Cuvântul Libertății, septembrie 2015 (Anul 27, nr. 7837-7862)

2015-09-11 / nr. 7846

Caravana „Pacient de România -6% pentru Sănătate" sa oprit, ieri, la Craiova, unde a avut loc o dezbatere pe marginea problemelor cu care se confrunta sistemul sanitar românesc. Desigur, în centrul atenției s-a regăsit majorarea procentului din PIB acordat Sănătății la 6%, o solicitare mai veche a profesioniștilor din spitale, dar și a pacienților. de GABRIEL BRATU-MIE - La mine, Popescule, musafirul care pleacă e binevenit! Juncker și Merkel, contraziși de Sarkozy Discursul patetic al președintelui Comisiei Europene, Jean Claude Juncker, în Parlamentul European de la Strasbourg, de alaltăieri, când a evocat valorile europene - înțelegere și solidaritate - în preluarea imediată a 160.000 de refugiați, pentru rezolvarea crizei de acest tip, fără precedent din 1945, nu a făcut unanimitate. La Berlin, cancelarul german, Angela Merkel, a martorat pe repartizarea „constrânsă” de refugiați, care a basculat serios în reticența parlamentarilor europeni. Disensiunile între țările UE se exprimă deja la o manieră cu»«f £ Ep în timp ce afluxul de refugiană spre Germania^najSncantalitare / 3 . c»S Despăgubirile agricole, incerte și ridicol de mici Valoarea despăgubirilor pentru culturile afectate de secetă nu va fi mai mare de 400 de lei pe hectar pentru porumb și floarea-soarelui. în Dolj, cum jumătate din comune au cerut constatarea pagubelor, suprafața afectată a depășit 45.000 de hectare. Cea mai mare pierdere este la cultura de floarea-soarelui, peste 22.000 de hectare. O veste proastă vine de la ministerul de resort pentru agricultorii persoane juridice: în lipsa asigurării culturilor, despăgubirile sunt de-a dreptul modice, actualitate / 7 Proiecții de filme pentru copii, astăzi și mâine, la Teatrul „Colibri”