are nici un criteriu etic sau moral, își ține persoane anchetate penal în funcții de conducere și chiar în funcții de miniștri, în timp ce PDL are criterii etice și respectă justiția”. Din rezoluția DNA de începere a urmăririi penale rezultă că „există date și indicii temeinice potrivit cărora, în perioada 2010 - 2011, în calitate de președinte al organizației județene Bistrița- Năsăud a unui partid (...) învinuitul Ioan Oltean și-a exercitat influența asupra președintelui, respectiv asupra vicepreședintelui Consiliului Județean (CJ) Bistrița Năsăud, precum și asupra unor înalți demnitari din Ministerul Mediului, Ministerul Dezvoltării Regionale și a Turismului și Ministerul Economiei, în vederea adjudecării licitațiilor către anumite firme sau pentru alocarea de fonduri publice pe anumite proiecte derulate de primăriile conduse de primari din cadrul partidului din care învinuitul face parte”, se arată într-un comunicat de presă al DNA remis agenției Mediafax. Oltean este cercetat și pentru favorizarea infractorului, procurorii susținând că, în seara zilei de 22 martie 2012, a anunțat două persoane că a doua zi DNA urma să facă percheziții la domiciliile acestora, într-un dosar în care erau cercetate pentru fapte de corupție în legătură cu procedurile de achiziție și contractele derulate de Consiliul Județean Bistrița.